Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Czy prawidłowo będzie jak dla samolotu z okolic początku eksploatacji (BIS) zamontuję wurzutnię APU 13 MT i belkę MBD na 4 bomby w kolorze płatowca (chodzi mi tylko o zasadniczy kolor nie detale typu zamki i osłona butli z azotem)?

 

Zbiornik PTB-490 będzie aluminiowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo.Belka wielozamkowa MBD była od początku eksploatacji w kolorze aluminium-srebrnym [ Fachowcy niech rozgryzają kolor ] , a APU -13MT, tez była w kolorze metalu.Więc jeśli płatowiec ma byc szary -gołębi to wyrzutnia i belka wyglądały tak : [ sorry za jakość fotek ]

DC8fxwL.jpg

N02XZOs.jpg

5JZVMcB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

9975 Już wykonany i zajął swoje miejsce na półce.

 

Ba, nawet kolejny – Indyjski 21 FL (Tudzież HAL Type 77) już czeka na malowanie. Zmiksowałem kilka zestawów Eduarda m. in. Jako podstawa - PF bo samolot bez SPS i z jednoczęściową owiewką+ grzbiet, statecznik i płetwa pod kadłubem z PFM + czujnik kąta natarcia z R i Indyjskie anteny co zostały z BIS-a. Przerobiłem dyszę wylotową PF żeby pasowała do statecznika i innej płetwy i dorobiłem daszek osłaniający spadochron. Wlot po lewej stronie tylnej części kadłuba od spodu podmieniłem na taki jak na PFM, dodałem też deflektory bocznych wlotów i zamontowałem anteny RW-UM. Samolot będzie w konfiguracji z końca eksploatacji. Dostanie też gondolę GP-9. Kalki pójdą z BISa tylko numer będzie trzeba zrobić custom made – konkretnie dwie jedynki bo do 1125 tylko tych cyfr mi brakuje ale na szczęście to tylko proste czarne kreski. W sumie to jedna z ciekawszych budów MiGów póki co.

 

Natomiast szykuję się obecnie do przyszłej budowy UM z Trumpetera w 1:48 a skoro robię UM to czemu by nie zgromadzić trochę info o szparkach i w przyszłości zrobić US a jak się da to i U 66-400 i 66-600. Przy czym te dwa ostatnie to raczej daleka przyszłość i mieszanie z częściami z F-13. Mam więc kilka pytań.

 

Czy na wszystkich szparkach były celowniki typu ASP? Rozumiem, że tak było i żadna wersja nie miała dajmy na to PKI?

 

Jakie fotele stosowano na poszczególnych wersjach? U 66-400, 66-600, US, UM. Póki co wydaje mi się, że fotel z U to ten sam fotel co SK-1 ale bez tego daszka nad głową a w US i UM były KM-1.

 

Czy garb za kabiną na U był faktycznie sporo mniejszy niż w US i UM czy to tylko złudzenie optyczne spowodowane innym przejściem w inny kształt statecznika?

 

Czy wersja US posiadała fabrycznie czujnik kąta natarcia w dziobowej części kadłuba po lewej stronie, czy były to tylko lokalne modyfikacje wybranych egzemplarzy?

 

Czy nowe szparki które przyszły razem z BISami też fabrycznie były szare?

 

Czy dobrze rozumiem, że UM, które przychodziły z MFami miały silnik R11 a te które przyszły z BISami R13?

 

Czy dobrze pojmuję, że zewnętrznie US od UM różni się jedynie brakiem czujnik kąta natarcia, i brakiem anteny na grzbiecie?

 

Czy koła podwozia głównego wszystkich wersji szparek były takie same tzn. takie same jak na bojowych od wersji PF? Czy może też w ogóle szparki miały inny rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wymyślam nazwę : Polowe stanowisko elaboracji rakiet .

