sabatms Napisano 31 Października 2012 Share Napisano 31 Października 2012 1 cal ---- 2,54... cm --- tak mi się zdaje W gwintach to nie działa. Zewnętrzny gwint ok. 9,5 mm to 1/8". Zewnętrzny gwint ok. 13 mm to 1/4" Pisałem parę dni temu. Anglicy to taki naród, że wszystko mają inaczej niż wszyscy. Nawet Opel - na całym świecie jest Opel a w Anglii... Dociekliwi niech sprawdzą. jakoś coś na v ... l:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 1 Listopada 2012 Share Napisano 1 Listopada 2012 Ponoć mały gwint to 1/8" a duży to 1/4"... Nie jestem fachowcem w pneumatyce, ale temat gwintów jest sprawą dość prostą. Gwinty aerografów należą do grupy gwintów G (BSP lub BSPP) i różnią się bardzo od innych typów gwintów i trzeba sprawdzać z jakim rodzajem gwintu ma się do czynienia. Znam przypadek, gdy gość do rozbudowy pneumatyki kupił kształtki hydrauliczne. Uwaga - rodzajów gwintów jest cała masa - typy poniżej: ACME - gwint trapezowy symetryczny, BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny, BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły, E – gwint Edisona, elektrotechniczny, G (lub BSPP) – gwint rurowy Whitwortha, walcowy, M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny, NC - gwint specjalny elektryczny NPT – gwint rurowy Briggsa, stożkowy Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny, R (lub BSPT) – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny, Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny, Rd – gwint okrągły, Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny, RW, FG – gwint rowerowy, S – gwint trapezowy niesymetryczny, Tr – gwint trapezowy symetryczny, UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym, UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły, UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny, UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny, UNS – gwinty zunifikowane specjalne, Ven, Vg – gwint wentylowy, W – gwint stożkowy do zaworów gazowych, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 1 Listopada 2012 Share Napisano 1 Listopada 2012 Podawałem już wcześniej kilka tabelek. http://www.pneumatyka.info.pl/bsphttp://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz BIS Napisano 1 Listopada 2012 Share Napisano 1 Listopada 2012 Podawałem już wcześniej kilka tabelek. http://www.pneumatyka.info.pl/bsphttp://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html http://www.lw.cad.pl/r_gw_rur_walc.htm Ok. Przypomnieć nie zawadzi. Za parę postów będzie podobne lub takie samo pytanie o gwinty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Wiecie może czy da sie kupic gume do tłoka i cylinder do kompresora mar -1000 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 4 Listopada 2012 Share Napisano 4 Listopada 2012 Spróbuj skontaktować się z firmą; http://www.mar.sklep.pl/vmchk/aerografy-i-kompresorki.html Może mają jakiś serwis.Gdzieś kiedyś czytałem na jakimś forum,że komuś udało się dostać bez problemu właśnie w serwisie. Tutaj masz adres serwisu;Serwis: serwis@mar.arg.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 Czy jest może jakiś domowy sposób na kontrolę lub redukcję ciśnienia podawanego przez aerograf? Wiem, że co lepsze (czyt. droższe) aerografy mają wbudowaną kontrolę ciśnienia powietrza, ale na razie nie chcę inwestować w takie zabawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 5 Listopada 2012 Share Napisano 5 Listopada 2012 Aphar domowym sposobem będzie ciężko.Musiał byś zainwestować w taki reduktor.Nie wiem czy masz kompresor kupny czy domowej roboty z agregatu. http://allegro.pl/filtr-reduktor-odwadniacz-do-aerograf-pistolet-i2721967228.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Witam ! Mam problem z moim aerkiem, a dokładniej rzecz ujmując zauważyłem, ze do zbiornika cofa się powietrze. Co może być przyczyna takiego zjawiska? Dodam, ze powłoka lakiernicza jaka zostawia jest matowa i szorstka, a miejscami przypomina wręcz papier ścierny. Maluje Model Masterami serii Authentic, rozcieńczam je rozcieńczalnikiem Wamodu, mimo, ze ich konsystencja i tak jest rzadka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Czy z włożyną dyszą na wciśk, z zerwanym gwintem, da się malować aero? Dodam że dysza dobrze się czyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Moim skromnym zdaniem chyba nie da rady .Ale spróbuj owinąć pozostałosci gwintu taśmą teflonową stosowaną do uszczelniania gwintów w hydraulice. Piękna sprawa , można owinąć kilka warstw i wtedy spróbować wkręcić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Czy z włożyną dyszą na wciśk, z zerwanym gwintem, da się malować aero?Dodam że dysza dobrze się czyma Jak jest dysza włożyna, to żeby aero malowało muszą być spełnione 4 warunki. 1. Dysza musi się dobrze czymać (w niektórych rejonach Polski - trzymać) 2. Połączenie musi być strzelne (w niektórych rejonach Polski - szczelne) 3. Dysza nie może być sfihrowana względem iglicy (w niektórych rejonach Polski - zwichrowana) czyli otwór dyszy musi być centryczny względem osi iglicy) 4. No i warunek 4., dysza nie może o tym wiedzieć, ze gwint jest zerwany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Witam ! Mam problem z moim aerkiem, a dokładniej rzecz ujmując zauważyłem, ze do zbiornika cofa się powietrze... Była już o tym mowa. Najprawdopodobniej dysza za mało wystaje poza osłonę. Przeczytaj wcześniejsze wpisy. Był tam rysunek kolegi Karambolisa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 21 Listopada 2012 Share Napisano 21 Listopada 2012 Moim skromnym zdaniem chyba nie da rady .Ale spróbuj owinąć pozostałosci gwintu taśmą teflonową albo maskolem ,a najlepiej wymienic dysze albo aero jesli to pseudoiwata /zastanawiam sie jak mozna w piwacie gwint urwać ale widac można / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 22 Listopada 2012 Share Napisano 22 Listopada 2012 Zagadałęm się z tatą jak przykręcałem gwint Tak, to jest pseudoivata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Ja przy swoim pseudozłomie tez ukręciłem gwint. Dysze przyklejam delikatnie cyjanopanem. Strat na jakości żadnych bo od nowości jakość pozostawiał wiele dotyczenia. Zrobienie ładnej kreski poniżej 5mm o karkołomne zadanie. Ale do malowania większych powierzchni wystarcza. Dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś do precyzyjnej roboty. Ale na fanaberie mam tylko 200zł z ewentualnym lekkim haczykiem. Da się za tą kwotę kopić coś sensownego ? lub ile ewentualnie trzeba dołożyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Ja przy swoim pseudozłomie tez ukręciłem gwint. Dysze przyklejam delikatnie cyjanopanem. Strat na jakości żadnych bo od nowości jakość pozostawiał wiele dotyczenia. Zrobienie ładnej kreski poniżej 5mm o karkołomne zadanie. Ale do malowania większych powierzchni wystarcza. Dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś do precyzyjnej roboty. Ale na fanaberie mam tylko 200zł z ewentualnym lekkim haczykiem. Da się za tą kwotę kopić coś sensownego ? lub ile ewentualnie trzeba dołożyć ? obadaj to : http://fine-art.com.pl/aerograf-ultra.html jest git --- sam używam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Nad tym się właśnie zastanawiałem, tylko ta cena jak dla mnie nie za sympatyczna. Ale chyba nie ma innego wyjścia tylko zrobić jakąś kreatywną księgowość w portfelu i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Harder&Steenbeck Ultra to chyba jeden z najtańszych na rynku firmowych aerografów. Przez wielu jest bardzo pozytywnie oceniany - możesz poszukać opinii na tym i na innych forach. Dzięki opiniom użytkowników sam niedawno taki zakupiłem ale ze względu na braki czasowe jeszcze nie wypróbowałem. Może w ten weekend znajdę chwilę na obeznanie się ze sprzętem. Jedną z niewątpliwych zalet tego modelu jest to iż dysza nie jest przykręcana i nie ma możliwości by zniszczyć w niej gwint. Dysza pasowana jest na wcisk i przytrzymywana na miejscu we właściwej pozycji przez osłonę dyszy - dla mnie jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Dotychcas używałem pIwaty (EW-770) kupionej