Aphar Napisano 7 Września 2012 Share Napisano 7 Września 2012 Kompresor którego używam ma już słuszny wiek (10 lat?), pora więc aby przeszedł na emeryturę. Biedak strasznie się ostatnio grzeje i zaczyna niezbyt równo pracować. Zastanawiam się nad takim czymś, będzie w za tydzień w Lidlu: http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-CFB62631-E23FAFA9/lidl_pl/hs.xsl/index_29763.htm Jest waszym zdaniem coś warty? Nie za duży na nasze modelarskie skromne potrzeby? Co o nim myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppfalcon Napisano 11 Września 2012 Share Napisano 11 Września 2012 No właśnie sam się nad nim zastanawiam. Bo mam niby jakiegoś lodówkowca, który do modeli jest OK, ale chciałbym wykorzystać sprężone powietrze również do malowania czegoś większego: kaloryferów, płota, ect. A do tego potrzeba i większego ciśnienia i większej wydajności. Jakby ten kompresor był cichy (oczywiście rozumiem, że nie tak jak lodówkowiec, ale w granicach przyzwoitości) i wydajny to byłoby warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 15 Września 2012 Share Napisano 15 Września 2012 Witam Nadszedł czas po 6 latach malowania pędzlem kupić aerograf. I nie będę pytał jaki wybrać tylko: Czy pierwszy areograf ze zbiornikiem pod aerografem będzie się nadawał czy lepiej żeby zbiornik był tradycyjny(grawitacyjny) Wiem że w poradniku było wyraźnie napisane że takie areografy są raczej na duże powierzchnie. Ale jak to wygląda w praktyce, czy z tego typu areografu mogę używać do wszystkiego? Dodam że myśle o tym areografie http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Aerograf-EW-6000B-dysza-0.2-mm/9180 Bo jak on jest niezbyt dobry to wezme z allegro tg-180 (zaczołem od Exito bo jestem z Krakowa i nie musze płacić za przesyłke) 2.Jedni piszą żeby na początek nie wydawać za dużo pięniędzy na areograf, inni znowu żeby zainwestować raz w pożadny areograf. Bo wg.mnie na początek faktycznie lepiej kupić jakiś gorszy areograf do nauki i dobry kompresor. pozdrawiam i z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 16 Września 2012 Share Napisano 16 Września 2012 według mnie jak masz "parę pln" walni sobie kompresor ad 4000 (będzie na długo sam go mam dałem 400,----- 4 bary maks 52 decybele--- w domu ważne) a aero z allego za niecałą stówkę i tak pewnie na początku coś się popsuje (aero) --- a i płyn do czyszczenia aero to podstawa no i rzecz jasna rozcieńczanie farb !!!! pozdrawiam : marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 16 Września 2012 Share Napisano 16 Września 2012 Ok.dziękie. Po prostu do chciałem kupić w Exito żeby uniknąć opłat za przesyłke.(do Exito mam blisko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 16 Września 2012 Share Napisano 16 Września 2012 ...kompresor ad 4000... Nie wiem czy to dobry pomysł. Za te pieniądze można dostać kompresory z butlą, które zapewniają lepszą kontrolę ciśnienia i stabilniejszą pracę. Nie piszę tego z autopsji, też mam podobny, bezbutlowy - MAR 1000 i zamierzam wymienić go na taki z butlą. Może więc taki: http://allegro.pl/kompresor-z-butla-do-aerografu-pistolet-aerograf-i2590091904.html? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 16 Września 2012 Share Napisano 16 Września 2012 Prawde mówiąc o takim kompresorze myślałem wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majutek Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Hej !! Mam problem z aerografem, chodzi dokładnie o o to, że jeśli maluję to bardzo często się zapycha a jak raz się zapcha to koniec z malowania. Albo też mam taką sytuację, że ciągle przerywa, czyli mam ciągle naciśnięty 'spust' i co 3cm robi sobie przerwę i maluje dalej. Aerograf to EW-770 Farbę mam bardzo mocno rozcieńczoną ale efekt est taki sam. Czyli przerywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 Sprawdź ustawienie dyszy względem osłonki. Jak dysza wystaje za bardzo to będziesz miał takie objawy. Względnie wykręć dyszę i sprawdź czy kanał, albo sama dysza nie są zapchane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 ad 4000 ma butle i jedynie 52 decybele i 30 min ciągłej pracy nie robi znaczenia--- trzyma cały czas jak ustawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 20 Września 2012 Share Napisano 20 Września 2012 ad 4000 ma butle Ma tylko zbiornik w którym następuje sprężanie, a chodzi o dodatkowy zbiornik wyrównawczy, który jest buforem pomiędzy zbiornikiem głównym a aerografem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JayPay Napisano 28 Września 2012 Share Napisano 28 Września 2012 A ja mam takie pytanko do malowania ciężarówek w skali 1:24 dobry będzie taki aerograf? http://allegro.pl/aerograf-najbog-zestaw-0-3-0-5-0-8-3-zbiornik-waz-i2606076452.