Marak Napisano 31 Grudnia 2015 Share Napisano 31 Grudnia 2015 A do malowania powierzchni też wystarczy np P-39Q lub N Academy (obmaluje tym powierzchnie) ? Swojego czasu Pan FKS stwierdził, że on nie widzi różnicy w malowaniu 0,2 i 0,3. W swoim Adlerze 0,2/0,3 też postanowiłem to sprawdzić i rzeczywiście w normalnym malowaniu różnica była nieodczuwalna (chociaż jak mówił Kobuszewski "praw fizyki Pan nie oszukasz"). Cieńkie linie też były w zasadzie identyczne. Natomiast, mając teraz evolution z dyszą 0,2 są problemy na niektórych metalizerach, które nie chcą przechodzić, lub muszę zwiększać ciśnienie i wtedy mam problemy z precyzyjnym malowaniem. Muszę wtedy wyciągnąć znów Adlera i malować 0,3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 31 Grudnia 2015 Share Napisano 31 Grudnia 2015 O, jeszcze takie pytanie czy farbę vallejo air można używać prosto z butli do aerografu? Jak najbardziej można. Ja tak maluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irlandczyk85 Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 Witam.Czy moge poprosic o opinie na temat aerografu tamiya bo zastanawiam sie nad zakupem Tamiya 74532 spray work HG 3 .jest on w cenie 100euro z przesylka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 Witam.Czy moge poprosic o opinie na temat aerografu tamiya bo zastanawiam sie nad zakupem Tamiya 74532 spray work HG 3 .jest on w cenie 100euro z przesylka Używam HG 2 (HG 3 ma z tego co piszą poprawiony spust) i mogę z całą odpowiedzialnością polecić. W tylnym pokrętle ma regulację grubości linii co sobie baaardzo chwalę. Łatwy do konserwacji. Zresztą jest on "dziwnie" podobny do wyrobów topowej firmy czyli Iwata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 ...W tylnym pokrętle ma regulację grubości linii co sobie baaardzo chwalę... W moim starym Adlerze jak i w H&S Evolution w tylnym pokrętle jest zwykły ogranicznik wychylenia spustu. W Adlerze gdzie spyust chodził topornie dosyć się przydawał. W Evolution praktycznie go nie używam, bo ilość farby reguluję sobie miękkim wychyleniem spustu. Czy możesz przybliżyć jak działa ten regulator grubości linii w Tamiy'i? Nigdy się z takim nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 2 Stycznia 2016 Share Napisano 2 Stycznia 2016 ...W tylnym pokrętle ma regulację grubości linii co sobie baaardzo chwalę... W moim starym Adlerze jak i w H&S Evolution w tylnym pokrętle jest zwykły ogranicznik wychylenia spustu. W Adlerze gdzie spyust chodził topornie dosyć się przydawał. W Evolution praktycznie go nie używam, bo ilość farby reguluję sobie miękkim wychyleniem spustu. Czy możesz przybliżyć jak działa ten regulator grubości linii w Tamiy'i? Nigdy się z takim nie spotkałem. Masz rację, że jest to ogranicznik wychylenia spustu ale wg. moich testów reguluje to też grubość linii. Oczywiście mogę się mylić bo jestem "młody i gupi" modelarsko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irlandczyk85 Napisano 3 Stycznia 2016 Share Napisano 3 Stycznia 2016 Dziekuje za pomoc a czy aerograf tamiya hg 3 kupic z dysza 0.3 czy 0.2 robie stateczki 1/700 i farby tez z tamki akryle nie planuje zmiany farb ze wzgledu na zapach i jakosc.zadowolony jestem.do tej pory malowalem tylko z dwa razy badziewnym aerografem i to w skali 1/350 wiec 0.3 dysza byla ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 3 Stycznia 2016 Share Napisano 3 Stycznia 2016 To weź 0.2 będziesz mógł cieńszy strumień uzyskać przy tych maleństwach. Farb oczywiście nie ma powodu zmieniać. Ewentualnie tylko pod pędzel wziąć coś z rodziny AK, A.MIG, Vallejo bo Tamki są ciężkie do pędzlowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 3 Stycznia 2016 Share Napisano 3 Stycznia 2016 A przy statkach to nie jest bardziej przydatna dysza 0.3? Przecież tam chyba mało co robi się punktowo... Ale nie w tej skali. 