Skocz do zawartości

P-38 G- 13-LO 1/48 Tamiya


Bobek

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny jednokolorowiec, tym razem P-38.  Nowy zestaw Tamiyii polecam z czystym sumieniem, nie  trzeba żadnych dodatków żywicznych żeby wyszło ładnie, dokupiłem lufy mastera, zegary Yahu (nic nie widac :(, wiec nie wiem czy warto wydawac cos na nie,  pasy oraz nitowanie GHW (jestem nim zachwycony), kalki Exito (tez polecam),

P-38 148 (28) P-38 148 (26) P-38 148 (25) P-38 148 (24) P-38 148 (23) P-38 148 (22) P-38 148 (21) P-38 148 (20)

 

P-38 148 (19)

 

P-38 148 (17)

 

 

P-38 148 (16)

 

 

P-38 148 (15)

 

 

P-38 148 (14)

 

 

P-38 148 (12)

 

P-38 148 (10)

 

P-38 148 (9) P-38 148 (8) P-38 148 (7) P-38 148 (6)

 

P-38 148 (5) P-38 148 (4) P-38 148 (1)

 

 

Edytowane przez Bobek
  • Like 17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, M.A.V. napisał:

BARDZO   mi się podoba :super:

zdradź jak robiłeś to nitowanie "na kalkach" ?

Nic trudnego, same nity GHW sa wybitna rzecza bo nie sa plaskie i wystarczy tylko przeszlifować papierem sciernym i mozna sie do nich "dokopac"

Polceam z czystym sumieniem, proste przyejmne i daje znacznie wiecej WOW factoru niż np żywica kokpitu. 

Edytowane przez Bobek
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny model, świetnie i ze smakiem dopracowany malarsko.

Co do wyrobów GHW to ja mam całkowicie odmienne zdanie. Kupiłem dwa arkusze z nitami do 1/72 i okazało się, że są całkowicie płaskie. Jedyny ślad jaki pozostaje po ich nałożeniu to srebrne kropeczki, które mają około 0,5 mm średnicy i wyglądają jak całkowicie płaskie kropki farby. Po pokryciu ich cienką warstwą farby czy podkładu nie ma po nich śladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rymulus napisał:

Bardzo fajny model, świetnie i ze smakiem dopracowany malarsko.

Co do wyrobów GHW to ja mam całkowicie odmienne zdanie. Kupiłem dwa arkusze z nitami do 1/72 i okazało się, że są całkowicie płaskie. Jedyny ślad jaki pozostaje po ich nałożeniu to srebrne kropeczki, które mają około 0,5 mm średnicy i wyglądają jak całkowicie płaskie kropki farby. Po pokryciu ich cienką warstwą farby czy podkładu nie ma po nich śladu.

72 nie sprawdzałem choc kupiłem , jedno co jest pewne to ja kładłem  dość późno te nity na pierwsza warstwę koloru. Czyli podkład, jakieś zabawy  tzw. marmurek, warstwa farby pierwszej i maziaje olejnymi farbami dopiero wowczas nity i na koniec kolor. 

Edytowane przez Bobek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja położyłem je testowo na kawałek hipsu. Po oględzinach stwierdziłem, że pewnie coś zrobiłem źle lub akurat ten arkusz jest wadliwy. Jakież było moje rozczarowanie jakością tych wcale nie tanich kalek jak się okazało, że nity z drugiego arkusza wyglądają identycznie, czyli nie wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rymulus napisał:

Ja położyłem je testowo na kawałek hipsu. Po oględzinach stwierdziłem, że pewnie coś zrobiłem źle lub akurat ten arkusz jest wadliwy. Jakież było moje rozczarowanie jakością tych wcale nie tanich kalek jak się okazało, że nity z drugiego arkusza wyglądają identycznie, czyli nie wyglądają.

No cóż, mi wyszło jak chciałem i prawdę mówiąc efekt jest świetny. Kwestia zapewne połączenia kilku zmiennych, wyczucia,  obróbki,  samej farby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorowe zdjęcia z epoki ( te gdzie balans barw pozwala coś stwierdzać) pokazują, że okopcenia od spalin P-38 nie różnią się szczególnie od innych konstrukcji i dominującym odcieniem jest szary. Na pokazanych zdjęciach okolice sprężarki to niemalowana nierdzewka. Widoczny efekt to w znacznej mierze rezultat jej przegrzania. W oryginale ta strefa była malowana, zatem prezentowało się to trochę inaczej. Z warbirdami to w ogóle trzeba trochę uważać. Może występować nieco różnic bo inna jest eksploatacja, zmiany pojawiają się w silnikach, osprzęcie, składzie paliwa. Zresztą, gdy spojrzeć na całego tego Lightninga J, latającego jako 162 Skidoo, to widać,  że ku ogonowi okopcenia stają się klasycznie szare. Stopniowe szarzenie poza nierdzewką dostrzegalnie jest także na pokazanych tu zbliżeniach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.