Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na wyjściu wstawiłem sobie zawór i zamykam, otwieram, wpinam, wypinam bez obawy o dekompresję.

A aero na szybkozłączce.

Zgadzając się z kolegami, po raz drugi zadam to samo (może retoryczne pytanie): PO CO?

Po co Ci ten zawór? Po co chcesz odkręcać wężyk od kompresora?

Wężyk jest na gwincie, uszczelnionym o-ringiem. Po parunastu odkręceniach połączenie zrobi się nieszczelne.

Ja na początku swej przygody mając oba połączenia na gwincie (kompresor i aero) nie odkręcałem ich przez kilka lat.

Gdy dorobiłem się drugiego aero zaoptrzyłem się w szybkozłączki od strony aero. Do kompresora wężyk jest na stałe przykręcony.

Po zakończeniu malowania powietrze z butli należy spuścić, więc ten zawór jest całkowicie zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj testowałem kompresor czy działa i odkręciłem wężyk od butli i rzeczywiście gwałtownie zeszło powietrze kompresor to AS-186). Mam nadzieję, że nic się nie uszkodziło... Macie rację, lepiej mieć przykręcony wężyk do kompresor non stop. Z drugiej strony do aero mam szybko złączkę.

Kompresor ten ładuje mi się do ok 4,3 bara. Czy to dobrze? Czytałem gdzieś, że najlepiej malować na 2 barach. Czy to prawda? Zmniejszam ciśnienie tym pokrętłem przy manometrze, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj testowałem kompresor czy działa i odkręciłem wężyk od butli i rzeczywiście gwałtownie zeszło powietrze kompresor to AS-186). Mam nadzieję, że nic się nie uszkodziło... Macie rację, lepiej mieć przykręcony wężyk do kompresor non stop. Z drugiej strony do aero mam szybko złączkę.

Kompresor ten ładuje mi się do ok 4,3 bara. Czy to dobrze? Czytałem gdzieś, że najlepiej malować na 2 barach. Czy to prawda? Zmniejszam ciśnienie tym pokrętłem przy manometrze, tak?

AS-186 ma włącznik trójpozycyjny (przynajmniej mój) - przy włączeniu w górę ładuje do ok. 4 bar, przy włączeniu w dół ładuje do oporu ok. 6 bar (niezalecane). Tak jak piszesz tym pokrętłem regulujesz ciśnienie. Na dole masz spust odwadniacza, którym od czasu wypuszczasz wodę (i powietrze po skończonej pracy). Ciśnienie 2 bary to już takie max. Wszystko zależy od aero, farb, również np. od wężyka który "pochłania" część ciśnienia, przyzwyczajeń modelarza itp. Część kolegów reguluje ilość farby ciśnieniem i wtedy malują nawet poniżej 1 bara. Ja ustawiam ciśnienie ok 1,5-2 bary i reguluję przepływem na aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam włącznika trójpozycyjnego. Czyli jak ustawię tym pokrętłem to będzie mi ładowało do max 2 barów, tak? Jak wrócę do domu to muszę zobaczyć gdzie jest ten odwadniacz bo nie kojarzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło służy do ustawienia ciśnienia na aerografie, a nie tego, do jakiego ciśnienia kompresor załaduje ci butlę. O ile nie masz drugiego manometru bezpośrednio wkręconego w butlę, to nie dowiesz się jakie ciśnienie jest w butli. Ale raczej nie jest to Ci do niczego potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci ten zawór? Po co chcesz odkręcać wężyk od kompresora?

Obawiam się, że się nie zrozumieliśmy. Nie odpinam wężyka od kompresora, a aerograf od wężyka (szybkozłączka). A zawór wstawiłem, żeby uszczelek w aeru nie męczyć. Ot, takie kaprycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nadszedł ten czas aby pierwszy raz w życiu użyć aerografu... I na początek lekki zonk :P

1. Aerograf przy pierwszym puszczeniu mu farby ( podkład 1200 w zbiorniczku) zaczął mi go wypluwać górą! Efekt: wszystko zalane :( Potem już jakoś szło ale bałem się, że znowu mi wszystko zabryzga.

2. W kompresorze AS-186 nie mogę tym pokrętłem od ciśnienia zmniejszyć go do 2 barów. Malowałem na 4 barach. Ktoś wie jak to zmniejszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem 3 mililitry rozpuszczalnika czyli Mr. Hobby Leveling Thinner (żaden inny) na 1 mililitr Surfacera?

 

W instrukcji jest napisane żeby regulować ciśnienie trzeba unieść/pociągnąć w górę regulator i ustawić porządane ciśnienie - pozycja nr. 30 (regulacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie rozcieńczyłem. Wiem które to pokrętło ale jak je obkręcam (pod odblokowaniu) to nic się nie dzieje.

Jak wkręcasz ciśnienie powinno rosnąć od razu. Jak wykręcasz, aby ciśnienie spadło musisz mieć wciśnięty spust w aero, żeby wypuścić powietrze.

Tzw. bąblowanie w zbiorniczku świadczy:

a) nieszczelne połączenie na mocowaniu dyszy

b) dysza nie wystaje przed osłonę.

Jak pisał kolega Cooper69 było o tym kilkadziesiąt razy na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Włącz kompresor - daj mu chwilę, niech nabije butlę

2) Odblokuj regulator

3) Pokręć regulatorem - raz w jedną, raz w drugą stronę - obserwuj wskazania manometru

4) Ustaw wartość, którą potrzebujesz

5) Gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) 3) ...Pokręć regulatorem - raz w jedną, raz w drugą stronę - obserwuj wskazania manometru

4) Ustaw wartość, którą potrzebujesz...

Szkoda, że nie czytasz tego co napisałem wcześniej. Jeśli nie naciśniesz spustu aero, to ciśnienie nie spadnie. Dokładniej opisując, ciśnienie przed regulatorem wynosi ok 4,5 bar, jeśli wkręcasz regulator to otwierasz zawór i ciśnienie za regulatorem rośnie. Jeśli odkręcisz regulator to ciśnienie (powietrze) się nie cofnie bo nie ma jak. Trzeba upuścić nadmiar ciśnienia przez aero. Jeśli u Ciebie ciśnienie maleje samoczynnie to znaczy, że gdzieś masz nieszczelność którą trzeba usunąć. Chyba, że masz kompresor z regulatorem który ma automatyczne wypuszczanie powietrza. AS-186 ma jednak najprostszy regulator sprężynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między naszymi rozumowaniami nie ma żadnej niezgodności. Manometr wskazuje ciśnienie za regulatorem więc wszystko się zgadza. A jedyna nieszczelność o której wiem to na szybkozłączce pod aerografem . Ewentualne nieporozumienie może wynikać tylko i wyłącznie z użytej skróconej formy opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj może poszukać nieszczelności przy pomocy takiego spraya

http://allegro.pl/tester-wykrywacz-szczelnosci-gazu-spray-ag-400ml-i4824599307.html

 

Wystarczą mydliny z mydła lub płynu do naczyń, zamieszaj, mydliny na złącze/połączenie - jak zaczną się bąbelki powiększać to masz wykryty punkt nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.