Skocz do zawartości

IBG - zapowiedzi i nowości lotnicze


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Tainan41 napisał:

Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło go na bazie słynnego QJ-S. (Choć  mogę się mylić). 

 

Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią.

 

13 minut temu, Tainan41 napisał:

Poza tym, ciekaw jestem w którą stronę poszli że skrzydłem Mk.IIb...czy jak Eduard czy w inną. 

 

W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę z całym szacunkiem, nie rozumiem tej nagonki na Eduarda.

Jak dla mnie jest to firma, która aktualnie ma absolutny monopol na modele, pod względem cena/jakość i w ogóle mi to nie przeszkadza. Wydają modele na niesamowitym poziomie (choć nie bez wad) i w dodatku w baardzo atrakcyjnej cenie.

Życzyłbym sobie żeby IBG czy AH taki poziom osiągnęli, ale póki co, to jedni są "zamknięci" jak słoik na zimę, a drudzy uprawiają taką propagandę swojej zajebistości, że czasem, to aż się niedobrze robi i to w cenach z kosmosu..  

Jak Eduard wejdzie kiedyś w jakieś poloniki (choćby na złość), to mu kapliczkę na wiosce postawię😂 bo na naszych to już za bardzo liczyć nie ma co, choć za IBG nadal trzymam trochę kciuki 😄    

 

Edytowane przez arhtus
  • Confused 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek...

image.png.2bfc4c17cd82ff6452cf86f193f78962.png

 

Skoro mamy te kilka minut spokoju przed falą inboxów, narzekania na ceny, detale, kołpaki śmigieł, bieżniki opon, kołpaki i kalkomanie, to proponuję chwilę podumać nad faktem, że polskie firmy robią lub wkrótce będą robić najlepsze na świecie modele wczesnych wariantów dwóch absolutnych klasyków, Hurricana i Spitfire'a.  Paręnaście lat temu nie do pomyślenia. 

I tylko Lublina R.XIII żal :szczerbol:

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipsg napisał:

 

 

Godzinę temu, filipsg napisał:

Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek...

image.png.2bfc4c17cd82ff6452cf86f193f78962.png

 

Moja uwaga o Seafire była tylko po to, żeby pokazać, że można zawsze znaleźć powód do narzekania. Sądziłem, że to jest dobrze widziane w tym towarzystwie i doceniane:) Nie sądzę, żeby ten temat ominęli, skoro tak dokładnie obrabiają PR, czy zauważyli zupełnie mało istotny LR. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał:
2 godziny temu, BRAVO112 napisał:

to moze sie bardzo wkurza i Wilge zrobia...

 

Albo jak już na prawdę się wkurzą to wypuszczą Lubliny

Tak. Na złość Babci odmrożą sobie uszy i strzelą w kolano. Wy tak serio z tymi Lublinami? Ten samolot był porażką w realu i byłby porażką (handlową) w miniaturze. Gdyby go Eduard wypuścił, to w IBG i AH po..śmiali by się ze śmiechu. Ja wiem, że każda, nawet najbardziej niszowa czy brzydka konstrukcja ma swoich entuzjastów, ale warto czasem wyjrzeć z dziupli własnych życzeń. Ja bym chciał, żeby ktoś wydał Lockheeda Electrę w ludzkiej skali z metalowych form. Nikt go nigdy nie zrobił i się nie zanosi. A w porównaniu z Lublinem to i tak światowy mainstream jak się patrzy. I w dodatku ładny.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym zwracał kolegom uwagę, ale napisali slected versions shown, co jak rozumiem sugeruje, że to co widzimy jest tylko częścią ich planów. A lista przedstawiona na FB też nie musi wyczerpywać całego projektu.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skawinski napisał:

 

Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią.

 

Jak nie będzie możliwości zrobienia R6923 to słabo. Bardzo chciałem go zrobić w 1/72. Ale jak już zrobiliście PRy, to cannon-armed  też mogliście zrobić.

 

3 godziny temu, Skawinski napisał:

W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji.

 

Chętnie poczekam, ale zakładam, że wiesz co mam na myśli pisząc o researchu Eduarda. 

 

Ale, żeby nie było, żem maruda. Cieszę się z tej zapowiedzi i pewnie parę sztuk kupię.

 

A przy okazji. Są już gdzieś zdjęcia tych Spitów z Norymbergi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

 

FB_IMG_1738056924651.thumb.jpg.b13f892219c6f3e18cd573390ecfb68d.jpg

 

Ciekawe skąd te "rondle" na czarno-białym spodzie. Z tego co wiem, to pojawiły się one tam, w przypadku Spitfire'ów, podczas walk o Dunkierkę. Czyżby kopia z pracy Airfixa? Uprzedzając, tak znam zdjęcie Spitów z 19 dywizjonu, na którym jakiś jeden nie ma rondli na górze, a jeden ma jeden rondel. Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł. Wyjątek stanowiły maszyny, które miały walczyć na Kontynencie. 

 

Czy była to jakaś lokalna "wariacja" czy też coś normalnego pojawiająca się w jakimś okresie czasu? Jak ktoś ma namiary na źródło/źródła takiej sytuacji, chętnie poczytam.

Edytowane przez Tainan41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tainan41 napisał:

Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł.

Żebyśmy byli "on the same page" - który rozkaz masz na myśli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tainan41 napisał:

A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem.

 

Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO.
Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938.
Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM).

 

Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach.
Polecam następujące źródła:
- British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/
- Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953
- zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939

 

Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. 
K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18
K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939)

 

Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni.

 

Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady:  
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536
chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? 😉 :
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211

 

Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu.
Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62).
Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony).

Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa :)

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Skawinski napisał:

 

Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO.
Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938.
Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM).

 

Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach.
Polecam następujące źródła:
- British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/
- Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953
- zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939

 

Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. 
K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18
K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939)

 

Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni.

 

Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady:  
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536
chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? 😉 :
https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211

 

Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu.
Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62).
Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony).

Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa :)

Dzięki za info i wskazówki.  Człowiek się cały czas uczy😁

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tainan41 napisał:

(...)

 

Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło wczesne Vb na bazie słynnego QJ-S. (Choć  mogę się mylić). Ten już przeszedł modyfikację skrzydła. Oryginalny Mk.Ib miał inny układ wyrzutu łusek i jeszcze parę innych drobiazgów. No i brak kmów. 

 

(...)

 

 

Ponieważ napisali na obrazku "selected versions shown", więc zapewne i te się pojawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, letalin napisał:

Tak bez quizu, bez zgadywania kolejnej nowości? Po prostu rzucają katalog z czterema zapowiedziami? No jak tak można?

No przecież quiz bardzo się nie spodobał. Zdecydujcie się.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.