Skocz do zawartości

F-14A, Tamiya 1:48


Juffre

Rekomendowane odpowiedzi

OK, poczesałem japońskie książki, bo tam zdjęć z końca lat 70tych najwięcej. Jest kilka ciekawostek. Na przykład podmalówki na wkrętach, czyli zabezpieczenie antykorozyjne.  Co ciekawe pewną prawidłowością wtedy w JR było malowanie zapadki z pochwytem na dłoń dla załogi na czarno. To ten mały prostokącik idealnie w osi drabinki, tuż pod owiewką. Nie pamiętam by ktoś na to zwrócił uwagę. Faktura stateczników przy glossie na całym płatowcu to satyna. Ślady olejku do opalania na górnych powierzchniach według uznania 😉 

 

 

 

IMG_20220422_202453.jpg

IMG_20220422_202759.jpg

IMG_20220422_203756.jpg

IMG_20220422_203842.jpg

[06].jpg

IMG_20220422_203032.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mam pytanie o uzbrojenie noszone przez Tomcaty. 
Szukam, żywicznych Sidewinderów i Phoenixów. Jaki wersje tych pocisków były noszone przez F-14A
Eduard produkuje AIM54-A i C, Sidewinderów całe mnóstwo. Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Juffre napisał:

Mam pytanie o uzbrojenie noszone przez Tomcaty. 
Szukam, żywicznych Sidewinderów i Phoenixów. Jaki wersje tych pocisków były noszone przez F-14A
Eduard produkuje AIM54-A i C, Sidewinderów całe mnóstwo. Co wybrać?

AIM-54 raczej jednoznacznie A. Ale z Sidewinderami to nie jest tak prosto bo wiele zależy od okresu :D Żeby nie utrudniać ja bym śmiało walił wersję J, chyba, że budujesz jakiś bardzo wczesny samolot to wtedy D.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Czy ma ktoś dobre zdjęcia prezentujące jak malowane były wloty powietrza? W którym miejscu jest biały kolor a  w którym zaczyna się kolor spodu samolotu?
Szukałem w książce od Daco ale ciężko coś sensownego wywnioskować z tych fotografii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Juffre napisał:

Czy ma ktoś dobre zdjęcia prezentujące jak malowane były wloty powietrza? W którym miejscu jest biały kolor a  w którym zaczyna się kolor spodu samolotu?
Szukałem w książce od Daco ale ciężko coś sensownego wywnioskować z tych fotografii

Nie wybrałeś przypadkiem wczesnego malowania z białym spodem?

Jeśli tak to nie powinieneś mieć problemu z rozgraniczeniem kolorów.

Na fotach masz inny dywizjon ale schemat ten sam.

7afff0a3f0d17fb5ced2f1938ef0d410.jpg

v9jkxmp9tmn11.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Juffre napisał:

Tak malowanie to wczesny Jolly Rogers. 
Czyli cały kanał jest biały a dopiero końcówka wlotu jest w kolorze spodu? Masz może jakąś fotkę ze zbliżeniem na tę okolice?


 

Będziesz używał kalek z zestawu czy jakichś innych? To w kwestii numerologii / okresu z jakiego chcesz zrobić ten model.

 

Tak, cały kanał jest biały - spójrz na pierwsze zdjęcie jakie zamieścił Ci w tym wątku @Marcin Witkowski

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerwie wracam do budowy Tomcata. 
Położyłem szary podkład Mr. Finishing Surfacer 1500. Całość została przeszlifowana i jest gotowana do właściwego malowania. 
Zastanawiam się nad techniką malowania. W pierwszym zamyśle chciałem położyć klasyczny marmurek. Dzisiaj natrafiłem na artykuł Piotra Słomińskiego odnośnie malowania jego Su-33. Kolejność była taka:
- srebrny podkład

- czarny preshading + pomalownaie na biało klapek inspekcyjnych

- pierwsza warstwa koloru bazowego

- delikatny marmurek

- finalna warstwa koloru bazowego

Powiem szczerze, że zaczynam się zastanawiać :D Nie wiem co będzie mniej czasochłonne. Malowanie marmurka z ręki zajmuję mnóstwo czasu... a ja chciałbym spędzić go na marmurkowaniu jak najmniej :)

image.thumb.jpeg.f8be5827aec96f2fe5e77dd39c16428f.jpeg

image.thumb.jpeg.206f5053cb46e8ac0a6e709cf64e9633.jpeg


Idąc dalej za ciosem pomalowałem stabilizatory. I pojawił się klops. Spod czarnego glossa wyszły niedoskonałości powierzchni - tak jakby jamki skurczowe albo uszkodzenia cienkiego plastiku od zbyt dużej ilości kleju. Chcę to poprawić. Stateczniki wrzucę do cleanluxa zdejmując farbę. I tu pojawia się pytanie - jak pozbyć się takich artefaktów?
image.thumb.jpeg.447db60c84e36defe82ecdcbacf96ee6.jpeg

image.thumb.jpeg.a524e74c4e3c3b4c234f105152143c8a.jpeg

Edytowane przez Juffre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HKK napisał:

Do zwykłego CA można dodać talku. Robi się podatny na szlifowanie.

Zrobię testy gdzieś na boku. Dzięki! Ile tego dodać żeby to miało sens?

Ostatnio kupiłem Light Curing Putty. Jeszcze nie miałem okazji z niej skorzystać. Podobno dają się ją w miarę łatwo szliwować. Może pójdę w tym kierunku jak CA mnie zawiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Juffre napisał:

Czy ten klej od Tamki jest bardziej miękki od zwykłego kleju CA.

 

Tamten klej nie wiem jak się szlifuje. Sądząc  po prezentacji na filmie nie jest jakoś specjalnie twardy.

Ale Tamiya ma specjalny klej, podatny na szlifowanie.

 

tamiya-53339-klej-ca-easy-sanding-3g.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Jacek Kryszak napisał:

Dałes ewidentnie za duzo kleju i zrobiły sie wciagnięcia.  Stateczniki tego modelu maja niestety fabrycznie wciagniecia na tej cześci która maluje sie na srebrno. Ja to zaszpachlowałem po prostu klejem Tamiya Cement. Gdy dobrze stwardnieje łatwo się szlifuje.

Dałeś jedną warstwę kleju czy na kilka razy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.