Skocz do zawartości

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...


krzychu-onisk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy posiada ktoś informacje o I Dywizjonie Bombowym PSP we Francji? Przeczytałem właśnie książkę Wacława Króla "Walczyłem pod niebem francji" I autor podaje, że taki Dywizjon istniał. Doczytałem, że nie osiągnął gotowości bojowej i ponoć używać Potezów 540. Ma ktoś zdjęcie? 

 

Chętnie bym go zbudował, bo akurat mam taki model w składziku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał:

Czy posiada ktoś informacje o I Dywizjonie Bombowym PSP we Francji? Przeczytałem właśnie książkę Wacława Króla "Walczyłem pod niebem francji" I autor podaje, że taki Dywizjon istniał. Doczytałem, że nie osiągnął gotowości bojowej i ponoć używać Potezów 540. Ma ktoś zdjęcie? 

 

Chętnie bym go zbudował, bo akurat mam taki model w składziku.

1 Dywizjon Bombowy nie istniał. Była Polska Bombowa Jednostka Marszowa, która miała Blochy 131 i Amioty 143, a później dywizjon bombowy "Glenn Martin" (po nazwie można się domyślić samolotów). Wszystko na etapie szkolenia. Na Potezach 540 Polacy owszem latali, ale nie w ramach tych jednostek i, o ile dobrze kojarzę, to zdjęcia żadnych konkretnych "polskich" egzemplarzy chyba jeszcze nie wypłynęły.

Polecam taka książkę:

polskie-lotnictwo-we-francji-1940-1.jpeg.c53e461ffce88a5e149efb35bceb5b4d.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wymysl napisał:

1 Dywizjon Bombowy nie istniał. Była Polska Bombowa Jednostka Marszowa, która miała Blochy 131 i Amioty 143, a później dywizjon bombowy "Glenn Martin" (po nazwie można się domyślić samolotów). Wszystko na etapie szkolenia. Na Potezach 540 Polacy owszem latali, ale nie w ramach tych jednostek i, o ile dobrze kojarzę, to zdjęcia żadnych konkretnych "polskich" egzemplarzy chyba jeszcze nie wypłynęły.

Polecam taka książkę:

polskie-lotnictwo-we-francji-1940-1.jpeg.c53e461ffce88a5e149efb35bceb5b4d.jpeg

 

 

Dzięki za informację. Czyli mój Potez 540 poczeka na nowe ustalenia. Chyba, że skleję go bez konkretnych oznaczeń, jako przykład samolotu na którym latali Polacy. Jeszcze zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie jestem zupełnym amatorem kupiłem sobie takie oto cacko nie zwróciwszy uwagi na to że jest to lvl 4 z 5 stopnia trudności 😛 ale nie przestraszyło mnie to powiem więcej już go składam i mam ogrom frajdy. tutaj pojawia się jednak moje pytanie. Chciałbym wykonać również (nie wiem jak się na to mówi za co przepraszam z góry) te linki napinające które są na obrazku. Byłem nawet w sklepie modelarskim w Oslo by je dokupic bo w zestawie tego nie było. Niesety Pan mi powiedział że te linki to się robi samemu. Kupiłem żyłkę wędkarska. Wszystko fajnie tylko teraz nie wiem jak to się wiąże? czy to się klei ? jak byłoby profesjonalnie tak w  Pro wykonaniu ? czy jest jakiś filmik jak się za to zabrać ? i kolejne pytanie to czy żyłka wędkarska jest ok ? dołączam zdjęcia moich poczynionych prac. PS proszę o wyrozumiałość to jest mój pierwszy w zyciu model. Jak na moje zgrabiałe paluchy jestem zadowolony 😛

 

Pomożecie ? 

IMG_1531.JPG

IMG_1588.JPG

IMG_1587.JPG

IMG_1584.JPG

IMG_1580.JPG

IMG_1579.JPG

IMG_1578.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2023 o 16:18, Xmen napisał:

Rozpoczynam klejenie Airacobry i potrzebuję podpowiedzi.

Chodzi o kolory kamuflażu z Afryki północnej.

Nikt nic? Nawet najmniejszej podpowiedzi?

Trudno.Trzeba będzie zrobić na różowo i jakoś z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greatgonzo Z tym różowym to żart.

Chodzi o kolory jakich powinno się użyć do pomalowania modelu P-39 z walk w Afryce północnej.

Spotkałem różne zestawy kolorów

1. OD , Sand i Sky Blue 

2.DE, MS ,AB.

3.OD , MS ,AB.

Te w kamuflażu OD,NG mnie nie interesują.

Nie wiem co jeszcze mogę napisać.

Chyba tylko jednostkę z której był samolot.

 

 

Edytowane przez Xmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko pomoże. A o ogólności pisałem odnośnie do Twojego pierwszego postu w tym temacie.

 

Może się np zdarzyć, że jakaś jednostka jest wyjątkiem. Fakt, że chodzi Ci tylko o łaciaty kamuflaż afrykański ułatwia sprawę. Podobnie, ze chodzi Ci o kamuflaż, a nie o wnętrze itd.

 

Podpowiem o co w tym wszystkim chodzi. Na swoim przykładzie.

Gdybyś zamiast tych afrykańskich Kobr umieścił w pytaniu np. brazylijskie Thunderbolty, pewnie bym zareagował, bo wiedziałbym jednoznacznie o co chodzi i wiedziałbym, że mogę pomóc w przybliżeniu w każdej kwestii. Po  prostu istniał tylko jeden taki dywizjon.

Kamuflaże z Afryki to niezbyt jest mój temat. Wiem, że mam jakieś informacje, ale by odpowiedzieć najpierw musiałbym zerknąć do źródeł, czy w ogóle mogę wypowiedzieć się w temacie. Ale jakim? Tu nawet nie pamiętam czy kobry latały w jednym kamuflażu, czy w sześciu. Niekoniecznie chce mi się szukać odpowiednich kwitów, by potem dowiedzieć się, że pytasz o coś, o czym nie mam pojęcia.

 

To oczywiście ogólne uwagi, nie personalne. Szukając informacji generalnie warto jest konkretyzować potrzeby, dodać swój research. Trzeba trochę więcej poklikać w klawiaturę, ale w końcu odpowiedź też tego wymaga.

 

Merytorycznie mało to wnosi, wiem, ale akurat kotka zalęgła mi się na kolanach i zdechła. Niewiele mogę w życiu zrobić poza wymądrzaniem się w internecie.

Zerknę co tam mam przy okazji.

A, z tym różowym to wcale nie jest taki absurd! :)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airacobry z 81st FG pojawiły się w Afryce z Anglii. Zachowały fabryczne malowane w Temperate Land, czyli odpowiednik Dark Earth wg DuPonta na górze i  Olive Drab i Sky Gray na spodzie. W marcu 1943 NAAF wydało nową instrukcję malowania pustynnych samolotów. Zakładała ona stosowanie  pięciu rodzajów kamuflaży w zależności od rodzaju terenu. Ten kuriozalny dokument przewidywał stosowanie kolorów z palety Corps of Engineers, nie lotniczych. Nie wiadomo, czy w ogóle stosowano się do tej instrukcji. Wspomnienia uczestników wydarzeń sugerują, że mogło się to zdarzyć, ale nie było to też powszechne. Czy malowano tak Airacobry można, wg  mnie, tylko spekulować. Jeśli tak, to mogły pojawić się malowania z użyciem koloru Sand No.3. I tu zbliżamy się najbardziej do tych różowych Kobr. Jednak nie dochodzimy do nich. Spra część pustynnych samolotów amerykańskich, szczególnie w początkowym okresie, malowana była na górze w kolorze Sand 26, zwanym też Desert Sand dla odróżnienia od tego inżynierskiego Sand No.3. Desert Sand już na starcie prezentował brzoskwiniowy odcień, a po wystawieniu na działanie słońca, żółty element szybko zanikał i powierzchnia zamieniała się  w elegancki róż. Z myśliwców chyba tylko P-40 załapały się na taką dekorację, także różowe Kobry pozostają jednak w strefie żartu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greatgonzoDzieki.A Airacobry z 350 FG?

W sumie to ja głupi jestem jak cholera.Zamiast zrobić jak wszyscy w kamuflażu OD,NG to zachciało się Airacobry z Afryki Północnej.

Idę skleić coś normalnego.

Edytowane przez Xmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę te były  normalnie OD/NG.  Taki przynajmniej był standard. Jest zdjęcie, które sugeruje przemalowanie takiej Kobry po wyjściu instrukcji NAAF, poprzez naniesienie plam tym Sand No.3.  Ale jeśli się chce, to można upierać się, że to jest po prostu Temperate Land, tylko zdjęcie jest niedoskonałe.

http://jarek.ukw.edu.pl/P-39/P-39N_Italy%201943-44_desert%20Airacobra.jpg

 

Decydujący tu chyba będzie kolor spodu. Jeśli widzisz Sky Gray to kamuflaż TL, jeśli NG, to góra OD z naniesionymi plamami Sand No.3. Ale ja  o afrykańskich Kobrach i o P-39 w ogóle wiem bardzo niewiele. A o jakichś wyjątkach, roszadach poszczególnych samolotów między jednostkami itd, to już zupełnie nic.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, greatgonzo napisał:

W marcu 1943 NAAF wydało nową instrukcję malowania pustynnych samolotów. Zakładała ona stosowanie  pięciu rodzajów kamuflaży w zależności od rodzaju terenu. Ten kuriozalny dokument przewidywał stosowanie kolorów z palety Corps of Engineers, nie lotniczych.

O ile dobrze pamiętam, ta instrukcja wraz z próbkami kolorów jest w książce AK - Real Colors Of WW II Aircraft. Rozkminiałem kiedyś kwestię koloru Sand/Desert Sand którym miałem malować amerykańskiego A-20B z Afryki Północnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, barszczo napisał:

O ile dobrze pamiętam, ta instrukcja wraz z próbkami kolorów jest w książce AK - Real Colors Of WW II Aircraft. Rozkminiałem kiedyś kwestię koloru Sand/Desert Sand którym miałem malować amerykańskiego A-20B z Afryki Północnej. 

Zgadza się bo mam tą książkę ale z A-20  i P-40 jest łatwiej.

Zawsze chciałem zrobić Cobrę w kamuflażu AB, DE, MS ale jeżeli to lipa to nie wiem co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, greatgonzo napisał:

Ja się opieram głównie na opracowaniu Dana Bella.

Ja też ale że to dosyć stara publikacja zadałem pytanie bo myślałem że coś nowego wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.