Jump to content

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Recommended Posts

 

Tak jak pokazał Markuz, jakiś bluetack albo podobna masa mocująca i środki wypełniaj taśmą np. Tamki.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No, to niech zapyta, nikt tu nie wyśmieje, tylko wytłumaczy. Nie widzę sensu zwracana innym uwagi odnośnie używanego słownictwa. Są tematy gdzie przy budowie Tygrysa jest więcej słów nieznanych niż te

No ja akurat nie robię właśnie z takich powodów.

k

Posted Images

Jak już zeszło na maskowanie - jak radzicie sobie z maskowaniem przy malowaniu pędzlem? Zwłaszcza wtedy kiedy chcecie uzyskać "ostre" przejścia? Jak na razie przy pancerce w 1:72 malowałem po prostu od ręki, ale to nie zawsze wychodzi... Maluję akrylami (Pactra, Vallejo, Model Master).

Link to post
Share on other sites

Michał_G

...malowałem po prostu od ręki...

 

Od ręki najlepiej , jeśli efekt niezadowalający zostaje tylko maskowanie .

Wtedy należy natychmiast odrywać taśmę póki farba mokra , w przeciwnym razie będą " schodki ".

 

Pozdrawiam Hello

Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do odpalenia warsztatu Ferdynada w 1:48 od tamki. Rozpoznałem temat dodatków w postaci blach haulera i zimmeritu tamki (na chwilę obecną o gąsienicach można zapomnieć). Pozostaje dobranie lufki aluminiowej. I tu mam zagwozdkę, ponieważ na rynku nie znalazłem dedykowanej do Ferdka, jednak z tego co wyczytałem w netach takie samo działo było zastosowane w czołgu Tiger II. Zastanawiam się czy do Ferdynanda można zastosować lufę RB Model 8.8cm KwK 43 L/71 King Tiger with Porsche turret nr 48B40?

Link to post
Share on other sites

Koledzy potrzebuję, pomocy w temacie skali 1/72. Konkretnie to kolega poprosił mnie o pomoc ale niestety nie mam zbyt dobrego rozeznania w tej skali stąd prośba o pomoc. Z oferowanych na rynku tygrysów w skali oczywiście 1/72, który zestaw aktualnie jest najlepszy merytorycznie? Z tego co kojarzę najwięcej przewija się w sklepach zestawów Revella i Dragona.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam, w sumie nie wiem gdzie takie pytanie o część bym mógł wrzucić, na giełdę też mam za mało postów. Czy ktoś miałby możliwość odstąpić/odsprzedać element od Jeepa z firmy Tamiya w skali 1/48, chodzi o stojak z mocowaniem dla browninga:

 

bW8So3P.jpg

Zdjęcie pobrane z internetu w celu doprecyzowania zagadnienia

 

Bardzo bym prosił o kontakt na PW.

Link to post
Share on other sites
Michał_G

...malowałem po prostu od ręki...

 

Od ręki najlepiej , jeśli efekt niezadowalający zostaje tylko maskowanie .

Wtedy należy natychmiast odrywać taśmę póki farba mokra , w przeciwnym razie będą " schodki ".

 

Pozdrawiam Hello

No to przy malowaniu pędzlem akrylami proste nie będzie. Żeby na czas oderwać taśmę to się da zrobić, dodam retardera do farby. Tyle że akrylowe to trzeba kilka warstw położyć... Czyli co, po każdej warstwie maskować od nowa? Czy też maskować tylko przed pierwszą warstwą a kolejne robić "od ręki"? Potrzeba maskowania występuje przy dłuższych prostych krawędziach...

Link to post
Share on other sites

Może wrócę do Twojego pytania :

" Nie wychodzi od ręki..."

Jak nie wprawy lub pewnej ręki ( albo dwóch , ja podtrzymuje lewa dłonią prawa z pędzlem - język też pomaga ) to jedynie maskowanie wchodzi w grę . Co do akryli - nie znam się

Lubię olejne bo długo schną . Akurat żeby pomalować i zdjąć taśmę . Co znaczy długo?

Na pewno nie 24 godziny ale do pełnego utwardzenia , pewnego lepiej nie dotykać wcześniej.

Rozrzedzam do stanu w którym jest widoczny kolor na modelu , ja potrzebuję co najmniej 3 warstwy by kolor pokrył .

Kiedy ja używam taśmy - właśnie tylko przy prostych krawędziach .

Tak za każdym razem natychmiast taśma do oderwania , do następnej warstwy ponownie taśma.

Tu zaletą olejnych - jak za duzo farby można spokojnie doszlifować schodek na mokro.

Co ciekawe , taśma Tamiyi się nie sprawdza

Jeśli mówisz ,że musisz dodać retardera . Nie znam się na malowaniu akrylami ale na logikę rzecz biorąc - chyba tak ,do rzadkiej farby. Pędzel jak masz gęsta farbę natychmiast zasycha i duże powierzchnie nie da się pomalować jednym podejściem .

Nie wiem czy Ci pomogłem , opisałem tylko jak ja sobie próbuje radzić.

 

Pozdrawiam Hello

P.S. kiedy ja zaczynałem (pędzlem i aerografem )rozrzedzać farby , spokojnie można to zrobić co najmniej dwukrotnie mocniej niż się wydaje.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Po niemal 2 latach wróciłem do kurzącego się na półce Pz.IV ausf. J mid. Model jest bliski ukończenia, ale natrafiłem na parę merytorycznych wątpliwości których rozwiązania nie udało mi się dotychczas znaleźć samemu.

Po pierwsze, gdzie powinien znajdować się otwór na kabel do przedniego światła? W modelu wygląda jakby miał wchodzić w spaw łączący zakładki płyt kadłuba. Drugie pytanie, czy zimmerit na J-kach zawsze był nakładany na błotniki?

RCf1WHP.jpg?3

No i w sumie najważniejsze, planuje zrobić ten model bez koła napinającego. Widziałem sporo zdjęć "shortracked" Panzerów, ale na żadnym nie moglem się dopatrzeć czy mocowanie tego koła wraz z mechanizmem jego elewacji w modelu Dragona jest poprawnie odwzorowana. W końcu niemal nic tam nie widać po założeniu koła...

C01ogTj.jpg?1

Wygląda mi to dosyć ubogo, ale być może tak było w rzeczywistości. Powinienem coś dodać albo zaszpachlować? Już poprawiłem niedoklejoną obudowę =P

Link to post
Share on other sites
... gdzie powinien znajdować się otwór na kabel do przedniego światła?

Rurka z przewodem "przechodziła" przez pancerz.Nie stosowano żadnej dodatkowej tulejki jak sugeruje pojazd w tym muzeum.

Nie montowano też notka - to pojazd z muzeum.

IMG_3616.jpg

>>>[b] tu widać dokładnie miejsce "przejścia" przez pancerz,[/b]

panzer_iv_57_of_97.jpg

>>> widok bardziej z góry, przewód wchodził zaraz za łączeniem płyt.

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_107.jpg

 

... czy zimmerit na J-kach zawsze był nakładany na błotniki?

Raczej TAK. Zresztą nie tylko ausf.J, ale też wcześniej na błotnikach z przodu i z tyłu. Na fotkach jeśli widać pastę na kadłubie czy osłonach to najczęściej też na błotnikach.

Oczywiście z błotników odpadał najszybciej.

 

... bez koła napinającego. ... niemal nic tam nie widać po założeniu koła...

>>> Trochę widać - że nic raczej tam nie ma.

Fotka z daleka na widok tylnego koła z prawej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_033.jpg

>>> zbliżenie na samo koło - lecz z lewej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_024.jpg

>>> tu całkiem blisko - i widać że jest inny (trochę) element niż z prawej strony

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_023.jpg

Widok z tyłu - mocowanie koła

Pz_Kpfw_IV_Mikkeli_029.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to post
Share on other sites

@meser262

 

Krzysztof,jesteś niezastąpiony, nieoceniony na tym forum. Podziwiam Twoją cierpliwość (często musisz się powtarzać), skrupulatność i pracowitość w odnajdywaniu konkretnych detali. Masz w tym niewątpliwie wielka pasję i wiedzę. Dziękuję za to osobiście, bo mnie także pomogłeś w pewnych sprawach...no właśnie...

Mam pytanie odnośnie...Geparda tzn Sd.Kfz.140. Czy masz jakieś jego fotografie, które przedstawiają wnętrze? Nie jest ich zbyt wiele...Mam w mojej 72 na warsztacie wiele modeli, min. tego biedaczka i nie mogę precyzyjnie rozgryźć wnętrza bo zdjęć jest naprawdę mało (podobnie jak z rzadko spotykanym 234/4 z którym podjąłem niedawno walkę). Strasznie żałuję, że nie mam czasu prowadzić tutaj warsztatów..bo wiele bym się nauczył i dowiedział...

 

Dziękuję.

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc. Pozostaje mi w takim razie zadać głupie pytanie, jak to koło było mocowane na tym bolcu? Nie powinno być w nim jakiegoś otworu w który by się je dokręcało? :s

Link to post
Share on other sites
Krzysztof,jesteś ... .

Dziękuję serdecznie - nie wiem co powiedzieć (napisać) - zatkało mnie.

Najlepszą nauką jest powtarzanie tych samych kwestii wielokrotnie.

No i oczywiście mam z tego wielką frajdę - bo w niektórych przypadkach sam się uczę - szukając czegoś.

I tak będzie właśnie z wnętrzem do Sd.Kfz.140 "Gepard".Może gdzieś jest - tylko gdzie? No to może potrwać za co z góry przepraszam.

Duża część materiałów jest w "magazynie" w Polsce. No, ale wakacje tuż tuż.

... nie mogę precyzyjnie rozgryźć wnętrza ... podobnie jak z rzadko spotykanym 234/4 z którym podjąłem niedawno walkę.

No myślę że jest (będzie) na to lekarstwo - bez wertowania "magazynów"- ot to

nuts-and-bolts_vol40.png

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=28674&mode=thread&order=0

 

Znalazłem też fotki zrobione w Bovington tego pojazdu w

Armor-Photogallery-04-SdKfz234-1.jpg

 

... jak to koło było mocowane na tym bolcu?

Tego też nie wiem? Na razie. Nigdy w to nie wnikałem.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to post
Share on other sites
Strykery Strykerami, ale szybę to byś mógł umyć

Mógłbym, następnym razem umyję

 

Eeee tam czystość szyby nie wpływa na pracę silnika . Pozdr. A.

 

To prawda, na szczęście jeszcze dobrze pracuje

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.