Jump to content
Franz75

Karaś PZL 23 1/72 Stary Heller

Recommended Posts

Prace trwają

Zabrałem się za złożenie silnika, wyszło ładnie ale jak przykleiłem dolna owiewkę i przyłożyłem do kadłuba to już mi mina rzedła.

Niestety zgodnie z stara modelarska zasadą 3 razy przyłóż raz sklej, która pominąłem na trasowane linie nie zgrały się z owiewką.

Trzeba będzie trasować jeszcze raz

20170101_190754_zpss3f6czvi.jpg

 

Sfrustrowany wziąłem się za podwozie, będzie ono w wersji bez dolnej części osłon. Zdejmowane one były na lotniskach polowych w 1939 roku ponieważ resztki płota i trawy zalęgające a osłonach zamarzały podczas lotu i przy lądowaniu blokowały koła.

Jako imitacje amortyzatorów nawinąłem cienki drucik wokół goleni. Potem golenie przykleiłem super gule do osłon.

20170106_103000_zps9z7yl5ra.jpg

20170106_173518_zpsl3mohwky.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,

Zastanawiam się na jaki kolor pomalować kolektor spalin, brazowy jakoś mnie nie przekonuje. Na kilku zdjęciach z epoki widać iż były one w kolorze metalu, srebrny tytanium ?

http://www.airwar.ru/image/idop/bww2/pzl23/pzl23-8.jpg

Blenheim który używał tych samych silników ma kolektory w kolorze aluminium i miedzi.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c6/45/66/c64566155e7d04b3fea1fcd5f56d3512.jpg

Czy ktoś ma jakiś inny pomysł? Anybody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że zagadkę muszę sam rozwiązać.

Dalej trwają prace nad podwoziem. Pomalowałem podwozie i kołpaki dla kół na srebrno. Po przyklejeniu kołpaków wkleiłem koła do goleni.

20170106_211458_zps8wphpljo.jpg

 

20170107_192235_zpsxrogpr5s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widzę że zagadkę muszę sam rozwiązać.

Dalej trwają prace nad podwoziem. Pomalowałem podwozie i kołpaki dla kół na srebrno. Po przyklejeniu kołpaków wkleiłem koła do goleni.

20170106_211458_zps8wphpljo.jpg

 

20170107_192235_zpsxrogpr5s.jpg

Przeszlifuj tą odciętą część od strony koła ba pozostałe po cięciu zadziory strasznie rzucają się w oczy.

Generalnie to piękna robota, szczególnie z blaszkami których ja osobiście nie cierpię kleić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki rymulus, obróbka jeszcze nie skończona. To nie zadzory tylko super glue. Jeszcze muszę nad tym popracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Nakleiłem blaszki na oszklenie kabiny, przyznaje robiłem to pierwszy raz w życiu. Efekt nie powalił mnie na kolana, mam mieszane uczucia. Było to trudne wyzwanie i chyba będę ratował tą szklarnie. Tylko niech się zastanowię jak. Efekty sami zobaczcie.

20170111_221134_zpsigd62kqa.jpg

20170111_221651_zpsmx9rvuu3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic, wypolerowałem orginalne oszklenie i nakleiłem blaszki Edwards.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no, Podwozie i Kabinka DUŻA Klasa, reszta też !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, prace nad Karasiem trwają.

Teraz przyszła kolej na przyklejenie kabiny, stwierdziłem szpary pomiędzy kabiną a kadłubem i szpachla poszła w ruch.

Znowu

Potem zacząłem dokleiać blaszki na przodzie za silnikiem. Najpierw, do górnej blaszki musiałem podoklejać niewielkie kwadraciki, są takie małe że aż oczy bolały. Ale się udało. Potem poszły boczne blaszki w których musiałem zrobić otwory wentylacyjne szpikulcem. Potem dokleiłem silnik. Tak jak pisałem zostawie kolektor srebny, bo taki widać na większości zdjęć.

 

20170204_145930_zpshhds3ans.jpg

 

Na skrzydle dokleiłem chodnik dla załogi , wlewy paliwa.

20170204_150036_zpsodkpjssy.jpg

 

Potem prysnąłem szarym podkładem aby zobaczyć ewentualne wpadki.

 

20170205_100940_zpsogvuomda.jpg

20170205_101014_zpspw3o91fx.jpg

20170205_101117_zps1mistl54.jpg

 

Pod spodem trzeba natrasować nowe linie podziału, aby pokrywało się z dolną owiewką, trójkątne okienko otrzymało szybę z pleksi.

20170205_101154_zpsjewhs3iy.jpg

 

Na elementach fotorawionych farba nie trzyma dobrze, dlatego kupiłem primer ze stajni MIG One Shot, ano zobaczymy czy to będzie One or double shot.

Następnie zabrałem się za chłodnice oleju, żeberko po żeberku praca posuwa się naprzód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podoba się! Tak trzymaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walczę z chłodnicą oleju, żeberko za żeberkiem.

 

20170211_203900_zpsaezujteg.jpg

 

Nawet fajnie wygląda na Karasiu.

 

20170211_221720_zpsze6fn99b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Karaś rośnie jak na drożdżach .Powodzenia w dalszej budowie,Jacek 1971.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet fajnie wygląda na Karasiu.

 

20170211_221720_zpsze6fn99b.jpg

Szczerze? Wygląda bardzo krzywo. Nie myślałeś żeby troszkę opiłować/oszlifować te wystające żeberka na równo z resztą chłodnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No trochę jest nierówno ale nie wiem czy da rade to oszlifować czy się nie pognie/pourywa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to tylko zależy od umiejętności i delikatności szlifującego. Sugeruję szlif wzdłuż żeber. Samą chłodnicę, na wszelki wypadek też można wzmocnić zalewając przestrzenie międzyżebrowe CA i tylko wymyć na niewielką głębokość pędzelkiem/wacikiem umoczonym debonderze. Resztę załatwi mocny wash.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dzięki za rady. Blaszki są bardzo delikatne i podczas naprawy chłodnica się rozpadła. Ale udało się ją naprawić.

 

Zabrałem się za wykonanie rur wydechowych, stwierdziłem ze te z zestawu są do luftu. Z dwóch rurek miedzianych wykonałem wydechy, większą nawlekłem aby imitowała kołnierz/tłumik wydechu. Następnie uformowałem je aby pasowały do modelu. Każdej rurze dodałem dwie obręcze mocujące.

20170218_174914_zps4xjbvzhb.jpg

 

20170219_124949_zps2yjlgdi6.jpg

 

20170219_125020_zpsotfsnjps.jpg

 

Tylna płoza też skończona.

 

20170219_095821_zpslillbv2s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasaś nabiera rumieńców, oczywiście po podkładzie wyszły małe poprawki (znowu ) Super glue spłatał figla przy wyrzutnikach bomb i przy gondoli.

Ale się udało i spód został pociągnięty podkładem i czarna farba na liniach podziału.

 

20170219_153816_zpsbjrdobyj.jpg

 

Na drugi dzień farbą Lifecolor pomalowałem spód samolotu. Pierwszy raz malowałem tymi farbami, trzeba się przyzwyczaić, farba szybko schnie, czasem zapluje. Lubi się przytykać, ale po odchyleniu dyszy na full w aerografie i psiknięciu na kartkę można malować dalej. Po testach na dummy kit pomalowałem Karasia

 

 

20170226_121926_zps93nbxlae.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kasaś nabiera rumieńców, oczywiście po podkładzie wyszły małe poprawki (znowu ) Super glue spłatał figla przy wyrzutnikach bomb i przy gondoli.

Ale się udało i spód został pociągnięty podkładem i czarna farba na liniach podziału.

 

20170219_153816_zpsbjrdobyj.jpg

 

Na drugi dzień farbą Lifecolor pomalowałem spód samolotu. Pierwszy raz malowałem tymi farbami, trzeba się przyzwyczaić, farba szybko schnie, czasem zapluje. Lubi się przytykać, ale po odchyleniu dyszy na full w aerografie i psiknięciu na kartkę można malować dalej. Po testach na dummy kit pomalowałem Karasia

 

 

20170226_121926_zps93nbxlae.jpg

 

Do Lifecolora można użyć ich rozpuszczalnika, właściwie jest to woda z opóźniaczem, ale pomaga przeciw zatykaniu dysz. No i do rozcieńczania woda destylowana zamiast zwykłej kranówy.

 

Gratuluję modelu, obserwując z zainteresowaniem postępy. Na pewno będzie to model konkursowy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie, ale jeśli zaznaczasz linie podziału, a po warstwie farby bazowej ich nie widać - znaczy za mało rozcieńczona farba.

Musi być dość transparentna, aby wydobyć efekt. Do Lifecolor najlepszy ich rozcieńczalnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglądam od samego początku i... dopiero teraz zwróciłem uwagę na stateczniki poziome. Mają nieprawidłowy kształt jeśli budujesz maszynę seryjną. To co dał Heller to jest prototyp wystawiany w Paryżu. Seryjne miały większą powierzchnię. Sorki że tak późno ale może jeszcze się skusisz na poprawkę

 

Nieprawidłowy jest też [ponoć] kształt stanowiska górnego strzelca to 'zadaszenie' wiem, że Part daje to w blaszkach.

 

A z dodatków słyszałem kiedyś, że są gumowe opony ale nigdy nie spotkałem w sklepach ani an modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.