Wojciech Butrycz Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Dzisiaj przedstawiam mojego Kolhovena FK 58C1 nr 11, na którym latali polscy piloci w 1940 roku. Model w skali 1/72 firmy Azur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Średnio chyba pasuje do "polskich skrzydeł", nie ma żadnego polskiego oznaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIO BY NAITT Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Średnio chyba pasuje do "polskich skrzydeł", nie ma żadnego polskiego oznaczenia... Na szczęście brak szachownic o niczym nie świadczy - gdyby za kryterium uznać obecność biało-czerwonej, trzeba by relegować z wątku np. Hurricany z dywizjonu 303. Przyznasz że byłoby to kuriozalne ... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Racja, wiem że nawet kiedyś o tym dyskutowaliśmy. Ale mi zawsze się nasuwa ten sam przykład - czy T-38 Talon na których szkolą się nasi piloci w usa to też "polskie skrzydła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Tytuł tego wątku to "90 lat polskich skrzydeł". W ten okres wchodzą również walki polskich pilotów we Francji w maju i czerwcu 1940 roku. Większość typów samolotów, na których latali nie miała polskich oznaczeń np. Dewoitine D.520C1, ale to nie zmienia faktu, że to też historia polskich skrzydeł. Chyba, że rozumiemy to jako "polskiej konstrukcji skrzydeł", wtedy powinno zniknąć z tego wątku 90+% procent wejść, łącznie z założycielskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Pomijając sporne kwestie, to sporo pokazujesz Wojciechu swoich modeli, przy różnych wątkach i okazjach. Dlaczego nie w osobnych galeriach, jak to robi większość modelarzy??? Masz ciekawe modele, w dobrym wykonaniu, zasługujące na lepszą prezentację niż ten wątek, gdzie mydło i powidło, bo samoloty z różnych okresów, w różnych skalach, o różnych zastosowaniach. Dlatego ja np tutaj rzadko zaglądam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 Podłączę tutaj też moje potworki MIG-21 1/100 VEB AN-2 1/75 VEB Mi-1 1/100 VEB Mi-2 1/72 Intech Aero L-60 1/100 VEB PZL 104 Wilga 1/72 Amodel Jantar Standard 1/72 PZW RWD-6 1/72 ZTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 4 zdjęcie to myślałem, że zaraz porównasz do swojego modelu a to jest Twój model :]] Na pierwszy rzut oka fajnie wyszło. Piękna kolekcja Polskich maszyn :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Witam Mig-23 skala 1-72 Hasegawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Dzisiaj sanitarny Piaggio P.180 LPR-u. Model Italian Kits (żywica) w skali 1/72. Kalki na zamówienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasanga Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Wojtku, odniosę się do Twojego postu z TS-11 Iskra. Jeśli pisząc o elementach żywicznych produkowanych w latach 90 tych miałeś na myśli firmę "Hektor", to pragnę Cię poinformować, iż mam jeszcze te formy i jakby komuś mocno były potrzebne elementy do TS-11, to mogę odlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Wojtku Avanti sliczne. Czy kalki sa ok w aplikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobert Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Pokażę model, który niedawno popełniłem. Wykonany raczej relaksacyjnie bez wczuwania się w poprawki. Dodałem tylko blaszkę Parta. Model Mirage w skali 1:48. Pomimo wielu prób i gróźb nie udało mi się zlikwidować białego podkładu na kalkach. Szczególnie widoczne na numerze seryjnym. Pojawiło się to z powodu rozpłynięcia białego koloru przy szachownicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 5 Grudnia 2012 Share Napisano 5 Grudnia 2012 Witam. To może teraz ja. na początek skala 1:48. Lublin R-XIII D, Mirage-Hobby, przepak Spójni. PZL P.11 c, Mirage Hobby. PZL 23 B Karaś, Mirage Hobby. RWD-8pws, Mirage Hobby, przepak Spójni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 5 Grudnia 2012 Share Napisano 5 Grudnia 2012 Teraz skala 1:72. Okres przedwojenny. LWS-3 Mewa, vacuforma Broplan. PZL-37 A bis Łoś, ZTS Plastyk. PZL-37 A Łoś, ZTS Plastyk. PZL P.6, konwersja z P.7 PZW Siedlce. PZL P.11 a, konwersja P.7 i P.11 z PZW Siedlce. PZL P.11c, PZW Siedlce, w opakowaniu MasterCraft. RWD-14 Czapla, ZTS Plastyk. RWD-6, ZTS. RWD-5bis, ZTS. RWD-8 dwl, PZW Siedlce, opakowanie MasterCrafta: RWD-8 a pws, PZW Siedlce, MasterCraft PWS-16 bis, RPM: Pominąłem jeszcze modele: Lublin R-XIII, PWS-26,P.11g KOBUZ, P.11c łaciaty, oraz P.7 gdyz ich stan spowodowałby czyjś stan.... przedzawałowy. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Wybaczcie, że post pod postem, ale jesli komus to będzie przeszkadzac to prosze je połączyć. Ale rozumiecie... sprzęt.... II wojna światowa, skala 1:72: Marcel Bloch MB.152, Heller/Szmer; pilot Krasnodębski (?!) Supermarine Spitfire Mk.I, Airfix: North American Harvard Mk.II, HobbyBoss: I skala 1:96, NOVO; Lancaster Mk. III (?!) Po wojnie, skala 1:72 Bell P.39 Airacobra, vacuforma, nazwy firmy nie pamiętam (Modelland?!) Iliuszyn Ił-2 m3, ZTS Avia B-33, KP Jakowlew UT-2, AGA (Chematic-Gomix) C-47A, Airfix: jakowlew Jak-17, vacuforma, JMK (?!) Jakowlew Jak-23, KP MiG-15, KP SB LIm-2 Art (M ?!), KP Lim-6 bis R, ZTS Plastyk, konwersja Lim-6 MR, ZTS, konwersja MiG-21 MF, ZTS/Mastercraft MiG-23 MF, Academy: MiG-29 UB, Condor: TS-11 Iskra R NOVAX, ZTS: TS-11 Iskra, ZTS: PZL-104 Wilga 35A, vacuforma, JMK (?!) diabli wiedzą Zlin Z-142 C, Aster: An-2, Trumpeter: Aero-45, A-Model Śmigłowce: Mi-2 "mieszacz", InTech: Mi-4 M, AER Moldova: Mi-24 D, KiTech W-3 RM Sokół, AJ Model Bell-412HP, Aeroplast (konwersja) Szybowce: SZD-19-2 "Zefir2" IS-1 "Sęp" SZD-16 "Gil" SZD-41 Jantar Standard: SZD-9 bis 1E Bocian (konwersja): Uff. Dobrnęlismy do końca. Nie odważyłem sie pokazać Jaka-1b, drugiego MiGa-23, Su-22 jednego i drugiego, Su-20, innej Iskry i Irydy z wakuformy. Miłego oglądania! Pozdrawiam, brabazon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Świetna kolekcja! Miło się ją ogląda:) Powiedz mi kalki do Aero-45 sam robiłeś czy były w zestawie ? Jak wykonałeś obramowanie owiewki w Jastrzębiu ? Mógłbyś bardziej obfotografować P-6 ewentualnie zdradzić jak przerobić P-7 na P-6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Fantastyczna kolekcja! I jaki miły poranek gdy obejrzy się taką piękną pracę z szachownicami na skrzydłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Bardzo fajna kolekcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Pięknie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Kolekcja piękna! Tyle modeli z szachownicą na raz robi wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Niesamowita kolekcja Przesympatycznie sie to ogląda, a za Wilgę wydmuszkę masz Ja męczę powoli taką juz chyba z trzecią i nigdy nie moge jej ukończyć Zdradź sekret budowy tej Wilgi to może moją dokończę. Antka i Zlinka już gdzies kiedyś widziałem. Pozazdrościć tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 7 Grudnia 2012 Share Napisano 7 Grudnia 2012 Po pierwsze dziękuje wszystkim za opinie Ciesze się że sie podoba. Modele polskich statków powietrznych to gros mojej kolekcji, poza tym robię jeszcze 2 wojnę a ostatnio wzięło mnie na pasażery. Świetna kolekcja! Miło się ją ogląda:) Powiedz mi kalki do Aero-45 sam robiłeś czy były w zestawie ? Jak wykonałeś obramowanie owiewki w Jastrzębiu ? Mógłbyś bardziej obfotografować P-6 ewentualnie zdradzić jak przerobić P-7 na P-6? Juz odpowiadam. Otóż kalki do Aero sa w oryginalnym pudełku. W ogóle producent proponuje chyba 6 malowań,: enerdowskie, radzieckie, czechosłowackie, bułgarskie... Juz nie pamiętam jakie jeszcze. Obramowanie owiewki....w Jastrzębiu? Jastrzębia nie przypominam sobie żebym wrzucał fotki ;) Pewnie chodzi o Sępa? po prostu, od ręki, pędzelkiem 00. W ogóle wszystkie modele są pędzlowane, aerografu nie posiadam i nie zapowiada sie by cos miało to zmienić. Co zaś do P.6, to jest kadłub ze ściętym zagłówkiem, zaszpachlowanymi rynnami km-ów, zmienioną chłodnicą i odkrytym silnikiem. Ten wąski pierścień Townenda jest przycięty z oryginalnej wypraski, do tego przewiercone są miejsca na rury wydechowe. Rury tez sa w zestawie P.7, ale wkleiłem je tak jak było w P.6. Z kolei te owiewki za silnikiem są wycinane z plastikowego opakowania po kefirze Koła zaczerpnąłem z wyzłomowanego Fokkera. A fotki P.6- jak tylko zrobię, to może wrzucę, ale jednak ten model to nie jest szczyt moich modelarskich umiejętności i z daleka wygląda znacznie lepiej niz z bliska Niesamowita kolekcja Przesympatycznie sie to ogląda, a za Wilgę wydmuszkę masz Ja męczę powoli taką juz chyba z trzecią i nigdy nie moge jej ukończyć Zdradź sekret budowy tej Wilgi to może moją dokończę. Antka i Zlinka już gdzies kiedyś widziałem. Pozazdrościć tylko Dzieki za opinię. Co do Wilgi, to żadna tajemnica. Mam jeszcze jedna Wilge, przypomniałem sobie- to było moje pierwsze vacu, nie miałem do niej części przezroczystej to zamalowałem okienka w kabinie na srebrno... Pokutuje dziś na półce w malowaniu wojskowym. A ta Wilga.... Hmm. Trzymałem sie instrukcji, dużo szlifowania,. przycinania, szpachlowania ale jest do sklejenia. Chętnie bym jeszcze jakąś zrobił. Z vacu poluje bezskutecznie na Jaka-18 i Defianta. Antek, Zlin jak i Bocian wraz z Jantarem to maszyny w malowaniu z macierzystego Aeroklubu Podkarpackiego z Krosna, a RWDa w malowaniu CWL nr 2 który bazował w Krośnie przed wojną. Lubię mój region a na lotnisku jestem częstym gościem i nie odmówiłem sobie przyjemności zrobienia tych modeli z tymi znakami. W kolejce jest jeszcze drugi An-2 Aeroklubu, CSS-13, Mucha Std., Ju-88 który bazował w czasie wojny na krośnieńskim lotnisku i Me-109 F z pobliskiego lotniska w Moderówce. I wnętrze budowanego Antka: Pozdrawiam, brabazon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 7 Grudnia 2012 Share Napisano 7 Grudnia 2012 O jak ładnie się Antoś robi , a który będzie, AMN czy AMR Teraz gdy AMN wypłukał się z farby gnębi mnie co tam za reg prześwituje na kadłubie, czy on kiedyś inaczej się "nazywał" No a powojskowy AMR sławny z pętli w Krakowie też godny uwagi nawet kiedyś zaliczył okładkę w TBiU Tak jak mówiłem, pozazdrościć i przełamać się do Wilgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 7 Grudnia 2012 Share Napisano 7 Grudnia 2012 To będzie AMR, popularny Romek. Ha, szczerze powiedziawszy nawet nie wiedziałem jaki miał numer w jednostce... A AMN teraz chyba jest w Lesznie? Nie mam pojęcia czy miał wcześnie inna rejestrację A do Wilgi przełamać sie trzeba, bo to sztandarowy produkt polskiego przemysłu i nie wypada żeby tkwił w pudle zamiast cieszyc oko na półce ;) A tak właściwie, strasznie mnie cieszy że jest taka świadomość krośnieńskiego sprzętu aeroklubowego w Bydgoszczy Bardzo mnie to cieszy i zastanawia-skąd...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.