Jump to content

Su-27, Hobby Boss, 1:48


Recommended Posts

Ucinając dyskusję zamówiłem kolory od Hataki. Przed malowaniem modelu zrobię na boku test to zobaczymy jak się prezentują w rzeczywistości. 
Niebieska 14 faktycznie była mocno wyeksplatowana i z naruszoną powłoką lakierniczą, będę się jeszcze konsultował z wami w czasie malowania.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wracam z warsztatem. W tym odcinku zrobiłem marmurek na spodzie samolotu. Pracy było z tym co nie miara, myślę że pomalowanie dołu zajęło jakieś 12-14h.  Góra samolotu powinna być nieco prostsza

Udało się skończyć marmurek na wierzchu kadłuba. Dodatkowo pomalowałem na biały kolor nos. Całość zabezpieczyłem, żeby się przypadkiem nie zarysowała. Zamaskowałem silniki i pomalowałem wyrzutnie fl

@DorotkaWielkie dzięki za rady. Bardzo mi się przydadzą  Udało mi się zakupić szablony od miga więc niedługo malowanko W zestawie szablonów od Ammo dostajemy 3 fototrawione blaszki. Poniżej fotk

Posted Images

2 godziny temu, hellvis napisał:

No nie wiem czy wypłowiały model wypłowiałego samolotu to dobry odnośnik do dyskusji o poprawnych odcieniach kolorów, choć sam model fajnie zrobiony.

Zależy kto co lubi. Na pewno bliżej mu do próby odtworzenia samolotów "w linii" niż takiego co jeszcze nie wyjechał z fabryki...

Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem jak Ci ta Hataka wyjdzie.

Z Hataką jest tylko taki problem, że trzeba sporo warstw, żeby zbudować kolor. Jest w moim odczuciu dosyć mocno "nasączoną" lakierem gloss, daje ładną powierzchnię, ale namachać się trzeba, Gunze położysz 2 warstwy, Hataką ze 4 do podobnego poziomu nasycenia. Z drugiej strony dużo trudniej przez przypadek przesadzić z zamalowywaniem preshadingu czy łatwiej o ładne rozjaśnienia paneli. No i wymieszać trzeba solidnie, nawet 4-5 minut, bo gęste osiada mocno na spodzie w odstanej farbie i nie jest tak łatwo rozbełtać jak Gunze czy Tamkę.

Link to post
Share on other sites

Dzięki @Tap-chan za porady. To będzie moje pierwsze zetknięcie z tymi farbami. Planuje zrobić marmurek więc w sumie to urządza mnie delikatne krycie. Nie mam dużego doświadczenia z Aero to prościej mi będzie nie zamalować wszystkiego ostatnią warstwą

Edited by Juffre
Link to post
Share on other sites

Z hataka miałem do czynienia raz i to był ostatni raz, akurat malowałem Su-34, dwa kolory były do przyjęcia, ale jeden owszem był poprawny ale do samolotu testowego. Do liniowych nie nadawała się. Trzeba było jeszcze poszperać w Tomkowych farbach Billmodel. MRP jak najbardziej używam i jakoś problemów z kolorystyką nie ma. Jestem ciekawy tej Hataki

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, smialus napisał:

Z hataka miałem do czynienia raz i to był ostatni raz, akurat malowałem Su-34, dwa kolory były do przyjęcia, ale jeden owszem był poprawny ale do samolotu testowego. Do liniowych nie nadawała się. Trzeba było jeszcze poszperać w Tomkowych farbach Billmodel. MRP jak najbardziej używam i jakoś problemów z kolorystyką nie ma. Jestem ciekawy tej Hataki

Jak się sprawdzają MRP? W sensie, jak się nimi maluje? Jakieś miny?

Edited by Apek
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Cześć wszystkim, wracam z małym uploadem Suczki.

Zabrałem się za sklejenie slotów, klap, i usterzeń:
49955686087_6608d11c7c_b.jpg
Spasowanie elementów jest na bardzo wysokim poziomie. Jedynym miejscem, w którym przydała się odrobina szpachli była podstawa statecznika pionowego.
49955686247_e949de8d44_b.jpg
Po wyczyszczeniu, widać że nie był to zbyt wielki ubytek
49954899663_b1988fcfd3_b.jpg

Przy okazji przyglądnąłem się wlotom powietrza. Jest to pierwszy element na którym są widoczne ślady po wypychaczach. Będzie trzeba te niedoskonałości usunąć
49954899543_d6ae3a6800_b.jpg

