Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Kompresor którego używam ma już słuszny wiek (10 lat?), pora więc aby przeszedł na emeryturę. Biedak strasznie się ostatnio grzeje i zaczyna niezbyt równo pracować.

 

Zastanawiam się nad takim czymś, będzie w za tydzień w Lidlu:

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-CFB62631-E23FAFA9/lidl_pl/hs.xsl/index_29763.htm

 

Jest waszym zdaniem coś warty? Nie za duży na nasze modelarskie skromne potrzeby?

Co o nim myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie sam się nad nim zastanawiam. Bo mam niby jakiegoś lodówkowca, który do modeli jest OK, ale chciałbym wykorzystać sprężone powietrze również do malowania czegoś większego: kaloryferów, płota, ect. A do tego potrzeba i większego ciśnienia i większej wydajności. Jakby ten kompresor był cichy (oczywiście rozumiem, że nie tak jak lodówkowiec, ale w granicach przyzwoitości) i wydajny to byłoby warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nadszedł czas po 6 latach malowania pędzlem kupić aerograf.

I nie będę pytał jaki wybrać tylko:

Czy pierwszy areograf ze zbiornikiem pod aerografem będzie się nadawał czy lepiej

żeby zbiornik był tradycyjny(grawitacyjny)

 

Wiem że w poradniku było wyraźnie napisane że takie areografy są raczej na duże powierzchnie.

Ale jak to wygląda w praktyce, czy z tego typu areografu mogę używać do wszystkiego?

Dodam że myśle o tym areografie http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Aerograf-EW-6000B-dysza-0.2-mm/9180

 

Bo jak on jest niezbyt dobry to wezme z allegro tg-180 (zaczołem od Exito bo jestem z Krakowa i nie musze płacić za przesyłke)

 

 

2.Jedni piszą żeby na początek nie wydawać za dużo pięniędzy na areograf,

inni znowu żeby zainwestować raz w pożadny areograf.

 

Bo wg.mnie na początek faktycznie lepiej kupić jakiś gorszy areograf do nauki

i dobry kompresor.

 

 

pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jak masz "parę pln" walni sobie kompresor ad 4000 (będzie na długo sam go mam dałem 400,----- 4 bary maks 52 decybele--- w domu ważne) a aero z allego za niecałą stówkę i tak pewnie na początku coś się popsuje (aero) --- a i płyn do czyszczenia aero to podstawa no i rzecz jasna rozcieńczanie farb !!!! pozdrawiam : marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kompresor ad 4000...

Nie wiem czy to dobry pomysł. Za te pieniądze można dostać kompresory z butlą, które zapewniają lepszą kontrolę ciśnienia i stabilniejszą pracę. Nie piszę tego z autopsji, też mam podobny, bezbutlowy - MAR 1000 i zamierzam wymienić go na taki z butlą. Może więc taki:

http://allegro.pl/kompresor-z-butla-do-aerografu-pistolet-aerograf-i2590091904.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !! Mam problem z aerografem, chodzi dokładnie o o to, że jeśli maluję to bardzo często się zapycha a jak raz się zapcha to koniec z malowania. Albo też mam taką sytuację, że ciągle przerywa, czyli mam ciągle naciśnięty 'spust' i co 3cm robi sobie przerwę i maluje dalej. Aerograf to EW-770

 

 

Farbę mam bardzo mocno rozcieńczoną ale efekt est taki sam. Czyli przerywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4000 ma butle i jedynie 52 decybele i 30 min ciągłej pracy nie robi znaczenia--- trzyma cały czas jak ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4000 ma butle

Ma tylko zbiornik w którym następuje sprężanie, a chodzi o dodatkowy zbiornik wyrównawczy, który jest buforem pomiędzy zbiornikiem głównym a aerografem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam pewien problem. Otóż nie działa mi poprawnie spust w aerografie TG 130. Gdy go wciskam by wypuścić powietrze, a następnie puszczam- on zamiast od razu "wyskoczyć" i przerwać dopływ powietrza, robi to stopniowo i dopiero po upływie jakieś sekundy, powietrze przestaje wylatywać. Nie wiem czego może być to przyczyną. Jest taka możliwość że farba znalazła się w tym otworze aerografu gdzie znajduje zawór odcinający dopływ powietrza i przez to tworzy efekt podobny to działania długopisu parkera w którym wylał się wkład?

 

th_MVI_1113.jpg

Tutaj podałem filmik jak to problem wygląda. Jakość słaba ale chodziło mi tylko o to by było widać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie:

1. czym "myjesz" aero" to bardzo ważne

2. uszczelka na zaworze zwrotnym wewnątrz obudowy od strony wężyka w stronę aero do dupy (jak myłeś nitro te części to na pewno) --- miałem to samo

na swym przykładzie sądzę że uszczelka była w nitro i się "ciut" zrąbała i napuchła

możesz wykręcić dół --- igłą wyjąć uszczelkę która jest wewnątrz złożyć wszystko i sprawdzić bez uszczelki

 

lecz to jest moje zdanie

 

po filmie ---- punkt nr 2 czyli uszczelka blokuje jak kiedyś u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem stara farba Ci to blokuje. Wydaje mi się, że to bardziej prawdopodobne niż to, że aż do zaworu, prawie do wężyka, dostało się nitro. Tamtędy leci powietrze pod ciśnieniem, więc ewentualny rozcieńczalnik musiałbyś tam wlewać pod jeszcze większym ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tego typu aero nigdy nie stosuj nitro do mycia --- już przez to 2 razy musiałem uszczelki wymieniać na teflonowo- jakieśtam robione na zamówienie :( teflon też mi za bardzo nie pomógł --- choć przyznam że trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam problem z moją PIwatą. Dokładniej rzecz ujmując to pluje farbą, przez pierwszą sekundę podaje normalnie farbę później już samo powietrze. Dopiero gdy spust odsunę do końca wyrzuci kleksa i dalej już nie chce psikać farbą. Dodam iż eksperymentowałem z różnymi gęstościami farby i dalej to samo. Aero przeszedł nocną kąpiel w nitro tak więc jest czysty. Co może być powodem takowej pracy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź iglicę na wylocie (min 0,2 milimetra musi wystawać za dyszę) i dyszę i ustaw poprawne ciśnienie na kompresorze w zależności na rozcieńczenie jeśli uszczelki nie były w nitro powinno grać --- moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanko

 

Jako początkujący do aero dorosłem podczas budowy już pierwszego modelu. Aero Fachowiec 0,3mm już zamówione. Pozostało jeszcze źródło powietrza. W koła, dętki i inne historie nie będę się bawił. Budowa kompresora z agregatu pralki - agregat posiadam, ale cała reszta wyniosłaby ok 200 zł więc gra nie warta świeczki. Posiadam butlę co2 do akwarium, ale ona raczej zostanie przy akwarium

W związku z tym zmuszony jestem zakupić kompresor. Jako, że mieszkam w bloku, zależy mi aby był cichy - a więc olejowe odpadają.

Myślałem nad czymś takim: (można wyszukać na allegro, linkować nie będę bo za miesiąc aukcja zniknie)

-AS186 - ok 310 zł

-AS18-2 - ok 220 zł

 

Różnią się one tym, że AS186 posiada butlę 3l. Oba posiadają regulację ciśnienia (jak płynną? wystarczająco do aero?) - więc czy butla jest mi potrzebna? Czy jedyną różnicą w użytkowaniu ich będzie konieczność ciągłej pracy przy modelu bez butli? Jeśli tak, to czy kompresor tłokowy nie będzie się zbyt szybko przegrzewał?

Kompresor będzie używany amatorsko, tylko w celach modelarskich - ot kilka razy w miesiącu

 

Prosiłbym o poradę kogoś znającego temat, ew. coś innego godnego uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.