Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno przydałaby się ten - (tylko czy jest w 1:48 )

 

Polecam - "Repairing the Panzers : German Tank Maintenance in World War 2"

Zdjęcia różnych pojazdów warsztatowych z wyposażeniem i sprzęt ręczny + schematy organizacyjne od 1937 roku.

 

Wielkie dzięki Krzysztof, serio nigdy nie zawodzisz!!

Znalazłem fotki żywicznego Gaso.line GAS50192K, tylko był wydany 10 lat temu więc może być ciężko, będę szukał

 

 

a skoro już piszę pod kolejnym tematem

to ze swojej strony polecam sprytną plastelinę tą zmieniającą kolor

panzer putty nie testowałem, ale kilka sprytnych plastelin owszem

zmieniająca kolor jest najlepsza bo najłatwiej ją rwać (lepiej ciąć wałeczki nożyczkami) i bardzo wolno się rozpływa

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zeszło na maskowanie - jak radzicie sobie z maskowaniem przy malowaniu pędzlem? Zwłaszcza wtedy kiedy chcecie uzyskać "ostre" przejścia? Jak na razie przy pancerce w 1:72 malowałem po prostu od ręki, ale to nie zawsze wychodzi... Maluję akrylami (Pactra, Vallejo, Model Master).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał_G

...malowałem po prostu od ręki...

 

Od ręki najlepiej , jeśli efekt niezadowalający zostaje tylko maskowanie .

Wtedy należy natychmiast odrywać taśmę póki farba mokra , w przeciwnym razie będą " schodki ".

 

Pozdrawiam Hello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do odpalenia warsztatu Ferdynada w 1:48 od tamki. Rozpoznałem temat dodatków w postaci blach haulera i zimmeritu tamki (na chwilę obecną o gąsienicach można zapomnieć). Pozostaje dobranie lufki aluminiowej. I tu mam zagwozdkę, ponieważ na rynku nie znalazłem dedykowanej do Ferdka, jednak z tego co wyczytałem w netach takie samo działo było zastosowane w czołgu Tiger II. Zastanawiam się czy do Ferdynanda można zastosować lufę RB Model 8.8cm KwK 43 L/71 King Tiger with Porsche turret nr 48B40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuję, pomocy w temacie skali 1/72. Konkretnie to kolega poprosił mnie o pomoc ale niestety nie mam zbyt dobrego rozeznania w tej skali stąd prośba o pomoc. Z oferowanych na rynku tygrysów w skali oczywiście 1/72, który zestaw aktualnie jest najlepszy merytorycznie? Z tego co kojarzę najwięcej przewija się w sklepach zestawów Revella i Dragona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, w sumie nie wiem gdzie takie pytanie o część bym mógł wrzucić, na giełdę też mam za mało postów. Czy ktoś miałby możliwość odstąpić/odsprzedać element od Jeepa z firmy Tamiya w skali 1/48, chodzi o stojak z mocowaniem dla browninga:

 

bW8So3P.jpg

Zdjęcie pobrane z internetu w celu doprecyzowania zagadnienia

 

Bardzo bym prosił o kontakt na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał_G

...malowałem po prostu od ręki...

 

Od ręki najlepiej , jeśli efekt niezadowalający zostaje tylko maskowanie .

Wtedy należy natychmiast odrywać taśmę póki farba mokra , w przeciwnym razie będą " schodki ".

 

Pozdrawiam Hello

No to przy malowaniu pędzlem akrylami proste nie będzie. Żeby na czas oderwać taśmę to się da zrobić, dodam retardera do farby. Tyle że akrylowe to trzeba kilka warstw położyć... Czyli co, po każdej warstwie maskować od nowa? Czy też maskować tylko przed pierwszą warstwą a kolejne robić "od ręki"? Potrzeba maskowania występuje przy dłuższych prostych krawędziach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wrócę do Twojego pytania :

" Nie wychodzi od ręki..."

Jak nie wprawy lub pewnej ręki ( albo dwóch , ja podtrzymuje lewa dłonią prawa z pędzlem - język też pomaga ) to jedynie maskowanie wchodzi w grę . Co do akryli - nie znam się

Lubię olejne bo długo schną . Akurat żeby pomalować i zdjąć taśmę . Co znaczy długo?

Na pewno nie 24 godziny ale do pełnego utwardzenia , pewnego lepiej nie dotykać wcześniej.

Rozrzedzam do stanu w którym jest widoczny kolor na modelu , ja potrzebuję co najmniej 3 warstwy by kolor pokrył .

Kiedy ja używam taśmy - właśnie tylko przy prostych krawędziach .

Tak za każdym razem natychmiast taśma do oderwania , do następnej warstwy ponownie taśma.

Tu zaletą olejnych - jak za duzo farby można spokojnie doszlifować schodek na mokro.

Co ciekawe , taśma Tamiyi się nie sprawdza

Jeśli mówisz ,że musisz dodać retardera . Nie znam się na malowaniu akrylami ale na logikę rzecz biorąc - chyba tak ,do rzadkiej farby. Pędzel jak masz gęsta farbę natychmiast zasycha i duże powierzchnie nie da się pomalować jednym podejściem .