W tak zwanym między czasie zacząłem przygotowywać dysze.
49954899493_1b2e852b5c_b.jpg
Wnętrza pomalowałem X-22 a ten zielony element XF-67. To jeszcze nie koniec pracy nad nimi, muszę jeszcze zasymulować efekt przepaleń. Planuję użyć do tego farb olejnych.
49955685522_ec21e16cab_b.jpg

Na koniec zamontowałem HUD'a
49955401106_23d050a692_h.jpg

Jak skończę malować dysze będę gotowy do zamknięcia połówek kadłuba :)

Edited by Juffre
Link to post
Share on other sites

HUD delikatny jest, jak nie przykleisz owiewki to przy dalszych pracach poleci, tym bardziej, że nie masz sklejonych połówek. Anteny itp pierdółki kleisz na samym końcu ?

Link to post
Share on other sites

Co do farb, to tak jak smialus pisał, hataka w zestawie Su-34 to totalna klapa, kupiłem ten zestaw, a mimo to musiałem kupić MRP dedykowane i wyszli milion razy lepiej.

Teraz mam na warsztacie spita ix c, zestaw Hataki z Afryki i oczywiście klapa z kolorem spodu.

Nigdy więcej nie kupię hataki, za to z czystym sumieniem polecę MRP.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, smialus napisał:

HUD delikatny jest, jak nie przykleisz owiewki to przy dalszych pracach poleci, tym bardziej, że nie masz sklejonych połówek. Anteny itp pierdółki kleisz na samym końcu ?

Nie pomyślałem, że przy sklejaniu połówek mogę go przypadkiem naruszyć ? Dzięki za uwagę, teraz już raczej nie będę w stanie go odkleić. Będę na niego uważać :)
 

18 godzin temu, ucina napisał:

Co do farb, to tak jak smialus pisał, hataka w zestawie Su-34 to totalna klapa, kupiłem ten zestaw, a mimo to musiałem kupić MRP dedykowane i wyszli milion razy lepiej.

Teraz mam na warsztacie spita ix c, zestaw Hataki z Afryki i oczywiście klapa z kolorem spodu.

Nigdy więcej nie kupię hataki, za to z czystym sumieniem polecę MRP.

No cóż, narazie mam farby hataki. Mam kawałek złomu modelarskiego więc przed malowaniem kamo zrobię testy i wstawię foty. Sprawdzimy jak naprawdę wyglądają te hataki 

Link to post
Share on other sites

Możesz zrobić próbę, bo sam jestem ciekawy tych kolorów Hataki. Dla bezpieczeństwa HUD'a możesz przykleić owiewkę choćby na taśmę i już w jakiś sposób zabezpieczysz element.

Link to post
Share on other sites

Szybka aktualizacja z placu boju.
Skleiłem połówki kadłuba. Spasowanie wydaje się być przyzwoite. Odrobina szpachli będzie potrzebna w części ogonowej.

IMG_20200607_183430.jpg

Chciałem zabrać się za montaż nosa. Instrukcja nie wspomina nic na temat montażu obciążenia.
Z czego korzystacie przy obciążaniu? Myślałem o użyciu ciężarków wędkarskich.
Jak myślicie ile tego dołożyć?

Edited by Juffre
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Hej, wracam do warsztatu.
Na początku zająłem się wlotami powietrza. W środku znajdowały się nieładne ślady po wypychaczach. Delikatnie je zaszpachlowałem i zeszlifowałem.

1.PNG.54fc76ad284368de401ad08c2c07a62c.PNG

 

Kurtyny szybko zwashowałem czarnym washem

obraz.png.34b3e86900f05ecc3e6bb971fe0643c2.png

 

Później przyszedł czas na zamaskowanie owiewek. W okół ramki użyłem taśmy maskującej a środek wypełniłem maskolem. Następnym razem całość wypełnię taśmą by efekt był bardziej estetyczny :)
Jak na razie owiewka jest zamaskowana jedynie od zewnątrz. Środek jest całkowicie gładki. Nie można się więc posiłkować krawędzią ramki. Nie za bardzo wiem jak ugryźć ten temat. W ostateczności kolor wnętrza prysnę od zewnątrz...

obraz.png.e8f35d0485d16ea78a0d55861866b181.pngobraz.png.06534400ad5c957299d6a8587b9349b7.png


Dokleiłem nos. Spasowanie pozostawia trochę do życzenia. Potrzeba było sporo szpachli żeby to wszystko wyrównać.

obraz.png.c92d16ecc0b377a38362f104f7721abb.png

obraz.png.60f8f86cf9af63f7346cacee7bfcfddd.png
Przy okazji szlifowania zatarłem też nieco detali.
 

