filipsg Napisano 2 Sierpnia 2018 Share Napisano 2 Sierpnia 2018 A jak w porównaniu z nimi wypadają podkłady Games Workshop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 2 Sierpnia 2018 Share Napisano 2 Sierpnia 2018 Używałem tylko białego w sprayu. Dobrze trzymał się powierzchni i dawał szlifować, ale trochę chropowaty. Prawdopodobnie właśnie z powodu puszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 2 Sierpnia 2018 Share Napisano 2 Sierpnia 2018 A może to: One Shot Primer od MIGa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 3 Sierpnia 2018 Share Napisano 3 Sierpnia 2018 OneShot jak najbardziej brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 3 Sierpnia 2018 Share Napisano 3 Sierpnia 2018 Albo oryginał czyli Badger Stylnrez bo One Shot to to samo z naklejką Majoneza. UMP tak samo robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 5 Sierpnia 2018 Share Napisano 5 Sierpnia 2018 Hejka, czym wycinacie elementy fototrawione z ramek (np. Eduarda)? Pytam, bo zauważyłem, że jeżeli robię to tym samym nożykiem, którym obrabiam model, to prawie natychmiast muszę zmienić ostrze, bo to użyte wyraźnie leci z ostrością... Czy to normalne, czy może mam jakieś słabej jakości ostrza? Mam oprawkę od OLFY ale same ostrza dostałem od kogoś, u którego wiem, że przeleżały na strychu ze 20 lat :-). Może dlatego są bardzo "słabe"? Z tym że do samego plastiku sprawują się OK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 5 Sierpnia 2018 Share Napisano 5 Sierpnia 2018 Thalgonis, jedno, przeznaczone jedynie do tego celu, zaokrąglone ostrze, lub małe, precyzyjne nożyczki. Potem małe, precyzyjne szczypce i pilnik do paznokci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 5 Sierpnia 2018 Share Napisano 5 Sierpnia 2018 Oni chyba mają podkłady PU. Mam lakiery PU i muszę przyznać, że jakoś szału nie robią. Schną długo, papieru ściernego mogłem użyć dopiero po tygodniu, bo po 4 dniach ciągle lakier się rolował. Polecam AK Primer and Microfiller, mam 2 butelki (28,5pln za każdą w MH) czarny i szary. Na razie używam szarego i jest zdecydowanie lepszy niż jakieś wodorozcieńczalne. Wydaje się bardzo podobny do rozcieńczonego MrSurfacera. Mocno się trzyma, szybko schnie - dzisiaj o 4 rano malowałem wloty F-15, 2 godziny temu już mogłem na luzie je szlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesiek_2 Napisano 11 Sierpnia 2018 Share Napisano 11 Sierpnia 2018 Panowie pierwszy raz będę sklejał latadło już z użyciem aerografu.Mam już trzy modele zrobione, jeszcze pędzlem.To wszystko było robione bez preshadingu, pędzlem.Teraz zakupiłem stukasa z Italeri(dokładnie tego https://www.mojehobby.pl/products/Ju-87-B-2-R-2-Picchiatello.html ) i chce mu zrobić malowanie afrykańskie. Moje pytanie, jak maskować to malowaie by nie zatracić preshadingu? maluje preshading, na to baza RLM 79, i kolejne maskuje pod RLM 70/71 tyle że te farby już mi całkowicie przykryją shading.Zrobić tak że jak pomaluje 79, zrobie maski to na polach gdzie ma być 70/71 poprawić jeszcze raz preshading czy jak? sorry, że pytam ale o ile zrobienie na jednym kolorzez pre mi nie sprawia problemu o tyle tutuaj nie wiem jak to ugryźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 11 Sierpnia 2018 Share Napisano 11 Sierpnia 2018 Nie robić preshading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Sierpnia 2018 Share Napisano 11 Sierpnia 2018 Preshading to przebijający przez farbę kolor, najczęściej jakiś ciemny, nakładany na liniach podziału modelu. Jeśli go położysz i zamalujesz farbami to po prostu go nie będzie. Musisz kłaść transparentne warstwy farby tak, żeby na liniach podziału zostawał ciemny cień (ciemniejszy lub jaśniejszy, kwestia gustu). Skoro malujesz kamuflaż łaciaty, to kładź kolory tylko tam gdzie mają być, wtedy nie zamalujesz preshadingu w miejscach gdzie mają być pozostałe kolory. Konieczna jest precyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 11 Sierpnia 2018 Share Napisano 11 Sierpnia 2018 Nie robić preshading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesiek_2 Napisano 12 Sierpnia 2018 Share Napisano 12 Sierpnia 2018 Preshading to przebijający przez farbę kolor, najczęściej jakiś ciemny, nakładany na liniach podziału modelu.Jeśli go położysz i zamalujesz farbami to po prostu go nie będzie. Musisz kłaść transparentne warstwy farby tak, żeby na liniach podziału zostawał ciemny cień (ciemniejszy lub jaśniejszy, kwestia gustu). Skoro malujesz kamuflaż łaciaty, to kładź kolory tylko tam gdzie mają być, wtedy nie zamalujesz preshadingu w miejscach gdzie mają być pozostałe kolory. Konieczna jest precyzja. Dzięki Solo.Będe musiał tak czy siak użyć maski bo nie mam jeszcze aż takiej wprawy by malować camo z ręki, z reszta ten co chce malowac ma same ostre przejścia więc tak czy siak muszę użyć tasmy.I zrobię tak jak mówisz, nie bede malował najpierw bazy na cały model tylko każdy kolor/camo oddzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 16 Października 2018 Share Napisano 16 Października 2018 Hejka, Czy malując silniki/dysze pierwszych samolotów odrzutowych (czyli jeszcze z lat czterdziestych ubiegłego stulecia) można zastosować technikę malowanie pokazywaną tu w wielu warsztatach dotyczących nowoczesnego lotnictwa? Te dawne silniki miały przecież „trochę” inną konstrukcję, używały innego paliwa itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 Jaki silnik konkretnie? Inaczej wyglądał Jumo 004, inaczej Nene. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 Me 262, He 280, He 162 „Salamander” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 Me-262 latała z Jumo 004, He-280 latała z różnymi silnikami, Salamander z BMW 003. Zdjęcia wszystkich są w Sieci i w kolorze. Przykładowo Me-262 miała dyszę srebrną + okopcenie, natomiast element regulacyjny był biały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 Czekaj, czekaj - nie chodziło mi o samą kolorystykę silnika tylko zobrazowanie jego zużycia. Czyli np. na nowoczesnej dyszy modelarze czasami robią, sorka za laickie określenie, jakby tęczę, efekt „opalenia” wylotu dyszy... Czy tak samo powinienem potraktować dysze tych starych odrzutowców? Z tego co czytałem np. o Me 262 tam były ogromne problemy z zapłonem silnika - czasami pluło to po prostu ogniem na płytę lotniska... Czyli bardziej efekt spalenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 Mówię tylko o dyszy, która jest widoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aftatar Napisano 23 Października 2018 Share Napisano 23 Października 2018 Witam! Planuję skleić zestaw od italeri (6022 Gauls Warrior ). Moje pytanie jest takie- czy polecacie ten zestaw, czy jest dobrze jest odlany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 18 Listopada 2018 Share Napisano 18 Listopada 2018 Witam , czy do takiego modelu : Można zastosować gąsienice friulmodel i jakie ? Nigdy nie korzystałem z tego typu waloryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 18 Listopada 2018 Share Napisano 18 Listopada 2018 Powinny być takie.Tez mnie czekają do Tamiyowskego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobek Napisano 19 Listopada 2018 Share Napisano 19 Listopada 2018 Czy jest dystrybutor na polske reedoak ? Bo chcialbym kupic tego fotografa Albo moze sa inne figurki cywili w 1/35 bo slabo w tym temacie widze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
januszczyk Napisano 30 Listopada 2018 Share Napisano 30 Listopada 2018 Witam, przychodzę z prośbą realnej wyceny owych przedmiotów, sprawdzałem na polskich sklepach, ebay itd. to albo nie znalazłem albo ceny wydają się wygórowane. HMS VICTORY, ułożone 18 numerów, reszta do 150 numeru jest. Mniejsze modele tylko otwarte. Walizki widocznej na zdj. nie znalazłem na internecie. Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedzelek Napisano 11 Grudnia 2018 Share Napisano 11 Grudnia 2018 Ktoś zamawiał niedrogie pędzle z aliexpress? i może ewentualnie któreś z nich polecić?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.