Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście używam takiego z butlą. Szczerze mówiąc dzięki butli mam zapewnione stałe i róne ciśnienie podczas pracy. Gdy jest chwila przerwy w malowaniu - kompresor dobija do iluś tam atmosfer i się wyłącza i przy okazji chłodzi. No i jak dla mnie - całość jest cicha i w miarę niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mam szybkie pytanko

...Różnią się one tym, że AS186 posiada butlę 3l...

Mam kompresor MAR 3000 bez butli. I dlatego Ci radzę: bierz z butlą i nawet się nie zastanawiaj. Oszczędności lepiej szukać gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję jeszcze jednej rady. Zakupiłem aero Fachowiec 0,3mm. Nie mam suwmiarki pod ręką, mierząc linijką gwint na wąż doprowadzający powietrze wychodzi ok 9mm, czyli 3/8". Z kolei kompresor, który planuję zakupić (AS186) w opisie ma podane

"Złącze: G 1/8'' BSP (rzeczywisty wymiar: 3/8''; 9,7 [mm])"

 

Jaki wąż mam w końcu zakupić? Z tego co widzę można dostać węże 1/4 z obu stron, 1/8 z obu stron, oraz 1/4-1/8. Nigdzie 3/8".

 

 

#Edit:

Poprawcie mnie jeśli się mylę. wszędzie na aukcjach czy w sklepach gdzie podają średnicę np 1/8" chodzi o BSP - czyli standard brytyjski, który na nasze oznacza np G 1/8"bsp = 3/8" = 9,5mm.

I zapewne wąż z oboma takimi końcówkami powinienem zakupić

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3/4” to ponad 26mm a nie 9mm. Zerknij np. tu:

 

http://www.pneumatyka.info.pl/bsp

http://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html

http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm

 

A gwint typu G jest równoznaczny z BSP.

G (BSP) rurowy Whitwortha, walcowy DIN 259ISO 228/I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w tych tabelach masz wymiary gwintów rzeczywiste i w standardzie BSP. Z tego co podałeś, to wychodzi, iż powinieneś kupić wąż 1/8 - 1/8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem stronki i się pogubiłem, mam podstawowy aero do podkładu TG-138, wiadomo - ma mały wężyk, tylko jaki to gwint? 1/8" na aerograf mam większy gwint, bo ok8-9mm...z przeliczaniem to też babol. Jest taka redukcja? Wiecie skąd załatwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam znowu problem z moim EW-770. Zacznę od pocątku. Niedawno ukręciłem dysze w tym aero. Na szczęście udało mi się wyciągnąć resztki starej dyszy.Kupiłem nową dysze i iglice, zakładam i farba nie leci. Poleci (coś jak taka psikawka), ale tylko jak "dmuchne ręcznie" przez zbiorniczek. Jeśli wiecie co to może być, to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znowu problem z moim EW-770. Zacznę od pocątku. Niedawno ukręciłem dysze w tym aero. Na szczęście udało mi się wyciągnąć resztki starej dyszy.Kupiłem nową dysze i iglice, zakładam i farba nie leci. Poleci (coś jak taka psikawka), ale tylko jak "dmuchne ręcznie" przez zbiorniczek. Jeśli wiecie co to może być, to proszę o odpowiedź.

Sprawdziłeś, czy dysza wystaje z osłony? Zalecane ok. 0,2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem, ale chyba udało mi się usunąć usterkę. Aero nie był miesiąc używany. Zrobiłem mu małą kąpiel i powoli działa. Z początku kropkował bardziej teraz już o wiele mniej. Jutro zobaczę, czy aerograf odzyskał pełną sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,2 iglica za dyszą a nie dysza a osłona ma być czysta (najlepiej)

Kolego, proponuję podciągnąć najpierw swoją wiedzę zanim zaczniesz udzielasz pseudo porad.

Iglica z dyszy wystaje najczęściej 1-3 mm zależnie od typu aero i jej stożka.

Dysza musi wystawać ok. 0,2 mm z osłony aby powietrze zaciągało farbę, a nie wpychało jej do zbiorniczka.

Pisał niedawno i nawet dawał rysunek kolega Karambolis8 (o ile mnie pamięć nie myli). Proponuję odszukać i zapoznać się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem stronki i się pogubiłem, mam podstawowy aero do podkładu TG-138, wiadomo - ma mały wężyk, tylko jaki to gwint? 1/8" na aerograf mam większy gwint, bo ok8-9mm...z przeliczaniem to też babol. Jest taka redukcja? Wiecie skąd załatwić ?

 

1 cal ---- 2,54... cm --- tak mi się zdaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 cal ---- 2,54... cm --- tak mi się zdaje

 

W gwintach to nie działa.

Zewnętrzny gwint ok. 9,5 mm to 1/8".

Zewnętrzny gwint ok. 13 mm to 1/4"

Pisałem parę dni temu. Anglicy to taki naród, że wszystko mają inaczej niż wszyscy. Nawet Opel - na całym świecie jest Opel a w Anglii... Dociekliwi niech sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 cal ---- 2,54... cm --- tak mi się zdaje

 

W gwintach to nie działa.

Zewnętrzny gwint ok. 9,5 mm to 1/8".

Zewnętrzny gwint ok. 13 mm to 1/4"

Pisałem parę dni temu. Anglicy to taki naród, że wszystko mają inaczej niż wszyscy. Nawet Opel - na całym świecie jest Opel a w Anglii... Dociekliwi niech sprawdzą.

 

jakoś coś na v ... l:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć mały gwint to 1/8" a duży to 1/4"...

 

Nie jestem fachowcem w pneumatyce, ale temat gwintów jest sprawą dość prostą. Gwinty aerografów należą do grupy gwintów G (BSP lub BSPP) i różnią się bardzo od innych typów gwintów i trzeba sprawdzać z jakim rodzajem gwintu ma się do czynienia. Znam przypadek, gdy gość do rozbudowy pneumatyki kupił kształtki hydrauliczne.

Uwaga - rodzajów gwintów jest cała masa - typy poniżej:

ACME - gwint trapezowy symetryczny,

BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny,

BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły,

E – gwint Edisona, elektrotechniczny,

G (lub BSPP) – gwint rurowy Whitwortha, walcowy,

M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny,

NC - gwint specjalny elektryczny

NPT – gwint rurowy Briggsa, stożkowy

Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny,

R (lub BSPT) – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny,

Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny,

Rd – gwint okrągły,

Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny,

RW, FG – gwint rowerowy,

S – gwint trapezowy niesymetryczny,

Tr – gwint trapezowy symetryczny,

UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym,

UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły,

UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny,

UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,

UNS – gwinty zunifikowane specjalne,

Ven, Vg – gwint wentylowy,

W – gwint stożkowy do zaworów gazowych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.