Kolejnym miejscem wymagającym sporo uwagi była końcówka kadłuba pomiędzy skrzydłami a statecznikami. Połówki kadłuba nie schodzą się tam idealnie. Całość wymagała trochę pracy - szpachlowania i szlifowania. W tym miejscu również zeszlifowałem wiele detali, wiele z nich stało się niemalże niewidocznymi.  Muszę się przerzucić na białą szpachlówkę żeby lepiej ją było widać na zdjęciach :)

obraz.png.b4a988bdf513055f470150d2a17aaee0.png

Podsumowując, kadłub jest nie najgorzej spasowany. Nos i końcówka kadłuba wymagały pracy aby poprawić niedociągnięcia.

Może mi poradzicie. Muszę teraz odtworzyć trochę detali - linie podziału, nity. Lepiej odtwarzać takie detale przed czy po podkładzie?
Jakim narzędzie odtwarzać pojedyncze nity?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Juffre napisał:

Może mi poradzicie. Muszę teraz odtworzyć trochę detali - linie podziału, nity. Lepiej odtwarzać takie detale przed czy po podkładzie?

Jakim narzędzie odtwarzać pojedyncze nity?

Ja może nie mam takiego doświadczenia, ale akurat dziś to robiłem, i powiem ci że po podkładzie lepiej jest widoczne gdzie linii brakuje i mi lepiej się je odtwarzało. Po podkładzie wychodzi też nierówność zeszlifowanej szpachli, więc i tak trzeba nieraz dokonać poprawy i później jeszcze raz psiuknac. Linie robiłem nożykiem do linii podziału, ale na półokrągłych kształtach lepiej mi się robiło skalpelem, nity robiłem igłą od maszyny

Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi.
Psiknę szarym podkładem w miejscach szlifowania i zobaczę jak to wygląda.

Zabieram się za robotę z wlotami powietrza. Jak na razie zbieram dokumentację.
Idąc za radą kolegi smialusa, wloty pomaluję kolorem Zinc Chromate od Gunze.
Wnęki podwozia i samo podwozie psiknę natomiast szarą H308.

obraz.png.d4f2b11f6e2e25161a8f3779d81089d7.png
obraz.png.1df48748e2030f4b094b80edeef94087.png

obraz.png.2e4a1bf03807ffd70f2262154a1e3e9a.png

Bardzo polecam ten walkaround, masa ciekawych zdjęć detali.

http://walkarounds.scalemodels.ru/v/walkarounds/avia/after_1950/su-27_moscow/?g2_page=1

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hejo, wziąłem się montaż i malowanie wlotów powietrza.

Wloty zostały pomalowane na kolor Zinc Chromate (Mr Hobby C351).

Żaluzje to Gun Metal od Tamiya (X-10).

Wloty składają się całkiem nieźle, nie mam tutaj uwag do spasowania. Niestety montaż wszystkiego do kupy jest upierdliwy. Wloty składają się 3 elementów. W jednym kroku musimy połączyć dolną i górną część, jednocześnie wpychając na miejsce żaluzje. 

W niektórych miejscach klej delikatnie naruszył powłokę lakierniczą. Na szczęście nie wygląda to bardzo źle a defekty będą praktycznie nie widoczne.


obraz.thumb.png.f6438991afe3910e12e23a1e969c3890.png

Wloty pasują na całkiem nieźle. W ich tylnej części powstała lekka szpara, jeszcze nie wiem jak to wyrównać. 
Macie pomysł jak pozbyć się takiej szpary w tak specyficznym miejscu?
obraz.thumb.png.81f4a0b05da3298f899cc4a8f8104d69.png
obraz.thumb.png.5d938b3aa0f3cb697ed3f9188a45c310.pngTeraz czeka mnie jeszcze maskowanie wnętrza. Wloty w Suczce są dwukolorowe. Drugi kolor będzie nakładany podczas malowania spodu.
 

Link to post
Share on other sites

Opcje są 2 - superglut albo pudrowanie szpachlą.

W tamtym miejscu i tak jest linia podziału, a szpara jest szerokością zbliżona do linii podziału, jedynie głębokość straszy. Ja bym to zalał szpachlą w płynie (albo Tamką Liquid albo Gunze Surfacerem) i po wyschnięciu umył MLT, tak, żeby z linii wymyło tylko część.

Potem podkładem i zobaczyć, czy wygląda OK, jak nie to wtedy super glue i rycie od nowa. Ja takiego rycia po liniach nie lubię, SH i plastik mają różną twardość i jak w złym miejscu zachaczę to zaraz się paskudzi takie coś. Jeszcze na płaskim to luz, ale w poprzek gondol to jednak bym próbował unikać.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.