tenzan Napisano 23 Maja 2017 Share Napisano 23 Maja 2017 Mogę tylko westchnąć z nutką zazdrości - jak do tej pory świetna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 23 Maja 2017 Autor Share Napisano 23 Maja 2017 (edytowane) Mam nadzieję, że Rymulus nie potratuje mojego postu jako zaśmiecanie wątku. Panie Andrzeju, nie ma mowy o zaśmiecaniu wątku. Porady od osób piszących na forum są bardzo cenne. Wczorajszego wieczoru skorzystałem już z jednej, o czyn za chwilę. O igłach od weterynarza nie pomyślałem, a przecież mój przyjaciel uprawia właśnie tę profesję. Ja od wielu lat używam takiej zwykłej olejnej farby testorsa: http://www.martola.com.pl/en2681/produkty67619/silver_chrome_trim Szkoda, że nie napisałeś tego wczoraj gdy finalizowałem zamówienie w sklepie MH. Choć może to lepiej, bo testując różne "srebrzanki" dorobiłem się farb Tamiy, Humbroli, Model Mastera, a niebawem dotrą jeszcze Alclady i srebrny Mr. Hobby. Jak tak dalej pójdzie to za chwilę będą one stanowić 50% stanu moich wszystkich farb. Mosiężnym rurką muszę się przyjrzeć, sprawdzić w jakich występują rozmiarach i zastanowić się nad ich ewentualnym zastosowaniem. Robiąc z nich podwozie nadal jednak pozostaje kwestia malowania tłoków amortyzatora. Wracając do kolejnego podejścia do amortyzatorów, kolega Mikele poradził mi żebym okleił je srebrną taśmą. Użyłem więc taśmy aluminiowej samoprzylepnej przyciętej do odpowiedniej szerokości. Efekt jest bardzo fajny. Łączenia taśmy prawie nie widać, poza tym będzie od strony koła więc tym bardziej nie będzie tego widać. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slee Napisano 23 Maja 2017 Share Napisano 23 Maja 2017 Mosiężnym rurką muszę się przyjrzeć, sprawdzić w jakich występują rozmiarach i zastanowić się nad ich ewentualnym zastosowaniem. Robiąc z nich podwozie nadal jednak pozostaje kwestia malowania tłoków amortyzatora. Nie tylko mosiezne, mozna kupic tez niklowe - https://www.emodels.co.uk/albion-alloys-nickel-silver-micro-tube-pack-0-3mm-0-5mm-0-7mm-sft6.html, albo aluminiowe - https://www.emodels.co.uk/albion-alloys-aluminum-micro-tube-pack-0-4mm-0-6mm-0-8mm-1-0mm-sft3.html. Wybor srednic tez ogromny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_chacewicz Napisano 4 Czerwca 2017 Share Napisano 4 Czerwca 2017 Do amortyzatorów polecam folię aluminiową ale nie tę grubą samoprzylepną do instalacji wentylacyjnych tylko zwykłą kuchenną przyklejaną na klej do folii Microscale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Do amortyzatorów polecam folię aluminiową ale nie tę grubą samoprzylepną do instalacji wentylacyjnych tylko zwykłą kuchenną przyklejaną na klej do folii Microscale. Ostatnio nabyłem taśmę samoprzylepną metalizowaną, chyba używa się jej właśnie do instalacji wentylacyjnych. Na amortyzatorze wygląda rewelacyjnie, dodatkowo ma tą zaletę, że jej grubość jest poniżej 0,05mm i jest samoprzylepna. Skoro podwozie zostało ukończone wróciłem znów do skrzydeł. Wytrasowałem ponownie linie podziału, które znikły po przeróbce. Przyznam, że była to syzyfowa praca. Trasowanie linii, która przebiega przez różne materiały (plastik, masa chemoutwardzalna, szpachla), nie jest proste. Cała robota polegała na nacięciu linii, szpachlowaniu miejsc w których szpachla się wykruszyła, szlifowaniu i znów nacinaniu, szpachlowaniu, szlifowaniu itd. aż do zadowalającego efektu. Dokleiłem także stateczniki poziome i wystrugałem do ostatecznego kształtu ster kierunku. Wziąłem się za uzbrajanie w detale oszklenia nawigatora. Na początek postanowiłem zdjąć z niego maskowanie aby widzieć dokładnie moje poczynania we wnętrzu. Coś oczywiście musiało się ... uszkodzić. W miejscu delikatnych rys, które powstały gdy żyletką przycinałem taśmę maskującą owiewka pękła. Witki mi w tym momencie opadły. Miałem świadomość, że kopyto na którym tłoczyłem owiewką jest całe popękane. Chcąc uratować sytuację całe kopyto wypełniłem poxipolem w celu jego maksymalnego usztywnienia, następnie zabrałem się za szlifowanie i polerowanie kopyta. Zacząłem więc tłoczyć, kilka pierwszych prób nie wyszło oczywiście. Udało mi się w końcu wytłoczyć z przeźroczystego hipsu owiewkę o odpowiednim kształcie. Okazała się ona jednak zbyt miękka, tak jak ta uszkodzona. Wziąłem do tłoczenia