1:700 jest 2 razy mniejsza od 1:350 i precyzja się na pewno przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olecki75 Napisano 3 Stycznia 2016 Share Napisano 3 Stycznia 2016 kupic z dysza 0.3 czy 0.2 robie stateczki 1/700 Najlepiej wybrać taki model do którego idzie dyszę o innym rozmiarze dokupić. jest on "dziwnie" podobny do wyrobów topowej firmy czyli Iwata. Bo to jest Iwata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Dotarł do mnie zamówiony aerograf. nNiestety poczta wykazała się wyjątkową brutalnością wobec paczki i uszkodzeniu uległ jeden z elementów. Czy komuś z kolegów nie zalega w szafie osłona dyszy taka jak na zdjęciu. W Wysłałem Chińczykowi reklamację i mam nadzieję że wkrótce dośle mi uszkodzoną część. Jaki może mieć wpływ na malowanie takie uszkodzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Mam podobny aerograf i często malowałem bez tej osłony, więc malować możesz śmiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olecki75 Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Na malowanie może mieć nawet bardzo korzystny wpływ bo się farba nie ma na czym osadzać i nie odpadnie glut na model ale za to dla iglicy może się to źle skończyć gdyż głównym zadaniem tego elementu jest jej ochrona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 8 Stycznia 2016 Share Napisano 8 Stycznia 2016 Domówiłem w już w Polsce nowy przód z dyszą do tego aero http://allegro.pl/nowa-dysza-komplet-do-aerografu-bd-180-0-2mm-i5839966024.html Starą osłonę wezmę i spróbuje ją wyciąć, żeby wyglądała tak jak w infinity (ponoć można gluta dzięki temu zdjąć palcami), więc dwie zdrowaśki i dremel w dłoń ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jager27 Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 Chciałbym się zapytać na forum jaki aerograf i kompresor nadawałby się na pierwszy raz, dla osoby mieszkającej w bloku i taki abym mógł nim w miarę precyzyjnie malować. Wiem, że te wątki były już wałkowane nie raz, ale naczytałem się tyle opinii, że już sam nie wiem. Jedni piszą, że na początek tani aerograf wystarczy a inni, żeby od razu mierzyć w coś lepszego. Skłaniam sie bardziej w to drugie gdyż po prostu nie stać mnie na tanie rzeczy. Chciałbym coś na dłużej i przede wszystkim, żebym miał z tego radość a nie nerwicę Z tym, że na aerograf chciałbym przeznaczyć kwotę w granicach 300 zł i na kompresor tak samo. Czyli maksymalnie jakieś 650 zł. Słyszałem, że aerografy firmy Harder & Steenbeck są dobre i wyraźnie lepiej się nimi maluje niż sprzętem za 120 zł (z resztą kolega miał taki to rzucił przez to modelarstwo). Upatrzyłem sobię aerograf Harder & Steenbeck ultra, który kosztuje około 290 zł. Jest to najtańsza opcja z tej firmy, ale wielu uważa, że lepszy najtańszy oryginał niż drogi chińczyk. Więc co o tym sądzicie? Chciałbym się Was zapytać jakie polecacie farby do aerografu i jakie trzeba zakupić akcesoria oprócz kompresora i aero żeby po prostu móc siąść i malować? Wszelkie inne wskazówki mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 Słusznie kombinujesz. Za te pieniądze spokojnie kupisz nową Ultrę i to będzie dobry zakup, bo aerograf to naprawdę bardzo dobry. Co do kompresora, to proponuję tradycyjnie AS-186, bardzo dobry, mały, dość cichy i zaskakująco trwały jak na chińczyka sprzęt. Całość powinna kosztować znacznie poniżej 650 zł. Jakbyś chciał jednak coś jeszcze, to gorąco polecam przepychacz do dyszy, bo one lubią się po dłuższym używaniu (mimo płukania aerografu) trochę zapychać. A to narzędzie jest idealne w takich sytuacjach. Co do farb, to nie ma dyskusji: tylko Gunze C albo H, ewentualnie Tamiya, do tego Leveling Thinner Gunze i zapominasz o jakichkolwiek problemach z malowaniem aerografem. Czyszczenie: najlepiej zwykły aceton techniczny do kupienia w sklepach budowlanych albo z farbami, za 6-7 zł za butelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 Jedna mała uwaga Aceton techniczny nie bardzo nadaje się do czyszczenia jego właściwości płuczące są małe a to powoduje że trzeba dłużej moczyć elementy aerografu a to nie jest sprzyjające. Proponuję znaleźć aceton nie techniczny a lakierniczy jest zdecydowanie czystszy i ma lepsze właściwości penetrujące. Najlepiej udać się do firmy sprzedającej lakiery do drewna i kupić aceton