Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy ten Sidolux nada się jako lakier bezbarwny? U mnie jest nie do dostania wersja "nie-expert", którą wszyscy kupują. Chyba, że jest to to samo. Chciałbym uniknąć kupowania przdz internet, bo drugie tyle płacę za przesyłkę, dlatego pytam. Link poglądowy z jakiegoś sklepu:

http://www.wyspa-czystosci.pl/produkt/sidolux_expert_do_ochrony_i_nablyszczania_pcv_linoleum_750ml.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dwa szybkie pytania

 

1. Z czego najlepiej wykonać powierzchnię lusterek w modelu? Podpowiecie jakieś patenty?

2. Czy ktoś się orientuje czy specyfik który można znaleźć na allegro pod hasłem "magiczna plastelina", "myśląca plastelina" to po prostu Panzer Putty tylko 2-3 razy tańszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka . Co do "myślącej magicznej plasteliny" to nie używałem .Co do lusterek to można pomalować srebrnym metalizerem jak wyschnie dać cienką warstwę 2 składnikowego kleju UHU plus i gotowe, jak jesteś leniwy i masz kasę możesz w Jadarze kupić kalkomanie samoprzylepne z Echelona (ale tylko do skali 1/35 i nie do wszystkich pojazdów ).Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim.

 

Zalogowałem się aby zapytać Was moi drodzy o kilka spraw. Nie przynudzają przechodzę do sedna sprawy:

 

1) Jaki model powojennego czołgu radzieckiego/rosyjskiego polecali byście mniej doświadczonemu modelarzowi? Nie będzie to mój pierwszy model plastikowy. Tak konkretnie, to trzeci. Chodzi mi o coś z okresu zimnej wojny lub nawet bardziej współczesnego. Skala - rzecz jasna 1/35. Grunt by było to coś nie sprawiające problemów w montażu.

2) Jaką zaginarkę (zagniatarkę czy giętarkę?) do elementów fototrawionych byście polecali? I w którym sklepie modelarskim najlepiej taką kupić? Zaznaczę, że chodzi mi o sklep internetowy.

3) Czy jest dostępny jakiś zestaw radzieckich beczek w skali 1/35? O ile z beczkami alianckimi, hitlerowskimi czy nawet węgierskimi z okresu II wojny światowej problemu nie ma, o tyle nigdzie nie znalazłem beczek radzieckich. Oprócz jednego zestawu firmy Aber dedykowanemu modelowi czołgu T-55.

 

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję ;)

 

A którą ewentualnie z powyższych zaginarek wybrać? Nie pracowałem dotychczas z tego typu narzędziem dlatego pytam?

 

W kwestii tych radzieckich beczek, jako że są one z żywicy - czy wymagają one jakiejś zaawansowanej obróbki, czy są one już prawie gotowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość.

Model średni w zupełności wystarczy.

Łatwoskklejalna jest na pewno Tamiya ale niektórych zniechęca "mała liczba elementów". Za to zawsze są tylko te co są potrzebne np. w odróżnieniu od Dragona.

Zwracaj tylko uwagę, żeby nie brać modeli ze starych serii bo są one mało dokładne wymiarowo z uwagi na dostosowywanie fabrycznie do zamontowania zunifikowanego silniczka.

 

Żywicę tak jak i inne elementy trzeba trochę pomiziać papierem ściernym i/lub pilniczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giętarka czy też zaginarka powinna dobrej jakości np.RP Toolz

lub The Small Shop - itp.

Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość..

Poczytaj opinie o wyrobie Kolegi "GrzesiekW" - tak jak pisze kolega "cooper69" - popieram.

Beczki żywiczne - dół beczki trzeba oszlifować - http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/muZVNlzArLuf9VnuQRw7iQg.jpg

podobnie jak inne żywiczne produkty np. kanistry - http://www.martola.com.pl/vdata/_obrazki/rb_model/mar[62241]_03.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję.

 

Jeszcze jedno dość istotne pytanie – czy elementy fototrawione lepiej jest sklejać czy lutować? Wstyd pisać ale z lutowaniem miałem do czynienia po raz pierwszy (i zarazem ostatni) blisko 20 lat temu, w szkole podstawowej, na zajęciach z Techniki.

Co moi drodzy radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lut jest mocniejszy i trwalszy ale bez wprawy też trudniejszy i trzeba więcej zainwestować w sprzęt - pasta, lutownica gazowa (ja kupiłem Dremel VersaTip) lub niezła lutownica elektryczna (minimum tzw. ołówkowa, a najlepiej stacja).

Klejenie cyjanoakrylem jest prostsze i tańsze.

