Jump to content

P-47D Thunderbolt 1/72 Revell


Bercik
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Straciłem serce do tego projektu po napaści na Ukrainę ale mimo wszystko postanowiłem dokończyć. 

IMG_7549.JPG

 

IMG_7553.JPG

 

IMG_7554.JPG

 

IMG_7555.JPG

 

IMG_7556.JPG

 

IMG_7557.JPG

 

IMG_7558.JPG

  • Like 20
Link to comment
Share on other sites

 

Bardzo ładny :super:

Podoba mi się "wymalowanie" powierzchni.   Szkoda tylko, że  "w całości" tylko jedno zdjęcie. Chętnie obejrzałbym go "w całości" z kilku ujęć a nie tylko z bliska.

 

5 minut temu, giberes napisał:

a na tym samolocie mógł nawet jakiś chachoł latać. 

:haha:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładny model. Podoba mi się.  Skromnie podniszczony tak jak lubię chociaż logika podpowiada, że jak na czerwonego operatora to powinien być bardziej ubabrany ale to tylko moje skromne zdanie. 👍

Pozdrawiam.

Andrzej.

 

Link to comment
Share on other sites

'Logika' może tu być w zgodzie z modelem.  Generalnie te samoloty nie były używane szczególnie intensywnie. Parametry P-47 nie zgrywały się z potrzebami frontu wschodniego. Wprawdzie na ETO Thunderbolty znakomicie sprawdzały się zwalczając cele na ziemi, ale Rosjanie niemal nie dostrzegli tej możliwości.

Zresztą, użycie P-47 wiązało się z różnymi problemami. Istnieje  opinia, że samolot był zbyt zaawansowany technologicznie, by można go było skutecznie serwisować w realiach radzieckich pułków. Jakimś problemem mogła być logistyka - trudno o bardziej paliwożerny myśliwiec z tych czasów. Tak, czy inaczej P-47 skończył w jednostkach raczej 'tyłowych'.

To 'niemal'  powyżej jest zasługą jednostek floty północnej (sorki jeśli terminologia wychodzi mi koślawo - słabo się tu orientuję), gdzie przetestowano samoloty w roli szturmowej i zaakceptowano do służby. 255 IAP używał ich jeszcze rok po wojnie. Tu wykonywano loty operacyjne, ale to też nie była intensywność z  frontowej szpicy. Głównie rozpoznanie  i osłona morskich A-20. P-47 weszły do służby późno, jakieś starcia z Niemcami były wówczas już historią.

 

15 godzin temu, Bercik napisał:

Straciłem serce do tego projektu

Dziwie się, że w  ogóle je miałeś.  Co to za pomysł: stalinowski P-47 !? 😉

Ładny model.

Edited by greatgonzo
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, greatgonzo napisał:

 

 

Dziwie się, że w  ogóle je miałeś.  Co to za pomysł: stalinowski P-47 !? 😉

Ładny model.

 Stalinowski stoi wysoko w skali ekstrawagancji. Meksykańskie, czy brazylijskie są dużo niżej w tej klasyfikacji. Podobno latały na rozpoznanie za Żelazną Kurtynę?

 

Masz jakąś teorię tłumaczącą tą białą obwódkę przed wylotem z interculera? Jakieś uszczelnienie?  Nie widziałem tego na amerykańskich.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podoba mi się zmalowanie i wykończenie. Gładka powierzchnia robi robotę. Swietnie!

Link to comment
Share on other sites

Cześć Panowie, bardzo dziękuję za ciepły odbiór :) 

 

10 godzin temu, greatgonzo napisał:

Co to za pomysł: stalinowski P-47 !? 😉

To tak w ramach powiększania kolekcji samolotów w obcych barwach. Jeszcze B-25 z gwiazdami jest w planach, kiedyś... 😉 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, letalin napisał:

Masz jakąś teorię tłumaczącą tą białą obwódkę przed wylotem z interculera? Jakieś uszczelnienie?  Nie widziałem tego na amerykańskich.

Może resztka niezamalowanego oznakowania USA 😉 Ciężko wytłumaczyć co człowiek radziecki miał na myśli,  może tak znakowali ten wylot :hmmm: Model elegancki w "innym", ciekawym malowaniu. Sam mam w planach wydłubać kiedyś serię maszyn zachodnich przekazanych w użytkowanie ZSRRowi.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.04.2022 o 13:21, letalin napisał:

 Stalinowski stoi wysoko w skali ekstrawagancji. Meksykańskie, czy brazylijskie są dużo niżej w tej klasyfikacji. Podobno latały na rozpoznanie za Żelazną Kurtynę?

 

Masz jakąś teorię tłumaczącą tą białą obwódkę przed wylotem z interculera? Jakieś uszczelnienie?  Nie widziałem tego na amerykańskich.

Moja teoria jest z realnego lotnictwa, choć nie wojskowego. Zwykłe ostrzeżenie wszystkićh iż jest tam dziura i ruchoma zasłonka. Otóż kilka lat temu dyzurny portu imienia...podał na wieze iż kołujący samolot ma dziure w kadłubie.Kontrolerzy oczywiście w radio ...Janek 33 masz dziure w tylnej części kadłuba . Chłopy w szoferce mieli obowiazek wrócić na stanowisko.Zamieszanie, wszyscy co maja nasłuch na radio w samochody i pod samolot .Przybył też gość który rozpetał to piekło. Przyjechali  inzyniery od tego bolida z zapytaniem gdzie ta dziura ? padło tu, o tu popatrzyli i spytali czy mówi poważnie .Chłop zaczoł coś przeczuwać i bladł w oczach .W tzw miedzyczasie podstawili schody i zszedł cpt.przywitał chłopów i spytał o tę sama dziure. Chłop już słabszy wskazał wylot powietrza zamykany po starcie zasłonką. Nie chcecie wiedzieć co się działo dalej...

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, em napisał:

Otóż kilka lat temu dyzurny portu imienia...podał na wieze iż kołujący samolot ma dziure w kadłubie.

No to się chłop wykazał 😂. Biorąc pod uwagę dobór personelu do służby dyżurnej nie zdziwiłbym się gdyby to było u mnie w porcie, ale nie pamiętam takiej historii :haha:.

Edited by barszczo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.