który jest nośnikiem do tworzenia bejc. Dla przykładu mogę podać symbol takiego Acetonu firmy Milesi jest to LZC1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 A ja niezmiennie polecam izopropyl (IPA) i jako uzupełnienie do dodatkowego czyszczenia pędzli i/lub aero Cleanlux. Dlaczego? Korzystam z niego również do: - czyszczenia klawiatur i wszelkich akcesoriów - optyki aparatów i paru innych rzeczy A poza tym jest składnikiem do stworzenia własnego (taniego) rozpuszczalnika do farb Tamiya i Gunze wg. poniższej recepty: - 39ml Woda dystylowana - 19ml IPA 99% - 1ml Flow Improver (dla chętnych chcących "upłynnić farbę" - nie zatyka się dysza itp) - 1ml Fluid Retarder (dla chętnych chcących odrobinę opóźnić schnięcie farby i jednocześnie otrzymać płynniejsze krycie (levelowanie) I powyższą miksturę mieszasz z praktycznie każdą farbą akrylową w proporcjach 50/50. Acetonem tego nie zrobię i nawet nie mam zamiaru próbować np. czyścić drogi obiektyw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 Ja od siebie moge polecić aerograf neo for iwata, pracuje na takim od 2 lat i nie miałem nigdy problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VDR Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 To pytanie o neo for iwata - mam, zaczynam uzywac, dysza 0.35 - ktos znalazl jakas 0.2 pasujaca do tego modelu ? Sam aerograf prosty jak budowa cepa. Co do AS-186 - tez mam, uzywam, bardzo cichy (jak na kompresor), nie grzeje sie jakos specjalnie, manometr, zawor pozwalajacy ustawic cisnienie, butla - jest naprawde ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 Jedna mała uwaga Aceton techniczny nie bardzo nadaje się do czyszczenia jego właściwości płuczące są małe a to powoduje że trzeba dłużej moczyć elementy aerografu a to nie jest sprzyjające. Dziwne, u mnie ten aceton błyskawicznie rozpuszcza wszelkie resztki farb i lakierów i to wystarcza. Używam go od samego początku, czyli już 3 lata i nie mogę się skarżyć, może tylko na zapach. Nie zauważam znacznej różnicy pomiędzy jego działaniem a tak bardzo rekomendowanym Tool Cleanerem Gunze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 13 Stycznia 2016 Share Napisano 13 Stycznia 2016 I u mnie podobnie jak u Solo. Też aceton techniczny daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 14 Stycznia 2016 Share Napisano 14 Stycznia 2016 Oczywiście że da radę w końcu to jednak aceton jednak lepszy jest aceton lakierniczy jest czystszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 14 Stycznia 2016 Share Napisano 14 Stycznia 2016 Ok. Zapamiętam na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olecki75 Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Słyszałem, że aerografy firmy Harder & Steenbeck są dobre i wyraźnie lepiej się nimi maluje niż sprzętem za 120 zł (z resztą kolega miał taki to rzucił przez to modelarstwo). Upatrzyłem sobię aerograf Harder & Steenbeck ultra, który kosztuje około 290 zł. Jest to najtańsza opcja z tej firmy, ale wielu uważa, że lepszy najtańszy oryginał niż drogi chińczyk Szczerze, to w samym malowaniu wielkiej różnicy nie zobaczysz. Jednym i drugim uzyskasz taki sam efekt. Prawdziwą różnice poczujesz po dłuższej eksploatacji. H&S to porządny sprzęt. W podobnej cenie masz jeszcze Badgera 155 (o ile dolny zbiornik nie jest problemem) ok 270zł - też solidna marka. I u mnie podobnie jak u Solo. Też aceton techniczny daje radę. Aceton da radę każdej farbie ale trzeba na wszelkie uszczelki uważać, moczyć tylko metalowe elementy i to krótko. Nie wiem jak działa na nikiel, mosiądz czy nierdzewkę ale na normalną stal nie wpływa za dobrze bo otwierają się przez aceton pory i powierzchnia robi się chropowata (dla tego zleca dla lepszego efektu elementy przeznaczone do oksydowania odtłuścić mocząc w acetonie). Jak działa podobnie na materiały, z których zrobione są nasze psikawki to chyba wiadomo czym na dłuższą metę to grozi. Większa chropowatość to lepsza adhezja farby czyli trudniejsze mycie i szybsze zapychanie się itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi