ziele88 Napisano 14 Stycznia 2014 Share Napisano 14 Stycznia 2014 Co sądzicie o takim areografie http://allegro.pl/uniwersalny-aerograf-0-2mm-double-action-bd-130-i3874761563.html ? Warty zakupu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 14 Stycznia 2014 Share Napisano 14 Stycznia 2014 Ja mam podobny, parę lat. Nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 14 Stycznia 2014 Share Napisano 14 Stycznia 2014 Ja też takiego używam - nie poszalejesz z wąziutkimi "wężykami" kamuflażu malowanymi z ręki, ale wszystkie moje modele pojazdów i samolotów z tego forum nim malowałem i dawał radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Witam, posiadam areograf adler'a z dyszą 0.2 (wcześniejsza 0.3-mały wypadek się stał i ni ma) i chciałbym na drugim etapie ćwiczeń areografem porobić szlaczki.Tylko jak? Wiem ,że na spodniej części mojego areografu jest pokrętło do regulacji ciśnienia, ale jak sobie regulowałem i patrzyłęm na strumień,który puszczałem w powietrze to nic się nie działo. Jak to zrobić?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Witam,posiadam areograf adler'a z dyszą 0.2 (wcześniejsza 0.3-mały wypadek się stał i ni ma) i chciałbym na drugim etapie ćwiczeń areografem porobić szlaczki.Tylko jak? Wiem ,że na spodniej części mojego areografu jest pokrętło do regulacji ciśnienia, ale jak sobie regulowałem i patrzyłęm na strumień,który puszczałem w powietrze to nic się nie działo. Jak to zrobić?? Pozdrawiam To jest regulator przepływu (wydajności), a nie ciśnienia. Gdy go dokręcisz do końca, nie ma prawa nic przez aero lecieć. W moim często tak sie dzieje, że przedostaje się do niego farba i zasycha. Wówczas zacina się w połowie i nie działa. Trzeba go całkiem odkręcić i dokładnie przemyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 To jak malowac cienkie kreski?pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 To jak malowac cienkie kreski?pozdrawiam No właśnie dobierając odpowiednie parametry tym regulatorem i regulacją ciśnienia na kompresorze. Musisz najpierw doprowadzić aero do stanu by ten regulator działał. Jak odkręcisz śrubę i wciśniesz spust powietrze musi lecieć na full. Ale jak go zakręcisz i wciśniesz spust to nie ma prawa nic lecieć. Gdy malujesz kreski i przygotujesz aero do pracy, to zacznij od zakręcenia tej śruby. Teraz próbuj malować, pomału odkręcając śrubę. W pewnym momencie wyjdzie Ci kreska. Jeśli efekt nie jest dobry zmień ciśnienie na kompresorze i zacznij od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIRO Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 To jak malowac cienkie kreski?pozdrawiam No właśnie dobierając odpowiednie parametry tym regulatorem i regulacją ciśnienia na kompresorze. Musisz najpierw doprowadzić aero do stanu by ten regulator działał. Jak odkręcisz śrubę i wciśniesz spust powietrze musi lecieć na full. Ale jak go zakręcisz i wciśniesz spust to nie ma prawa nic lecieć. Gdy malujesz kreski i przygotujesz aero do pracy, to zacznij od zakręcenia tej śruby. Teraz próbuj malować, pomału odkręcając śrubę. W pewnym momencie wyjdzie Ci kreska. Jeśli efekt nie jest dobry zmień ciśnienie na kompresorze i zacznij od nowa. Ciśnienie to jedno, a drugie ilość podawanej farby, którą regulujesz odchyleniem spustu. Przy malowaniu cienkich kresek ogranicz śrubą na końcu aerografu możliwość cofania spustu do minimum. Kolejna sprawa to konsystencja farby. Ta powinna być mocno rozcieńczona. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz309 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Mój kompresorek wytwarza ciśnienie max 1bar. Gdy maluję Pactrą to gdy jest za bardzo rozcieńczona spływa po modelu i zasycha gdy jest za gęsta bardzo słabo farba leci co robię nie tak ? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Jedyna "regulacja" to rozcieńczalnik i jego zawartość (obecność retardera) i oczywiście (w ostateczności) zmiana farby i... co się z tym wiąże- rozcieńczalnika... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Mój kompresorek wytwarza ciśnienie max 1bar. Gdy maluję Pactrą to gdy jest za bardzo rozcieńczona spływa po modelu i zasycha gdy jest za gęsta bardzo słabo farba leci co robię nie tak ? :( Pactrą malujsz na podkład, czy na goły plastik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz309 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Ogólnie to od paru dni mam aerograf więc tkwią we mnie nawyki z pędzelkowania czyli umyty model zawsze malowałem czarną pactra i to u mnie robiło za podkład dopiero potem malowałem model w kolory bazowe. Problem tkwi w tym że o ile przy pędzlach czarną pactrą malowało się świetnie to przy aerografie w ogóle nie chce się trzymać plastiku :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Ogólnie to od paru dni mam aerograf więc tkwią we mnie nawyki z pędzelkowania czyli umyty model zawsze malowałem czarną pactra i to u mnie robiło za podkład dopiero potem malowałem model w kolory bazowe. Problem tkwi w tym że o ile przy pędzlach czarną pactrą malowało się świetnie to przy aerografie w ogóle nie chce się trzymać plastiku :( No więc sam sobie odpowidziałeś. Jak nie dajesz podkładu to faba akrylowa będzie spływać. Zwłaszcza gdy rozcieńczasz ją wodą. Przejście na rozcieńczalnik np. "Gunze" trochę pomoże, ale i tak podkład jest niezbędny. Edycja: Z moich doświadczeń wynika, że czarna farba ma najgorszą wytrzymałość ze wszystkich kolorów, więc dawanie jej na podkład trochę mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz309 Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Hmmm a to dziwne .. Zawsze myślałem że najgorszą wytrzymałość mają farby typu żółty, czerwony itp. Okej chyba zainwestuje w jakiś podkład w sprayu. Może to być jakiś z castoramy matowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 18 Stycznia 2014 Share Napisano 18 Stycznia 2014 Z Castoramy najlepszy Dupli color, nadaje się jaknajbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 24 Stycznia 2014 Share Napisano 24 Stycznia 2014 Odświeżam temat. Aerografy HARDER & STEENBECK - brać ultrę czy dopłacić do evolution ? Dobrze się reguluję ilość farby ultrą samym spustem bez pokrętła do ograniczania na sztywno ? W moim chińczyku mam pokrętło i nie wiem czy bez niego da się żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 24 Stycznia 2014 Share Napisano 24 Stycznia 2014 Jak masz kasę to bierz Evolution, ale Ultra jest też niczego sobie. Przy piwatach, bajecznie prosta do czyszczenia, z lepszych części. Spust świetnie chodzi i można spokojnie regulować strumień farby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 24 Stycznia 2014 Share Napisano 24 Stycznia 2014 właśnie w piwacie jakoś nie mogę sobie wyobrazić regulację ilości farby bez pokrętła, spust do najdelikatniejszych nie należy. O czyszczeniu nawet nie mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 24 Stycznia 2014 Share Napisano 24 Stycznia 2014 Osobiście używam i polecam Evolution. Z tym, że jak będziesz kupować to z dyszami 0,2 i 0,4. Poproś sprzedawcę o zamianę 0,15 na 0,2. Przca tym aero to poezja. Edit: oj, poniosło mnie Ja używam Infinity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Stycznia 2014 Share Napisano 29 Stycznia 2014 Nadszedł czas na wymianę sprzętu malującego. Kompresor wymieniłem już jakiś czas temu na takie coś: Obecnie posiadam wielokrotnie reanimowany aerograf EW-440A. Co byście poradzili w przedziale cenowym 150-200 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz309 Napisano 29 Stycznia 2014 Share Napisano 29 Stycznia 2014 Ile za ten kompresorek dałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Stycznia 2014 Share Napisano 29 Stycznia 2014 Już nie pamiętam dokładnie ale coś około 300 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 31 Stycznia 2014 Share Napisano 31 Stycznia 2014 Polecam H&S Infinity 2in1. Bajka nie malowanie. Używam go z 1,5 roku. Drogi jak jasna cholera, ale efekt jaki daje jest fantastyczny. To "2in1" to raczej marketingowy chwyt, 4 liter nie urywa, ale jakość malowania bajeczna a utrzymanie czystości łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dart Napisano 1 Lutego 2014 Share Napisano 1 Lutego 2014 Mam na sprzedaż nowe H&S Ultra dołączam wąż Tamiya. Na PW zapraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Właśnie wytestowałem Evolution Silverline SOLO - jak ja mogłem piwata malować.... przepaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi