Skocz do zawartości

Arma Hobby - zapowiedzi i nowości lotnicze


Roland_Sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, widać, że projekt uwzględnia ten kształt. Jak się popatrzy na cześć zdjęć, wspomniane z koniczynką, a zwłaszcza to poniżej, można odnieść wrażenie , że jest błąd i to duży. Na innych zdjęciach nie jest to tak wyraźnie. Krótko mówiąc wyglada, że nie jest to „ewidentne” a co najwyżej dyskusyjne. Zatem chyba mówienie o „ babolu” jest na wyrost 😂

 

707B198D-2149-4FB8-8996-A87C3F144F4D.jpeg

Edytowane przez Luljan
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och, mój ulubiony duet na forum Tapatalk, panowie hobbykiller oraz P.M.

 

Pierwszy Pan, nadworny modelarz IBG konsultujący niektóre ich projekty, Pan, który zasłynął analizą porównawczą "jedenastek" po premierze modelu IBG i na wieeelu stronach forum PWM przekonywał wszystkich o tym, jak skopany jest model Arma Hobby, między innymi tnąc  płat na kawałki (kto normalnie robi takie rzeczy...?).  Od tamtego czasu Szanowny hobbykiller analizuje nowe modele Arma Hobby bardzo wnikliwie. 

 

Drugi Pan, który nazywa siebie bezstronnym, jednocześnie właściciel portalu, na któym pojawiła się swego czasu słynna recenzja P.24 IBG, na której wyretuszowano zdjęcie pokazujące dziurę na wylot kadłuba modelu zrobioną przez wypychacz (pechowo zamalowano fotoszopem tylko jedno zdjęcie, na innym dziura była widoczna). Po burzy na forum PWM recenzja została "urealniona" ale na pewno wielu z Was pamięta ten mały incydent (można w sieci znaleźć komentarze z PWM). Rzeczoną dziurę oraz inne problemy z modelami IBG pokazywał u siebie obiektywnie KFS ale dziwnym trafem od jakiegoś czasu recenzje IBG się tam nie pojawiają :D

 

No więc, pomijając wstępniaki na Tapatalk o tym, że wszyscy się kochamy i nie mamy złych emocji, to widać dużą różnicę w podejściu do modeli IBG oraz Army u obu Panów, gdzie problemy z Dorą IBG to:

  • no corrections, but alterations, upgrades and build hints

  • konieczność istotnego odejścia od instrukcji i konieczność modyfikacji elementów aby model się lepiej złożył, to "alternative way of assembly" ponieważ "if you follow the model assembly instructions, you should have no problems at all" 🙂 

  • błędy, jak zły kształt śmigieł to "minor modification", a inne problemy to "just detailing", a w ogóle poprawianie frezem łopat śmigła to "problems with plastic forming. But correction is not difficult (nor necessary - but I like such details)"

  • ba, mamy nawet błąd krzywizny części i odbijania przez nią światła - na ogonie, co nazwane jest "hint for rivet-counters"

  • nad problemami typu odwrócone kolory w kalkomaniach kokpitu w ogóle nie lamentujemy, tylko używamy zamienników z dokupionych blaszek (+30% do ceny modelu) i mamy nadzieję, że producent poprawi w kolejnych wydaniach. 

I jeśli mam być szczery, to powyżej to dla mnie konstruktywna krytyka, no moooże okraszona elementem sympatii do producenta. Natomiast w przypadku P-39 wygląda to jak poniżej:

  • corrections, alterations, upgrades and hints 

  • "the model unfortunately does not contain all the required parts , and the promise is misleading. You need to have a lot of understanding of what the differences were, and apparently the manufacturer does not have it"

  • " without modifications - puttying or engraving - it is impossible to make any particular one"

  • " if someone cares to build a nice-looking model of Airacobra without paying too much attention to the correctness and differences between versions, then this is the perfect model for him"

  • "the range of modifications will be.... surprisingly considerable"

  • o oszkleniu tak tutaj dyskutowanym: "The bad news is that the model renders this effect poorly. Let's call it a shortcoming.", albo " look very unrealistic" albo wisienka na torcie o projektancie Army: "To be honest, to use this method, you need to know that you will need it. To know you will need it, you need to do good research and know the details of the aircraft"

  • no i oczywiście każdy panel ma zły kształt, ale nad tym się nie rozwodzę.