wiele lat temu i dało się tym całkiem przyzwoicie malować. Niemniej jednak wiele zależy jaki egzemplarz się trafi, czy będzie wykonany dość dokładnie czy byle jak. Ja w sowjej dokonałem kilku drobnych modyfikacji - wypolerowałem koniec igły i zaokragliłem "listki" osłony dyszy. Dlatego może warto się zastanowić nad czymś solidniejszym, w końcu to inwestycja na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 30 Listopada 2012 Share Napisano 30 Listopada 2012 Cześć Mam problem. Farba rozcieńczona 2 rozcieńczalnika do 1 farby, ciśnienie 2 bary. Farba nie leci, powietrze NIE cofa się do zbiornika, farba minimalnie cofa się do "suchej" części aero. Rozcieńczalnik Wamod, farba Model Master. Co robić? Pozdrawiam, JK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 3 Grudnia 2012 Share Napisano 3 Grudnia 2012 A samym rozcieńczalnikiem tryska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 3 Grudnia 2012 Share Napisano 3 Grudnia 2012 Harder&Steenbeck Ultra to chyba jeden z najtańszych na rynku firmowych aerografów.Przez wielu jest bardzo pozytywnie oceniany - możesz poszukać opinii na tym i na innych forach. Dzięki opiniom użytkowników sam niedawno taki zakupiłem ale ze względu na braki czasowe jeszcze nie wypróbowałem. Może w ten weekend znajdę chwilę na obeznanie się ze sprzętem. Jedną z niewątpliwych zalet tego modelu jest to iż dysza nie jest przykręcana i nie ma możliwości by zniszczyć w niej gwint. Dysza pasowana jest na wcisk i przytrzymywana na miejscu we właściwej pozycji przez osłonę dyszy - dla mnie jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Dotychcas używałem pIwaty (EW-770) kupionej wiele lat temu i dało się tym całkiem przyzwoicie malować. Niemniej jednak wiele zależy jaki egzemplarz się trafi, czy będzie wykonany dość dokładnie czy byle jak. Ja w sowjej dokonałem kilku drobnych modyfikacji - wypolerowałem koniec igły i zaokragliłem "listki" osłony dyszy. Dlatego może warto się zastanowić nad czymś solidniejszym, w końcu to inwestycja na lata. Sądzę że te 3 paczki są tego warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 3 Grudnia 2012 Share Napisano 3 Grudnia 2012 Cześć Mam problem. Farba rozcieńczona 2 rozcieńczalnika do 1 farby, ciśnienie 2 bary. Farba nie leci, powietrze NIE cofa się do zbiornika, farba minimalnie cofa się do "suchej" części aero. Rozcieńczalnik Wamod, farba Model Master. Co robić? Pozdrawiam, JK ja "miksuję" Mr. color (rozdzieńczalnik z opóźniaczem) z każdą farbą akrylową w 1:1 i jest ok --- sprawdź i wyczyść aero moim zdaniem --- ale mogę się mylić; a jak daje u siebie 0,8 bara to "miksuję 2:1 --- mr. + farba i parę spokonych warstw i jest ok --- niech się inni wypowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 8 Grudnia 2012 Share Napisano 8 Grudnia 2012 Sądzę że te 3 paczki są tego warte Dziś w końcu znalazłem chwilę czasu by nim popracować. Pierwsze moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Spust działa bardzo przyjemnie - nie stawia dużych oporów (pracuje dość delikatnie) a jednocześnie zapewnia sporą precyzję w dozowaniu farby i ustawieniu odpowiedniego przepływu powietrza. Czyszczenie jest prostrze niż pIwaty EW-770, nie ma ryzyka ukręcenia dyszy i zabiera mniej czasu. Uszczelka przy dyszy jest teflonowa i przez to znacznie odporniejsza na stosowaną chemię. Jedynie co mogło by być lepsze to połączenie zbiornika na farbkę z korpusem. W modelu Ultra wciska się zbiornik wprost w korpus bez żadnych dodatkowych uszczelek przez co mogą pojawiać się w tym miejscu niewielkie wycieki farbki. Nie na tyle duże by kapać i brudzić ale są dostrzegalne. Nie mam jeszcze zbyt dużego doświadczenia w pracy z aerografami, zwłaszcza z tym nowym, ale pierwsze próby pozwoliły mi na uzyskanie najcieńszych linii o szerokości ok. 0,8 mm. Ogółnie nie żałuję zakupu i uważam, że była to dobra inwestycja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Grudnia 2012 Share Napisano 9 Grudnia 2012 wcisnij mocniej ten zbiornik tam nie ma prawa nic ciec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi