Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Bartas89 napisał:

Posiadam aero Paasche TGX Vision. Mam problem bo zawór nie zamyka mi dopływu powietrza. Muszę palcem go dać do góry, żeby się zamknął. Nie zawsze nie zamyka, ale bardzo często i w ogóle jakoś topornie chodzi. Co może być nie tak? Aero był dzisiaj dokładnie czyszczony bo miałem w spuście farbę.  Nie wiem jak się tam dostała, czy to ja przez przypadek przechyliłem zbiornik i pociekła czy o co chodzi? Czy mogłem coś źle złożyć po wyczyszczeniu?

Bartas, nasmaruj tłoczek spustu. Miałem ten sam problem, smarowanie pomogło.

Na początku posmarowałem paluchem umoczonym w oliwie z oliwek, po kilku dniach odgrzebałem z czeluści schowka butlę oleju ATF do skrzyń automatycznych i wymieniłem smarowidło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Tap-chan napisał:

Bartas, nasmaruj tłoczek spustu. Miałem ten sam problem, smarowanie pomogło.

Na początku posmarowałem paluchem umoczonym w oliwie z oliwek, po kilku dniach odgrzebałem z czeluści schowka butlę oleju ATF do skrzyń automatycznych i wymieniłem smarowidło.

Zastanawiałem się nad smarowaniem. Myślisz, że WD-40 byłby tu dobrym rozwiązaniem? Bo akurat takie coś mam w domu...

Edytowane przez Bartas89
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że przy dłuższym malowaniu cofa mi się farba do spustu, dlatego jak zasycha to blokuje mi ruch góra-dół spustu. Czym to może być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy część zaznaczona na czerwono musi być dokręcona na maksa? Kiedy ją poluzuję to wtedy spust mi lepiej chodzi. Ale nie wiem czy to ma jakiś związek z dostawaniem się farby do spustu...

bd0643a7a22e9137.jpg

48e98d60f823f1ff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest regulator docisku sprężyny spustu. Im bardziej dokręcisz tym bardziej twardy będziesz mial spust. Jak odkręcasz- masz bardziej miękki. Ustaw tak, żeby ci sie komfortowo malowało.

jeśli dostaje ci sie farba do spustu to masz za słabo dokręcona część, która na schemacie ma numer 7 a w opisie 8 needle pack assembly. To jest śruba z uszczelka „teflonową” w środku. Trzeba ją dokręcić na tyle mocno, zeby uszczelka się spęczyła i trzymała igłę szczelnie. Nacięcie pod śrubokręt jest od tyłu dostępne, potrzebujesz długiego śrubokręta precyzyjnego - zestaw za kilka złotych kupisz w markecie. Dokręcasz, wkładasz igłę, powinna chodzić z delikatnym oporem, jak dokręcasz za mocno To uszczelka zatrzyma ci igłę. Wtedy lekko odkręcasz śrubkę aż znajdziesz optymalne położenie i opór.

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nie wiem jakim cudem ale wciąż mi farba przechodzi przez kanał ten z tyłu gdzie wchodzi iglica(Ultra). Jest to o tyle dziwne, że wymieniłem uszczelke.Kombinowałem już z mocniejszym dokrećeniem tej śruby i z lżejszym.Zawsze czy to za drugim czy za trzecim razem dostanie mi sie tam farba.Nie zalewa mi spustu i generalnie tego miejsca gdzie jest spust, ale dostaje sie tam na tą śrube ale od strony spustu.Jakim prawem tam farba sie dostaje? nie mam cholernego pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaciągasz przy wyjmowaniu iglicy. Uszczelka trzyma na tyle mocno, że farba nie przecieknie od strony zbiornika. Ale nie na tyle, żeby zdjęła całą pozostałą farbę z igły przy jej wyjmowaniu. Szczególnie jak farba rzadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jednak za słabo dokręconą śrubę sciskająca uszczelkę. Powinno byc tak, że iglica chodzi bez zaciskania, po każdym malowaniu trzeba iglicę wytrzeć nawilżoną rozcieńczalnikiem chusteczkę aż będzie taki charakterystyczny dżwięk słychać  czystego metalu trącego o papier. Jesli masz niedoczyszczona iglice to ona ci przeciąga farbę na drugą stronę. Warto też smarować iwata lubem albo badgerem rehabem iglicę po każdym czyszczeniu aero. Uszczelnia i chroni uszczelki,  praca jest spustu bardziej płynna a przy okazji łatwiej wyczyścic aero po robocie ?

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Qz9 napisał:

masz jednak za słabo dokręconą śrubę sciskająca uszczelkę. Powinno byc tak, że iglica chodzi bez zaciskania, po każdym malowaniu trzeba iglicę wytrzeć nawilżoną rozcieńczalnikiem chusteczkę aż będzie taki charakterystyczny dżwięk słychać  czystego metalu trącego o papier. Jesli masz niedoczyszczona iglice to ona ci przeciąga farbę na drugą stronę. Warto też smarować iwata lubem albo badgerem rehabem iglicę po każdym czyszczeniu aero. Uszczelnia i chroni uszczelki,  praca jest spustu bardziej płynna a przy okazji łatwiej wyczyścic aero po robocie ?

czyszczenie iglicy to akurat jest podstawa o której nie trzeba mi przypominać.Zawsze iglica wyciągam od przodu.Wczoraj mocniej przykręciłem śrube i jest lepiej tzn mokro za śrubą sie robi ale tylko jak czyszcze aero bez igilicy i przechyle go do tyłu to płyn jakiś ścieknie ale to jest żaden problem.Trochę teraz topornie ona przechodzi przez kanał jak dokręciłem śrube ale to nie ma żadnego wpływu na komfort malowania bo spust mimo to chodzi normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W tym linku ebayowym, to zdjęcia mało zgadzają się z tytułem aukcji, bo na nich zdaje się PS267
Na amiami zawsze chyba były ceny najniższe, niekiedy absurdalne... Moja przesyłka SAL to jakieś 24$., gdzieś rok temu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
1 godzinę temu, Solo napisał:

W Hlj to koszt 438zł.

Z "In stock" zmieniło się na " Back ordered".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.