Jump to content
Botan

Zapowiedzi/Nowości - First To Fight (kolekcja Wrzesień 1939)

Recommended Posts

D nie brała udziału we wrześniu to tak apropo

całe życie w kłamstwie... Tamiya do pz.IV w wersji D dawała kalki na wrzesien...

Share this post


Link to post
Share on other sites
całe życie w kłamstwie... Tamiya do pz.IV w wersji D dawała kalki na wrzesien...

 

A od kiedy to Tamiya jest wyznacznikiem historii

Share this post


Link to post
Share on other sites
całe życie w kłamstwie... Tamiya do pz.IV w wersji D dawała kalki na wrzesien...

 

A od kiedy to Tamiya jest wyznacznikiem historii

No od nigdy Tylko myślałem, że jak dają takie malowanie to jest w tym trochę prawdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 28 numerze Wrzesień 1939 ma być czołg lekki Vickers E dwuwieżowy. Ma być dostępny od 11.80.2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, oni opublikowali w końcu jakiś zbiór zasad do tej gry? Tutaj pytam, bo o swojej stronie zapomnieli już chyba?

Wiem, że w sumie to modele nas głównie interesują, aaaale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noto teraz na bank ukaże się Praga RV w wersji niemieckiej (i tylko w takiej).

 

praga-rv-german-cargo-truck-first-to-fight-pl1939-29.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
w wersji niemieckiej (i tylko w takiej).

A czym się różniła wersja polska? Podobno właśnie od Niemców je mieliśmy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
w wersji niemieckiej (i tylko w takiej).

A czym się różniła wersja polska? Podobno właśnie od Niemców je mieliśmy...

Mieliśmy mieć, ale nie mieliśmy, chyba, że potraktować wjazd wrześniowy, jako "dostawę" sprzętu. Nigdzie nie ma wzmianki o tym, że Niemcy dostarczyli nam Pragi za tranzyt do Prus. Czasu zabrakło

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, ale wracając do pytania... Czym się różniły polskie Pragi od niemieckich?

Share this post


Link to post
Share on other sites
w wersji niemieckiej (i tylko w takiej).

A czym się różniła wersja polska? Podobno właśnie od Niemców je mieliśmy...

Mieliśmy mieć, ale nie mieliśmy, chyba, że potraktować wjazd wrześniowy, jako "dostawę" sprzętu. Nigdzie nie ma wzmianki o tym, że Niemcy dostarczyli nam Pragi za tranzyt do Prus. Czasu zabrakło

 

Błagam Cię, sprawdzaj te swoje informacje, bo za każdym razem z taką pewnością mówisz, że jeszcze sam bym uwierzył, gdybym nie wiedział. Są dwa lub trzy zdjęcia Prag na pobojowisku pod Luboniem, a też kojarzę jedno z żołnierzami 10 BK na pace z polską rejestracją wojskową. Więc były.

 

Pozdrawiam

Slavko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może to zdjęcie?? Znajomi mówili, że jest jakieś zdjęcie, ale nikt go nie widział.

 

Wszystko tylko podobno i miało być:

 

Ciężarówka PRAGA RV w Polsce

 

Źródło pochodzenia ciężarówek Praga RV w Wojsku Polskim jest niejasna. Przypuszczalnie latem 1939 roku Polska otrzymała 300 ciężarówek Praga RV. Samochody przekazali Niemcy, jako rozliczenie zobowiązań niemieckich w ramach polsko – niemieckiej umowy za tranzyt kolejowy do Prus Wschodnich. Samochody te były nowe zdobyte zostały przez Niemców po zajęciu Czechosłowacji.

Cieżarówki RV docierano podczas jazd terenowych przez szeregowych rezerwy, z zawodu kierowców, najpewniej z 10 BK.

1 września 1939 roku ciężarówki miały znaleźć się w 10 psk w składzie wspomnianej 10 BK. Miało się tam znaleźć 21 pojazdów transportowych, po 7 sztuk na szwadron oraz 1 ciężarówka w wersji warsztatu polowego. W 24 p.uł. znalazły się 22 pojazdy. 1 pułk strzelców pieszych z Warszawskiej Brygady Pancerno – Motorowej, posiadał także 22 pojazdy.

1939 r. Pobojowisko wrześniowe na południu Polski. W centrum zdjęcia, na środku drogi samochód ciężarowy Praga RV. Możliwe, że ciężarówka pochodziła z polskiego taboru (znajdowała się też w służbie niemieckiej i słowackiej).

