bazylms Napisano 11 Czerwca 2015 Share Napisano 11 Czerwca 2015 Panowie, co myślicie o takim wynalazku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 11 Czerwca 2015 Share Napisano 11 Czerwca 2015 Czy są jakieś kalkomanie z napisami eksploatacyjnymi (np na gaśnicę) na pojazdy niemieckie i polskie (sherman) w 1/35? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 11 Czerwca 2015 Super Moderator Share Napisano 11 Czerwca 2015 na niemieckie są http://archertransfers.com/AR35266.html z polskimi to raczej lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 11 Czerwca 2015 Share Napisano 11 Czerwca 2015 Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raul791 Napisano 13 Czerwca 2015 Share Napisano 13 Czerwca 2015 Witam. Czy ten Sidolux nada się jako lakier bezbarwny? U mnie jest nie do dostania wersja "nie-expert", którą wszyscy kupują. Chyba, że jest to to samo. Chciałbym uniknąć kupowania przdz internet, bo drugie tyle płacę za przesyłkę, dlatego pytam. Link poglądowy z jakiegoś sklepu: http://www.wyspa-czystosci.pl/produkt/sidolux_expert_do_ochrony_i_nablyszczania_pcv_linoleum_750ml.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wedge Napisano 13 Czerwca 2015 Share Napisano 13 Czerwca 2015 Witam, dwa szybkie pytania 1. Z czego najlepiej wykonać powierzchnię lusterek w modelu? Podpowiecie jakieś patenty? 2. Czy ktoś się orientuje czy specyfik który można znaleźć na allegro pod hasłem "magiczna plastelina", "myśląca plastelina" to po prostu Panzer Putty tylko 2-3 razy tańszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 13 Czerwca 2015 Share Napisano 13 Czerwca 2015 Siemka . Co do "myślącej magicznej plasteliny" to nie używałem .Co do lusterek to można pomalować srebrnym metalizerem jak wyschnie dać cienką warstwę 2 składnikowego kleju UHU plus i gotowe, jak jesteś leniwy i masz kasę możesz w Jadarze kupić kalkomanie samoprzylepne z Echelona (ale tylko do skali 1/35 i nie do wszystkich pojazdów ).Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Dzień dobry wszystkim. Zalogowałem się aby zapytać Was moi drodzy o kilka spraw. Nie przynudzają przechodzę do sedna sprawy: 1) Jaki model powojennego czołgu radzieckiego/rosyjskiego polecali byście mniej doświadczonemu modelarzowi? Nie będzie to mój pierwszy model plastikowy. Tak konkretnie, to trzeci. Chodzi mi o coś z okresu zimnej wojny lub nawet bardziej współczesnego. Skala - rzecz jasna 1/35. Grunt by było to coś nie sprawiające problemów w montażu. 2) Jaką zaginarkę (zagniatarkę czy giętarkę?) do elementów fototrawionych byście polecali? I w którym sklepie modelarskim najlepiej taką kupić? Zaznaczę, że chodzi mi o sklep internetowy. 3) Czy jest dostępny jakiś zestaw radzieckich beczek w skali 1/35? O ile z beczkami alianckimi, hitlerowskimi czy nawet węgierskimi z okresu II wojny światowej problemu nie ma, o tyle nigdzie nie znalazłem beczek radzieckich. Oprócz jednego zestawu firmy Aber dedykowanemu modelowi czołgu T-55. Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Co do modelu się nie wypowiem bo na sowietach się nie znam.Wybór modeli jest spory: http://www.mojehobby.pl/catalog/1-35-288963.html Zaginarka do blaszek na tym forum - Kolega GrzesiekW oferuje swój wyrób: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=59&t=37794 lub w sklepach : http://exito.sklep.pl/pl/c/DO-EL.FOTOTRAWIONYCH/1317 http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45710/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_8cm http://www.historexagents.com/shop/hxsearchresults.php?SupplierCode=ts Beczki rosyjskie po II WŚ - http://www.rbmodel.com/picture.php?dir=35D18 http://crusader.pl/rb-model-35d18.html http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNotFound/?item=5049762851&title=rb-model-35d18-rosyjskie-200l-beczki-1-35 http://exito.sklep.pl/pl/p/RB-MODEL-35D18-135-Rosyjskie-beczki-200L-uzywane-po-II-WS-6-szt./6931 http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=RB-35D18 Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Bardzo dziekuję ;) Zaginarka do blaszek (...) w sklepach :http://exito.sklep.pl/pl/c/DO-EL.FOTOTRAWIONYCH/1317 