Skocz do zawartości

F-14A, Tamiya 1:48


Juffre

Rekomendowane odpowiedzi

Jest podobnej grubości co winylowa taśma izolacyjna (czarna) i dużo bardziej twarda niż zwykła taśma od Tamiya. Ciężko ją przeciąć ostrzem skalpela. 😉

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Wreszcie po wielu bojach ze szpachlą i ryciem linii podziału udało się złożyć Kocura do kupy. Matko jak ja tego nienawidzę :D Kadłub jest praktycznie gotowy na przyjęcie podkładu z czego się niezmiernie cieszę :D

DSC02943.thumb.jpg.19cc64aea21b22f89bc2f958cc22110d.jpg

 

Niedługo wrócę z aktualizacją dotyczą kół, goleni podwozia i silników :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuje szpachli. No chyba że jesteś takim "mistrzem" jak ja co wszystko potrafi zepsuć :D
A tak serio, to model jest tak podzielony na części, że w niektórych miejscach zostaje szpara której w oryginale nie ma. Nad tym pracowałem. Przy okazji tych prac zatarłem trochę linii stąd potrzeba rzeźbienia ich od nowa. 
Ogólnie model polecam bardzo, elementy pasują do siebie bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Juffre napisał:

A tak serio, to model jest tak podzielony na części, że w niektórych miejscach zostaje szpara której w oryginale nie ma.

Polecam w takim przypadku użyć surfercera nakładanego pędzlem po czym po zaschnięciu zmyć nadmiar wacikiem namoczonym w MLT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam referencji do malowania Tomcata. Z tego co widzę, późniejsze malowania low visibilty bardzo się brudziły i widać na nich było dużo śladów eksploatacyjnych. Takich zdjęć widziałęm mnóstwo. 
Mam za to problem ze znalezieniem referencji do Hi-Vi. Większość zdjęć, które znalazłem prezentują egzemplarze muzealne. Nie można z nich wyciągnąć sensownych wniosków.
Jak to było z Hi-Vi w Tomcatach? Macie jakieś dobre fotki prezentujące takie F-14 będzące w służbie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi-Vi mogły się łatwiej myc z racji wykończenia na błysk. Lo-Vi jest s w macie i tu może być przyczyna że były brudniejsze. Ale nie jestem znawcą Tomcatów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kzugaj napisał:

Hi-Vi mogły się łatwiej myc z racji wykończenia na błysk. Lo-Vi jest s w macie i tu może być przyczyna że były brudniejsze. Ale nie jestem znawcą Tomcatów 

 

Oj tam, oj tam... To co matowe brudzi się szybciej (porowata powierzchnia) od tego co lakierowane (gładka powierzchnia). Identycznie jest z myciem tego wszystkiego.  Tak więc nie ma się co doktoryzować, tylko trzeba malować 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Juffre napisał:

Szukam referencji do malowania Tomcata. Z tego co widzę, późniejsze malowania low visibilty bardzo się brudziły i widać na nich było dużo śladów eksploatacyjnych. Takich zdjęć widziałęm mnóstwo. 
Mam za to problem ze znalezieniem referencji do Hi-Vi. Większość zdjęć, które znalazłem prezentują egzemplarze muzealne. Nie można z nich wyciągnąć sensownych wniosków.
Jak to było z Hi-Vi w Tomcatach? Macie jakieś dobre fotki prezentujące takie F-14 będzące w służbie?

18156929_10155246389778200_6527240092780668495_n.jpg.f358db9524daa6ab941bd015fd8fba00.jpg21462557_10203613463054452_5246541987533466498_n.jpg.93c823a75d78c1fcd5c3255c6030a59b.jpg29244736_338550813300907_7648108518345558854_n.jpg.b38ad475f3bb00e976808b6525bb0903.jpg39389221_10212765567036857_4651659107252568064_n.thumb.jpg.af089878a38c8fc9573db2ee46d3ddcf.jpg42359178_540647863037986_3228282506994253824_n.jpg.28e0c0e048bb7eec800f70ee63fba394.jpg69474250_2343695085668363_4571911851012521984_n.jpg.ac345a52663e8fce905d2a23f5da6e4a.jpgF-14A-VF-51-CV-63-CKopp-1981-7S.jpg.0db1fb507c79aa7a71fb450c7a530819.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki dywizjon chcesz malować? To nie jest tak, że one się nie brudziły, bo też bywały "usyfione". Ale łatwiej było je przy reżimie co dwutygodniowego czyszczenia samolotów, utrzymać w czystości. No i nie było wtedy tak powszechnej praktyki robienia podmalówek czym popadnie. Później przy TPS i do dziś to jest standard, przy czym nie do końca się czasami obsługa trzyma kolorystyki, stąd niekiedy tak wyraźne różnice.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel.G Dziękuję Ci bardzo za te fotki! Bardzo się przydadzą! Będę miał jakiś punkt odniesienia.

8 godzin temu, Marcin Witkowski napisał:

A jaki dywizjon chcesz malować? To nie jest tak, że one się nie brudziły, bo też bywały "usyfione". Ale łatwiej było je przy reżimie co dwutygodniowego czyszczenia samolotów, utrzymać w czystości. No i nie było wtedy tak powszechnej praktyki robienia podmalówek czym popadnie. Później przy TPS i do dziś to jest standard, przy czym nie do końca się czasami obsługa trzyma kolorystyki, stąd niekiedy tak wyraźne różnice.  


Wstępnię robię Jolly Rogers :D Szzukam jakiegoś odniesienia jak bardzo oddać zmęczoną powierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Juffre napisał:

@Pawel.G Dziękuję Ci bardzo za te fotki! Bardzo się przydadzą! Będę miał jakiś punkt odniesienia.


Wstępnię robię Jolly Rogers :D Szzukam jakiegoś odniesienia jak bardzo oddać zmęczoną powierzchnię.

Męcz tak żeby podobało się Tobie, to najważniejsze..😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 14.04.2022 o 07:22, Juffre napisał:

@Pawel.G Dziękuję Ci bardzo za te fotki! Bardzo się przydadzą! Będę miał jakiś punkt odniesienia.


Wstępnię robię Jolly Rogers :D Szzukam jakiegoś odniesienia jak bardzo oddać zmęczoną powierzchnię.

 

To jeszcze musiałbyś określić czy robisz wczesnego z białym spodem, czy nieco późniejszego który był w całości FS163340. Choć to w sumie niewielka różnica, bo zużycie wyglądało na nich dość podobnie. Łap kilka fotek, w tym najbardziej przydatne, czyli zbliżenia. Na zdjęciu z backgroundu do "The Final Countdown" widać subtelne podmalówki. Z kolei zdjęcie ogona dość dobrze pokazuje stopień glossa. Jeśli potrzebujesz więcej referencji, to śmiało pisz. Poszperam. 

274020851_10225265361834786_330932983368435559_n.jpg

271919735_677610856576573_1375542972943887397_n.jpg

271915842_10228578867401960_7559277128067696828_n.jpg

267905564_658550298482629_2883674324373066105_n.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Marcin Witkowski napisał:

 czy nieco późniejszego który był w całości FS163340.

A co to za kolor?  Jakie ma odpowiedniki w farbach modelarskich ?

 

Correct: Chyba chodziło o kolor 16440, czy tak ?

Edytowane przez _OldMan_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin Witkowski napisał:

 

To jeszcze musiałbyś określić czy robisz wczesnego z białym spodem, czy nieco późniejszego który był w całości FS163340. Choć to w sumie niewielka różnica, bo zużycie wyglądało na nich dość podobnie. Łap kilka fotek, w tym najbardziej przydatne, czyli zbliżenia. Na zdjęciu z backgroundu do "The Final Countdown" widać subtelne podmalówki. Z kolei zdjęcie ogona dość dobrze pokazuje stopień glossa. Jeśli potrzebujesz więcej referencji, to śmiało pisz. Poszperam. 

274020851_10225265361834786_330932983368435559_n.jpg

271919735_677610856576573_1375542972943887397_n.jpg

271915842_10228578867401960_7559277128067696828_n.jpg

267905564_658550298482629_2883674324373066105_n.jpg

Dzięki za te referencje. Model będzie malowany z białym brzuchem. 
Jak znajdziesz coś u siebie to będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, greatgonzo napisał:

Ech, referencje, referencje... . Jak żyć? 😉

Echch.., "greatgonzo"... Mniejsza o referencje, kiedy się czyta: "tylne skrzydła", albo: "koło dziobowe"... Gdzie te czasy, kiedy zaczynało się od wiedzy?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, alienus napisał:

Głupie pytanie z kategorii "tylne skrzydla" 😀 dużo osób przed podkładem elegancko jakąś gąbką wypycha szczeliny.... to jakaś specjalana gąbką prosto z Japonii czy kąpielowa z biedronki ? 🤣 

Jasne, że z Biedronki! Chodzi o to, żeby "odkurz", czyli niechciana farba z aerografu, nie dostał się tam, gdzie go nie chcemy. Gąbki nawet nie trzeba, to "zapych" otworu. Można pouszczelniać taśmą. Warto poczytać porady, mniej się płaci, a czasem efekt jest dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.