Coś związanego ze sprawdzaniem rakiet w warunkach polowych .Tak mi sie to kojarzy ,są rakiety,głowice , aparatura przewożona na pojeżdzie, kable , złacza , stojaki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że podobnie jak np. w wojskach rakietowych, takie stanowisko nosi nazwę:

RSKP - ruchoma stacja kontrolno-pomiarowa

 

To np. RSKP - GROM:

image001.jpg

http://www.witu.mil.pl/www/zaklady/zthi/zthiosiagniecia.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi SPiER kojarzy się z ogrodzonym obiektem z z kilkoma budynkami do przechowywania i sprawdzania rakiet.

Haha i pewnym kręgiem osób pijących tam... herbatkę... znam takie opowieści, ale mam do panów szacunek.

Podeślę jednemu z nich zdjęcie, zobaczymy co napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , choć myślałem że może są jeszcze inne fotki tej maszyny. A tak a propo , odleciał ten samolot z 26plm do 11plm jako ostatni MF .W Zegrzu już były Bisy , a ten sierota stał i stał i nie miał go kto zabrać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tutaj MiG-21 MF z 62.plm Poznań-Krzesiny.

 

Owszem w malowaniu z 62 Plm. Po ponownym przezbrojeniu 62 Plm w Mig-21 Pfm na poczatku lat 90 tych ,6514 trafił do II eskadry 11 Plm w Mierzecicach i tam zostało zrobione to zdjecie .

 

Pierwsza przygoda 62 Plm z Mig-21 Mf trwała troche ponad rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II eskadra 11 Plm stacjonowa w Mierzecicach od 1989 do rozwiazania 11 Pułku w 1999.

 

Nad DUA widac ślad po Asie Kier ,godle stosowanym w 11 Plm, gdzie 6514 latał z nim przed przekazaniem na krótko do 62 Plm.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie zdjęcie w Internecie:

 

270303_186809058043719_4317133_n_zpse031f168.jpg

 

Patrząc po rakietach pasuje do obsługi uzbrojenia "21".

Zdjęcie jest raczej polskie. Co to jest?

 

Aparatura kontrolno-pomiarowa będąca na wyposażeniu Sekcji Elaboracji Rakiet później Sekcja Przechowywania i Elaboracji Rakiet fabrycznie była montowana na przyczepach ciągnionych a więc uzależniona od holowników. Stąd też pomysł aby taką aparaturę umieścić na samochodzie. Pomysł słuszny ale jak to u nas w Polsce bywa kończy się wszystko na pomysłach. Pomysły słuszne idą do lamusa a bzdurne wdraża się do realizacji. Nie wiem kto realizował ten pomysł ITWL czy Instytut Uzbrojenia a może 25 Warsztaty Uzbrojenia Lotniczego z Modlina.

 

Herbatki wszelkiego gatunku jak i kawy wszelkiego gatunku owszem się piło ale jak był na to czas.

SPiER wbrew pozorom nie był dzielony na rzuty - mało tego wcale nie musiał stacjonować przy danym pułku. Między innymi dlatego pułkowe AN 2 miały na swoim wyposażeniu stojaki do transportu rakiet

ale to odrębna historia

https://915d1d00-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/2eskadralm/galeria/codzienna-praca-w-eskadrze/2elm_n10.jpg?attachauth=ANoY7crIY1HsjmfZ1h826xQtqZ1jXkNHyDtrElmV_RB78cFXAsZiWiDcgdsoYRVVsKkZqmlqn8B9bi0ny251EmuuhRxif1Q1qZmIYwf7auov7wfs5Ey3m_xAilWR3XCNtkFZIeDIdfPJGpJ3IERvejKWy8k24LFHFU3IIZ4tEthvLWXaIAcFg9wNAF-zmGqF0Mj4y3Try7wFVAHLtSya9_JeoVKlGybegNx8s8kC1ReQHo-oytb-le5M1ZA99Xffzw03iX-JNs3B&attredirects=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.