http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45710/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_8cm http://www.historexagents.com/shop/hxsearchresults.php?SupplierCode=ts A którą ewentualnie z powyższych zaginarek wybrać? Nie pracowałem dotychczas z tego typu narzędziem dlatego pytam? W kwestii tych radzieckich beczek, jako że są one z żywicy - czy wymagają one jakiejś zaawansowanej obróbki, czy są one już prawie gotowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość. Model średni w zupełności wystarczy. Łatwoskklejalna jest na pewno Tamiya ale niektórych zniechęca "mała liczba elementów". Za to zawsze są tylko te co są potrzebne np. w odróżnieniu od Dragona. Zwracaj tylko uwagę, żeby nie brać modeli ze starych serii bo są one mało dokładne wymiarowo z uwagi na dostosowywanie fabrycznie do zamontowania zunifikowanego silniczka. Żywicę tak jak i inne elementy trzeba trochę pomiziać papierem ściernym i/lub pilniczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Giętarka czy też zaginarka powinna dobrej jakości np.RP Toolz lub The Small Shop - itp. Bierz zaginarkę od GrześkaW. Mam, posiadam, używam i jestem zadowolony. A po za tym kupujesz o naszego i wspierasz polską wytwórczość.. Poczytaj opinie o wyrobie Kolegi "GrzesiekW" - tak jak pisze kolega "cooper69" - popieram. Beczki żywiczne - dół beczki trzeba oszlifować - http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/muZVNlzArLuf9VnuQRw7iQg.jpg podobnie jak inne żywiczne produkty np. kanistry - http://www.martola.com.pl/vdata/_obrazki/rb_model/mar[62241]_03.jpg Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Bardzo dziękuję. Jeszcze jedno dość istotne pytanie – czy elementy fototrawione lepiej jest sklejać czy lutować? Wstyd pisać ale z lutowaniem miałem do czynienia po raz pierwszy (i zarazem ostatni) blisko 20 lat temu, w szkole podstawowej, na zajęciach z Techniki. Co moi drodzy radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 15 Czerwca 2015 Share Napisano 15 Czerwca 2015 Lut jest mocniejszy i trwalszy ale bez wprawy też trudniejszy i trzeba więcej zainwestować w sprzęt - pasta, lutownica gazowa (ja kupiłem Dremel VersaTip) lub niezła lutownica elektryczna (minimum tzw. ołówkowa, a najlepiej stacja). Klejenie cyjanoakrylem jest prostsze i tańsze. Ja też dopiero zaczynam po dłuuugiej przerwie i po eksperymentach z różnymi klejami zdecydowanie polecam zap-a-gap + ich przyspieszacz (kicker) i debonder (rozklejacz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 16 Czerwca 2015 Share Napisano 16 Czerwca 2015 Jeszcze trochę popytam - Nadal zastanawiam się którą zaginarkę wybrać. Czym ta chałupniczo produkowana zaginarka różni się np. od tej firmowej (RP Toolz) z Martoli? Pytam, gdyż cenowo firmowa zaginarka wypada znacznie korzystniej, mimo iż sklep Martola do tanich nie należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 16 Czerwca 2015 Share Napisano 16 Czerwca 2015 Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie". W sklepie "Martola" - z serii RP TOOLZ Zaginarka do elementów fototrawionych - 8cm - cena 90,- + przesyłka http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45710/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_8cm Takiej długości element (8 cm) Możesz wyginać, np. na całe błotniki to za mało ( w skali 1:35). Zaginarka do elementów fototrawionych - 13cm - cena 120,- + przesyłka http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45709/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_13cm Zaginarka do elementów fototrawionych - 18cm - cena 140,- + przesyłka http://www.martola.com.pl/pl144/produkty45708/zaginarka_do_elementow_fototrawionych_18cm U Grześka 10 cm - 150,- oraz 15 cm - 200,- ceny z 2013 roku.Teraz nie wiem ile kosztują. Dla porównania cenowego tutaj Masz z serii - The Small Shop Tools : ( 1 cal = 2,54 cm) 4 calowa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS003 5,5 cala : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS004 8 calawa : http://www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=SMS005 Trumpeter - 16,2 cm http://exito.sklep.pl/pl/p/TRUMPETER-09931-Photo-Etched-parts-Bender-L-Large/14480 Liczy się jakość ,ale i wielkość (długość) oraz ilość "zębów" i ich szerokość. Co do wyboru między klejem a cyną Musisz sam zdecydować.Cyna jest trwalsza. Stacja z lutownicą to koszt od 80,- w górę. http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownicze-kolbowe/stacja-lutownicza-kolbowa-wep-936a936ap-moc-75w.html?keyword=wep+936a http://multisort.pl/product/Stacja-lutownicza-Solomon-SL-10N,5284.html Topnik zalecany przez firmę "Aber" to AF-20 cena 18,19 zł. http://www.mojehobby.pl/products/Topnik-do-lutowania.html Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju". Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 16 Czerwca 2015 Share Napisano 16 Czerwca 2015 Jak zapewne Wiesz - "Wielkość ma znaczenie". Wiem, wiem ;) Do klejenia klejem jak i do lutowania potrzebna jest wprawa - którą zdobywa się w "boju". …a i owszem ! ;) No to mam teraz dylemat, którą opcję wybrać? Pewnie zdecyduję się na opcje klejoną, przynajmniej na razie. Skoro już tutaj jestem to zapytam o modele – chodzą mi po głowie dwa czołgi T-72 i T-55 oba firmy Tamiya. Czytałem jednak, że trzeba sporo blachy w nie wpakować by choć trochę przypominały swoje pierwowzory w skali 1/1. Co konkretnie należało by do nich dokupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 16 Czerwca 2015 Share Napisano 16 Czerwca 2015 Pytanie do znawców shermanów. Chcę wykonać model polskiego shermana na podstawie modelu jak wyżej. Przeglądając dostępną dokumentację oraz internet doszedłem do wniosku, że można spróbować przymierzyć się do wykonania pojazdu o nazwie własnej: a) ORSZA, b) ACROMA, c) TOBRUK lub d) KANIOWCZYK Nie doczytałem jednak jednoznacznego rozstrzygnięcia dylematu wieży. Znalazłem tylko kilka zdjęć z boku które nie rozstrzygają tego problemu. Sam zestaw jest bardzo bogaty w różne elementy (m.in.2 rodzaje kół i osłony przekładni, elementy opancerzenia dodatkowego itp.) Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 17 Czerwca 2015 Share Napisano 17 Czerwca 2015 Ponownie witam i znów popytam. W kwestii gąsienic Fruimodel (z którymi dotąd nie miałem do czynienia): - czy po złączeniu ogniwek w taśmę można ową gąsienice malować modelarskimi farbami akrylowymi bez konieczności nałożenia podkładu? Czy zamiast malowania konieczne jest moczenie owej gąsienicy w jakimś cuchnącym specyfiku, o którym gdzieś czytałem, który ma zapewniać bardziej realny wygląd? - czym (w jaki sposób) blokować drucik z boku ogniwek? Chodzi mi o to, żeby nie wysunął się i przez to aby gąsienice się nie rozpadały? Gdyby jeszcze ktoś mógł się wypowiedzieć co do wspomnianych przeze mnie poprzednio dwóch modeli Tamiya: T-72 i T-55. Co ewentualnie do nich można (lub wręcz trzeba) dokupić. Będę bardzo wdzięczny ;) Wracając do zaginarki – właśnie przed chwilą zamówiłem zaginarkę RP Toolz (13 cm). Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 17 Czerwca 2015 Share Napisano 17 Czerwca 2015 Co do T-72 i T-55, wszystko zależy od Ciebie, wszystkie dodatki z tegi co sie orientuje przewyzszą 2-3 krotnie warriść modelu. Czy sie oplaca? To juz osobista. Natomiast czy warto? Nie ma modelu idealnego, kazdy zestaw cos wniesie i spowoduje zwiekszenie relizmy miniatury. Poogladaj warsztaty innych, popatrz co warto a co nie. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 17 Czerwca 2015 Share Napisano 17 Czerwca 2015 Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 18 Czerwca 2015 Share Napisano 18 Czerwca 2015 Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu.Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki i metalowa lufa do niego .Pozdrawiam M1A1(HA) Co do blaszek to musisz tylko zwracać uwagę by nie przedobrzyć w pełni zawierzając ich producentom. Zdarza się, że element, który w rzeczywistości jest wypukły, na blaszce został przez producenta przedstawiony jako płaski... Koniec końców jak zwykle kłania się dokumentacja Pozdrawiam i życzę powodzenia! Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majonez Napisano 18 Czerwca 2015 Share Napisano 18 Czerwca 2015 Co do dodatków to proponowałbym też metalowe lufy z RBModela, koszt nie duży a o wiele bardziej realistycznie to wygląda. To na pewno! Poza tym (choć nie jestem specjalistą) wydaje mi się, że lufy sklejane z dwóch połówek to rozwiązanie dobre 20 lat temu ale dziś? Nie wierzę, żeby taka firma jak Tamiya nie mogła zrobić lufy w jednym kawałku ;) Zamiast Friuli może lepiej nabyć ogniwkowe gąski np. Z Trumpetera, są tańsze i prostsze w składaniu. Gdzieś znów czytałem, że ponoć Friule są prostsze. Ponoć te plastikowe ogniwa nie tylko trzeba powycinać z ramek i oszlifować ale jeszcze każde zaszpachlować z powodu jakiś śladów po wypychaczach czy czymś takim? Ile w tym prawdy? Nie wiem… Choć z drugiej strony, pewnie po „ubłoceniu” gąsienic i tak nie było by widać owych śladów. Blaszki świetna rzecz zobaczysz jak skleisz swój pierwszy pojazd z blaszkami, uwierz mi kupno każdego następnego modelu będziesz zaczynał od sprawdzenia czy są blaszki Skoro już zamówiłem zaginarkę do owych blaszek, to i blaszki będę musiał wprowadzić do mojego modelarskiego menu ;) Na razie podchodze jeszcze do tematu nieco jak przysłowiowy pies do jeża ;) Boję się trochę tego, że instalacja niektórych blaszek wymaga dość głębokiej ingerencji w konstrukcję modelu, np. odpiłowanie jakiejś części poszycia pancerza i wstawienie w to miejsce blaszki. Ale zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 18 Czerwca 2015 Super Moderator Share Napisano 18 Czerwca 2015 z gąskami to bywa różnie, jak na dioramkę jak najbardziej fruli szybki montaż w miarę poprawne ( bywa różnie z pojazdami, czasem ciężko zmieścić ilość zgodną z oryginałem - często trzeba odejmować kilka ogniw) z plastikowymi j/w masa wycinania a i spasowanie bywa kłopotliwe (np. IS 4 trumpetera gaski ogniwowe w zestawie, każde wymagało szlifowania bo się nie schodziły 85 szt x 2 :( itd ) natomiast cena jest nieco przystępniejsza, jak masz zamiar wsadzić model w błoto to często nawet gumisie wystarczą Blaszki nie takie straszne, polecam dokupic płaskoszczypy dla jubilerów (np firma Antilope koszt ok 50-80 pln) ułatwiają znacznie pracę nie maja ząbków i nie szukac zamienników, zaletą ich jest idealnie plaska powierzchnia i dokładność pasowania, z marketowymi bywa różnie ( ja swój komplet -3 szt różne kształty szczypiec-używam od 15 lat) szeroki wybór http://www.pasart.pl/szczypce-antilope-precyzyjne-plaskie-nc-0150,p,44770.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 18 Czerwca 2015 Share Napisano 18 Czerwca 2015 Nie znam się na ruskich jak już pisałem,ale dlaczego koniecznie Chcesz model Tamiya. Zestaw Tamiya to koszt dzisiaj 135,- - http://www.mojehobby.pl/products/Russian-Medium-Tank-T-55A.html Może warto kupić tańszy model i poćwiczyć z blaszkami.Dokup też szkło powiększające - koniecznie. Trumpeter kosztuje ok.78,- - 00342 RUSSIAN T-55 Model 1958 http://www.mojehobby.pl/products/RUSSIAN-T-55-Model-1958.html Aber proponuje trzy zestawy blach do T-55 A.Te same do Tamiya i Trumpetera. Aber 35128 Radziecki czołg średni T-55A cz.1- zestaw podstawowy (TAM,TRU) - 65 ,- http://www.mojehobby.pl/products/Radziecki-czolg-sredni-T-55A-cz.1-zestaw-podstawowy-TAM-TRU.html Aber 35129 Błotniki do radzieckiego czołgu średniego T-55A cz.2-zestaw dodatkowy (TAM,TRU) - 68,- http://www.mojehobby.pl/products/Blotniki-do-radzieckiego-czolgu-sredniego-T-55A-cz.2-zestaw-dodatkowy-TAM-TRU.html Aber 35130 Zasobniki do radzieckiego czołgu średniego T-55A cz.3 - zest. dodatkowy (TAM,TRU) - 65 ,- http://www.mojehobby.pl/products/Zasobniki-do-radzieckiego-czolgu-sredniego-T-55A-cz.3-zest.-dodatkowy-TAM-TRU.html Jeśli jednak Tamiya to do niego blaszki też robi - Eduard 35554 T-55A TAMIYA - 39,- http://www.mojehobby.pl/products/T-55A-TAM-685079.html Nie wiem jak wyglądają obydwa zestawy jakościowo.(składalność,detale,spasowanie,nadlewki itp) Co do blaszek to dokładnie tak jak napisał "Adams M1A1" jak raz użyjesz ich do waloryzacji modelu to nigdy z nich nie zrezygnujesz. Oglądnij zestawy blaszek i modeli - przelicz - Pomyśl i do dzieła. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.