Skocz do zawartości

IBG - zapowiedzi i nowości lotnicze


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Tainan41 napisał:

Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło go na bazie słynnego QJ-S. (Choć  mogę się mylić). 

 

Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią.

 

13 minut temu, Tainan41 napisał:

Poza tym, ciekaw jestem w którą stronę poszli że skrzydłem Mk.IIb...czy jak Eduard czy w inną. 

 

W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę z całym szacunkiem, nie rozumiem tej nagonki na Eduarda.

Jak dla mnie jest to firma, która aktualnie ma absolutny monopol na modele, pod względem cena/jakość i w ogóle mi to nie przeszkadza. Wydają modele na niesamowitym poziomie (choć nie bez wad) i w dodatku w baardzo atrakcyjnej cenie.

Życzyłbym sobie żeby IBG czy AH taki poziom osiągnęli, ale póki co, to jedni są "zamknięci" jak słoik na zimę, a drudzy uprawiają taką propagandę swojej zajebistości, że czasem, to aż się niedobrze robi i to w cenach z kosmosu..  

Jak Eduard wejdzie kiedyś w jakieś poloniki (choćby na złość), to mu kapliczkę na wiosce postawię😂 bo na naszych to już za bardzo liczyć nie ma co, choć za IBG nadal trzymam trochę kciuki 😄    

 

Edytowane przez arhtus
  • Confused 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek...

image.png.2bfc4c17cd82ff6452cf86f193f78962.png

 

Skoro mamy te kilka minut spokoju przed falą inboxów, narzekania na ceny, detale, kołpaki śmigieł, bieżniki opon, kołpaki i kalkomanie, to proponuję chwilę podumać nad faktem, że polskie firmy robią lub wkrótce będą robić najlepsze na świecie modele wczesnych wariantów dwóch absolutnych klasyków, Hurricana i Spitfire'a.  Paręnaście lat temu nie do pomyślenia. 

I tylko Lublina R.XIII żal :szczerbol:

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipsg napisał:

 

 

Godzinę temu, filipsg napisał:

Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek...

image.png.2bfc4c17cd82ff6452cf86f193f78962.png

 

Moja uwaga o Seafire była tylko po to, żeby pokazać, że można zawsze znaleźć powód do narzekania. Sądziłem, że to jest dobrze widziane w tym towarzystwie i doceniane:) Nie sądzę, żeby ten temat ominęli, skoro tak dokładnie obrabiają PR, czy zauważyli zupełnie mało istotny LR. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał:
2 godziny temu, BRAVO112 napisał:

to moze sie bardzo wkurza i Wilge zrobia...

 

Albo jak już na prawdę się wkurzą to wypuszczą Lubliny

Tak. Na złość Babci odmrożą sobie uszy i strzelą w kolano. Wy tak serio z tymi Lublinami? Ten samolot był porażką w realu i byłby porażką (handlową) w miniaturze. Gdyby go Eduard wypuścił, to w IBG i AH po..śmiali by się ze śmiechu. Ja wiem, że każda, nawet najbardziej niszowa czy brzydka konstrukcja ma swoich entuzjastów, ale warto czasem wyjrzeć z dziupli własnych życzeń. Ja bym chciał, żeby ktoś wydał Lockheeda Electrę w ludzkiej skali z metalowych form. Nikt go nigdy nie zrobił i się nie zanosi. A w porównaniu z Lublinem to i tak światowy mainstream jak się patrzy. I w dodatku ładny.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skawinski napisał:

 

Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią.

 

Jak nie będzie możliwości zrobienia R6923 to słabo. Bardzo chciałem go zrobić w 1/72. Ale jak już zrobiliście PRy, to cannon-armed  też mogliście zrobić.

 

3 godziny temu, Skawinski napisał:

W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji.

 

Chętnie poczekam, ale zakładam, że wiesz co mam na myśli pisząc o researchu Eduarda. 

 

Ale, żeby nie było, żem maruda. Cieszę się z tej zapowiedzi i pewnie parę sztuk kupię.

 

A przy okazji. Są już gdzieś zdjęcia tych Spitów z Norymbergi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

 

FB_IMG_1738056924651.thumb.jpg.b13f892219c6f3e18cd573390ecfb68d.jpg

 

Ciekawe skąd te "rondle" na czarno-białym spodzie. Z tego co wiem, to pojawiły się one tam, w przypadku Spitfire'ów, podczas walk o Dunkierkę. Czyżby kopia z pracy Airfixa? Uprzedzając, tak znam zdjęcie Spitów z 19 dywizjonu, na którym jakiś jeden nie ma rondli na górze, a jeden ma jeden rondel. Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł. Wyjątek stanowiły maszyny, które miały walczyć na Kontynencie. 

 

Czy była to jakaś lokalna "wariacja" czy też coś normalnego pojawiająca się w jakimś okresie czasu? Jak ktoś ma namiary na źródło/źródła takiej sytuacji, chętnie poczytam.

Edytowane przez Tainan41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tainan41 napisał:

Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł.

Żebyśmy byli "on the same page" - który rozkaz masz na myśli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tainan41 napisał:

A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem.

 

Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO.
Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938.
Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM).

 

Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach.
Polecam następujące źródła:
- British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/
- Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953
- zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939

 

Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. 
K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18
K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939)

 

Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni.

 

Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady:  
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536
chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? 😉 :
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211

 

Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu.
Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62).
Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony).

Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa :)

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Skawinski napisał:

 

Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO.
Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938.
Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM).

 

Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach.
Polecam następujące źródła:
- British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/
- Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953
- zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939

 

Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. 
K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18
K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939)

 

Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni.

 

Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady:  
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536
chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? 😉 :
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211

 

Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu.
Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62).
Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony).

Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa :)

Dzięki za info i wskazówki.  Człowiek się cały czas uczy😁

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tainan41 napisał:

(...)

 

Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło wczesne Vb na bazie słynnego QJ-S. (Choć  mogę się mylić). Ten już przeszedł modyfikację skrzydła. Oryginalny Mk.Ib miał inny układ wyrzutu łusek i jeszcze parę innych drobiazgów. No i brak kmów. 

 

(...)

 

 

Ponieważ napisali na obrazku "selected versions shown", więc zapewne i te się pojawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, letalin napisał:

Tak bez quizu, bez zgadywania kolejnej nowości? Po prostu rzucają katalog z czterema zapowiedziami? No jak tak można?

No przecież quiz bardzo się nie spodobał. Zdecydujcie się.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.