Przydziały pozostałych ciężarówek RV nie są do dziś w pełni znane, ze względu na krótki okres używania i małą ilość zachowanych dokumentów. Prawdopodobnie 28 sierpnia 1939 roku pewna ilość znajdowała się w 5 batalionie pancernym w Krakowie. Możliwe, że trafiły do kolumn transportowych Armii Kraków i Karpaty. Podobno 17 września kilkanaście ciężarówek tego typu wpadło w ręce Sowietów. Kilkaziesiąt znalazło się natomiast na Węgrzech wraz z ewakuacją 10 BK

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukam w domu, w którejś z książek mam to spod Lubonia. Ale google też pomaga:Zdjęcie z kawalerzystami jest na odkrywcy.

 

Pozdrawiam

Slavko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaliśmy, patrzyliśmy i patrzyliśmy i ni duda na 100%, że to Polaka Praga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szukaliśmy, patrzyliśmy i patrzyliśmy i ni duda na 100%, że to Polaka Praga.

A teraz?

 

Dzięki wielkie Jarku, to tym zdjęciu mówiłem Na "Do broni" jest również jedno ze zdjęć z pobojowiska. Jeszcze jedno jest w którejś z książek o 10 BK.

 

Pozdrawiam

Slavko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie jestem pewien czy to aby na 100% jest Polska Praga. Owszem, na pace nasi i to jeszcze z bronią, ale różnie umundurowani. Jak patrzyłem na zdjęcia tablic rejestracyjnych, to te co widziałem miały tylko 4 cyfry, gdzieś jeszcze widziałem 5 cyfr, ale nie pamiętam na jakim pojeździe (chyba ... PF 508/III Łazik). Osobiście nie jestem przekonany w 100%, że jest to nasz, a nie np. Węgierski lub Rumuński lub... Nie wiem, wszystko co piszą, to, że miały być lub prawdopodobnie mieli, ale ... no właśnie, ale... Nie będę się sprzeczał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak patrzyłem na zdjęcia tablic rejestracyjnych, to te co widziałem miały tylko 4 cyfry, gdzieś jeszcze widziałem 5 cyfr, ale nie pamiętam na jakim pojeździe (chyba ... PF 508/III Łazik).

Były też X##-###, np:

i312829.jpg

30.jpg

fiat_508_rajd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie jestem pewien czy to aby na 100% jest Polska Praga.

Owszem, na pace nasi i to jeszcze z bronią, ale różnie umundurowani.

Jak patrzyłem na zdjęcia tablic rejestracyjnych, to te co widziałem miały tylko 4 cyfry, gdzieś jeszcze widziałem 5 cyfr, ale nie pamiętam na jakim pojeździe (chyba ... PF 508/III Łazik).

Osobiście nie jestem przekonany w 100%, że jest to nasz, a nie np. Węgierski lub Rumuński lub...

Nie wiem, wszystko co piszą, to, że miały być lub prawdopodobnie mieli, ale ... no właśnie, ale... Nie będę się sprzeczał.

 

Houston, we have a problem

 

Zaklinasz rzeczywistość.

Nasi żołnierze, ale w różnych mundurach!

Tablica rejestracyjna wojskowa regulaminowa, ale nie znasz się na nich!

To może być również samochód Węgierski lub Rumuński!

 

Zdjęcie (to jest tylko fragment!) pochodzi z całej serii zdjęć 10 brygady zrobionych zaraz po przekroczeniu granicy z Węgrami.

Tablica rejestracyjna jest 100% wojskowa nasza.

Żołnierze mają charakterystyczne polskie umundurowanie.

Następny w kolumnie samochód po PF612 z wojskową polską a tablicą rejestracyjną.

Ta Skoda jest widoczna również na innych zdjęciach z tej kolekcji. Pełno tam wokół oficerów w polskich mundurach.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak tak mówisz, to znaczy, że prawda. Jeżeli chodzi o 10 BKZm, to mam tylko trzy książeczki z kilkoma małymi obrazkami.

O Pragach ani słowa, tylko ... że miały być :(

 

PS. o jakiej kolekcji zdjęć 10 BKZm mówisz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że nie traciłem czasu na szukanie zdjęć i informacji, dzięki Adam i Jarek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zamknięcia tematu, wieczorkiem wstawię liczby z protokołów zdawczych, ile RV zdaliśmy Węgrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supeł, wiedzy nigdy nie za wiele. Tylko ciężarówki czy warsztatowe również mieliśmy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.