Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja też takiego używam - nie poszalejesz z wąziutkimi "wężykami" kamuflażu malowanymi z ręki, ale wszystkie moje modele pojazdów i samolotów z tego forum nim malowałem i dawał radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

posiadam areograf adler'a z dyszą 0.2 (wcześniejsza 0.3-mały wypadek się stał i ni ma) i chciałbym na drugim etapie ćwiczeń areografem porobić szlaczki.Tylko jak? Wiem ,że na spodniej części mojego areografu jest pokrętło do regulacji ciśnienia, ale jak sobie regulowałem i patrzyłęm na strumień,który puszczałem w powietrze to nic się nie działo. Jak to zrobić??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

posiadam areograf adler'a z dyszą 0.2 (wcześniejsza 0.3-mały wypadek się stał i ni ma) i chciałbym na drugim etapie ćwiczeń areografem porobić szlaczki.Tylko jak? Wiem ,że na spodniej części mojego areografu jest pokrętło do regulacji ciśnienia, ale jak sobie regulowałem i patrzyłęm na strumień,który puszczałem w powietrze to nic się nie działo. Jak to zrobić??

Pozdrawiam

To jest regulator przepływu (wydajności), a nie ciśnienia.

Gdy go dokręcisz do końca, nie ma prawa nic przez aero lecieć. W moim często tak sie dzieje, że przedostaje się do niego farba i zasycha. Wówczas zacina się w połowie i nie działa. Trzeba go całkiem odkręcić i dokładnie przemyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak malowac cienkie kreski?pozdrawiam

No właśnie dobierając odpowiednie parametry tym regulatorem i regulacją ciśnienia na kompresorze.

Musisz najpierw doprowadzić aero do stanu by ten regulator działał. Jak odkręcisz śrubę i wciśniesz spust powietrze musi lecieć na full. Ale jak go zakręcisz i wciśniesz spust to nie ma prawa nic lecieć. Gdy malujesz kreski i przygotujesz aero do pracy, to zacznij od zakręcenia tej śruby. Teraz próbuj malować, pomału odkręcając śrubę. W pewnym momencie wyjdzie Ci kreska. Jeśli efekt nie jest dobry zmień ciśnienie na kompresorze i zacznij od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak malowac cienkie kreski?pozdrawiam

No właśnie dobierając odpowiednie parametry tym regulatorem i regulacją ciśnienia na kompresorze.

Musisz najpierw doprowadzić aero do stanu by ten regulator działał. Jak odkręcisz śrubę i wciśniesz spust powietrze musi lecieć na full. Ale jak go zakręcisz i wciśniesz spust to nie ma prawa nic lecieć. Gdy malujesz kreski i przygotujesz aero do pracy, to zacznij od zakręcenia tej śruby. Teraz próbuj malować, pomału odkręcając śrubę. W pewnym momencie wyjdzie Ci kreska. Jeśli efekt nie jest dobry zmień ciśnienie na kompresorze i zacznij od nowa.

 

Ciśnienie to jedno, a drugie ilość podawanej farby, którą regulujesz odchyleniem spustu. Przy malowaniu cienkich kresek ogranicz śrubą na końcu aerografu możliwość cofania spustu do minimum. Kolejna sprawa to konsystencja farby. Ta powinna być mocno rozcieńczona. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kompresorek wytwarza ciśnienie max 1bar. Gdy maluję Pactrą to gdy jest za bardzo rozcieńczona spływa po modelu i zasycha gdy jest za gęsta bardzo słabo farba leci co robię nie tak ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna "regulacja" to rozcieńczalnik i jego zawartość (obecność retardera) i oczywiście (w ostateczności) zmiana farby i... co się z tym wiąże- rozcieńczalnika...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kompresorek wytwarza ciśnienie max 1bar. Gdy maluję Pactrą to gdy jest za bardzo rozcieńczona spływa po modelu i zasycha gdy jest za gęsta bardzo słabo farba leci co robię nie tak ? :(

Pactrą malujsz na podkład, czy na goły plastik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to od paru dni mam aerograf więc tkwią we mnie nawyki z pędzelkowania czyli umyty model zawsze malowałem czarną pactra i to u mnie robiło za podkład dopiero potem malowałem model w kolory bazowe. Problem tkwi w tym że o ile przy pędzlach czarną pactrą malowało się świetnie to przy aerografie w ogóle nie chce się trzymać plastiku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to od paru dni mam aerograf więc tkwią we mnie nawyki z pędzelkowania czyli umyty model zawsze malowałem czarną pactra i to u mnie robiło za podkład dopiero potem malowałem model w kolory bazowe. Problem tkwi w tym że o ile przy pędzlach czarną pactrą malowało się świetnie to przy aerografie w ogóle nie chce się trzymać plastiku :(

No więc sam sobie odpowidziałeś. Jak nie dajesz podkładu to faba akrylowa będzie spływać. Zwłaszcza gdy rozcieńczasz ją wodą. Przejście na rozcieńczalnik np. "Gunze" trochę pomoże, ale i tak podkład jest niezbędny.

Edycja:

Z moich doświadczeń wynika, że czarna farba ma najgorszą wytrzymałość ze wszystkich kolorów, więc dawanie jej na podkład trochę mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a to dziwne .. Zawsze myślałem że najgorszą wytrzymałość mają farby typu żółty, czerwony itp. Okej chyba zainwestuje w jakiś podkład w sprayu. Może to być jakiś z castoramy matowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

 

Aerografy HARDER & STEENBECK - brać ultrę czy dopłacić do evolution ?

 

Dobrze się reguluję ilość farby ultrą samym spustem bez pokrętła do ograniczania na sztywno ?

W moim chińczyku mam pokrętło i nie wiem czy bez niego da się żyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kasę to bierz Evolution, ale Ultra jest też niczego sobie. Przy piwatach, bajecznie prosta do czyszczenia, z lepszych części. Spust świetnie chodzi i można spokojnie regulować strumień farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście używam i polecam Evolution. Z tym, że jak będziesz kupować to z dyszami 0,2 i 0,4. Poproś sprzedawcę o zamianę 0,15 na 0,2. Przca tym aero to poezja.

Edit: oj, poniosło mnie Ja używam Infinity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas na wymianę sprzętu malującego.

Kompresor wymieniłem już jakiś czas temu na takie coś:

DSC03247.JPG

Obecnie posiadam wielokrotnie reanimowany aerograf EW-440A.

Co byście poradzili w przedziale cenowym 150-200 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam H&S Infinity 2in1. Bajka nie malowanie. Używam go z 1,5 roku. Drogi jak jasna cholera, ale efekt jaki daje jest fantastyczny. To "2in1" to raczej marketingowy chwyt, 4 liter nie urywa, ale jakość malowania bajeczna a utrzymanie czystości łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.