Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

 

1 cal ---- 2,54... cm --- tak mi się zdaje

 

W gwintach to nie działa.

Zewnętrzny gwint ok. 9,5 mm to 1/8".

Zewnętrzny gwint ok. 13 mm to 1/4"

Pisałem parę dni temu. Anglicy to taki naród, że wszystko mają inaczej niż wszyscy. Nawet Opel - na całym świecie jest Opel a w Anglii... Dociekliwi niech sprawdzą.

 

jakoś coś na v ... l:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ponoć mały gwint to 1/8" a duży to 1/4"...

 

Nie jestem fachowcem w pneumatyce, ale temat gwintów jest sprawą dość prostą. Gwinty aerografów należą do grupy gwintów G (BSP lub BSPP) i różnią się bardzo od innych typów gwintów i trzeba sprawdzać z jakim rodzajem gwintu ma się do czynienia. Znam przypadek, gdy gość do rozbudowy pneumatyki kupił kształtki hydrauliczne.

Uwaga - rodzajów gwintów jest cała masa - typy poniżej:

ACME - gwint trapezowy symetryczny,

BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny,

BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły,

E – gwint Edisona, elektrotechniczny,

G (lub BSPP) – gwint rurowy Whitwortha, walcowy,

M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny,

NC - gwint specjalny elektryczny

NPT – gwint rurowy Briggsa, stożkowy

Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny,

R (lub BSPT) – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny,

Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny,

Rd – gwint okrągły,

Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny,

RW, FG – gwint rowerowy,

S – gwint trapezowy niesymetryczny,

Tr – gwint trapezowy symetryczny,

UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym,

UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły,

UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny,

UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,

UNS – gwinty zunifikowane specjalne,

Ven, Vg – gwint wentylowy,

W – gwint stożkowy do zaworów gazowych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest może jakiś domowy sposób na kontrolę lub redukcję ciśnienia podawanego przez aerograf?

Wiem, że co lepsze (czyt. droższe) aerografy mają wbudowaną kontrolę ciśnienia powietrza, ale na razie nie chcę inwestować w takie zabawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ! Mam problem z moim aerkiem, a dokładniej rzecz ujmując zauważyłem, ze do zbiornika cofa się powietrze. Co może być przyczyna takiego zjawiska? Dodam, ze powłoka lakiernicza jaka zostawia jest matowa i szorstka, a miejscami przypomina wręcz papier ścierny. Maluje Model Masterami serii Authentic, rozcieńczam je rozcieńczalnikiem Wamodu, mimo, ze ich konsystencja i tak jest rzadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem chyba nie da rady .Ale spróbuj owinąć pozostałosci gwintu taśmą teflonową stosowaną do uszczelniania gwintów w hydraulice. Piękna sprawa , można owinąć kilka warstw i wtedy spróbować wkręcić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z włożyną dyszą na wciśk, z zerwanym gwintem, da się malować aero?

Dodam że dysza dobrze się czyma

Jak jest dysza włożyna, to żeby aero malowało muszą być spełnione 4 warunki.

1. Dysza musi się dobrze czymać (w niektórych rejonach Polski - trzymać)

2. Połączenie musi być strzelne (w niektórych rejonach Polski - szczelne)

3. Dysza nie może być sfihrowana względem iglicy (w niektórych rejonach Polski - zwichrowana) czyli otwór dyszy musi być centryczny względem osi iglicy)

4. No i warunek 4., dysza nie może o tym wiedzieć, ze gwint jest zerwany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Mam problem z moim aerkiem, a dokładniej rzecz ujmując zauważyłem, ze do zbiornika cofa się powietrze...

Była już o tym mowa. Najprawdopodobniej dysza za mało wystaje poza osłonę.

Przeczytaj wcześniejsze wpisy. Był tam rysunek kolegi Karambolisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem chyba nie da rady .Ale spróbuj owinąć pozostałosci gwintu taśmą teflonową

 

albo maskolem ,a najlepiej wymienic dysze albo aero jesli to pseudoiwata /zastanawiam sie jak mozna w piwacie gwint urwać ale widac można /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy swoim pseudozłomie tez ukręciłem gwint. Dysze przyklejam delikatnie cyjanopanem. Strat na jakości żadnych bo od nowości jakość pozostawiał wiele dotyczenia. Zrobienie ładnej kreski poniżej 5mm o karkołomne zadanie. Ale do malowania większych powierzchni wystarcza. Dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś do precyzyjnej roboty. Ale na fanaberie mam tylko 200zł z ewentualnym lekkim haczykiem. Da się za tą kwotę kopić coś sensownego ? lub ile ewentualnie trzeba dołożyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy swoim pseudozłomie tez ukręciłem gwint. Dysze przyklejam delikatnie cyjanopanem. Strat na jakości żadnych bo od nowości jakość pozostawiał wiele dotyczenia. Zrobienie ładnej kreski poniżej 5mm o karkołomne zadanie. Ale do malowania większych powierzchni wystarcza. Dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś do precyzyjnej roboty. Ale na fanaberie mam tylko 200zł z ewentualnym lekkim haczykiem. Da się za tą kwotę kopić coś sensownego ? lub ile ewentualnie trzeba dołożyć ?

 

obadaj to :

 

http://fine-art.com.pl/aerograf-ultra.html

 

jest git --- sam używam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harder&Steenbeck Ultra to chyba jeden z najtańszych na rynku firmowych aerografów.

Przez wielu jest bardzo pozytywnie oceniany - możesz poszukać opinii na tym i na innych forach.

Dzięki opiniom użytkowników sam niedawno taki zakupiłem ale ze względu na braki czasowe jeszcze nie wypróbowałem.

Może w ten weekend znajdę chwilę na obeznanie się ze sprzętem.

Jedną z niewątpliwych zalet tego modelu jest to iż dysza nie jest przykręcana i nie ma możliwości by zniszczyć w niej gwint.

Dysza pasowana jest na wcisk i przytrzymywana na miejscu we właściwej pozycji przez osłonę dyszy - dla mnie jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

 

Dotychcas używałem pIwaty (EW-770) kupionej wiele lat temu i dało się tym całkiem przyzwoicie malować.

Niemniej jednak wiele zależy jaki egzemplarz się trafi, czy będzie wykonany dość dokładnie czy byle jak.

Ja w sowjej dokonałem kilku drobnych modyfikacji - wypolerowałem koniec igły i zaokragliłem "listki" osłony dyszy.

Dlatego może warto się zastanowić nad czymś solidniejszym, w końcu to inwestycja na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Mam problem. Farba rozcieńczona 2 rozcieńczalnika do 1 farby, ciśnienie 2 bary. Farba nie leci, powietrze NIE cofa się do zbiornika, farba minimalnie cofa się do "suchej" części aero. Rozcieńczalnik Wamod, farba Model Master. Co robić?

 

Pozdrawiam,

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harder&Steenbeck Ultra to chyba jeden z najtańszych na rynku firmowych aerografów.

Przez wielu jest bardzo pozytywnie oceniany - możesz poszukać opinii na tym i na innych forach.

Dzięki opiniom użytkowników sam niedawno taki zakupiłem ale ze względu na braki czasowe jeszcze nie wypróbowałem.

Może w ten weekend znajdę chwilę na obeznanie się ze sprzętem.

Jedną z niewątpliwych zalet tego modelu jest to iż dysza nie jest przykręcana i nie ma możliwości by zniszczyć w niej gwint.

Dysza pasowana jest na wcisk i przytrzymywana na miejscu we właściwej pozycji przez osłonę dyszy - dla mnie jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

 

Dotychcas używałem pIwaty (EW-770) kupionej wiele lat temu i dało się tym całkiem przyzwoicie malować.

Niemniej jednak wiele zależy jaki egzemplarz się trafi, czy będzie wykonany dość dokładnie czy byle jak.

Ja w sowjej dokonałem kilku drobnych modyfikacji - wypolerowałem koniec igły i zaokragliłem "listki" osłony dyszy.

Dlatego może warto się zastanowić nad czymś solidniejszym, w końcu to inwestycja na lata.

 

Sądzę że te 3 paczki są tego warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Mam problem. Farba rozcieńczona 2 rozcieńczalnika do 1 farby, ciśnienie 2 bary. Farba nie leci, powietrze NIE cofa się do zbiornika, farba minimalnie cofa się do "suchej" części aero. Rozcieńczalnik Wamod, farba Model Master. Co robić?

 

Pozdrawiam,

JK

 

ja "miksuję" Mr. color (rozdzieńczalnik z opóźniaczem) z każdą farbą akrylową w 1:1 i jest ok --- sprawdź i wyczyść aero moim zdaniem --- ale mogę się mylić; a jak daje u siebie 0,8 bara to "miksuję 2:1 --- mr. + farba i parę spokonych warstw i jest ok --- niech się inni wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że te 3 paczki są tego warte

Dziś w końcu znalazłem chwilę czasu by nim popracować.

Pierwsze moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne.

Spust działa bardzo przyjemnie - nie stawia dużych oporów (pracuje dość delikatnie) a jednocześnie zapewnia sporą precyzję w dozowaniu farby i ustawieniu odpowiedniego przepływu powietrza.

Czyszczenie jest prostrze niż pIwaty EW-770, nie ma ryzyka ukręcenia dyszy i zabiera mniej czasu.

Uszczelka przy dyszy jest teflonowa i przez to znacznie odporniejsza na stosowaną chemię.

Jedynie co mogło by być lepsze to połączenie zbiornika na farbkę z korpusem.

W modelu Ultra wciska się zbiornik wprost w korpus bez żadnych dodatkowych uszczelek przez co mogą pojawiać się w tym miejscu niewielkie wycieki farbki. Nie na tyle duże by kapać i brudzić ale są dostrzegalne.

Nie mam jeszcze zbyt dużego doświadczenia w pracy z aerografami, zwłaszcza z tym nowym, ale pierwsze próby pozwoliły mi na uzyskanie najcieńszych linii o szerokości ok. 0,8 mm.

Ogółnie nie żałuję zakupu i uważam, że była to dobra inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.