opakowanie po żywicach Eduarda, materiał okazał się świetny do tłoczenia. Owiewka jest sztywna choć jej grubość nie jest wiele większa od tej z hipsu. Niestety jest niewielki problem z przejrzystością, plastik ma jakby wewnętrzne zniekształcenia. Widać to przede wszystkim na zdjęciach makro, w rzeczywistości efekt jest zadowalający, a jak na moje obecne możliwości w tej dziedzinie to nawet dobry. Na koniec dwa pytania. Po pierwsze czy może mi ktoś doradzić gdzie i jaką konkretnie kupić dobrą ostrą pęsetę. Nabyłem ostatnio kolejną, która na zdjęciu wyglądała dobrze, niestety jej jakość jest powiedzmy rozczarowująca. Po drugie, w niedalekiej przyszłości będę potrzebował pomocy w zaprojektowaniu i wydrukowaniu numerów bocznych dla iła bo te zestawowe są nieco za małe. Czy możecie mi podpowiedzieć do kogo mogę się zgłosić w tej sprawie. Mam świadomość, że sporo osób na forum robi sobie samodzielnie kalki ale kto, to ja nie wiem. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurayahip Napisano 5 Czerwca 2017 Share Napisano 5 Czerwca 2017 ostrą dostaniesz w Castoramie - Topex za dyche...ale ostra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 6 Czerwca 2017 Share Napisano 6 Czerwca 2017 Po drugie, w niedalekiej przyszłości będę potrzebował pomocy w zaprojektowaniu i wydrukowaniu numerów bocznych dla iła bo te zestawowe są nieco za małe. Czy możecie mi podpowiedzieć do kogo mogę się zgłosić w tej sprawie. Mam świadomość, że sporo osób na forum robi sobie samodzielnie kalki ale kto, to ja nie wiem. Poproszę o PW. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Polakierowałem koła i trochę je pobrudziłem. Jako że robię takie efekty pierwszy raz to proszę was o ocenę i uwagi. Jeśli uważacie, że trzeba coś dodać albo usunąć to piszcie. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Czerwca 2017 Share Napisano 7 Czerwca 2017 Jest elegancko. Same piasty mogły by być nieco rozjaśnione lokalnie, bo są ciemne i jednolite i na zdjęciach w powiększeniu detal jest czytelny, ale przy samym modelu będą tylko ciemną plamą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_chacewicz Napisano 8 Czerwca 2017 Share Napisano 8 Czerwca 2017 Co do pytania o pensety, wpisz na Allegro penseta esd mam 2 sztuki i bardzo sobie chwalę, ostre, w komplecie z zatyczkami. Kiedyś też kupiłem bardzo precyzyjną pensete skośną pod marką Italeri ale dawno to było i te dostępne teraz wyglądają trochę inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 9 Czerwca 2017 Share Napisano 9 Czerwca 2017 Ja natomiast bardzo sobie chwalę pęsety Excela. Mam trzy sztuki różnego rodzaju i są bardzo fajne, precyzyjną też mam i jest naprawdę ostra i świetnie się sprawdza nawet do najmniejszych elementów w 1/72. Dostępne chyba w każdym sklepie modelarskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joles Napisano 9 Czerwca 2017 Share Napisano 9 Czerwca 2017 Do amortyzatorów polecam folię aluminiową ale nie tę grubą samoprzylepną do instalacji wentylacyjnych tylko zwykłą kuchenną przyklejaną na klej do folii Microscale. Ostatnio nabyłem taśmę samoprzylepną metalizowaną, chyba używa się jej właśnie do instalacji wentylacyjnych. Na amortyzatorze wygląda rewelacyjnie, dodatkowo ma tą zaletę, że jej grubość jest poniżej 0,05mm i jest samoprzylepna. Możesz napisać jak nazywa się ta taśma + ew. gdzie można ją dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2017 Możesz napisać jak nazywa się ta taśma + ew. gdzie można ją dostać? Ta tasma to Blue Dolphin bez jakiejs konkretnej nazwy, najlepiej taka rolke zaczac i pomacac czy aby nie jest to tasma z aluminium, a kupilem ja w Mrowce. Co do pytania o pensety, wpisz na Allegro penseta esd mam 2 sztuki i bardzo sobie chwalę, ostre, w komplecie z zatyczkami. Kiedyś też kupiłem bardzo precyzyjną pensete skośną pod marką Italeri ale dawno to było i te dostępne teraz wyglądają trochę inaczej. Otatnio wlasnie tej firmy pesete kupilem. Poza tym ze jest troche nierowna to jeszcze przy nieco mocniejszym nacisku jej czubek sie otwiera zamiast mocniej zaciskac. Przepraszam za brak polskich znakow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 18 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, czas przedstawić kilka fotek z prac. Nie ma tego za wiele bo przez