spiton Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Taki Master to samolot szkolno bojowy. Mamy takie położenie geograficzne, ze w razie czego będziemy państwem frontowym. I wtedy możliwość niezasysania brudów z płyty lotniska może się okazać bardzo potrzebna. F-6, bedą musiały mieć czyste pasy, co ogranicza ich dyslokacje, zatem pewnie po paru godzinach konfliktu będą stertą złomu. Ja bym wolał, mieć samoloty, których szansa przetrwania pierwszych zmasowanych ataków na bazy lotnicze jest duża. Czyli samolotów, które by mogły operować z ciągle innych lotnisk. Myśliwce operujące z jednej bazy sa banalnie proste do rozwałki. Słowem zawyżone standardy czystości pasa, są na kursie kolizyjnym z przetrwaniem samolotu w realiach konfliktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Sierpnia 2015 Share Napisano 1 Sierpnia 2015 Spiton, F-16 ma poczwórne flight controlsy , czyli układ sterowania , z tego co pamietam normalnie jeden moze być wyłaczony z eksploatacji . W sytuacji naprawde pilnej potrzeby operacyjnej moze latać z jednym sprawnym FC. Tak samo z odkurzaniem pasa/lądowiska nikt nie będzie zawracał sobie gitary czyszczeniem czegokolwiek , nawet jesli złapie cos do silnika dopoki bedzie utrzymywał sie w powietrzu ma jechac do celu .Tam czy spadnie sam czy go zestrzelą nie robi nikomu róznicy .Ma doleciec i zniszczyć wyznaczony cel .I tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 2 Sierpnia 2015 Share Napisano 2 Sierpnia 2015 I wtedy możliwość niezasysania brudów z płyty lotniska może się okazać bardzo potrzebna. F-6, bedą musiały mieć czyste pasy, co ogranicza ich dyslokacje, zatem pewnie po paru godzinach konfliktu będą stertą złomu. Pogląd taki nie zmienia faktu korzystania przez F-16 (norweskie, holenderskie) z DOL. To, że u nas się tego nie ćwiczy (a widziałem kilka różnych, mniej i bardziej sensownych wytłumaczeń), nie znaczy, że się nie da. Bo się da, jak się chce. Master pewnie też by mógł - gdyby ktoś zechciał, awaryjnie... Wbrew pozorom to nie jest tak, że od razu samolot się rozleci i w ogóle padaka. Najczęściej po prostu spadnie resurs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 2 Sierpnia 2015 Share Napisano 2 Sierpnia 2015 niestety kadłuby Jaka produkcyjnego i Mastera są bardzo podobne ale zupełnie inne niż w Amodelu. Wersje produkcyjne obu samolotów mają bardziej obły kadłub, w prototypach był niższy w części nadsilnikowej a na środku kadłuba miał podwyższenie na którym umieszczony był statecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 6 Sierpnia 2015 Share Napisano 6 Sierpnia 2015 niestety kadłuby Jaka produkcyjnego i Mastera są bardzo podobne ale zupełnie inne niż w Amodelu. Wersje produkcyjne obu samolotów mają bardziej obły kadłub Wyciągnąłem swojego Jaka 130 z Amodel (72157) i mogę potwierdzić, że kadłub w części tylnej (silnikowej) nie ma nic wspólnego z Masterem. Na dodatek podwozie jest chowane do tyłu zamiast do przodu i jest mocowane w innym miejscu. Mastera raczej z tych AModel-owych Jaków nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsd1968 Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 nawet jakby chciał człowiek coś wyrzeźbić to znaleźć rysunki z przekrojami do Mastera graniczy z cudem, chyba że ja źle szukam. chłopaki od RC budują kilka od podstaw więc jakieś plany są tylko gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Stycznia 2016 Share Napisano 22 Stycznia 2016 W ramach ciekawostki i na odgrzanie tematu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Stycznia 2016 Share Napisano 22 Stycznia 2016 Ostatnio moda na malowania retro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Stycznia 2016 Share Napisano 22 Stycznia 2016 Ta "sklejka" to znak wodny na zdjęciu. Raczej wątpię, żeby to był polski, po prostu wyguglane zdjęcie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 22 Stycznia 2016 Share Napisano 22 Stycznia 2016 I co to jest? Pierwszy polski, czy tylko że niepomalowany? Wygląda jak częściowo kryty sklejką, zwłaszcza poniżej przedniej kabiny ;-) Polskie są jeszcze na linii produkcyjnej. 2 sztuki, jeśli się nie mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 12 Lutego 2016 Share Napisano 12 Lutego 2016 Przy okazji dopowiem, że na końcówkę tego roku zapowiadany jest (o ile wiem pierwszy) model Mastera. Będzie to żywica 1/144 za ciężkie pieniądze (ok. 100 zł), ale na początek dobrze, że w ogóle coś będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 6 Czerwca 2016 Share Napisano 6 Czerwca 2016 Znajome wiewiórki wykradły zdjęcie w polskim malowaniu: . A przy okazji producent się przechrzcił i teraz zwie się: Leonardo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 7 Czerwca 2016 Share Napisano 7 Czerwca 2016 A jest znana dokładna data, kiedy pierwszy egzemplarz trafi do nas? Może jest planowana jakaś oficjalna, ogólnodostępna impreza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Czerwca 2016 Share Napisano 7 Czerwca 2016 Pierwsze Mastery powinny pojawić się w Dęblinie jeszcze w tym roku. http://www.defence24.pl/382006,polski-master-zaprezentowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Share Napisano 7 Czerwca 2016 Podobno z końcem listopada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 7 Czerwca 2016 Share Napisano 7 Czerwca 2016 Tylko czemu taka duza szachownica? I ktos fotele podwedzil :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 7 Czerwca 2016 Share Napisano 7 Czerwca 2016 Ot, nasi rezygnują z maskowania w ramach IFF. I może ma to cokolwiek sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2016 Z qalimar podejrzewamy, że to prowizorka jeszcze. Numer jest za duży, statecznik nie jest do końca pomalowany (brakuje drugiego koloru). Nie ma też szachownic na skrzydłach, a przynajmniej tych na górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 8 Czerwca 2016 Share Napisano 8 Czerwca 2016 Może. Ale niekoniecznie. I w sumie rezygnacja z szarych oznakowań taka głupia nie jest - bo radar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Czerwca 2016 Share Napisano 8 Czerwca 2016 A to nie tak, że rozmiar szachownicy jest regulaminowy, tylko samolot kurdupel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 8 Czerwca 2016 Share Napisano 8 Czerwca 2016 Też możliwe Ja się odnoszę do kolorów tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz84 Napisano 10 Czerwca 2016 Share Napisano 10 Czerwca 2016 Właśnie jak przeglądałem ten temat , czytałem gazete Wysłane z Nokia 3310 za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Lipca 2016 Share Napisano 7 Lipca 2016 Oblatany. http://www.defence24.pl/402354,polski-master-wzbil-sie-w-powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 7 Lipca 2016 Share Napisano 7 Lipca 2016 (edytowane) Czyli polskie oznaczenia nie były namalowane docelowo, tylko tymczasowo naklejone na potrzebę oficjeli i prasy. Ciekawe też, czy dojdzie jeszcze drugi kolor na stateczniku. Edytowane 7 Lipca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Lipca 2016 Share Napisano 7 Lipca 2016 Stałe oznaczenia państwowe nanoszone (lub odsłaniane) są dopiero po przyjęciu na stan. Przed odbiorem technicznym samoloty nie są własnością SP. Z resztą w lotnictwie cywilnym sprawy mają się tak samo. A do zdjęć wcześniej to ich nakleili ile się da i gdzie popadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.