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 29 Września 2012 Share Napisano 29 Września 2012 Mam pewien problem. Otóż nie działa mi poprawnie spust w aerografie TG 130. Gdy go wciskam by wypuścić powietrze, a następnie puszczam- on zamiast od razu "wyskoczyć" i przerwać dopływ powietrza, robi to stopniowo i dopiero po upływie jakieś sekundy, powietrze przestaje wylatywać. Nie wiem czego może być to przyczyną. Jest taka możliwość że farba znalazła się w tym otworze aerografu gdzie znajduje zawór odcinający dopływ powietrza i przez to tworzy efekt podobny to działania długopisu parkera w którym wylał się wkład? Tutaj podałem filmik jak to problem wygląda. Jakość słaba ale chodziło mi tylko o to by było widać o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 moje zdanie: 1. czym "myjesz" aero" to bardzo ważne 2. uszczelka na zaworze zwrotnym wewnątrz obudowy od strony wężyka w stronę aero do dupy (jak myłeś nitro te części to na pewno) --- miałem to samo na swym przykładzie sądzę że uszczelka była w nitro i się "ciut" zrąbała i napuchła możesz wykręcić dół --- igłą wyjąć uszczelkę która jest wewnątrz złożyć wszystko i sprawdzić bez uszczelki lecz to jest moje zdanie po filmie ---- punkt nr 2 czyli uszczelka blokuje jak kiedyś u mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 Dzięki za podpowiedzi, aero myłem cleanluxem - być może to spowodowało ten efekt. Rozkręciłem ale nie wiem czy chodzi o to: To jest ta uszczelka? Wolę spytać żeby potem jeszcze bardziej nie zepsuć aero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 Moim zdaniem stara farba Ci to blokuje. Wydaje mi się, że to bardziej prawdopodobne niż to, że aż do zaworu, prawie do wężyka, dostało się nitro. Tamtędy leci powietrze pod ciśnieniem, więc ewentualny rozcieńczalnik musiałbyś tam wlewać pod jeszcze większym ciśnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 30 Września 2012 Share Napisano 30 Września 2012 Wlałem kilka kropel cleanluxu wgłąb tego zaworu, zostawiłem na chwilę i podziałało. Widocznie została tam zaschnięta farba, która blokowała odpowiedni ruch spustu. Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 1 Października 2012 Share Napisano 1 Października 2012 na tego typu aero nigdy nie stosuj nitro do mycia --- już przez to 2 razy musiałem uszczelki wymieniać na teflonowo- jakieśtam robione na zamówienie :( teflon też mi za bardzo nie pomógł --- choć przyznam że trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 2 Października 2012 Share Napisano 2 Października 2012 Jeśli cleanlux w zawór pomógł, to teraz trzeba tą okolicę porządnie wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 6 Października 2012 Share Napisano 6 Października 2012 Nie zawadzi też dać przed robotą kropelkę oleju maszynowego pod tłoczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Witam! Mam problem z moją PIwatą. Dokładniej rzecz ujmując to pluje farbą, przez pierwszą sekundę podaje normalnie farbę później już samo powietrze. Dopiero gdy spust odsunę do końca wyrzuci kleksa i dalej już nie chce psikać farbą. Dodam iż eksperymentowałem z różnymi gęstościami farby i dalej to samo. Aero przeszedł nocną kąpiel w nitro tak więc jest czysty. Co może być powodem takowej pracy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Niepoprawne złożenie, spuchnięte uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Złożony jest poprawnie. Do kąpieli wyjąłem wszystkie uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 sprawdź iglicę na wylocie (min 0,2 milimetra musi wystawać za dyszę) i dyszę i ustaw poprawne ciśnienie na kompresorze w zależności na rozcieńczenie jeśli uszczelki nie były w nitro powinno grać --- moje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klobukos Napisano 9 Października 2012 Share Napisano 9 Października 2012 Mam szybkie pytanko Jako początkujący do aero dorosłem podczas budowy już pierwszego modelu. Aero Fachowiec 0,3mm już zamówione. Pozostało jeszcze źródło powietrza. W koła, dętki i inne historie nie będę się bawił. Budowa kompresora z agregatu pralki - agregat posiadam, ale cała reszta wyniosłaby ok 200 zł więc gra nie warta świeczki. Posiadam butlę co2 do akwarium, ale ona raczej zostanie przy akwarium W związku z tym zmuszony jestem zakupić kompresor. Jako, że mieszkam w bloku, zależy mi aby był cichy - a więc olejowe odpadają. Myślałem nad czymś takim: (można wyszukać na allegro, linkować nie będę bo za miesiąc aukcja zniknie) -AS186 - ok 310 zł -AS18-2 - ok 220 zł Różnią się one tym, że AS186 posiada butlę 3l. Oba posiadają regulację ciśnienia (jak płynną? wystarczająco do aero?) - więc czy butla jest mi potrzebna? Czy jedyną różnicą w użytkowaniu ich będzie konieczność ciągłej pracy przy modelu bez butli? Jeśli tak, to czy kompresor tłokowy nie będzie się zbyt szybko przegrzewał? Kompresor będzie używany amatorsko, tylko w celach modelarskich - ot kilka razy w miesiącu Prosiłbym o poradę kogoś znającego temat, ew. coś innego godnego uwagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi