Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy co potrzebujesz?Tam specjalnych cudów nie ma.Końcówki lin robi Eureka ,Aber robi podnośniki,wszelkie klucze też.Kiedyś robiła coś Italeri 6424 ,chyba Academy(ale to chyba ten sam zestaw).Masz jeszcze zestawy żywiczne Dnepromodel ale cena.Po modelach Dragona sporo tego badziewia zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można gdzies dostać takie narzędzia lepszej jakości? Kopię w necie, ale nic poza Tamiya znaleźć nie mogę..

Do narzędzi (siekiera,łopata,nożyce itd) i tak dodajemy fototrawionki (są w większości zestawów do konkretnego modelu) i je wzbogacamy więc nie muszą być super hiper - tak myślę.

Gaśnice robi PanzerArt - dwie wersje - http://www.mojehobby.pl/products/German-WWII-Fire-Extinguishers-for-AFV-Early-pattern.html ;

http://www.mojehobby.pl/products/German-WWII-Fire-Extinguishers-for-AFV.html - ale te ceny?

Do gaśnic też dodatki są w blaszkach więc zależy na co się zdecydujesz.

Lina holownicza do czwórki - http://www.mojehobby.pl/products/Lina-i-koncowki-zywiczne-do-czolgu-PzKpfw-IV.html

Podnośniki - http://www.mojehobby.pl/products/Podnosniki-niemieckie-typ-1.html

Narzędzia ręczne - http://www.mojehobby.pl/products/Narzedzia-reczne.html

Uchwyty do narzędzi do 1943 - http://www.mojehobby.pl/products/Niem-uchwyty-do-narzedzi-stosowane-na-pojazdach-pancernych-do-1943-r.html

lub http://www.mojehobby.pl/products/Uchwyty-do-niemieckich-narzedzi-do1943.html

po 1943 - http://www.mojehobby.pl/products/Niem-uchwyty-do-narzedzi-stosowane-na-pojazdach-pancernych-po-1943-r.html

lub http://www.mojehobby.pl/products/Uchwyty-do-niemieckich-narzedzi-do-1945.html

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czy ten Sidolux nada się jako lakier bezbarwny? U mnie jest nie do dostania wersja "nie-expert", którą wszyscy kupują. Chyba, że jest to to samo. Chciałbym uniknąć kupowania przdz internet, bo drugie tyle płacę za przesyłkę, dlatego pytam. Link poglądowy z jakiegoś sklepu:

http://www.wyspa-czystosci.pl/produkt/sidolux_expert_do_ochrony_i_nablyszczania_pcv_linoleum_750ml.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dwa szybkie pytania

 

1. Z czego najlepiej wykonać powierzchnię lusterek w modelu? Podpowiecie jakieś patenty?

2. Czy ktoś się orientuje czy specyfik który można znaleźć na allegro pod hasłem "magiczna plastelina", "myśląca plastelina" to po prostu Panzer Putty tylko 2-3 razy tańszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka . Co do "myślącej magicznej plasteliny" to nie używałem .Co do lusterek to można pomalować srebrnym metalizerem jak wyschnie dać cienką warstwę 2 składnikowego kleju UHU plus i gotowe, jak jesteś leniwy i masz kasę możesz w Jadarze kupić kalkomanie samoprzylepne z Echelona (ale tylko do skali 1/35 i nie do wszystkich pojazdów ).Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim.

 

Zalogowałem się aby zapytać Was moi drodzy o kilka spraw. Nie przynudzają przechodzę do sedna sprawy:

 

1) Jaki model powojennego czołgu radzieckiego/rosyjskiego polecali byście mniej doświadczonemu modelarzowi? Nie będzie to mój pierwszy model plastikowy. Tak konkretnie, to trzeci. Chodzi mi o coś z okresu zimnej wojny lub nawet bardziej współczesnego. Skala - rzecz jasna 1/35. Grunt by było to coś nie sprawiające problemów w montażu.

