Skocz do zawartości

F 16


rob-2020

Rekomendowane odpowiedzi

image.thumb.png.f71146002706c34359a255fe22572442.png

image.png.69f7d1693c694e65753defd14488ae96.png

image.png.07e176b922832415df5b1f73b96beed1.pngimage.png.43e150db47b432cec12ef0f737265d50.png

W widoku z boku Academy faktycznie wygląda jakby było tego nosa trochę za dużo na dole, ale od góry już jest wszystko okej. Samo zamontowanie pitota mogłoby być lepsze, ale to mój babol ? Ale i tak postawiony na półce nawet jeden obok drugiego moim zdaniem wygląda okej, w ogóle mi się to nie rzucało w oczy dopóki się nie zacząłem teraz bardzo intensywnie przyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mogę się zgodzić. Spójrz na górną linię tego nosa - jest niemal idealnie prosta, a linia nosa prawdziwego F-16 jest wyraźnie zaokrąglona.
W Academy ta  linia prosta biegnie w zasadzie do samej owiewki. Moim zdaniem wygląda to nieciekawie przez to właśnie.

image.png.78c3712e273a9b88375387c899f9e6ed.png

image.png.b9517163e255ec89d72b49a326e9b20f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KP.Taurus napisał:

A nie jest on przypadkiem wklejony odwrotnie do modelu i przez to ma taki dziwny kształt na tym zdjęciu?

1. Połówki przodu są integralnymi elementami połówek kadłuba: górnej i dolnej w modelu Academy, więc to chyba niemożliwe ?.

2. Przód jest zbyt spiczasty/wąski w rzucie z góry/dołu.

3. Krytykowany był też obrys wlotu powietrza w rzucie z boku oraz szczelina pomiędzy wlotem a kadłubem.

Tyle co pamiętam z opinii o modelu Academy.

Pozdrawiam, Przemek

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy modeli revella i tamki w 72.Czy oba te modele na wysokości spływu skrzydła mają załamanie kadłuba, po liniach prostych zamiast płynnego przejścia? Revell tak ma, modelu tamki nie mam więc w zasadzie pytam o niego. Pooglądałem zdjęcia i jest tam płynne przejście, u revella widać i czuć pod palcami tą zmianę. To jest moim zdaniem przyczyną iż CFT do tych modeli misi być inne oraz babol tych modeli jeśli tamka ma podobne przejcie jak u revella. 

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub na wysokości krawedzi spływu, czyli tylna krawędź klapy.d2c8560e6357d754med.jpg pilnik wskazuję to miejsce, ale nawet dobrze je widac. U góry academy brak tego załamania. 

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, Solo cały czas pisze o kadłubie. Jeśli zechcesz się przyjrzeć górze kadłuba elementowi pokrycia które finalnie przechodzi w hamulce aerodynamiczne, to na wysokości krawedzi spływu można dostrzec iż pokrycie w tym miejscu dostaje załamania . Zwróć uwagę jak kadłub wygląda w academy, jednolita linia od działka do hamulców. U revella dobrze widać to załamanie. 

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wygląda że pochyla się na wysokości początku ostatniego panelu. W revellu, podobnie.        

Przejrzałem zdjęcia tamki i to przejście jest łagodne i w linii. Brak tego widocznego i namacalnego przeskoku jak u revella. Kupię ta tamke i spróbuję z CFT z Hasegawy. Może się pożeni. Zobaczymy. Ogon dla C mam zrobiony. 

Kupiłem dawno temu isre do sufy, w tym co mam powierzchnia odlewów ma,, baranka,, prawdopodobnie dali za dużo wypełniacza. 

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Kinetic ma wszystko czego potrzeba, możesz robić prosto z pudła. Poza podwieszeniami, te są raczej zgodne z grecką niż polską wersją. Nie pamiętam czy nie ma tam też przypadkiem dużych zbiorników paliwa, które pasują tylko do Sufy. Jakość tego modelu to natomiast nie jest poziom nowych GWH. Będzie trochę szpachlowania, linie też mogłyby być subtelniejsze, ale detal akceptowalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie F-16 Kinteica jest zbyt toporny a do tego podobno fatalny w spasowaniu (sam nie sklejałem).
Jak F-16D to tylko Hasegawa, niestety trudnodostępna i ze stosunkowo ubogim detalem w kabinie czy wnękach podwozia. Na szczęście jest do niej mnóstwo żywic.
Naturalnie mówię o skali 1:48, żeby było jasne.

Edytowane przez Solo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Matys napisał:

No ja za to mówiłem o 72. Spasowanie Kinetica nie jest idealne, ale fatalne też nie jest. Da się z niego zrobić sensowny model, żywice też się do niego znajdą.

Tez mialem na mysli 72. Trzeba będzie sprobowac. Ubdzilem sobie obok siebie C i D na stojance. Ale jak wrzucilem do koszyka dodatki do jednego i drugiego to chyba pojde z torbami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólne dla obu, wnęka podwozia i dysza z silnikiem. Oslony na ogonie dorobisz sam. Wymiary podawałem łącznie z rysunkiem w dziale 1:1. Blaszki do kabin kosztują tyle samo co żywice, twój wybór. Oslony podwozi zrobisz sam. Do głównego lekki bąbel, przednie nakleić 4 prostokąty z plastiku po uprzednim usunięciu tego co jest na osłonię, lub na cienki plastik. Ostatnie co trzeba dorobić to postumenty pod światła i a nteny na wlocie. Osłonę anteny ecm pod wlotem też zrobisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.