kilka ostatnich dni robiłem próby ze srebrną farbą. Starałem się znaleźć jakąś metodę aby postarzyć ten kolor tak aby wyglądał na modelu na "spracowany". Do modelu dorobiłem tylko cztery elementy, wszystkie do kabiny pilota, która jest już prawie skończona. Do dorobienia zostały trzy wajchy, które wykonam dopiero po polakierowaniu samolotu by ich nie pourywać. Te dorobione elementy to dwie małe kosteczki do wnętrza kabiny, których nie widać praktycznie, oraz osłona tablicy przyrządów i celownik. Przykleiłem również owiewkę w której dorobiłem uchwyt celownika. Do celownika będzie jeszcze doklejona szybka i jeśli mi się uda to do tego wystającego ostrego elementu dokleję kółeczko z drutu 0,1mm o średnicy około 0,3mm (dwa kółeczka już zrobiłem). Do okrągłego okienka w owiewce dokleiłem mały prostokącik przeźroczystego plastiku który ma imitować znajdujący się tam zawias. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 21 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Wraz z latem zaczyna się wakacyjny czas wyjazdów, przyjazdów i rozjazdów, więc niestety warsztat przystopuje mniej więcej do połowy sierpnia. Przy Ile bawiłem się w dorabianie różnych elementów, które wypatrzyłam na zdjęciach, a w modelu nie były uwzględnione. Dorobiłem więc coś co znajduje się na gondoli silnika... ... i obwódki dookoła dorobionych wcześniej otworów nieznanego mi przeznaczenia. Przy wykonywaniu tych elementów upewniłem się, że zakup hipsu 0,1mm był dobrym pomysłem. Widać, że wymagają jeszcze poprawek szlifierskich, a jak to nie pomoże to zrywanie i podejście do wykonania numer dwa. Dorobiłem także chwyt powietrza przed kabiną strzelca oraz po drugiej stronie kadłuba, pomiędzy skrzydłem a statecznikiem, dwa drobne elementy. Jeden z tych elementów to kawałek igły 0,25mm (to ta taka ciemniejsza kropka na zdjęciu). Do szklarni strzelca doszła ramka od wewnętrznej strony. Skończoną szklarnię wkleiłem na swoje miejsce. Złapałem ją punktowo klejem CA a resztę połączeń posmarowałem wikolem. Oczywiście zanim przykleiłem szybę zamontowałem wewnątrz celownik strzelca zrobiony dawno, dawno temu. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 22 Czerwca 2017 Share Napisano 22 Czerwca 2017 Nie boisz się takiego szpachlowania CA koło elementów przezroczystych? Jak to później obrabiasz? Dobonder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 23 Czerwca 2017 Share Napisano 23 Czerwca 2017 Przerąbana robota, taka misterna i precyzyjna. Szacuneczek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 24 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 24 Czerwca 2017 Nie boisz się takiego szpachlowania CA koło elementów przezroczystych? Jak to później obrabiasz? Dobonder? Klejem CA złapałem oszklenie tylko na rogach, reszta to wikol. Wikolem kleiłem pierwszy raz i żeby mieć pewność, bo nie wiem jak klei on plastik, to posmarowałem szklarnię nim dookoła. Na zdjęciu to co się tak błyszczy to właśnie wikol, CA bym nie zaryzykował z obawy przed "zaparowaniem" oszklenia. Czym to będę obrabiał? Prawdę mówiąc jeszcze nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Ziober Napisano 25 Czerwca 2017 Share Napisano 25 Czerwca 2017 (edytowane) Wikolem kleiłem pierwszy raz i (…) nie wiem jak klei on plastik Wikol nie klei plastiku, on go tylko „przyczepia”. CA bym nie zaryzykował z obawy przed "zaparowaniem" oszklenia Klejem cyjanoakrylowym można bezpiecznie kleić elementy przezroczyste (zwlaszcza bardzo cienkie), ale wymaga to odpowiedniej metody aplikowania „mikroskopijnych” ilości kleju. Dziś jednak mamy zdecydowanie lepszy klej do tego akurat celu, czyli części przezroczystych – światłoutwardzalny Bondic. Parę osób na forum już go polecało i trochę się dziwię, że jeszcze nie stał się podstawowym klejem do detali przezroczystych i do bardzo małych elementów klejonych na styk. Oczywiście cena jest wysoka, ale nie trzeba go używać „do wszystkiego” i wtedy jeden kartridż starcza na bardzo długo. Na zdjęciu dla przykładu detale klejone na Bondic, wprawdzie nieprzezroczyste, ale bardzo małe. I zero śladu klejenia. Tych najmniejszych „elemencików” żadnym innym klejem nie udałoby mi się skleić kompletnie bez najmniejszego śladu spoiny (zwłaszcza, że niektóre detale trzeba było trochę „poprzesuwać” zanim udało mi się je wpasować na właściwe miejsce. I żaden Debonder do wymywania nie był potrzebny. Edytowane 25 Czerwca 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 25 Czerwca 2017 Share Napisano 25 Czerwca 2017 Panie Andrzeju... CA i Bondic kleją plastik tak samo jak Wikol - te kleje różnią się tylko wytrzymałością mechaniczną. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. ;-) PS: jestem fanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Ziober Napisano 25 Czerwca 2017 Share Napisano 25 Czerwca 2017 Ferret77 napisał: CA i Bondic kleją plastik tak samo jak Wikol - te kleje różnią się tylko wytrzymałością mechaniczną. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. No właśnie o tę „wytrzymałość mechaniczną” mi chodziło. I jeszcze na dodatek o możliwość czystości klejenia. Ale nie będę się z nikim sprzeczał, kto ma inne zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry Napisano 25 Czerwca 2017 Share Napisano 25 Czerwca 2017 Czyzby audycja zawierała lokowanie produktu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 25 Czerwca 2017 Share Napisano 25 Czerwca 2017 A wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie można przykleić owiewki normalnie przy pomocy Tamiya Extra Thin Cement, jak człowiek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 25 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 25 Czerwca 2017 A wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie można przykleić owiewki normalnie przy pomocy Tamiya Extra Thin Cement, jak człowiek? Jakiś czas temu na źle wytłoczonej z przeźroczystego hipsu owiewce testowałem ten klej. Sprawdzałem jak się ten rodzaj plastiku zachowa np po posmarowaniu go tym klejem i jak będą się go trzymały elementy z innego rodzaju plastiku. Świetna informacja była taka, że klej po odparowaniu nie pozostawiał na przeźroczystym elemencie żadnego śladu, niestety elementy przyklejone za jego pomocą lekko trącone odpadały. Doszedłem do wniosku, że ten klej nie reaguje z tym materiałem wystarczająco dobrze by użyć go do przyklejenia owiewki do modelu. Dziś jednak mamy zdecydowanie lepszy klej do tego akurat celu, czyli części przezroczystych – światłoutwardzalny Bondic. Parę osób na forum już go polecało i trochę się dziwię, że jeszcze nie stał się podstawowym klejem do detali przezroczystych i do bardzo małych elementów klejonych na styk. Oczywiście cena jest wysoka, ale nie trzeba go używać „do wszystkiego” i wtedy jeden kartridż starcza na bardzo długo. O tym kleju myślałem już na etapie budowy kabin w Ile, szczególnie zastosowanie go do klejenia bardzo małych elementów z różnych materiałów (metal z plastikiem). Prawdę mówiąc powstrzymała mnie jak na razie cena bo w moim przypadku muszę ją pomnożyć razy dwa. Gdyby żona zobaczyła że mam ten klej zaraz bym usłyszał pytanie gdzie jest drugi zestaw dla niej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SnaQ Napisano 26 Czerwca 2017 Share Napisano 26 Czerwca 2017 Jakiś czas temu na źle wytłoczonej z przeźroczystego hipsu owiewce testowałem ten klej. Sprawdzałem jak się ten rodzaj plastiku zachowa np po posmarowaniu go tym klejem i jak będą się go trzymały elementy z innego rodzaju plastiku. Świetna informacja była taka, że klej po odparowaniu nie pozostawiał na przeźroczystym elemencie żadnego śladu, niestety elementy przyklejone za jego pomocą lekko trącone odpadały. Doszedłem do wniosku, że ten klej nie reaguje z tym materiałem wystarczająco dobrze by użyć go do przyklejenia owiewki do modelu. Ale to było widocznie tworzywo celulozowe, do vacu. Tamiya Extra Thin jest do polistyrenu, elementów kształtowanych metodą wtryskową. Użyty z rozwagą bardzo ładnie klei owiewki. Na zdjęciu dla przykładu detale klejone na Bondic, wprawdzie nieprzezroczyste, ale bardzo małe. I zero śladu klejenia. Tych najmniejszych „elemencików” żadnym innym klejem nie udałoby mi się skleić kompletnie bez najmniejszego śladu spoiny (zwłaszcza, że niektóre detale trzeba było trochę „poprzesuwać” zanim udało mi się je wpasować na właściwe miejsce. Z czego wynika "niewidzialność" spoiny? Klej da się położyć tak cienką warstwą, czy też chodzi o możliwość usunięcia go z niechcianych powierzchni przed utwardzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.