Skawinski Napisano Wtorek o 14:31 Share Napisano Wtorek o 14:31 12 minut temu, Tainan41 napisał: Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło go na bazie słynnego QJ-S. (Choć mogę się mylić). Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią. 13 minut temu, Tainan41 napisał: Poza tym, ciekaw jestem w którą stronę poszli że skrzydłem Mk.IIb...czy jak Eduard czy w inną. W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano Wtorek o 14:43 Share Napisano Wtorek o 14:43 11 minut temu, Skawinski napisał: Model nie bazuje na researchu Eduarda, raczej kaprysowi Kniazia, żeby coś na siłe wymyślić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano Wtorek o 15:04 Share Napisano Wtorek o 15:04 (edytowane) Naprawdę z całym szacunkiem, nie rozumiem tej nagonki na Eduarda. Jak dla mnie jest to firma, która aktualnie ma absolutny monopol na modele, pod względem cena/jakość i w ogóle mi to nie przeszkadza. Wydają modele na niesamowitym poziomie (choć nie bez wad) i w dodatku w baardzo atrakcyjnej cenie. Życzyłbym sobie żeby IBG czy AH taki poziom osiągnęli, ale póki co, to jedni są "zamknięci" jak słoik na zimę, a drudzy uprawiają taką propagandę swojej zajebistości, że czasem, to aż się niedobrze robi i to w cenach z kosmosu.. Jak Eduard wejdzie kiedyś w jakieś poloniki (choćby na złość), to mu kapliczkę na wiosce postawię bo na naszych to już za bardzo liczyć nie ma co, choć za IBG nadal trzymam trochę kciuki Edytowane Wtorek o 15:10 przez arhtus 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipsg Napisano Wtorek o 15:16 Share Napisano Wtorek o 15:16 Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek... Skoro mamy te kilka minut spokoju przed falą inboxów, narzekania na ceny, detale, kołpaki śmigieł, bieżniki opon, kołpaki i kalkomanie, to proponuję chwilę podumać nad faktem, że polskie firmy robią lub wkrótce będą robić najlepsze na świecie modele wczesnych wariantów dwóch absolutnych klasyków, Hurricana i Spitfire'a. Paręnaście lat temu nie do pomyślenia. I tylko Lublina R.XIII żal 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolekcjoner WP Napisano Wtorek o 15:25 Autor Share Napisano Wtorek o 15:25 Godzinę temu, BRAVO112 napisał: to moze sie bardzo wkurza i Wilge zrobia... Albo jak już na prawdę się wkurzą to wypuszczą Lubliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Wtorek o 16:39 Share Napisano Wtorek o 16:39 Godzinę temu, filipsg napisał: Godzinę temu, filipsg napisał: Wszystkim, którzy tak jak ja czekają na wczesne Seafire'y, zwracam nieśmiałą uwagę na ostatnie dwa słowa z posta IBG, znając ich skłonność do niespodzianek... Moja uwaga o Seafire była tylko po to, żeby pokazać, że można zawsze znaleźć powód do narzekania. Sądziłem, że to jest dobrze widziane w tym towarzystwie i doceniane:) Nie sądzę, żeby ten temat ominęli, skoro tak dokładnie obrabiają PR, czy zauważyli zupełnie mało istotny LR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipsg Napisano Wtorek o 16:44 Share Napisano Wtorek o 16:44 Absolutnie nie podejrzewałem Kolegi o malkontenctwo, po prostu pokazuję poszlaki, które dają nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano Wtorek o 16:44 Share Napisano Wtorek o 16:44 (edytowane) Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał: 2 godziny temu, BRAVO112 napisał: to moze sie bardzo wkurza i Wilge zrobia... Albo jak już na prawdę się wkurzą to wypuszczą Lubliny Tak. Na złość Babci odmrożą sobie uszy i strzelą w kolano. Wy tak serio z tymi Lublinami? Ten samolot był porażką w realu i byłby porażką (handlową) w miniaturze. Gdyby go Eduard wypuścił, to w IBG i AH po..śmiali by się ze śmiechu. Ja wiem, że każda, nawet najbardziej niszowa czy brzydka konstrukcja ma swoich entuzjastów, ale warto czasem wyjrzeć z dziupli własnych życzeń. Ja bym chciał, żeby ktoś wydał Lockheeda Electrę w ludzkiej skali z metalowych form. Nikt go nigdy nie zrobił i się nie zanosi. A w porównaniu z Lublinem to i tak światowy mainstream jak się patrzy. I w dodatku ładny. Edytowane Wtorek o 16:46 przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wprzybylak Napisano Wtorek o 16:53 Share Napisano Wtorek o 16:53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wprzybylak Napisano Wtorek o 16:56 Share Napisano Wtorek o 16:56 Nie to żebym zwracał kolegom uwagę, ale napisali slected versions shown, co jak rozumiem sugeruje, że to co widzimy jest tylko częścią ich planów. A lista przedstawiona na FB też nie musi wyczerpywać całego projektu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Wtorek o 17:37 Share Napisano Wtorek o 17:37 2 godziny temu, Skawinski napisał: Zgodnie z listą wersji pokazaną przez IBG póki co na formach nie ma Mk.I Cannon-armed ani ultra-wczesnych Mk.Vb przerobionych z Mk.I Cannon-armed (w tym R6923 - jeśli dobrze rozumiem jego rozumiesz jako QJ-S). Nie znaczy to, że nigdy się nie pojawią. Ale nie znaczy też, że się pojawią. Jak nie będzie możliwości zrobienia R6923 to słabo. Bardzo chciałem go zrobić w 1/72. Ale jak już zrobiliście PRy, to cannon-armed też mogliście zrobić. 3 godziny temu, Skawinski napisał: W inną, cokolwiek to znaczy. Model nie bazuje na researchu Eduarda, tylko własnym, wieloletnim researchu IBG. Proponuję poczekać z domysłami co do konfiguracji do momentu pokazania się pdfa z opisem wersji. Chętnie poczekam, ale zakładam, że wiesz co mam na myśli pisząc o researchu Eduarda. Ale, żeby nie było, żem maruda. Cieszę się z tej zapowiedzi i pewnie parę sztuk kupię. A przy okazji. Są już gdzieś zdjęcia tych Spitów z Norymbergi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Wtorek o 18:37 Share Napisano Wtorek o 18:37 (edytowane) 9 godzin temu, Kolekcjoner WP napisał: Ciekawe skąd te "rondle" na czarno-białym spodzie. Z tego co wiem, to pojawiły się one tam, w przypadku Spitfire'ów, podczas walk o Dunkierkę. Czyżby kopia z pracy Airfixa? Uprzedzając, tak znam zdjęcie Spitów z 19 dywizjonu, na którym jakiś jeden nie ma rondli na górze, a jeden ma jeden rondel. Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł. Wyjątek stanowiły maszyny, które miały walczyć na Kontynencie. Czy była to jakaś lokalna "wariacja" czy też coś normalnego pojawiająca się w jakimś okresie czasu? Jak ktoś ma namiary na źródło/źródła takiej sytuacji, chętnie poczytam. Edytowane Wtorek o 18:53 przez Tainan41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Wtorek o 18:59 Share Napisano Wtorek o 18:59 22 minuty temu, Tainan41 napisał: Rozkaz wprowadzający czarno-białe malowanie szybkiej identyfikacji jednocześnie nakazywał usunięcie oznaczeń państwowych z dolnych powierzchni skrzydeł. Żebyśmy byli "on the same page" - który rozkaz masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Wtorek o 19:12 Share Napisano Wtorek o 19:12 A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Wtorek o 19:24 Share Napisano Wtorek o 19:24 Prosto z Norymbergi: Źródło: https://www.facebook.com/media/set/?vanity&set=a.122195606510177871 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Wtorek o 19:52 Share Napisano Wtorek o 19:52 36 minut temu, Tainan41 napisał: A.154/39 nakazywał, że wszystkie samoloty RAF, POZA myśliwcami, powinny mieć kokardy typ A. Myśliwce miały mieć spody czarno-białe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogły być jakieś wariacje na temat na poziomie jednostek. Ewentualnie, był jakiś rozkaz, o którym nie słyszałem. Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO. Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938. Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM). Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach. Polecam następujące źródła: - British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/ - Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953 - zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939 Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18 K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939) Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni. Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady: https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888 https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536 chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? : https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211 Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu. Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62). Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony). Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Wtorek o 20:02 Share Napisano Wtorek o 20:02 9 minut temu, Skawinski napisał: Ok, nieco zwiodło mnie użyte przez Ciebie sformułowanie "rozkaz wprowadzający", bo AMO raczej służyły jednak do standardyzacji (na całej rozpiętości producenci-MU-jednostki), a nie do wprowadzania (chyba że chaosu). Rozkazów wprowadzających takie zmiany trzeba jednak szukać w signalsach przechodzących przez hierarchię RAFu, zazwyczaj sporo wcześniejszych niż AMO. Czarno-białe powierzchnie pojawiły się już w jednej z partii Hurricane'ów, a na szeroką skalę zastosowano je z czasie Monachium - opisuje to zarówno Paul Lucas, jak i jest widoczne na zdjęciach Fury'ch i Gladiatorów (w drugim przypadku akurat z grudnia 1938), więc nie wypada się z nim nie zgodzić, że było to już na dużą skalę w 1938. Oczywiście pierwsze Spity, które trafiły do 19 i 66 squadronu początkowo nosiły srebrne powierzchnie dolne - jest to dobrze widoczne zarówno na znanej serii zdjęć 19 Squadronu w locie z października 1938, zdjęć z otwarcia lotniska w Cambridge w tym samym miesiacu czy zdjęć samolotów 66 squadronu z późnej jesieni 1938 (w kolekcji IWM). Ale potem to się zmieniło. W 19 squadronie biało-czarne powierzchnie wprowadzono najprawdopodobniej najpóźniej w lutym 1939 roku, jednocześnie zmieniając znaki na dwukolorowe, również na dolnych powierzchniach. Polecam następujące źródła: - British Pathe: 1021.06, przewiń do 0m30s: https://www.britishpathe.com/asset/47071/ - Film z kolekcji IWM: COI 849, przewiń do 0m41s: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/1060021953 - zdjęcia w książce Spitfire! Dilipa Sarkara (nowsze wydanie monografii 19 Dywizjonu) na str. 28 i 36 (to ostatnie opisane jako luty 1939 Co jeszcze ciekawsze, istnieją zdjęcia samolotów częściowo przemalowanych, z białą prawą stroną, ale lewą nadal srebrną. I dwukolorowymi znakami rozpoznawczymi. K9821 - Spitfire Photographic Biography (Dilipa Sarkara) str.18 K9851 - Fighting Colours (Michaela Bowyera) str.18 (opisane jako luty 1939) Część z tych materiałów udało się pozyskać w lepszej jakości, ale i tak w powyższym widać to w sumie jak na dłoni. Bardzo znana seria zdjęć samolotów z 19 squadronu z maja 1939 (czyli już po wspomnianym AMO) pokazuje już zamalowane kokardy, ale z wyraźnymi śladami po "niezależnym" zamalowaniu kokard. Przykłady: https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/supermarine-spitfire-mk-i-single-seat-fighter-aircraft-from-news-photo/78951888 https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/spitfires-1939-a-photograph-of-a-squadron-of-spitfire-news-photo/1360172536 chociaż jeden nadal się ostał z kokardami, na samym końcu rzędu (chcieli ukryć? : https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/pilots-of-no-19-squadron-royal-air-force-fighter-command-news-photo/3315211 Te oznaczenia bynajmniej nie były unikalne dla 19 Squadronu. Bardzo ciekawą wariację dwukolorowych kokard stosował 74 Squadron (patrz Smith, Second to None str. 62). Bardzo znane zdjęcie Spita K9912 z 65 Squadronu (np. Wingleader 1 str. 16) też z bardzo dużym prawdopodobieństwem pokazuje kokardę w trakcie przemalowania na dwukolorową (niebieski jest już "poszerzony" do szerokości jak w dwukolorowej kokardzie, ale czerwony jeszcze nie ruszony). Powiem tak - to wszystko będzie opisane i wyjaśnione. W stosownym czasie. Nie ma po co na siłę wyszukiwać problemów. Lepiej dać się zabrać w tą fantastyczną podróż, bo naprawdę będzie masa ciekawostek w kolejnych wydaniach tego modelu. Masa Dzięki za info i wskazówki. Człowiek się cały czas uczy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jostein Napisano Wtorek o 20:19 Share Napisano Wtorek o 20:19 6 godzin temu, Tainan41 napisał: (...) Dla mnie dużym minusem jest brak Mk.Ib...i nie, nie da się tego zrobić z Mk.Vb...nawet wczesnego. Zakładam, że IBG zrobiło wczesne Vb na bazie słynnego QJ-S. (Choć mogę się mylić). Ten już przeszedł modyfikację skrzydła. Oryginalny Mk.Ib miał inny układ wyrzutu łusek i jeszcze parę innych drobiazgów. No i brak kmów. (...) Ponieważ napisali na obrazku "selected versions shown", więc zapewne i te się pojawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_OldMan_ Napisano Środa o 06:17 Share Napisano Środa o 06:17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jostein Napisano Środa o 09:07 Share Napisano Środa o 09:07 Na początek lecą cztery pudełka "Spitów", dwa myśliwce, dwa rozpoznawcze. https://www.facebook.com/photo?fbid=600306119276270&set=a.185541010752785 A w katalogu zapowiedzi C.200 Saetta, C.202 Folgore, C.205 Veltro i Hs 129B. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser111 Napisano Środa o 09:09 Share Napisano Środa o 09:09 Zobaczcie katalog http://www.ibgmodels.com/instr/IBG_Models_KATALOG_2025.pdf?fbclid=IwY2xjawIGzaBleHRuA2FlbQIxMAABHRd3YSvQ_R5h-KhJKfjJUzbqXAaNDUbD6NO9pt32UF-1kmIBBREnRXZcZA_aem_0fLlVRnZ0lVytjdGWVdlTQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano Środa o 09:29 Share Napisano Środa o 09:29 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano Środa o 09:33 Share Napisano Środa o 09:33 No i to ja rozumiem! Zbierają na spłatę za formy do Gotha 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Środa o 09:45 Share Napisano Środa o 09:45 Tak bez quizu, bez zgadywania kolejnej nowości? Po prostu rzucają katalog z czterema zapowiedziami? No jak tak można? 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCorp Napisano Środa o 09:50 Share Napisano Środa o 09:50 4 minuty temu, letalin napisał: Tak bez quizu, bez zgadywania kolejnej nowości? Po prostu rzucają katalog z czterema zapowiedziami? No jak tak można? No przecież quiz bardzo się nie spodobał. Zdecydujcie się. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.