Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a czy ktoś z was wie jak uzyskać efekt rdzy? Konkretnie to chodzi mi o spaloną farbę, a konkretnie to o taki efekt jak na rurze wyjściowej z Turbo(choć to chyba jednak jest rura wejściowa ) (dla nie wtajemniczonych to takie brązowe)

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2575e94c025a389

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam takie pytanie.Ponieważ. Jak już będę miał złożony model wszytko ok.To lepiej dawac juz na koniec Sidolux czy lakier matowy.Pomalowane będzie Pactra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy wie ktoś jaki jest numer FS do koloru interior green w "amerykańcach" z II wś. Chodzi o Airacobre i kolor wnęk i klap podwozia

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Sprawa nie jest oczywista.

 

Interior Green ( ANA 611 ) to według FS numer 34151. Dalej są już same schody.

 

Jeżeli chodzi o wnęki podwozia P-39 to według niektórych malowano je Interior Green, Zinc Chromate yellow lub lakierem aluminiowym. pokrywy podwozia były w kolorze Interior Green i naturalnym metalu.

 

Inni twierdzą, że całość wnęk, zawieszenia podwozia i pokryw była malowana farbą zwaną Bell Green lub Medium Green FS 34092. Tyle, że farba ta "funkcjonowała" do 1943.

 

Żeby było trudniej - przynajmniej na niektórych samolotach dostarczanych do ZSSR - np. P-39Q-15 - wnęki podwozia głównego były w Zinc Chromate Yelow ( część znajdująca się w skrzydłach ) i Olive Drab FS 34088 ( część zachodząca na kadłub ), natomiast samo podwozie i klapy zakrywające wnęki były w Interior Green z siłownikami w kolorze Bronze Green FS 24050 lub 24052. Przewody byly malowane lakierem aluminiowym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pożyczyłem sobie do zabezpieczenia moich wypocin malarskich/olejnych takie coś:

7978ae1da93aa8f9.jpg

Czy ktoś z Was używał tego specyfiku do modeli?

Zastanawiam się jak to może działać z akrylami i czy warto zainwestować i kupić sobie ów werniks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest do farbek wodnych wiec do akryli moze sie nadac, ale nie musi. Moim zdaniem artystyczne werniksy (ja mam uniwersalny)

sa w miare OK (ja uzywam do matowienia terenu na dio), ale nie do konca sie nadaja na modele - jakas faktura taka za gruba jak na moj gust.

 

pozdr

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę na dobrą sprawę pierwszy raz używał aero do malowania i nie chcialbym niczego popsuć na koniec. Nie wiem czy nakładać werniks pędzlem, czy jest jakaś metoda z aero, czy właśnie coś w sprayu najlepiej użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się bał właśnie ze względu na fakturę. Wszystkie tzw. artystyczne werniksy jakie miałem w ręku dawały właśnie fakturę zupełnie nie adekwatną w modelarstwie. Przy zabezpieczaniu prac malarskich to nie ma znaczenia ale przy modelach widać. Tak samo werniksy do pasteli, nie dość, że mają grubą fakturę, to jeszcze używane z puszki potrafią część pasteli/pigmentu z modelu zdmuchnąć, a część pozostałą przebarwić. Dlatego do zabezpieczania pasteli i pigmentów najlepszy jest fixer MIG-a albo white spirit, nakładane pędzlem. Natomiast nie do końca wiem po co zabezpieczać same akryle na modelu? Wszystkie jakie miałem w ręku (Tamiya, Pactra, Gunze, Vallejo) przy zachowaniu odpowiednich zasad nakładania (np. w przypadku Vallejo podkład) nie wymagają żadnych dodatkowych środków zabezpieczających i można się na nich wyżywać filtrami, washami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą.

mam clear matt Pactry, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem-jest jakiś inny do aero? Tak jak jak Vallejo Air? Satin Vallejo też posiadam, w tych vallejowskich werniksach jakieś gluty pływają.

Chciałem najpierw położyć błysk pod washa i kalki, a na to dać mat albo półmat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypróbowałem na niedorobionym mustangu pelniącym obecnie rolę królika doświadczalnego. Całkiem znośnie to wyszło. Może zakupię.

Ale póki co-jakiś czas temu kupiłem takie werniksy:

1f460be50de82054med.jpg

Da się tego użyć do aero?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.