Nie wiem czy Ci pomogłem , opisałem tylko jak ja sobie próbuje radzić.

 

Pozdrawiam Hello

P.S. kiedy ja zaczynałem (pędzlem i aerografem )rozrzedzać farby , spokojnie można to zrobić co najmniej dwukrotnie mocniej niż się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Po niemal 2 latach wróciłem do kurzącego się na półce Pz.IV ausf. J mid. Model jest bliski ukończenia, ale natrafiłem na parę merytorycznych wątpliwości których rozwiązania nie udało mi się dotychczas znaleźć samemu.

Po pierwsze, gdzie powinien znajdować się otwór na kabel do przedniego światła? W modelu wygląda jakby miał wchodzić w spaw łączący zakładki płyt kadłuba. Drugie pytanie, czy zimmerit na J-kach zawsze był nakładany na błotniki?

RCf1WHP.jpg?3

No i w sumie najważniejsze, planuje zrobić ten model bez koła napinającego. Widziałem sporo zdjęć "shortracked" Panzerów, ale na żadnym nie moglem się dopatrzeć czy mocowanie tego koła wraz z mechanizmem jego elewacji w modelu Dragona jest poprawnie odwzorowana. W końcu niemal nic tam nie widać po założeniu koła...

C01ogTj.jpg?1

Wygląda mi to dosyć ubogo, ale być może tak było w rzeczywistości. Powinienem coś dodać albo zaszpachlować? Już poprawiłem niedoklejoną obudowę =P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... gdzie powinien znajdować się otwór na kabel do przedniego światła?

Rurka z przewodem "przechodziła" przez pancerz.Nie stosowano żadnej dodatkowej tulejki jak sugeruje pojazd w tym muzeum.

Nie montowano też notka - to pojazd z muzeum.

IMG_3616.jpg

>>>[b] tu widać dokładnie miejsce "przejścia" przez pancerz,[/b]

panzer_iv_57_of_97.jpg

>>> widok bardziej z góry, przewód wchodził zaraz za łączeniem płyt.

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_107.jpg

 

... czy zimmerit na J-kach zawsze był nakładany na błotniki?

Raczej TAK. Zresztą nie tylko ausf.J, ale też wcześniej na błotnikach z przodu i z tyłu. Na fotkach jeśli widać pastę na kadłubie czy osłonach to najczęściej też na błotnikach.

Oczywiście z błotników odpadał najszybciej.

 

... bez koła napinającego. ... niemal nic tam nie widać po założeniu koła...

>>> Trochę widać - że nic raczej tam nie ma.

Fotka z daleka na widok tylnego koła z prawej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_033.jpg

>>> zbliżenie na samo koło - lecz z lewej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_024.jpg

>>> tu całkiem blisko - i widać że jest inny (trochę) element niż z prawej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_023.jpg

Widok z tyłu - mocowanie koła

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_029.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meser262

 

Krzysztof,jesteś niezastąpiony, nieoceniony na tym forum. Podziwiam Twoją cierpliwość (często musisz się powtarzać), skrupulatność i pracowitość w odnajdywaniu konkretnych detali. Masz w tym niewątpliwie wielka pasję i wiedzę. Dziękuję za to osobiście, bo mnie także pomogłeś w pewnych sprawach...no właśnie...

Mam pytanie odnośnie...Geparda tzn Sd.Kfz.140. Czy masz jakieś jego fotografie, które przedstawiają wnętrze? Nie jest ich zbyt wiele...Mam w mojej 72 na warsztacie wiele modeli, min. tego biedaczka i nie mogę precyzyjnie rozgryźć wnętrza bo zdjęć jest naprawdę mało (podobnie jak z rzadko spotykanym 234/4 z którym podjąłem niedawno walkę). Strasznie żałuję, że nie mam czasu prowadzić tutaj warsztatów..bo wiele bym się nauczył i dowiedział...

 

Dziękuję.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof,jesteś ... .

Dziękuję serdecznie - nie wiem co powiedzieć (napisać) - zatkało mnie.

Najlepszą nauką jest powtarzanie tych samych kwestii wielokrotnie.

No i oczywiście mam z tego wielką frajdę - bo w niektórych przypadkach sam się uczę - szukając czegoś.

I tak będzie właśnie z wnętrzem do Sd.Kfz.140 "Gepard".Może gdzieś jest - tylko gdzie? No to może potrwać za co z góry przepraszam.

Duża część materiałów jest w "magazynie" w Polsce. No, ale wakacje tuż tuż.

... nie mogę precyzyjnie rozgryźć wnętrza ... podobnie jak z rzadko spotykanym 234/4 z którym podjąłem niedawno walkę.

No myślę że jest (będzie) na to lekarstwo - bez wertowania "magazynów"- ot to

nuts-and-bolts_vol40.png

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=28674&mode=thread&order=0

 

Znalazłem też fotki zrobione w Bovington tego pojazdu w

Armor-Photogallery-04-SdKfz234-1.jpg

 

... jak to koło było mocowane na tym bolcu?

Tego też nie wiem? Na razie. Nigdy w to nie wnikałem.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.