Skocz do zawartości

B5N2 1:48 Hasegawa


zaruk

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.03.2024 o 23:40, greatgonzo napisał:

 

 

Zmusiłeś mnie do zastanowienia się, czy rzeczywiście wyobraźnia miała tak duże znaczenie przy aranżacji kokpitu i chyba jednak nie.

Choć zdjęć nie ma zbyt wiele, to jednak na nich opierałem się dorabiając niektóre elementy i modyfikując układ kabiny (głównie przedział bombardiera).

Pozostałe wyposażenie zostało odtworzone przez Hasegawę i Eduarda. Nie wiem, na podstawie czego, zdjęć niektórych obszarów nigdy nie widziałem a rysunki (nawet te, zamieszczane w japońskich książkach) też wydają się niekiedy bazować na domysłach. Intuicją kierowałem się odtwarzając pasy i szczegóły przyrządu do zwalniania bomb. I to chyba tyle.

 

15 godzin temu, Szydercza Gała napisał:

Przecierki porobilbym na siedziskach metalowych foteli, tam przecież Tomonaga i jego kumple wiercONcymi się dupskami robili najwiENkszy damYDŻ :wink:

 

 

Chyba, że mieli spadochrony. Podobno na nich się siedziało. Wiem, że często latano bez spadochronów, ale czy Tomonaga - wyglądający jednak na prymusa - też lubił ryzyko, nie wiadomo.

W każdym razie, na przecierki już trochę za późno. Pasy przyklejone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szydercza Gała napisał:

i nie miał sprzączek i tym podobnych....

 

Niektóre miały, inne nie.

 

Spadochron.jpg.b35f605cd64865aae38e0e2cc0210682.jpg

 

Nie ma się zresztą o co spierać. Myślę, że jesteś bliżej prawdy niż ja, ale obić już teraz nie zrobię, nie miałem takiego zamiaru od początku. Staram się panować nad drapaniem modelu, jak zacznę to nie mogę skończyć czego najlepszym przykładem jest schowany głęboko PETE. Dlatego postanowiłem, że Kaśka będzie w dobrym stanie, pewnie kilka odprysków się na niej znajdzie ale niewiele - tylko żeby pokazać, że to japoński samolot.

Tymczasem zamknąłem wannę i przymierzyłem do kadłuba - pasuje wyśmienicie.

 

7.thumb.jpg.778f73e79472fb03bd57757973b22da7.jpg

 

8.thumb.jpg.9eb7789b68cdb38626a478b1945ba2bf.jpg

 

Otwory są na tyle duże, że zawartość kokpitu powinna być widoczna i cieszyć oko (oczy). Miesięczny wysiłek nie pójdzie więc na marne.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zaruk napisał:

Tymczasem zamknąłem wannę i przymierzyłem do kadłuba

I wszystko co jest ładne w tym samolocie i modelu zamknąłeś w paskudnym japońskim kadłubie. 😔

Choć sam popełniłem jednego Japończyka to nie mogę w ich konstrukcjach znaleźć tego czegoś co by spowodowało, że zaczną mi się podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rymulus napisał:

I wszystko co jest ładne w tym samolocie i modelu zamknąłeś w paskudnym japońskim kadłubie. 😔

 

Tu nie mogę się zgodzić. Owszem, część japońskich konstrukcji nie grzeszy urodą cierpiąc na jakieś zaburzenia proporcji, jak choćby ten tutaj:

 

Saiun.thumb.jpg.4ec7c576ef8730364544b253af20dd2c.jpg

 

Albo konkurent B5N od Mitsubishi:

 

Mabel.thumb.jpg.ae007434dc4e40b71f5f8b5c8bb7327b.jpg

 

Na ich tle, ale także przy samolotach innych państw, Kate prezentuje piękną linię i harmonijne proporcje. Nie nazwałbym jej kadłuba paskudnym 😉

 

Kate.thumb.jpg.60275f3edf4d82bf4af1379cc67328b5.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2024 o 15:43, rymulus napisał:

I wszystko co jest ładne w tym samolocie i modelu zamknąłeś w paskudnym japońskim kadłubie

Również się z tym nie zgodzę. Zera wyglądają świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowokacyjnie napiszę, że, moim zdaniem, nad Pacyfikiem z obu stron latały najbrzydsze samoloty IIWŚ w tak dużej ilości. 

Chyba projektanci zrobili sobie czelendż kto zrobi najbrzydszy samolot.🤣

Oczywiście latało tam kilka pięknych konstrukcji.

Oczywiście sporo w tym żartu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Trochę ostatnio niektórzy koledzy nitowali i nitują, ponieważ obecnie ja też nad tym siedzę to zapytam o wykończenie tych nitów (a właściwie to dziurek imitujących nity).

Mam schizę, że po przetarciu ich drobnym papierem czy gąbką ścierną, pył wejdzie w otworki i część z nich zasklepi.

Czytałem o przedmuchiwaniu aerografem, szorowaniu szczoteczką do zębów... Sprawdzałem obie te metody i u mnie nie dają one stuprocentowego rezultatu - część otworków pozostaje zatkana. Może więc coś robię źle. Czy ktoś uzyskujący dobre efekty mógłby podzielić się sposobem, jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tym alkoholem robiłem (nie piłem raczej), ale sekwencji działań nie pamiętam.

U Ciebie to się sprawdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zaruk napisał:

Coś z tym alkoholem robiłem (nie piłem raczej), ale sekwencji działań nie pamiętam.

U Ciebie to się sprawdza?

Generalnie tak, ale ja mam tendencję do mocnego wciskania nitowadła w plastik, to i dołki większe mam. Potem i tak zwykle to znika pod warstwą surfacera.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

600-800-1200-2000 :) ewentualnie możesz spróbować szlifować na sucho i/lub porządnie wysuszyć po ścieraniu na mokro, może piekarnik na 50°? Wtedy IPA + powietrze powinno jak złoto wjechać.

 

P.S. widziałem w internetach że niektórzy jeszcze Extra Thinem po szlifowaniu przejeżdżają, ale nie praktykowałem sam.

Edytowane przez jachud3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marek K napisał:

Zastanawiałeś się nad kolorystyką tego modelu. 

 

Tak, pisałem o niej na początku.

Hiryu, Midway, Tomonaga, torpeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zaruk napisał:

 

Tak, pisałem o niej na początku.

Hiryu, Midway, Tomonaga, torpeda.

03e147899da6ab67c500931d5d67c555.jpg

 

Dobre farPki ale fajnie by było jakbyś miał na boku jakiś inny aerograf. Najlepiej nie za drogi:wink:

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Lipa napisał:

 fajnie by było jakbyś miał na boku jakiś inny aerograf. Najlepiej nie za drogi:wink:

 

Rzeczywiście muszą być niezłe.

Na razie na stanie mam tylko coś z dolnej półki, nadają się do średniej klasy aerografów 😉

Może ogarną...

 

1711230108355.thumb.jpg.a6688f63fee5ffc2557cc2ee3034b828.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale nie miałem na myśli honoru ująć:wink: Te farby to dość dobry odcień tylko nie lubią innej chemii. Można się zdziwić używając z pozoru czystych narzędzi:haha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz użyć gunze C15 i  C35 to może to być zły pomysł. Prawdopodobnie ten samolot nie był przemalowywany od czasu PH.

 Chyba że masz jakieś inne informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.