Ja też dopiero zaczynam po dłuuugiej przerwie i po eksperymentach z różnymi klejami zdecydowanie polecam zap-a-gap + ich przyspieszacz (kicker) i debonder (rozklejacz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę popytam -

Nadal zastanawiam się którą zaginarkę wybrać. Czym ta chałupniczo produkowana zaginarka różni się np. od tej firmowej (RP Toolz) z Martoli? Pytam, gdyż cenowo firmowa zaginarka wypada znacznie korzystniej, mimo iż sklep Martola do tanich nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie".

W sklepie "Martola" - z serii RP TOOLZ

Zaginarka do elementów fototrawionych - 8cm - cena 90,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45710/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_8cm

Takiej długości element (8 cm) Możesz wyginać, np. na całe błotniki to za mało ( w skali 1:35).

Zaginarka do elementów fototrawionych - 13cm - cena 120,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45709/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_13cm

Zaginarka do elementów fototrawionych - 18cm - cena 140,- + przesyłka

http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45708/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_18cm

U Grześka 10 cm - 150,- oraz 15 cm - 200,- ceny z 2013 roku.Teraz nie wiem ile kosztują.

Dla porównania cenowego tutaj Masz z serii - The Small Shop Tools : ( 1 cal = 2,54 cm)

4 calowa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS003

5,5 cala : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS004

8 calawa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS005

Trumpeter - 16,2 cm

http://exito.sklep.pl/pl/p/TRUMPETER-09931-Photo-Etched-parts-Bender-L-Large/14480

Liczy się jakość ,ale i wielkość (długość) oraz ilość "zębów" i ich szerokość.

Co do wyboru między klejem a cyną Musisz sam zdecydować.Cyna jest trwalsza.

Stacja z lutownicą to koszt od 80,- w górę.

http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownicze-kolbowe/stacja-lutownicza-kolbowa-wep-936a936ap-moc-75w.html?keyword=wep+936a

http://multisort.pl/product/Stacja-lutownicza-Solomon-SL-10N,5284.html

Topnik zalecany przez firmę "Aber" to AF-20 cena 18,19 zł.

http://www.mojehobby.pl/products/Topnik-do-lutowania.html

Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju".

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie".

Wiem, wiem ;)

 

Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju".

…a i owszem ! ;)

 

No to mam teraz dylemat, którą opcję wybrać? Pewnie zdecyduję się na opcje klejoną, przynajmniej na razie.

Skoro już tutaj jestem to zapytam o modele – chodzą mi po głowie dwa czołgi T-72 i T-55 oba firmy Tamiya. Czytałem jednak, że trzeba sporo blachy w nie wpakować by choć trochę przypominały swoje pierwowzory w skali 1/1. Co konkretnie należało by do nich dokupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znawców shermanów.

2015-05-22%25252019.19.50.jpg

Chcę wykonać model polskiego shermana na podstawie modelu jak wyżej.

Przeglądając dostępną dokumentację oraz internet doszedłem do wniosku, że można spróbować przymierzyć się do wykonania pojazdu o nazwie własnej:

a) ORSZA, b) ACROMA, c) TOBRUK lub d) KANIOWCZYK

Nie doczytałem jednak jednoznacznego rozstrzygnięcia dylematu wieży. Znalazłem tylko kilka zdjęć z boku które nie rozstrzygają tego problemu.

Sam zestaw jest bardzo bogaty w różne elementy (m.in.2 rodzaje kół i osłony przekładni, elementy opancerzenia dodatkowego itp.)

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie witam i znów popytam.

 

W kwestii gąsienic Fruimodel (z którymi dotąd nie miałem do czynienia):

- czy po złączeniu ogniwek w taśmę można ową gąsienice malować modelarskimi farbami akrylowymi bez konieczności nałożenia podkładu? Czy zamiast malowania konieczne jest moczenie owej gąsienicy w jakimś cuchnącym specyfiku, o którym gdzieś czytałem, który ma zapewniać bardziej realny wygląd?

- czym (w jaki sposób) blokować drucik z boku ogniwek? Chodzi mi o to, żeby nie wysunął się i przez to aby gąsienice się nie rozpadały?

 

Gdyby jeszcze ktoś mógł się wypowiedzieć co do wspomnianych przeze mnie poprzednio dwóch modeli Tamiya: T-72 i T-55. Co ewentualnie do nich można (lub wręcz trzeba) dokupić. Będę bardzo wdzięczny ;)

 

Wracając do zaginarki – właśnie przed chwilą zamówiłem zaginarkę RP Toolz (13 cm).

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do T-72 i T-55, wszystko zależy od Ciebie, wszystkie dodatki z tegi co sie orientuje przewyzszą 2-3 krotnie warriść modelu. Czy sie oplaca? To juz osobista. Natomiast czy warto? Nie ma modelu idealnego, kazdy zestaw cos wniesie i spowoduje zwiekszenie relizmy miniatury. Poogladaj warsztaty innych, popatrz co warto a co nie. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA)

 

Co do blaszek to musisz tylko zwracać uwagę by nie przedobrzyć w pełni zawierzając ich producentom. Zdarza się, że element, który w rzeczywistości jest wypukły, na blaszce został przez producenta przedstawiony jako płaski...

