Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

W tej chwili nie potrzebuję konkretnych kolorów. Wiem i doceniam, że zawsze ktoś mi podpowie w tej kwestii ale chciałbym jednak posiadać swój wzornik. Coś takiego tutaj znalazłem:

http://www.torques.webd.pl/Warsztat/malowanie/images/vallejo.jpg

Chciałbym takie coś jednak mieć w rękach a nie na ekranie monitora. Gdzie to można kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie potrzebuję konkretnych kolorów. Wiem i doceniam, że zawsze ktoś mi podpowie w tej kwestii ale chciałbym jednak posiadać swój wzornik. Coś takiego tutaj znalazłem:

http://www.torques.webd.pl/Warsztat/malowanie/images/vallejo.jpg

Chciałbym takie coś jednak mieć w rękach a nie na ekranie monitora. Gdzie to można kupić?

Ja poprosiłem w sklepie i dostałem gratis paletę Humbrola. Z tym, że nie "malowaną" oryginalnymi farbami, a wydruk (czy nie jest identycznie z tym co dałeś w linku?). Te oryginalne wzorniki są dosyć drogie i nie wiem czy warto w to inwestować, bo z czym będziesz porównywał te oryginalne kolory? Dostęp do konkretnych egzemplarzy w "skali 1:1" jest zazwyczaj utrudniony i korzysta się ze zdjęć, które też przecież przekłamują. Moim zdaniem lepiej zaopatrzyć się w tabele przeliczników. Np. coś takiego:

 

http://www.mojehobby.pl/products/Przelicznik-farb-wszystko-na-wszystko.html

http://www.mojehobby.pl/products/Przelicznik-standardow-Modeller-s-Manual.html

 

Dokumentację idzie znaleźć w sieci, zawsze można zapytać tu na forum lub ewentualnie skorzystać z instrukcji modelu. Jeżeli będziesz miał już kolory wg. innych producentów farb czy wg. jakiś standardów (np. FS, RAL czy RLM) to po prostu z tabeli weźmiesz odpowiednik Vallejo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie.

przeszukując internet natrafiłem na to

"Wg [4]- w 1940 r. piloci Polskich Sił Powietrznych we Francji zetknęli się się z samolotami I-16 na terenie francuskiej bazy Istres, w której mechanicy polscy wyremontowali jeden z internowanych samolotów I-16. Brak jest niestety dokładniejszych danych na temat ewentualnego użytkowania samolotu przez polskich pilotów. (Informacja na podstawie relacji płk. W. Urbanowicza zawartej w książce Ogień nad Chinami.)"

z tej strony http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2136/126/Polikarpow-I-162

Czy ktoś mógłby rzucić cytat z książki lub może ktoś ma inne informacje lub może (baj bóg) zdjęcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - chciałbym prosić kolegow którzy posiadają doświadczenie w malowaniu Messerschmitt-ów Bf 109(różne wersje) areografem - jak wykonać kamuflarz nanoszony na boki wielu wersji tego samolotu w postaciu rożnego rodzaju centek - interesują mnie porady z podaniem skali w jakich wykonywaliście te modele ponieważ domniemywam że przy 1:32 niektóre te kamo można zrobić "z ręki"

 

d7b38a463977640c.jpg

 

fe331640c6ff5160med.jpg

 

32268845fbff8b93.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie.

przeszukując internet natrafiłem na to

"Wg [4]- w 1940 r. piloci Polskich Sił Powietrznych we Francji zetknęli się się z samolotami I-16 na terenie francuskiej bazy Istres, w której mechanicy polscy wyremontowali jeden z internowanych samolotów I-16. Brak jest niestety dokładniejszych danych na temat ewentualnego użytkowania samolotu przez polskich pilotów. (Informacja na podstawie relacji płk. W. Urbanowicza zawartej w książce Ogień nad Chinami.)"

z tej strony http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2136/126/Polikarpow-I-162

Czy ktoś mógłby rzucić cytat z książki lub może ktoś ma inne informacje lub może (baj bóg) zdjęcie?

Kolego,

Jeśli chodzi o Twoją prośbę to mogę tylko "rzucić cytatem" z książki, innymi informacjami ani zdjęciem póki co nie dysponuję.

"...W listopadzie 1940 odnaleźliśmy się we francuskiej bazie lotniczej Istres. Była to duża baza, tylko samolotów bojowych nie było - z wyjątkiem kilkunastu przestarzałych gratów, niesamowicie brudnych i zapuszczonych. Był między nimi także i rosyjski myśliwiec I-16, weteran jeszcze z wojny hiszpańskiej, podziurawiony pociskami. Bardzo się ucieszyliśmy tymi gratami; polscy mechanicy w parę dni doprowadzili ten złom do stanu błyszczącej używalności. I dopiero wtedy im serca odtajały naprawdę z tego zamrozu, co szedł za nimi od Września poprzez węgierskie, rumuńskie i wszelkie inne lagry. ..."

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie.

przeszukując internet natrafiłem na to

"Wg [4]- w 1940 r. piloci Polskich Sił Powietrznych we Francji zetknęli się się z samolotami I-16 na terenie francuskiej bazy Istres, w której mechanicy polscy wyremontowali jeden z internowanych samolotów I-16. Brak jest niestety dokładniejszych danych na temat ewentualnego użytkowania samolotu przez polskich pilotów. (Informacja na podstawie relacji płk. W. Urbanowicza zawartej w książce Ogień nad Chinami.)"

z tej strony http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2136/126/Polikarpow-I-162

Czy ktoś mógłby rzucić cytat z książki lub może ktoś ma inne informacje lub może (baj bóg) zdjęcie?

Kolego,

Jeśli chodzi o Twoją prośbę to mogę tylko "rzucić cytatem" z książki, innymi informacjami ani zdjęciem póki co nie dysponuję.

"...W listopadzie 1940 odnaleźliśmy się we francuskiej bazie lotniczej Istres. Była to duża baza, tylko samolotów bojowych nie było - z wyjątkiem kilkunastu przestarzałych gratów, niesamowicie brudnych i zapuszczonych. Był między nimi także i rosyjski myśliwiec I-16, weteran jeszcze z wojny hiszpańskiej, podziurawiony pociskami. Bardzo się ucieszyliśmy tymi gratami; polscy mechanicy w parę dni doprowadzili ten złom do stanu błyszczącej używalności. I dopiero wtedy im serca odtajały naprawdę z tego zamrozu, co szedł za nimi od Września poprzez węgierskie, rumuńskie i wszelkie inne lagry. ..."

 

Pozdrawiam

 

 

?. Chyba pomyliłeś tematy.

 

Co do tematu to chyba kwestia dobrego aero,umiejętności odpowiedniej gęstości i ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ostatni post na poprzedniej stronie.

Dzięki!

Myślałem że może jest tam więcej informacji na ten temat.

 

?. Chyba pomyliłeś tematy.

A w jakim miałem dać to pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie ponieważ chciałbym stworzyć model samochodu , bez skali bez jakiś mocnych szczegółowych detali po prostu bryłę z kilkoma większymi detalami,ale nie wiem czy użyć jakiejś masy modelarskiej czy czegoś innego. Pomoże ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie ponieważ chciałbym stworzyć model samochodu , bez skali bez jakiś mocnych szczegółowych detali po prostu bryłę z kilkoma większymi detalami,ale nie wiem czy użyć jakiejś masy modelarskiej czy czegoś innego. Pomoże ktoś ?

Karton, tym bardziej ze skala nie wazna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie wiem jak zrobić chrom nie chodzi mi o chrom w sprayu ale np. nanoszony aerografem lub zamaczany w czymś.

 

polecam mr. metal corol --- wiele do wyboru (metalizery)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie dodatków- elementów żywicznych. Poniżej worki do obłożenie pojazdu M113 oraz czołgu M48A3:

http://www.jadarhobby.pl/legend-lf1078-idf-m113-sandbag-armor-set-135-p-17827.html

http://www.jadarhobby.pl/legend-lf1073-m48a3-vietnam-sand-bag-armor-set-135-p-8884.html

 

Rzecz w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia tych produktów "z pudełka" a nie wiem czy, tak jak np w przypadku czołgu, te worki otulające wieżę stanowią całość jako element czy też w zestawie każdy worek jest osobno i trzeba każdy dokładać? Podobnie w przypadku M113.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.