Skocz do zawartości

Su-27, Hobby Boss, 1:48


Juffre

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

Ja do szlifowania używam pilników do paznokci. Zdjęcie pogladowe.

pilnik_prosty_180240_semilac_quality_b.j

 Ich długość i płaska powierzchnia pozwala mi,  na szlifowanie powierzchni o dużej płaszczyźnie.

Mozesz kontrolowac pilowanie.

 

Tak na takie powierzchnię szpachla tamiya nakładana kartą kredytowa lub starą telefoniczną itp., nadaje sie idealnie. Ja nakładalem karta i w jednym obrocie nalożyłem i wypelniłen zalłębienie na nosie mojegi F16. Po wyschnięciu pozostalo mi tylko wyrównać szpachke i gotowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zaproponował DTG musisz użyć jakiegoś płaskiego i twardego narzędzia do którego przymocujesz papier ścierny, a nie gąbkę. Narzędzie musi być koniecznie szersze, niż to powstałe zagłębienie, po to by się opierało na niezeszlifowanym plastiku dzięki temu szpachla pozostanie tylko w zagłębieniu wypełniając je prawidłowo.

Jak już będzie narzędzie to szpachla w dziurę i delikatne ręczne szlifowanie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papierowe jeszcze lepsze, bardzo sztywne i węższe, łatwiej dociąć kształt, jak trzeba gdzieś w trudne miejsce podejść. Kupiłem podobne w drogerii po 3zł za 5szt. Zdjęcie poglądowe.

1e0e3ON6OUrDpl7-TXjjzdKFHW-WsJZPxOxZz5E3

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zmienię sprzęt i zobaczę czy lepiej to pójdzie.
Posprawdzałem trochę ten nieszczęsny nos. Wzdłuż linii klejenia zrobiło mi się wgłębienie - dokoła całego nosa jest dołek.

Dobra a jakiej szpachli użylibyście do wypełnienia tak dużego ubytku?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Smokepsv napisał:

Epoksydowej bo przy wiazaniu nie zmieni objetosci.

A jak się ściera taką szpachlę? Jest twardsza od np takiej Tamki? Mam gdzieś w składziku trochę zwykłego miliputa, także mogę spróbować z tym podziałać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz się w Magic Sculpt, albo coś podobnego. Te dwuskładnikowe masy, przy opanowaniu pracy nimi pozwalają osiągać super efekty. 

Na tym zdjęciu możesz zobaczyć, jak z wykorzystaniem właśnie MSa zniwelowałem załamanie jakie występuje w modelu Hasegawy (w Revellu swoją drogą też), a którego nie powinno być. Więc łagodny profil wyprowadziłem szpachlówką dwuskładnikową. Same obrzeża na koniec obróbki potraktowałem surfacerem nakładanym grubo, pędzelkiem czy nawet wykałaczką. 

49778207767_d6d61cf9f5_k.jpg

 

Edytowane przez Marcin Witkowski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Juffre napisał:

A jak się ściera taką szpachlę? Jest twardsza od np takiej Tamki? Mam gdzieś w składziku trochę zwykłego miliputa, także mogę spróbować z tym podziałać

 

Naklej tasme tak mniej wiecej gdzie sie konczy ciemny kolor na dziobie ( z gory i z dolu) przestrzen miedzy tasmami wypelnij miliputem z minimalnym naddatkiem. Jak masz metalowa linijke posluzyc moze ona jak narzedzie do sciagania nadmiaru miliputa. Zostaw do jutra.  Obrabiaj pilnikiem nawet takim pelnowymiarowym a nie iglakiem ( albo szerokim kawalkiem twardego materialu z naklejonym papierem sciernym nawet 400). Tasma służyć bedzie jako zabezpieczenie plastiku oraz znak czy juz zebralas odpowiednio duzo materialu. Jak wyprowadzisz linie to mozesz przesmarowac wszystko CA i juz czyms drobniejszym 600/800 ale tez na twardym wypeowadzic na gladko.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałożyłem milliputu. I zacząłem to wszystko szlifować.
To jeszcze nie jest ostateczna wersja, przede mną jeszcze sporo szlifowania. Ale przynajmniej zaczyna już widać, że dziura którą zrobiłem została poprawiona. Jutro kolejna część szlifowania
obraz.png.18fa0f30a03dc4ab797305e64514bdf9.png
obraz.png.a59658ed4f9c6d410d0aa2de30075b51.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Hej, wracam z suczką. Przez cały czas od ostatniej aktualizacji walczyłem z wyrównaniem niedoskonałości.

Na pierwszy ogień poszedł nos.
Wyrównałem pierwszą warstwę milliputa.  Psiknąłem na to podkład - dalej jest nierówno. No to całość obficie zalałem surfacerem 500. Następnie stopniowo wygładzałem. To co widzicie na zdjęciach zostało na koniec psiknięte Mr Surfacer'em 1200.

obraz.png.4f6445230569f37ac31d2f06f74e0e85.png
obraz.png.d55ed18b76af465be0faed9fbc45c632.png
obraz.png.d95ac30cdec690d2bcf8c66a6ffeca7c.png
obraz.thumb.png.d4e3c9e81dac28af48b77549790b1f9b.png


Później przyszedł czas na tył kadłuba. Wykonałem kilka jak nie kilkanaście iteracji szpachlowania i szlifowania. Wciąż nie umiem dobrze obrabiać powierzchni. Tutaj jak wypełniacza używałem kleju cyjanoakrylowego.
W wyniku wszystkich operacji pozacierały się wykonane przeze mnie detale. Poprzednia wersje wyszła słabo więc teraz odtworzę te detale raz jeszcze robiąc to już delikatniej i  z większym wyczuciem.
Na zdjęciach widzicie powierzchnię pokrytą podkładem - tutaj znowu Mr Surfacer 1200.
obraz.thumb.png.105d082f3bd6b90e74cd0ec5685a3bf1.png
obraz.png.73f97af8b388d4a1d9b101b40f9d5967.png

Co dalej? A no muszę po odtwarzać detale. Pracy z tyłu kadłuba się nie boję - na płaskiej powierzchni nie będzie trudno.
Przeraża mnie rycie linii podziału i nitów na nosie. Jest to mocno eksponowana część samolotu, a składa się ona z samych krzywizn.
Szczerze to praca z suczką już mnie zmęczyła :D A najlepsze, że sam wszystko popsułem. Naprawy są niesamowicie pracochłonne.

Co sądzicie na temat tego moje szpachlowania i ratowania tego co popsułem? :D
Macie jakieś rady jak dobrze odtwarzać zatarte linie i detale na krzywiznach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że od spodu jest zbyt płasko. Ale w sumie to nie ma co dręczyć tematu, przeryjesz linie to może jakoś to się jeszcze optycznie zmieni.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką foteczkę: Wydaje się że spód jest dosyć mocno płaski, a dopiero końcówka się zakrzywia

obraz.png.2a0448f04c03519987a6b118772883d8.png

I jeszcze jedno pytanie. Jakiej gradacji pilników używacie do szlifowania szpachli. Kupiłem sobie pilniki do paznokci. Z tym że nawet gradacja 320 wydała mi się zbyt ostra. Mocno rysuje plastik dookoła obrabianego miejsca i trzeba sporo pracy żeby te wszystkie rysy wyrównać. No chyba że jestem zbyt leniwy i niecierpliwy? Tak, że wszystko chciałbym od razu mieć idealne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam bloku polerskiego od paznokci, a jak ma być super gładko to papier i na mokro,moja szpachla Plasto z wodą dobrze schodzi. A linie na okrągłych powierzchniach też mi nie idą

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 godzin temu, Mario napisał:

Ja używam bloku polerskiego od paznokci, a jak ma być super gładko to papier i na mokro,moja szpachla Plasto z wodą dobrze schodzi. A linie na okrągłych powierzchniach też mi nie idą

Właśnie będe się zabierał za trasowanie linii na tych krzywiznach, Postaram się zrobić jakieś testy na boku.

Popełniłem jeszcze jeden błąd. W tym momencie nos jest zaszpachlowany surfacerem 500.  Z informacji wyczytanych na forum rozumiem, że to zbyt miękkie wykończenie i nie za bardzo da sie trasować w tym nowe linie. Więc wychodzi na to że muszę zmyć podkład i zalać wszystko CA.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatne nacinanie kawałkiem czeskiej żyletki też daje radę.

Ja pilniki robię sobie sam - różne szerokości i gradacje, różne papiery niby mają ten sam numer a grubości ścierniwa różne.

Biorę: mieszadełka drewniane do kawy, patyczki do sprawdzania gardła, różne cienkie listewki, a nawet okrągłe grubsze  patyczki do szaszłyków.

Kleję taśmę dwustronną na nie  i przyklejam potrzebny papier.

Miękka taśma piankowa  jak ma być bardziej elastyczny pilnik, cienka jak ma być twardy do bardziej płaskich powierzchni.

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@myszaty Dzięki za podpowiedzi. Skombinuję sobie trochę takich patyczków i porobię sobie własne pilniki :)

Starłem surfacer do zera i zalałem wszystko cyjanoakrylem. Teraz staram się to ładnie wyrównać. Uznałem, że mam tam sporo rycia - zatarłem właściwie wszystkie detale jakie się dało. Myślę że będzie mi prościej ryć na cyjanoakrylu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wracam z warsztatem.
Tak jak wspominałem wziąłem się za wygładzenie nosa. Zalałem CA nierówności i wszystko wyrównałem. Wyszło to tak:
Na zdjęciach widzie model z nałożonym surfacerem 1200. On zostanie jeszcze raz zmyty przed trasowaniem nowych linii podziału.
obraz.thumb.png.e2ba6ece1b7ab53b75e6d03b7933b449.png

obraz.thumb.png.297f7c33a7ad72e2346a0282baa342c9.png


Do tego poprawiłem tył kadłuba. Te klapki dostaną jeszcze nity.

obraz.thumb.png.8b646a720fb61e425f031c1bd92e7f91.png

obraz.thumb.png.54bc7591e28532ce42e8e3eb8606037f.png

Zabieram się rycie linii podziału. Zgodnie z waszymi radami kupiłem taśmę dymo. Będę się starał odtworzyć przynajmniej część zatartych linii.
Do tego szukam jakieś nitownicy co by łatwiej odtworzyć notwanie

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wracam z drobną aktualizacją :)

Wziąłem się za odtwarzanie linii podziału na nosie.
obraz.png.dbffa14c8b92fea3879541b1407d3d99.png

obraz.png.62e901fa961aed98e43f1488933d0360.png

 

obraz.png.a67f443f6a404e72565548ba3e94edc4.png

Jak widać nie wszystko jest jeszcze idealnie. Parę linii jest za płytkich. Będę to poprawiał.
Wciąż czekam na nitowarkę. Podczas prac zatarłem większość nitów w tej okolicy i teraz trzeba będzie to odtworzyć.


Czy macie jakiś sposób na precyzyjne odtwarzanie nitów na klapkach inspekcyjnych?
Przykładowo mam takie klapki. Są one gładkie nie ma żadnych zarysów nitów którymi mógłbym się posłużyć. Znacie jakiś sposób żeby w miarę równo odtworzyć śruby montażowe?
obraz.png.07ade73be185edbbf955f46030a6ba9d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.