2) Jaką zaginarkę (zagniatarkę czy giętarkę?) do elementów fototrawionych byście polecali? I w którym sklepie modelarskim najlepiej taką kupić? Zaznaczę, że chodzi mi o sklep internetowy.

3) Czy jest dostępny jakiś zestaw radzieckich beczek w skali 1/35? O ile z beczkami alianckimi, hitlerowskimi czy nawet węgierskimi z okresu II wojny światowej problemu nie ma, o tyle nigdzie nie znalazłem beczek radzieckich. Oprócz jednego zestawu firmy Aber dedykowanemu modelowi czołgu T-55.

 

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję ;)

 

A którą ewentualnie z powyższych zaginarek wybrać? Nie pracowałem dotychczas z tego typu narzędziem dlatego pytam?

 

W kwestii tych radzieckich beczek, jako że są one z żywicy - czy wymagają one jakiejś zaawansowanej obróbki, czy są one już prawie gotowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość.

Model średni w zupełności wystarczy.

Łatwoskklejalna jest na pewno Tamiya ale niektórych zniechęca "mała liczba elementów". Za to zawsze są tylko te co są potrzebne np. w odróżnieniu od Dragona.

Zwracaj tylko uwagę, żeby nie brać modeli ze starych serii bo są one mało dokładne wymiarowo z uwagi na dostosowywanie fabrycznie do zamontowania zunifikowanego silniczka.

 

Żywicę tak jak i inne elementy trzeba trochę pomiziać papierem ściernym i/lub pilniczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giętarka czy też zaginarka powinna dobrej jakości np.RP Toolz

lub The Small Shop - itp.

Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość..

Poczytaj opinie o wyrobie Kolegi "GrzesiekW" - tak jak pisze kolega "cooper69" - popieram.

Beczki żywiczne - dół beczki trzeba oszlifować - http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/muZVNlzArLuf9VnuQRw7iQg.jpg

podobnie jak inne żywiczne produkty np. kanistry - http://www.martola.com.pl/vdata/_obrazki/rb_model/mar[62241]_03.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję.

 

Jeszcze jedno dość istotne pytanie – czy elementy fototrawione lepiej jest sklejać czy lutować? Wstyd pisać ale z lutowaniem miałem do czynienia po raz pierwszy (i zarazem ostatni) blisko 20 lat temu, w szkole podstawowej, na zajęciach z Techniki.

Co moi drodzy radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lut jest mocniejszy i trwalszy ale bez wprawy też trudniejszy i trzeba więcej zainwestować w sprzęt - pasta, lutownica gazowa (ja kupiłem Dremel VersaTip) lub niezła lutownica elektryczna (minimum tzw. ołówkowa, a najlepiej stacja).

Klejenie cyjanoakrylem jest prostsze i tańsze.

Ja też dopiero zaczynam po dłuuugiej przerwie i po eksperymentach z różnymi klejami zdecydowanie polecam zap-a-gap + ich przyspieszacz (kicker) i debonder (rozklejacz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę popytam -

Nadal zastanawiam się którą zaginarkę wybrać. Czym ta chałupniczo produkowana zaginarka różni się np. od tej firmowej (RP Toolz) z Martoli? Pytam, gdyż cenowo firmowa zaginarka wypada znacznie korzystniej, mimo iż sklep Martola do tanich nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie".

W sklepie "Martola" - z serii RP TOOLZ

Zaginarka do elementów fototrawionych - 8cm - cena 90,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45710/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_8cm

Takiej długości element (8 cm) Możesz wyginać, np. na całe błotniki to za mało ( w skali 1:35).

Zaginarka do elementów fototrawionych - 13cm - cena 120,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45709/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_13cm

Zaginarka do elementów fototrawionych - 18cm - cena 140,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45708/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_18cm

U Grześka 10 cm - 150,- oraz 15 cm - 200,- ceny z 2013 roku.Teraz nie wiem ile kosztują.

Dla porównania cenowego tutaj Masz z serii - The Small Shop Tools : ( 1 cal = 2,54 cm)

4 calowa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS003

5,5 cala : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS004

8 calawa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS005

Trumpeter - 16,2 cm

http://exito.sklep.pl/pl/p/TRUMPETER-09931-Photo-Etched-parts-Bender-L-Large/14480

Liczy się jakość ,ale i wielkość (długość) oraz ilość "zębów" i ich szerokość.

Co do wyboru między klejem a cyną Musisz sam zdecydować.Cyna jest trwalsza.

Stacja z lutownicą to koszt od 80,- w górę.

http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownicze-kolbowe/stacja-lutownicza-kolbowa-wep-936a936ap-moc-75w.html?keyword=wep+936a

http://multisort.pl/product/Stacja-lutownicza-Solomon-SL-10N,5284.html

Topnik zalecany przez firmę "Aber" to AF-20 cena 18,19 zł.

http://www.mojehobby.pl/products/Topnik-do-lutowania.html

Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju".

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie".

Wiem, wiem ;)

 

Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju".

…a i owszem ! ;)

 

No to mam teraz dylemat, którą opcję wybrać? Pewnie zdecyduję się na opcje klejoną, przynajmniej na razie.

Skoro już tutaj jestem to zapytam o modele – chodzą mi po głowie dwa czołgi T-72 i T-55 oba firmy Tamiya. Czytałem jednak, że trzeba sporo blachy w nie wpakować by choć trochę przypominały swoje pierwowzory w skali 1/1. Co konkretnie należało by do nich dokupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znawców shermanów.

2015-05-22%25252019.19.50.jpg

Chcę wykonać model polskiego shermana na podstawie modelu jak wyżej.

Przeglądając dostępną dokumentację oraz internet doszedłem do wniosku, że można spróbować przymierzyć się do wykonania pojazdu o nazwie własnej:

a) ORSZA, b) ACROMA, c) TOBRUK lub d) KANIOWCZYK

Nie doczytałem jednak jednoznacznego rozstrzygnięcia dylematu wieży. Znalazłem tylko kilka zdjęć z boku które nie rozstrzygają tego problemu.

Sam zestaw jest bardzo bogaty w różne elementy (m.in.2 rodzaje kół i osłony przekładni, elementy opancerzenia dodatkowego itp.)

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie witam i znów popytam.

 

W kwestii gąsienic Fruimodel (z którymi dotąd nie miałem do czynienia):

- czy po złączeniu ogniwek w taśmę można ową gąsienice malować modelarskimi farbami akrylowymi bez konieczności nałożenia podkładu? Czy zamiast malowania konieczne jest moczenie owej gąsienicy w jakimś cuchnącym specyfiku, o którym gdzieś czytałem, który ma zapewniać bardziej realny wygląd?

- czym (w jaki sposób) blokować drucik z boku ogniwek? Chodzi mi o to, żeby nie wysunął się i przez to aby gąsienice się nie rozpadały?

 

Gdyby jeszcze ktoś mógł się wypowiedzieć co do wspomnianych przeze mnie poprzednio dwóch modeli Tamiya: T-72 i T-55. Co ewentualnie do nich można (lub wręcz trzeba) dokupić. Będę bardzo wdzięczny ;)

 

Wracając do zaginarki – właśnie przed chwilą zamówiłem zaginarkę RP Toolz (13 cm).

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do T-72 i T-55, wszystko zależy od Ciebie, wszystkie dodatki z tegi co sie orientuje przewyzszą 2-3 krotnie warriść modelu. Czy sie oplaca? To juz osobista. Natomiast czy warto? Nie ma modelu idealnego, kazdy zestaw cos wniesie i spowoduje zwiekszenie relizmy miniatury. Poogladaj warsztaty innych, popatrz co warto a co nie. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA)

 

Co do blaszek to musisz tylko zwracać uwagę by nie przedobrzyć w pełni zawierzając ich producentom. Zdarza się, że element, który w rzeczywistości jest wypukły, na blaszce został przez producenta przedstawiony jako płaski...

 

Koniec końców jak zwykle kłania się dokumentacja

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.