Pawelt Napisano 4 Grudnia 2014 Share Napisano 4 Grudnia 2014 Czy prawidłowo będzie jak dla samolotu z okolic początku eksploatacji (BIS) zamontuję wurzutnię APU 13 MT i belkę MBD na 4 bomby w kolorze płatowca (chodzi mi tylko o zasadniczy kolor nie detale typu zamki i osłona butli z azotem)? Zbiornik PTB-490 będzie aluminiowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 5 Grudnia 2014 Share Napisano 5 Grudnia 2014 Nie bardzo.Belka wielozamkowa MBD była od początku eksploatacji w kolorze aluminium-srebrnym [ Fachowcy niech rozgryzają kolor ] , a APU -13MT, tez była w kolorze metalu.Więc jeśli płatowiec ma byc szary -gołębi to wyrzutnia i belka wyglądały tak : [ sorry za jakość fotek ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelt Napisano 5 Grudnia 2014 Share Napisano 5 Grudnia 2014 Dziękuję w takim razie mój szary 9975 wstępnie mam rozplanowany. Pora poskładać dziada do kupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 5 Grudnia 2014 Share Napisano 5 Grudnia 2014 Cieszę się , tym bardziej że był to I mój BIS, razem z 9763. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Grudnia 2014 Share Napisano 19 Grudnia 2014 A może takiego Mf z Mierzęcic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelt Napisano 23 Grudnia 2014 Share Napisano 23 Grudnia 2014 9975 Już wykonany i zajął swoje miejsce na półce. Ba, nawet kolejny – Indyjski 21 FL (Tudzież HAL Type 77) już czeka na malowanie. Zmiksowałem kilka zestawów Eduarda m. in. Jako podstawa - PF bo samolot bez SPS i z jednoczęściową owiewką+ grzbiet, statecznik i płetwa pod kadłubem z PFM + czujnik kąta natarcia z R i Indyjskie anteny co zostały z BIS-a. Przerobiłem dyszę wylotową PF żeby pasowała do statecznika i innej płetwy i dorobiłem daszek osłaniający spadochron. Wlot po lewej stronie tylnej części kadłuba od spodu podmieniłem na taki jak na PFM, dodałem też deflektory bocznych wlotów i zamontowałem anteny RW-UM. Samolot będzie w konfiguracji z końca eksploatacji. Dostanie też gondolę GP-9. Kalki pójdą z BISa tylko numer będzie trzeba zrobić custom made – konkretnie dwie jedynki bo do 1125 tylko tych cyfr mi brakuje ale na szczęście to tylko proste czarne kreski. W sumie to jedna z ciekawszych budów MiGów póki co. Natomiast szykuję się obecnie do przyszłej budowy UM z Trumpetera w 1:48 a skoro robię UM to czemu by nie zgromadzić trochę info o szparkach i w przyszłości zrobić US a jak się da to i U 66-400 i 66-600. Przy czym te dwa ostatnie to raczej daleka przyszłość i mieszanie z częściami z F-13. Mam więc kilka pytań. Czy na wszystkich szparkach były celowniki typu ASP? Rozumiem, że tak było i żadna wersja nie miała dajmy na to PKI? Jakie fotele stosowano na poszczególnych wersjach? U 66-400, 66-600, US, UM. Póki co wydaje mi się, że fotel z U to ten sam fotel co SK-1 ale bez tego daszka nad głową a w US i UM były KM-1. Czy garb za kabiną na U był faktycznie sporo mniejszy niż w US i UM czy to tylko złudzenie optyczne spowodowane innym przejściem w inny kształt statecznika? Czy wersja US posiadała fabrycznie czujnik kąta natarcia w dziobowej części kadłuba po lewej stronie, czy były to tylko lokalne modyfikacje wybranych egzemplarzy? Czy nowe szparki które przyszły razem z BISami też fabrycznie były szare? Czy dobrze rozumiem, że UM, które przychodziły z MFami miały silnik R11 a te które przyszły z BISami R13? Czy dobrze pojmuję, że zewnętrznie US od UM różni się jedynie brakiem czujnik kąta natarcia, i brakiem anteny na grzbiecie? Czy koła podwozia głównego wszystkich wersji szparek były takie same tzn. takie same jak na bojowych od wersji PF? Czy może też w ogóle szparki miały inny rozmiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 6 Stycznia 2015 Share Napisano 6 Stycznia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Stycznia 2015 Share Napisano 18 Stycznia 2015 Znalazłem takie zdjęcie w Internecie: Patrząc po rakietach pasuje do obsługi uzbrojenia "21". Zdjęcie jest raczej polskie. Co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 Wymyślam nazwę : Polowe stanowisko elaboracji rakiet . Coś związanego ze sprawdzaniem rakiet w warunkach polowych .Tak mi sie to kojarzy ,są rakiety,głowice , aparatura przewożona na pojeżdzie, kable , złacza , stojaki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 Podejrzewam, że podobnie jak np. w wojskach rakietowych, takie stanowisko nosi nazwę: RSKP - ruchoma stacja kontrolno-pomiarowa To np. RSKP - GROM: http://www.witu.mil.pl/www/zaklady/zthi/zthiosiagniecia.