Mikolaj75 Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Na pwm jest ciekawy konkurs o nazwie "Reszta Świata" i zapisałem się. Tu też będę relacjonował. Model powstanie jako mix starych zestawów z udziałem dodatków własnych. Pod nazwą Guizhou FT-7P kryje się - w uproszczeniu - dwumiejscowy MiG-21 made in China. Fotka startowa: I planowany samolot: Poszukuję zdjęć kokpitu tej wersji - pomóżcie jeśli możecie - z góry dzięki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Zapowiada się ciekawy temat i to w mistrzowskim wykonaniu. Będę zaglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rymulus Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Mikołaju, zapisuję się do grona osób śledzących ten warsztat. Myślę, że jak zwykle efekt końcowy będzie piorunujący. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Mikołaju, czy ramy czasowe konkursu są liczone w latach? Bo jak się wkręcisz w temat to raczej szybko go nie ukończysz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted December 16, 2018 Author Share Posted December 16, 2018 Dzięki za wgląd. Moses - nie ma obaw, model pomyślany w koncepcji festiwalowej :-) Tymczasem trwają ciężkie prace budowlane. Na początek dobór najwłaściwszych komponentów z zaznaczeniem linii cięć. Tu nie ma co się szczypać, można dosadnie - oczywiście z zachowaniem rozsądku. I pocięte - Intech - przód i góra kadłuba; Zvezda - tył i dół (głównie z uwagi na najlepsze z całej trójki wnęki podwozia i dyszę silnika), Bilek - statecznik, stożek i ostatni segment pierścienia z tyłu. Samodzielnie wystrugałem wannę kokpitu. Pierwszy etap montażu - zdecydowałem się na układ przód - tył, zamiast bok-bok, bo lepiej sztukować i dopasowywać w tym układzie, niż mieć wlot i wylot w różnych długościach. I kadłub w stanie surowym zamkniętym. Jest brzydki i odstręczający, ale linię trzyma, szczeliny w akceptowalnych normach. Jak dobrze wyschnie to powypełniam szczeliny wstawkami i klinami, poszpachluję itp. Na razie fajnie się buduje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rymulus Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Hasło 3 w 1 nabrało nowego znaczenia. Zapowiada się świetnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted December 30, 2018 Author Share Posted December 30, 2018 PROŚBA DO ADMINA - Z OZNACZENIA TYPU W TYTUŁU WĄTKU USUNĄĆ LITERKĘ "P" - POWINNO POZOSTAĆ TYLKO "FT-7" Lecimy dalej: Chińskie wersje są bardzo atrakcyjne modelarsko, bo łączą w sobie cechy różnych odmian - tu np wąski statecznik z autorskim zasobnikiem na spadochron, którego w związku z tym nie mogłem po prostu przeszczepić z PFM. Rura zasobnika powstała z ofrezowanej ramki wlewowej i została docięta pod statecznik, następnie doklejona i pod spód poszło oprofilowanie, mozolnie dopasowywane do kadłuba: W toku prac uszkodzeniom uległa krawędź wlotu powietrza. Uznałem to za dobry znak, bo trochę miałem zastrzeżeń do Intechowego wlotu. Odciąłem go zatem, z kadłuba Bilka wziąłem wlot, który został wewnątrz porządnie wypolerowany i stożek z Intechu i teraz jest ok. Przy okazji widać okrawędziowaną wnękę podwozia: A potem były ciężkie prace montażowo-obróbkowe, przy czym wcześniej na tylnej części kadłuba zrobiłem linie i nity, bo byłoby ciężko przy wklejonym stateczniku. Ogólnie priorytetem było zachowanie spójności bryły i linii garbu zwłaszcza. Już trochę sylwetki złapał: 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cypis Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 Super projekt. I super wykonanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nacktgeboren Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 5 godzin temu, Mikolaj75 napisał: Chińskie wersje są bardzo atrakcyjne modelarsko, bo łączą w sobie cechy różnych odmian (...) Tylko często jest problem z dostatecznie dobrą dokumentacją. Chociaż Chiny mają ciekawe pomysły. O ile FT-7 to tak czy inaczej z grubsza MiG-21, to np Xian Y-20 to jak na mój gust absolutny mistrz krzyżówek - Ił-76 i C-17 Fajnie Ci idzie. Dopiero dzięki Twojemu warsztatowi "odkryłem", że to cudo ma taki sam statecznik pionowy jak PF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXKryst3KXx Posted December 30, 2018 Share Posted December 30, 2018 Jestem ciekawy tego jak można z 3 zestawów zbudować jeden model i po co jak można z jednego, będę śledził twój temat, jestem nowy na forum i kibicuję. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted December 30, 2018 Author Share Posted December 30, 2018 2 godziny temu, xXKryst3KXx napisał: Jestem ciekawy tego jak można z 3 zestawów zbudować jeden model i po co jak można z jednego, będę śledził twój temat, jestem nowy na forum i kibicuję. Myślę zatem, że ciekawość swą warsztat oglądając zaspokoisz. Na poważnie - dość znamienne jest to że 21-szy w zasadzie nie doczekał się (do czasu edkowego MF) w 72 zestawu, który mógłby być przez szerokie grono traktowany jako wzorzec, a już tym bardziej jako oczywista baza pod przeróbki na mniej popularne wersje. Wybrana przeze mnie wersja jest kłopotliwa - charakterystyczną bryłę kadłuba dawał Intech, wąski statecznik i w miarę dobre skrzydła (bez jamek skurczowych) - Bilek, Zvezda z kolei najlepsze detale wnęk, dyszy i tylnej części kadłuba. Zestawy traktuję w tym wypadku jako dawców najlepszych (nie mylić z dobrymi) komponentów. Jestem przy tym na takim etapie hobby, że nie mam syndromu żalu po niepełnie wykorzystanym zestawie Od razu dodam - w Telford miałem okazję przyjrzeć się wypraskom nowego UM-a z KP. Wszystko byłoby do przyjęcia, gdyby nie koszmarne dziury (nity). Samolot miał wygląd sitka kuchennego... Aha - pytanie: pakistańskie FT-7P miały fotele Martin-Baker. Mój samolot to FT-7 (krótki) z małej 4-egz dostawy. Czy coś wiemy, aby miał fotele MB czy inne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 10 godzin temu, Mikolaj75 napisał: Na poważnie - dość znamienne jest to że 21-szy w zasadzie nie doczekał się (do czasu edkowego MF) w 72 zestawu, który mógłby być przez szerokie grono traktowany jako wzorzec RV Model / KP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 mbrnnr - pisałem o tym KP... Mały updejt - niby niewiele, ale istotny krok dla mnie. Kiedy rozpocząłem odtwarzanie linii na kadłubie, okazało się, że warto wcześniej zamontować wiatrochron i okrawędziować kokpit, żeby nie ryć dwukrotnie w w tych strefach. Ale to z kolei wykazało, że warto uprzednio zrobić urządzenia pod wiatrochronem. Uznałem, że nie będę robił urządzeń na razie, a jedynie zabezpieczę modułową półeczkę, potem na niej zrobię urządzenia i po prostu wsunę. 1. Wiatrochron i półeczka i sprawdzenie czy dopasowane: 2. i zasada jak to będzie w przyszłości: 3. Sam wiatrochron dostał obramowanie, żeby zapewnić jednolitość krawędzi: 4. został doklejony do kadłuba, następnie kliny, obróbka i można wracać do rycia linii na kadłubie: I ponownie upierdliwa prośba do Admina - poproszę zmienić w tytule: jest "FT-7P"; powinno być "FT-7" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 13, 2019 Author Share Posted January 13, 2019 Tymczasem kadłub został oliniowany, ponitowany (na fotkach w aktualnym stanie słabo to widać, pewnie przez kolor tworzywa), dodałem różne drobiazgi - owiewki, nasadki, wzierniki, chwyty (ciemnoszare to Quickboost) i detaliki niezbędne do zgodności z wersją. Na spodzie kadłuba przykleiłem długie cienkie paski jako wzmocnienia dla płyt charakterystycznych dla FT-7. Szare tło słabe, ale konieczne - na białym niewiele byłoby widać.. W związku z dotychczasową bezskutecznością, nadal uparcie proszę o zmianę w tytule wątku - jest "FT-7P"; powinno być "FT-7" ... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jureczek Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Lubie podziwiać Twoje zmagania z plastykiem ,masz u mnie wiernego widza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 (edited) W dniu 30.12.2018 o 21:54, Mikolaj75 napisał: Aha - pytanie: pakistańskie FT-7P miały fotele Martin-Baker. Mój samolot to FT-7 (krótki) z małej 4-egz dostawy. Czy coś wiemy, aby miał fotele MB czy inne? Zdjęć wnętrza jeszcze nie znalazłem, ale małe sprostowanie co do typu samolotu. To jest jednak FT-7P. Według Yefima Gordona Pakistan nie posiadał samolotów FT-7. Edited January 16, 2019 by Jarekk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Dzięki Panowie Jarek - wygląda na to, że w oznaczeniach jest zamieszanie.. Brak literki "P" przyjąłem za tą informacją: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chengdu_J-7_variants#FT-7_trainer_series Ten samolot jest różniście podpisywany, w monografii 4+ było nawet "FT-7TP"... Tak czy inaczej się buduje, nowe fotki niebawem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smialus Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Mikołaj męczę dalej kolegów z wiadomego kraju. Co do foteli na 100% były zachodniej produkcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artek82 Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Pięknie to wygląda Czasami trzeba uważać na to co pisze Yefim Gordon bo kiedyś długo i namiętnie opisywał nasze MiGi-19 jako LiMy-7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crimson King Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Witam wszystkich jestem na forum od niedawna,ale samoloty i modelarstwo to kawał mojego życia. właśnie wypatrzylem warsztat z budowy tego modelu i z przyjemnością kibicuje Panu Mikołajowi, bo z tego co widzę szykuje się doskonały model specyficznej wersji najpopularniejszego nad dźwiękowa wszechczasów. Będę regularnie zaglądał i śledził postępy w budowie. Pozdrawiam serdecznie wykonawcę i podziwiam kunszt. Jako wielki fan tego samolotu chyba też coś zacznę, bo modeli mig 21 ci u mnie dostatek. Pozdrawiam Brać modelarską Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 Dziękuję za doping Dalej idziemy: Skrzydła zostały ponitowane: Zostały dołączone do kadłuba i zaopatrzone we własnej roboty grzebienie i przerywacze przy lotkach (mały wąski paseczek pomijany przez zestawy). Oczywiście spasowanie słabe, ale nie stanowiło to problemu, bo odtworzyłem łączenie dbając o zachowanie różnych szerokości fragmentów "blachy" w odpowiednich obszarach: Model zyskuje powoli sylwetkę. I czy to się nazwie Ghizhou czy Shenyang czy Chengdu, to zawsze będzie to dwudziesty pierwszy... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Zaczyna ten składak nabierać kształtów. Czekam na dalsze postępy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Dawno mnie tu nie było. Prawie-z-pudła model w Twoim wykonaniu, mocno posuniety w budowie. No, no, wkrótce galeria. I pisząc wkrótce mam na myśli mniej niż rok. Robota jak zawsze prima sort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamus222 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 No nie poznaje Kolegi :)takie tempo.pzdr Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikolaj75 Posted January 28, 2019 Author Share Posted January 28, 2019 Dzięki chłopaki - Michał, rok nie będzie - to model z tych szybszych - zresztą 21 znany jest jako "szybki"... Adam - kopę lat, miło że zaglądasz Tymczasem klapy i ich siedlisko: Wewnętrzna struktura jest dość skomplikowana i chociaż nie będzie jej specjalnie widać, to wypada zrobić. 1. nakłuwam centra otworków: 2. rozwiercam do oczekiwanych rozmiarów: 3. wycinam poszczególne segmenciki: 4. listwa łącząca ma nity, dlatego ścieżkę wyznaczam na płytce większych rozmiarów - nitowanie na wąskich paskach z reguły kończy się ich destrukcją: 5. po docięciu żyletką jest nitowana listwa (mam nadzieję, że coś widać na fotce): 6. i powklejane w uprzednio wyfrezowaną strefę w skrzydle: 7. przygotowane klapy właściwe: 8. przymierzone do płatowca: 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.