Thalgonis Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 No dobra, załóżmy że chcę zarydzykować - co mam tam wybrać jako przesyłkę (nie chodzi o czasy dostawy): jakieś SAL, jakieś EMS - nie ogarniam tego... Shipping Info Estimate for non-preorder items to Standard Int'l Shipping Usually ships by SAL Small Packet (averages 10-30 business days) ¥800 Express Int'l Shipping Usually ships by EMS (Trackable) (averages 2-7 business days) ¥2,110 Standard Int'l Shipping Usually ships by SAL Parcel (averages 10-30 business days) ¥2,860 Fedex Economy (averages 2-5 business days) ¥2,900 DHL Express (averages 1-4 business days) ¥4,100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 ja zawsze biore rejestrowane (trackable) - troche drożej, ale nie wsiąknie paczka gdzieś po drodze. Ale wiele osób bierze najtańszą nierejestrowaną przesyłkę i nie ma problemów. Najszybsza dostawa jeste fedexem albo DHLem, szybko też cło ogarniają, bo wszystko mailem idzie. EMS to dostaniesz list polecony z poczty, odpisać możesz już na email. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slamacek Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 Najprościej jest wziąć EMSa, praktycznie będziesz miał aerograf za tydzień w domu. Jeśli nie chcesz się spieszyć, najtańszy SAL i miesiąc czekania (choć ostatnio tylko 14-18 dni. Przez kilka lat wszystkie przesyłki nierejestrowane dotarły do mnie bez przeszkód i żadnych uszkodzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 Wybierając jakiegokolwiek kuriera, masz niemal pewność, że dojdzie cło/vat. Największe szanse ominięcia daje wysyłka najtańszą opcją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 Dzięki za objaśnienia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 Tylko jak korzystam z SAL opłat dodatkowych brak. Paczka najdłużej szła 3 tyg. Przeważnie 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 A propos - macie jakieś "typy" jutjubowskich poradników z cyklu "jak malować aerografem"? :-) Pewno nie, bo tu każdy już umie, tylko ja taki zacofany ;-) Wbrew pozorom malowanie aerografem jest banalnie proste, pod warunkiem że użyjesz dobrych farb, które nie zapychają dyszy. Reszta to kwestia doboru ciśnienia i gęstości farby. Ja używam głównie Gunze, Tamiya i MRP, rozcieńczane (poza MRP, bo te są gotowe w butelkach) od 1:1 do 1:3, 1:4, czasami bardziej. Ciśnienie z reguły nieco poniżej 1 bara. Cała filozofia. Reszta to kwestia wyrobienia sobie wyczcia, żeby nie zalewać modelu farbą, tylko kłaść mgiełką cienkie, transparentne warstwy. Tu masz bardzo fajnego modelarza, który nie tylko szczegółowo pokazuje co robi, ale jeszcze dokładnie informuje jakie farby, czym i jak rozcieńczone używa i na jakim ciśnieniu maluje. Zwróć uwage jak kładzie kolory, jak je różnicuje, jak cieniuje. Wiele się można od niego nauczyć, gdy ktoś nie ma podstaw. https://www.youtube.com/channel/UC2UPftBhkCUwQyCGSQxCbNQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 Ja będę na starcie jechał na Gunze (seria H) bo mam zestaw pod luftwaffe, który kupiony pod pędzel okazał się strzałem kulą w płot. Teraz będzie jak znalazł. Tak, znam kanał Scale-a-ton, to prawda, świetnie to pokazuje. PS. ten mój aero ma mieć "w sobie" regulację ciśnienia powietrza. Czyli ustawiać na kompresorze więcej a regulować przy aero, czy jednak zacząć przygodę od regulacji w kompresorze, co by się organoleptycznie połapać w tych wszystkich barach? ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Ustaw na kompresorze 1.2 bar i potem sobie dokładnie reguluj na aerografie. Dobry sprzęt kupujesz, będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIRO Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Ustaw na kompresorze ok. 1 bar, a tym dynksem przy aero ustawiasz sobie potem precyzyjnie pod gęstość farby, jaką wpadłeś do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Ja ustawiam z reguły ponad 2 bary i mam maksymalne ciśnienie dobre do płukania aerografu, a minimalne jakie tylko chcę. MAC (czyli ten dynks) to fajna rzecz, możesz sobie jednocześnie puszczać farbę z aerografu i ustawić graniczne ciśnienie, pomiędzy kiedy farba leci mgiełką i kiedy kropelkuje (znaczy to że albo ciśnienie za niskie, albo farba za gęsta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Dobra, pierwsze próby za mną. Efekty takie sobie - nie wiem dlaczego prawie zawsze, przy pierwszym naciśnięciu „spustu” zawsze mam leciutkie (kropelka, góra dwie) plucie - potem już idzie gładko. Z tego co tu wyczytałem wcześniej to chyba trzeba by poprawić rozcieńczenie farby... Ale mam drugą sprawę - czy posiadacze Procona Boya mogą mi napisać, czy używają także innych farbek niż Gunze? Bo sprzedawca zasugerował, że do tych aerografów najlepiej nadają się tylko farby japońskie czyli Gunze lub tamka z nakierowaniem na Gunze... Ponoć przy używaniu tylko tych farbek wystarczy tylko przepłukiwać systematycznie aero i można zapomnieć o rozkręcaniu i gruntownym czyszczeniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Co do tej kropelki: sprawdź czy na pewno najpierw wciskasz spust (leci powietrze), a potem dopiero puszczasz farbę. Zakończenie malowania to odwrotna kolejność, powinno pomóc. Co do farb: Gunze i Tamiya są absolutnym topem jeśli chodzi o farby modelarskie do aerografu. Łatwo się nimi maluje i nie zapychają aerografu, tak że nie trzeba jakoś specjalnie po nich go czyścić. Ale uwaga: aerek po każdym malowaniu trzeba dokładnie przepłukać, "przebąbelkować", jeśli jakieś osady z farby zostały wewnątrz zbiorniczka i w korpusie, tam gdzie widać iglicę, to warto je wyczyścić pędzelkiem i z rozpuszczalnikiem. Ważne abyś nie zostawił resztek farby w aerku, bo to się kiedyś może zemścić. Nie żałuj środka do czyszczenia aerografu w tym celu. Jeśli faktycznie będziesz go dokładnie czyścił po pracy, to tak jak powiedział sprzedawca, nie trzeba będzie go rozkręcać i gruntownie czyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Czyli potwierdzasz. OK. Przepłukuję do tej pory, aż na papierze, na który puszczam strumień powietrza, nic się już nie pojawia - dobrże? :-) Oczywiście pojemnik na farbę czyszczę także. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Różne są techniki, powiem jak ja to robię. Wlewam prawie pełny zbiorniczek acetonu i po prostu wypłukuję go. Kolejny zbiorniczek (albo mniej, w sumie nie ma dużego znaczenia) i tym razem zatykam wylot dyszy robiąc tzw. backflowa, czyli bąbelkowanie. Robię to dość długo, kilkadziesiąt sekund (ale uważam żeby aecotn nie wyleciał ze zbiorniczka, trzeba to robić z wyczuciem, bardzo delikatnie cofając iglicę) aż resztki farby zostaną wypłukane z dyszy i kanału iglicy. Wtedy wylewam ten brudny aceton ze zbiorniczka (nie wypłukuję: wylewam). Potem znowu trochę acetonu, albo Tool Clenaera, znowu backflow, czyszcze pędzelkiem jeśli coś widać w zbiorniczku albo na iglicy, a na koniec wypłukuję to do czysta. Jesli mam wrażenie że coś zostało, mogę to powótrzyć, ale z reguły wystarczy. Jedna uwaga: to że na papierze nie wiać nie znaczy że w środku nie ma resztek farby. Warto poświęcić te 3-4 minuty na to płukanie i wypsiukiwanie, żeby mieć pewność że jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 29 Czerwca 2018 Super Moderator Share Napisano 29 Czerwca 2018 Solo a jak wygląda sprawa, kiedy końcówka to chyba aircap jest z otworami lub nie jest w pełni okrągły? Jak wtedy przytykasz by zrobić backflowa? Rozumiecie, czy troche pogmatwałem pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Masz być może na myśli air cap jaki jest w Ultrze. Ja mam np. taki jak na zdjęciu, dostałem do niego taką zatyczkę silikonową i ona sprawę załatwia. Jeśli nie masz czegoś takiego możesz spróbować zatkać dokładnie air capa chusteczką czy papierowym ręcznikiem złożonym kilka razy, tylko trzeba mocno ją docisnąć, u mnie to działało w przypadku Ultry. Tak wygląda np. taki szczerbaty air cap: A tak wygląda z zatyczką: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 29 Czerwca 2018 Super Moderator Share Napisano 29 Czerwca 2018 Tak mam taką zatyczkę, była dołączona do Procona. Do Ultry też mi będzie pasowała. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Ale ta zatyczka do Procona ma dziurkę na „łebku” - przynajmniej u mne tak jest. Trzeba sobie paluchem pomagać bo inaczej dmucha tą dziurką :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 No trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 30 Czerwca 2018 Share Napisano 30 Czerwca 2018 Do Procona dodają rysunkową bajeczkę, nie oglądałeś? Tam jest ładnie pokazane, jak to można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 30 Czerwca 2018 Share Napisano 30 Czerwca 2018 Nie oglądałem bo dostawałem oczopląsu od tych hieroglifów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2018 Ja używam dużo mniejszej ilości czyścidła. Po 3-cim bąbelkowaniu nalewam jeszcze nową porcję airbrush cleanera tak, żeby sama komora igły była zalana, zakładam pokrywkę na zbiornik i zostawiam na kilka minut. W między czasie ze 2 razy bąbelkuję. I pomimo tego, że po wcześniejszym płukaniu wszystko wydaje się czyste, to po ostatnim zabiegu czyścidło zawsze jest mętne - czyli działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 30 Czerwca 2018 Share Napisano 30 Czerwca 2018 Dzięki, sprawdzę te metody. Jeszcze jedno - nalewa Wam się za dużo do zbiorniczka aero, koniec malowania i szkoda tej przygotowanej farby wyrzucić. Co z nią zrobić? Osobny pojemniczek z opisem jaka to farba i jak rozcieńczona czy wlewać spowrotem do "głównego" zbiorniczka z farbą? To drugie chyba nie, bo przecież już jest rozcieńczona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 30 Czerwca 2018 Share Napisano 30 Czerwca 2018 Strzykawki, kubeczki do tatuażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.