 

Koniec końców jak zwykle kłania się dokumentacja

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda.

 

To na pewno! Poza tym (choć nie jestem specjalistą) wydaje mi się, że lufy sklejane z dwóch połówek to rozwiązanie dobre 20 lat temu ale dziś? Nie wierzę, żeby taka firma jak Tamiya nie mogła zrobić lufy w jednym kawałku ;)

 

Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.

 

Gdzieś znów czytałem, że ponoć Friule są prostsze. Ponoć te plastikowe ogniwa nie tylko trzeba powycinać z ramek i oszlifować ale jeszcze każde zaszpachlować z powodu jakiś śladów po wypychaczach czy czymś takim? Ile w tym prawdy? Nie wiem… Choć z drugiej strony, pewnie po „ubłoceniu” gąsienic i tak nie było by widać owych śladów.

 

Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki

 

Skoro już zamówiłem zaginarkę do owych blaszek, to i blaszki będę musiał wprowadzić do mojego modelarskiego menu ;) Na razie podchodze jeszcze do tematu nieco jak przysłowiowy pies do jeża ;) Boję się trochę tego, że instalacja niektórych blaszek wymaga dość głębokiej ingerencji w konstrukcję modelu, np. odpiłowanie jakiejś części poszycia pancerza i wstawienie w to miejsce blaszki. Ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

z gąskami to bywa różnie, jak na dioramkę jak najbardziej fruli szybki montaż w miarę poprawne ( bywa różnie z pojazdami, czasem ciężko zmieścić ilość zgodną z oryginałem - często trzeba odejmować kilka ogniw) z plastikowymi j/w masa wycinania a i spasowanie bywa kłopotliwe (np. IS 4 trumpetera gaski ogniwowe w zestawie, każde wymagało szlifowania bo się nie schodziły 85 szt x 2 :( itd ) natomiast cena jest nieco przystępniejsza, jak masz zamiar wsadzić model w błoto to często nawet gumisie wystarczą

Blaszki nie takie straszne, polecam dokupic płaskoszczypy dla jubilerów (np firma Antilope koszt ok 50-80 pln) ułatwiają znacznie pracę nie maja ząbków i nie szukac zamienników, zaletą ich jest idealnie plaska powierzchnia i dokładność pasowania, z marketowymi bywa różnie ( ja swój komplet -3 szt różne kształty szczypiec-używam od 15 lat) szeroki wybór http://www.pasart.pl/szczypce-antilope-precyzyjne-plaskie-nc-0150,p,44770.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na ruskich jak już pisałem,ale dlaczego koniecznie Chcesz model Tamiya.

Zestaw Tamiya to koszt dzisiaj 135,- - http://www.mojehobby.pl/products/Russian-Medium-Tank-T-55A.html

Może warto kupić tańszy model i poćwiczyć z blaszkami.Dokup też szkło powiększające - koniecznie.

Trumpeter kosztuje ok.78,- - 00342 RUSSIAN T-55 Model 1958

http://www.mojehobby.pl/products/RUSSIAN-T-55-Model-1958.html

Aber proponuje trzy zestawy blach do T-55 A.Te same do Tamiya i Trumpetera.

Aber 35128 Radziecki czołg średni T-55A cz.1- zestaw podstawowy (TAM,TRU) - 65 ,-

http://www.mojehobby.pl/products/Radziecki-czolg-sredni-T-55A-cz.1-zestaw-podstawowy-TAM-TRU.html

Aber 35129 Błotniki do radzieckiego czołgu średniego T-55A cz.2-zestaw dodatkowy (TAM,TRU) - 68,-

http://www.mojehobby.pl/products/Blotniki-do-radzieckiego-czolgu-sredniego-T-55A-cz.2-zestaw-dodatkowy-TAM-TRU.html

Aber 35130 Zasobniki do radzieckiego czołgu średniego T-55A cz.3 - zest. dodatkowy (TAM,TRU) - 65 ,-

http://www.mojehobby.pl/products/Zasobniki-do-radzieckiego-czolgu-sredniego-T-55A-cz.3-zest.-dodatkowy-TAM-TRU.html

Jeśli jednak Tamiya to do niego blaszki też robi - Eduard 35554 T-55A TAMIYA - 39,-

http://www.mojehobby.pl/products/T-55A-TAM-685079.html

Nie wiem jak wyglądają obydwa zestawy jakościowo.(składalność,detale,spasowanie,nadlewki itp)

Co do blaszek to dokładnie tak jak napisał "Adams M1A1" jak raz użyjesz ich do waloryzacji modelu to nigdy z nich nie zrezygnujesz.

Oglądnij zestawy blaszek i modeli - przelicz - Pomyśl i do dzieła.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.