gulus Napisano 10 Listopada 2011 Share Napisano 10 Listopada 2011 Pomińmy to że mają czarne obramowania i tą białą 5... Tą białą piątką, to możesz po łbie dostać. Pominąć możesz tę białą piątkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 10 Listopada 2011 Share Napisano 10 Listopada 2011 Widzisz young napisałbyś "cyfrę 5" i nie byłoby marudzenia Wrzucam zdjęcie jako ciekawostkę. Widok na silnik poprzez odkręcony i zdjęty luk tunelu wlotowego w prawej wnęce koła .Wierzcie mi , wejść tam zaraz po ostatnim wylocie [ w ramach przeglądu sprężarki ] przeżycie niezapomniane , szczególnie latem .Tego zapachu nie odda nawet największy skład "perfum "To dopiero był "dopalacz" Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 Może ktoś wrzucić dobrej jakości zdjęcie ust z napisem na PFM 6910? Potrzebuję do sporządzenia projektu kalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahata Napisano 13 Listopada 2011 Share Napisano 13 Listopada 2011 No i w ten sposób rozwiązaliśmy problem tajemniczego zaczepu.Dla Miłosników szczegółów rysunki RS-2US Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I zdjęcie Skarbu Technika z 21 czyli podstawowe narzędzia startowe , w skrócie "Sumka " Uploaded with ImageShack.us Nawet nie wyobrażacie sobie jak to potrafiło daleko lecieć po "wystrzeleniu" z dyszy przy uruchamianiu silnika Z ciekawości zapytam "starości". Patrzę w sumkę i nie widze kolczykowania kluczy. Byłem świadkiem jak desant z Debrzna usilnie próbował kolczykować narzędzia i przywiązywać technika do klucza 17x19. Z kolei desant z Piły w ekstremalnych przypadkach miał klucze oprócz kolczykowania jeszcze zawinięte izolacją, podobno, żeby zimą nie przymarzały. Był na to jakiś telegram , czy to takie lokalne zwyczaje ? O opisywaniu elektropisem i ryciu w trzonku młotka opisu nie wspomnę bo to czarna instrukcja dość jasno określa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Listopada 2011 Share Napisano 14 Listopada 2011 Odnośnie "kolczykowania" -nie pamiętam skąd wyrwałem to zdjęcie, chyba z jakiegoś wydawnictwa [ Forum ] poswięconego lotnictwu NRD i własciwie to dziwne , bo Niemcy byli pod tym względem drobiazgowi[ a może lepiej pilnowali narzędzi przy pracy] i nie musieli bawić się w kolczykowanie.Nie pamiętam skąd wziął się zwyczaj "przywiązywania "narzędzi do technika , pewnie komuś coś ,kiedyś, gdzieś wpadło [ najszybciej w kabinie przed lotami , albo na silniku na pracach ] i jakiś geniusz z bogato haftowanymi pagonami wpadł na pomysł aby "wiercić i kolczykować "A może to i miało być wprowadzone "od zawsze " bo jak sięgam pamięcią w narzędziach np .UM były orginalne skórzane troczki z zapięciami do narzędzi i przypinania na nadgarstku .Tego nikt nie używał , bo niewygodne, niepraktyczne i ...jeszcze nie wiem z jakiego powodu. Narzędzi trzeba było pilnować i robic wszystko z głową , a jakby co to kawałek drutu z magnesem załatwiał sprawę.Najwyżej posypało się trochę wiązanek i to wszystko .To samo z "ocieplaniem "narzędzi , czyli owijaniem w tasmy z materiału .To już chyba wymysł Naszych "geniuszy" Bo w ten sposób zasłanialismy , z takim trudem "wypalane " numery na narzędziach i znowu "wypalanie "na główkach , poprawianie .Ale i kolczykowanie i "ocieplanie , przynajmniej w Zegrzu mijały bez większych emocji, jedna , dwie akcje , i jakoś sprawa ucichła .Może mieliśmy szczęście że byliśmy w OPK , a nie w DWLOT [ ale na to był jakiś telegram wiążący się z wykonywaniem prac w okresie przejścia na eksploata. zimową sprzętu ].U Nas najważniejsze było oznakowanie narzędzi , zeszyt kontroli , czystość i mozna było spokojnie przeżyć przeglądy. Zresztą na tym zdjęciu po wyglądzie i trzonka od młotka i rączki od wkrętaka siłowego widać że "sumka "nie jedno ma za sobą . A jeśli chodzi o wymienione jednostki , to jeszcze dołożyłbym do tego w tamtym okresie i "Docenta " i Krzyżakowo i mamy komplet "myślących inaczej " Ale jest co wspominać. Pozdrawiam Brać SIL-owską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Listopada 2011 Share Napisano 14 Listopada 2011 Węgierski MF z całym arsenałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 15 Listopada 2011 Share Napisano 15 Listopada 2011 Z ciekawości zapytam "starości". Patrzę w sumkę i nie widze kolczykowania kluczy. Byłem świadkiem jak desant z Debrzna usilnie próbował kolczykować narzędzia i przywiązywać technika do klucza 17x19. Z kolei desant z Piły w ekstremalnych przypadkach miał klucze oprócz kolczykowania jeszcze zawinięte izolacją, podobno, żeby zimą nie przymarzały. Był na to jakiś telegram , czy to takie lokalne zwyczaje ? O opisywaniu elektropisem i ryciu w trzonku młotka opisu nie wspomnę bo to czarna instrukcja dość jasno określa. Z tego co pamiętam jeszcze w Debrznie w latach 78-85 nie przywiązywano aż tak specjalnej uwagi do "kolczykowania" narzędzi ale za to musiały być czytelnie oznakowane, dobrze prowadzone zeszyty kontroli narzędzi no i sprawność narzędzi - to podstawa. Wiele pieniążków z prywatnej kasy poszło na cele społeczne . Co do ocieplania narzędzi były różne szkoły - starzy technicy ocieplali być może weszło to im w nawyk natomiast młodsze pokolenie twierdziło iż po to ma się rękawiczki. Sam wiem dobrze, że nie wszystkie prace można było w nich robić i wiem co to jest praca bez rękawiczek w 15 stopniowym mrozie na otwartej przestrzeni. Był jakiś biuletyn odnośnie znakowania i ocieplania narzędzi ale musiał być na tyle stary, że mnie osobiście z nim nie zapoznawano. Zawsze na "przejściu" były punkty dotyczące narzędzi. Inną kwestią było nastawienie przełożonych różnego szczebla do tych kwestii - bywało naprawdę różnie ale to naprawdę odrębny temat rzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi31 Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 """były orginalne skórzane troczki z zapięciami do narzędzi i przypinania na nadgarstku .Tego nikt nie używał , bo niewygodne, niepraktyczne i ...jeszcze nie wiem z jakiego powodu."""" Użyłem raz.....z lenistwa .Łatwiejszy i bezpieczny pod względem "zgubienia"klucza sposób wymagał odkręcenia sporej ilości wkrętów krzyżowych (kto kręcił wie o co idzie)Skończyło się wypadnięciem klucza z ręki,kłopotami z jej wyjęciem bo klucz "gdzieś"trzymał oraz i tak kręceniem krzyżowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 Hmm... W gazecie Lotnictwo pisze o nosicielach broni jądrowych mig-21pfm/n według tego co tam piszą Polska posiadała 12 takich migów.Ma ktoś jakieś zdjęcia tej wersji i czym się one różniły od wersji miga-21pfm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 Hmm... W gazecie Lotnictwo pisze o nosicielach broni jądrowych mig-21pfm/n według tego co tam piszą Polska posiadała 12 takich migów.Ma ktoś jakieś zdjęcia tej wersji i czym się one różniły od wersji miga-21pfm? W Lubuskim Muzeum Wojskowym znajduje się MIG-21PFM o numerze seryjnym 94N7815. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 Dzięki KRYSTEK za informacje,ale chodziło mi o zdjęcia wersji miga-21 pfm/n nosiciela broni jądrowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 MIG-21PFM o numerze seryjnym 94N7815 to właśnie wersja do przenoszenia taktycznej broni jądrowej. N w numerze seryjnym to skrót od (Nuklearnyj). Zdjęcia 7815 znajdziesz. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 7815 Stoi sobie w Drzonowie, troszkę mu werniks oblazł. Sprawdź PW Piotrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 7815 Stoi sobie w Drzonowie, troszkę mu werniks oblazł. Sprawdź PW Piotrze. viewtopic.php?f=86&t=28815 Jak Piotr masz jakies foto tego sprzęta to mojego maila masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 16 Listopada 2011 Share Napisano 16 Listopada 2011 Niestety, wtedy PFM załapał się tylko na to jedno zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Hmm... W gazecie Lotnictwo pisze o nosicielach broni jądrowych mig-21pfm/n według tego co tam piszą Polska posiadała 12 takich migów.Ma ktoś jakieś zdjęcia tej wersji i czym się one różniły od wersji miga-21pfm? Belką specjalną mocowaną pod kadłubem i dodatkowym pulpitem sterowania w kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Piotr A napisał(a): Hmm... W gazecie Lotnictwo pisze o nosicielach broni jądrowych mig-21pfm/n według tego co tam piszą Polska posiadała 12 takich migów.Ma ktoś jakieś zdjęcia tej wersji i czym się one różniły od wersji miga-21pfm? Strona 55 tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr A Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Nie byłem w stanie patrzeć prawie 150 stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 A na pierwszej masz spis treści :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Nie byłem w stanie patrzeć prawie 150 stron Mądry to ja teraz jestem . Przejdź na stronę klikasz -wpisujesz numer stronu i po bólu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Zaśliniłem monitor Od kolegi krynio70 świetny materiał wideo: W innym temacie. Odznaka WZL-3 na srebrnych maszynach bywała niebieska, a czy widział ktoś szarą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Witam Jako ,że w Konkursie wykonuję MiGa 21 R z Plastyka z nr 1705 mam do Was prośbę o podzielenie się fotografiami tego egzemplarza /nie dysponuje żadną / z góry dziękuję http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=171&t=29775 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Listopada 2011 Share Napisano 17 Listopada 2011 Odznaka WZL-3 na srebrnych maszynach bywała niebieska, a czy widział ktoś szarą? Widziałem tylko niebieskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Listopada 2011 Share Napisano 18 Listopada 2011 young napisał Zaśliniłem monitor Od kolegi krynio70 świetny materiał wideo:Polish MiG's-21 - Gdynia Babie Doły - EPOK (middle 90's) part 1 A będą następne części ? Jeszcze jakby tak dodać do efektów wizualnych i dżwiękowych zapach nafty w aerozolu , poczułbym sie jak w "realu" Takie rzeczy są cudowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.