I teraz tak:

  • Pana hobbykiller uważam za świetnego modelarza, jego warsztaty za wartościowe i często podglądam jego techniki i używam u siebie
  • nie pracuję dla Army, sklejam modele zarówno Army jak i IBG i każdy producent ma swoje problemy i wpadki
  • nie uważam, żeby IBG dokładało ręcę do tych wątków, to na tyle duża i poważana firma, że nie musi się chwytać takich środków, to odkładam na półkę teorii spiskowych

 

... ale mimo wszystko widać, że modele Army są oceniane przez obu Panów dużo bardziej surowo i są bardziej krytyczni w swoich wypowiedziach i używanym języku, jednocześnie relatywizują podobne problemy w modelach firmy, z którą są "jakoś" związani, czy biznesowo, czy po prostu sympatyzują. 

 

Trzeba mieć bardzo duże pokłady wiary w dobre ludzkie intencje, żeby pokusić się o stwierdzenie, że obaj Panowie (którzy nota bene są znajomymi) wypowiadają się w kontekście Army bezstronnie i obiektywnie (oczywiście jeśli ktoś lubi i ma odpowiedni warsztat, powinien samemu zweryfikować i jak najbardziej poprawiać rzeczy, które w tych wątkach zostały zauważone).

 

Uważam, że gdyby wątek o P-39 i zauważone tam problemy były opisywane w sposób podobny, jak w wątku o Dorze z IBG, to nie byłoby się do czego przyczepić. Teraz natomiast jest to wyolbrzymianie problemów okraszone niesmacznym językiem.

 

Dlatego pomacajcie model sami, oceniajcie oczami i głosujcie portfelem.  Nie podpalajcie się na wszystko co napiszą w internetach 😉 

  • Like 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, em napisał:

Zwróćcie uwage na zdjęcia, boczne szyby są w modelu zle zaprojektowane.Pisałem na poprzedniej stronie , nikt się nie odniósł. Może teraz 😉

Pokaż proszę na zdjęciu, gdzie jest coś nie tak. Forum bez obrazków nie zareaguje.  Czerwone kreski i strzałki na zdjęciach, to podstawa dyskusji:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze z telefonu .Spójrz na zdjęcie od kolegi astarott i Lucjan.Szyba boczną z blachą na przedłużeniu tworzą jedną płaszczyzne,czyli owiewka z blachy jest nachylona pod jednym kątem z szybą , a sama szyba jest glebsza w kierunku lotu, na przedłużeniu dolnej linii framugi okna we drzwiach.patrz blacha w której osadzony jest u dołu windshield 

Edytowane przez em
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, em napisał:

Pisze z telefonu .Spójrz na zdjęcie od kolegi astarott i Lucjan.Szyba boczną z blachą na przedłużeniu tworzą jedną płaszczyzne,czyli owiewka z blachy jest nachylona pod jednym kątem z szybą , a sama szyba jest glebsza w kierunku lotu, na przedłużeniu dolnej linii framugi okna we drzwiach.patrz blacha w której osadzony jest u dołu windshield

Kiedyś w pracy miałem takie rozmowy z klientami przez telefon, prosiłem ich wtedy o zrzut z ekranu☺️.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, em napisał:

Zwróćcie uwage na zdjęcia, boczne szyby są w modelu zle zaprojektowane.Pisałem na poprzedniej stronie , nikt się nie odniósł. Może teraz 😉

Może poprostu pier....  kacapoły i dlatego nikt się nie odniósł.  Szyba jest dobrze zaprojektowana. To co z nią zrobią potem modelarze to już nie jest problem projektanta...  Szyba w miejscach o których piszesz nie jest płaska i nie tworzy jednego kąta z dalszą częścią drzwi. Mam nadzieję również że cały czas pamiętasz o tym że to jest skala 1/72. I jeśli ma być w tej skali to nie otrzymasz tam uskoku tektonicznego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zegeye napisał:

Może poprostu pier....  kacapoły


Zbyszek, będąc osobą związaną z Armą i wskutek tego mogącą być odbieraną jako jej reprezentant mógłbyś jednak trochę zbastować z bajerą albo po prostu darować sobie publiczne wypowiedzi, bo to już nie pierwszy Twój wpis w tym jakże sympatycznym stylu, który nie wystawia najlepszego świadectwa - głównie Twojej kulturze wypowiedzi, ale w sytuacji, gdy poza letalinem innych głosów z Armo-ekipy tu nie ma, to i na samą firmę odium spaść może. Tak tylko życzliwie sugeruję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, zegeye napisał:

Może poprostu pier....  kacapoły i dlatego nikt się nie odniósł.  Szyba jest dobrze zaprojektowana. To co z nią zrobią potem modelarze to już nie jest problem projektanta...  Szyba w miejscach o których piszesz nie jest płaska i nie tworzy jednego kąta z dalszą częścią drzwi. Mam nadzieję również że cały czas pamiętasz o tym że to jest skala 1/72. I jeśli ma być w tej skali to nie otrzymasz tam uskoku tektonicznego....

Gosciu ,gdzie napisalem ze jest plaska? I gdzie napisalemze tworzy jeden kat ? Jak nie rozumiesz co pisze to nalezy to artykulowac a nie piepszyc kocopoly.

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, em napisał:

Gosciu ,gdzie napisalem ze jest plaska? I gdzie napisalemze tworzy jeden kat ? Jak nie rozumiesz co pisze to nalezy to artykulowac a piepszyc kocopoly.

Em, zacznij od rysunku objaśniającego Twoje wąptliwości. Na razie to polowanie na czarnego kota w ciemnym pokoju. Postrzelamy się, ale pożytku nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, letalin napisał:

Em, zacznij od rysunku objaśniającego Twoje wąptliwości. Na razie to polowanie na czarnego kota w ciemnym pokoju. Postrzelamy się, ale pożytku nie będzie. 

Wszystko widac na zdjeciu od kolegi @Luljan sprzed 5 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym zdjęciem nie da się tego udowodnić, ponieważ tak ja w przypadku dyskutowanego problemu,  jedne go uwypuklają, a inne czynią niewidocznym. To jest problem odnoszenia się tylko do zdjęć. Czasem są pomocne a czasami prowadzą w las  gesty las 😂.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.jpeg.1f2c3d722954d287fb8ec64dec5e447a.jpeg

Prosze, ja tu nie widzę różnic, które miałyby znaczenie w skali 1:72.
Przy czym doprecyzuję słowa @Luljan. Porównywanie modeli ze zdjęciem ma niewielką wartość w tym przypadku. Wie to każdy kto interesuje się chociaż trochę fotografią. Zdjęcie samolotu zrobione jest prawdopodobnie obiektywem o krótkiej ogniskowej (myślę, że może być to poniżej 50mm), wskazuje na to mało rozmyte tło i cały widoczny fragment samolotu jest w głębi ostrości. W związku z tym dochodzi do wystąpienia przekłamań perspektywy więc porównywanie np. odległości pomiędzy punktami może wprowadzać w błąd. W skrajnych przypadkach dochodzi do karykaturalnych przerysowań pomiędzy fragmentami o różnym oddaleniu od obiektywu, im mniejsza ogniskowa tym perspektywa bardziej ulega rozciągnięciu.  Zdjęcie modelu zrobiłem obiektywem o ogniskowej 135mm, co z kolei nieco skraca perspektywę, chociaż na modelu ten efekt jest mniej zauważalny niż na rzeczywistym obiekcie (ze względu na rozmiary:) ). Do tego warto wspomnieć o dystorsji, która w przypadku modelu może być pominięta, a przy obiekcie wielkości kilku metrów już będzie zauważalna. 

Przykład dystorsji :
dz0xMDAwJmg9NjY3_src_205028-DSC00042.JPG

I wpływ ogniskowej:
Ogniskowa a perspektywa. Zobacz, jak dobór obiektywu wpływa na wygląd  zdjęcia | Fotopolis.pl

Edytowane przez Roland_Sebastian
literówka
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bercik napisał:

Dlatego pomacajcie model sami, oceniajcie oczami i głosujcie portfelem.  Nie podpalajcie się na wszystko co napiszą w internetach 😉 

Jeden z niewielu rozsądnych głosów. Wszystko co napisałeś jest w punkt.

Pamiętam że gdzieś w tle w dyskusjach na PWM  był jakiś zgrzyt w sprawie konsultacji

  przy pezetelkach. Co może jest napędem działań pana kilera.

Ach.. ja nie sklejam 72, więc tego no mam ....... ubaw z tego tematu :cool:.

 

Edytowane przez marek d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, martinello napisał:

Temat szyby i podszybia w cobrze chyba jest już wyjaśniony, nieobiektywni influencerzy modelarscy zdemaskowani, czas przejść do innej nowości.

 

Kleił już ktoś ?image.thumb.jpeg.23e4bef74ebe7e746e3a6b1c1a24bac2.jpeg

 

Nie nie kleił. Jedzie do mnie. Załóż warsztat, bo ciekawi mnie jak ta chirurgia wyjdzie. 

Jednak temat podszybia nie skończony. Wrogowie zdemaskowani, ale zanim przejdziemy do spraw bieżących, należy ich przykładnie ukarać. Nie jestem bolszewikiem i nie rozstrzelam, ale rzucę na kolana serią pięknych zdjęć. Zresztą obiecanych.  Na początek  włączyłem sobie jeden spot light na suficie i popatrzyłem na wypraskę. Jak Luljan zauważył początkowo byłem absolutnie przekonany, że Marco/Overkiller ma rację i modelik jest felerny w projekcie. Taki obraz uzyskałem i to mnie trochę otrzeźwiło.  CDN...

 

 

 

 

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif locked this temat
  • Greif unlocked this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.