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 Mi SPiER kojarzy się z ogrodzonym obiektem z z kilkoma budynkami do przechowywania i sprawdzania rakiet. Ale o wersji mobilnej nigdy nie słyszałem. Jakby zajrzał tu Grzegorz to pewnie by wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 To może słyszałeś/widziałeś stanowiska techniczne Sekcji Elaboracji Rakiet z namiotami NT-61...pierwszy i drugi rzut bojowy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 Mi SPiER kojarzy się z ogrodzonym obiektem z z kilkoma budynkami do przechowywania i sprawdzania rakiet. Haha i pewnym kręgiem osób pijących tam... herbatkę... znam takie opowieści, ale mam do panów szacunek. Podeślę jednemu z nich zdjęcie, zobaczymy co napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 Koledzy, kto zna inna kolorystycznie wersję tego godła? (zakładam kolor dolnego półokręgu na ten sam, a zdjęcie u góry na odrobinę podkecone) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 Przy okazji spytam [ bo widzę na wykazie ] masz może dostęp do fotki 8101 w takim malowaniu ? Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Dzięki , choć myślałem że może są jeszcze inne fotki tej maszyny. A tak a propo , odleciał ten samolot z 26plm do 11plm jako ostatni MF .W Zegrzu już były Bisy , a ten sierota stał i stał i nie miał go kto zabrać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 A może takiego Mf z Mierzęcic? Widzę tutaj MiG-21 MF z 62.plm Poznań-Krzesiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Widzę tutaj MiG-21 MF z 62.plm Poznań-Krzesiny. Owszem w malowaniu z 62 Plm. Po ponownym przezbrojeniu 62 Plm w Mig-21 Pfm na poczatku lat 90 tych ,6514 trafił do II eskadry 11 Plm w Mierzecicach i tam zostało zrobione to zdjecie . Pierwsza przygoda 62 Plm z Mig-21 Mf trwała troche ponad rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 11 PLM stacjonował kiedyś w Mierzęcicach? W jakim okresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 (edytowane) II eskadra 11 Plm stacjonowa w Mierzecicach od 1989 do rozwiazania 11 Pułku w 1999. Nad DUA widac ślad po Asie Kier ,godle stosowanym w 11 Plm, gdzie 6514 latał z nim przed przekazaniem na krótko do 62 Plm. Edytowane 22 Stycznia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Cinek, nie mów że nie znasz tej strony https://sites.google.com/site/2eskadralm/news Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Znalazłem takie zdjęcie w Internecie: Patrząc po rakietach pasuje do obsługi uzbrojenia "21". Zdjęcie jest raczej polskie. Co to jest? Aparatura kontrolno-pomiarowa będąca na wyposażeniu Sekcji Elaboracji Rakiet później Sekcja Przechowywania i Elaboracji Rakiet fabrycznie była montowana na przyczepach ciągnionych a więc uzależniona od holowników. Stąd też pomysł aby taką aparaturę umieścić na samochodzie. Pomysł słuszny ale jak to u nas w Polsce bywa kończy się wszystko na pomysłach. Pomysły słuszne idą do lamusa a bzdurne wdraża się do realizacji. Nie wiem kto realizował ten pomysł ITWL czy Instytut Uzbrojenia a może 25 Warsztaty Uzbrojenia Lotniczego z Modlina. Herbatki wszelkiego gatunku jak i kawy wszelkiego gatunku owszem się piło ale jak był na to czas. SPiER wbrew pozorom nie był dzielony na rzuty - mało tego wcale nie musiał stacjonować przy danym pułku. Między innymi dlatego pułkowe AN 2 miały na swoim wyposażeniu stojaki do transportu rakiet ale to odrębna historia https://915d1d00-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/2eskadralm/galeria/codzienna-praca-w-eskadrze/2elm_n10.jpg?attachauth=ANoY7crIY1HsjmfZ1h826xQtqZ1jXkNHyDtrElmV_RB78cFXAsZiWiDcgdsoYRVVsKkZqmlqn8B9bi0ny251EmuuhRxif1Q1qZmIYwf7auov7wfs5Ey3m_xAilWR3XCNtkFZIeDIdfPJGpJ3IERvejKWy8k24LFHFU3IIZ4tEthvLWXaIAcFg9wNAF-zmGqF0Mj4y3Try7wFVAHLtSya9_JeoVKlGybegNx8s8kC1ReQHo-oytb-le5M1ZA99Xffzw03iX-JNs3B&attredirects=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Stycznia 2015 Share Napisano 28 Stycznia 2015 Po remontowy RS-2US ,napisy po polsku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 28 Stycznia 2015 Share Napisano 28 Stycznia 2015 Pociski RS-2 US jak i R-3S były remontowane w kraju więc napisy eksploatacyjne w języku ojczystym wcale nie dziwią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.