Skocz do zawartości

P-51 Mustang Arma Hobby


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

P-51 A , najlepszy jest z Academy, choc trzeba go poprawić, czyli dodać inne uzbrojenie w skrzydłach i w kadłubie. Modelfarb przynajmniej ma polskie oznakowania. 

Skrzela czy tez inaczej żaluzje pojawiły się w 1944 roku po inwazji na kontynent. U jednych Mustangów były u innych nie.  Najlepiej patrzeć na zdjęcia konkretnego samolotu ( bo było kilka ich typów rózniących się małymi szczegółami). 

Jednak najbardziej ciekawi mnie jak Arma rozwiązała sprawę anteny pretowej na kadłubie. Na renderach nie widać nic podobnego.

I jeszcze korbka do odsuwania osłony Malcolm Hood. Jak już jest urynał to czemu nie ma korbki? Ja wiem to takie małe i trudno wykonać z plastiku. Ale przy otwartej kabinie będzie widać brak. A może jednak jest w gotowym modelu. Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, BRAVO112 napisał:

a te skrzela z przodu to tak na powaznie?  Ma ktos gdzies jakies zdjecie?

 

17 godzin temu, myszaty napisał:

Chyba wszystkie brytyjczyki je miały...nasze z 303 na pewno.

Jeśli chodzi o osłony filtrów na bocznych wlotach powietrza, to na wcześniejszych seriach (P-51B-1)  wogóle ich nie było, bo nie było tych wlotów powietrza. 

Na późniejszych, były głownie "dziurkowane" osłony.  Te "łuskowe" rzeczywiście są na brytyjskich Mustangach III, ale to nie reguła.  W polskich dywizjonach można spotkać wszystkie wersje.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie akurat interesował PDoD KM112 Łokuciewskiego, on to ma i te które widziałem ma fotkach też.

Dla tego jak komuś bardzo zależy trzeba szukać kwitów na konkretny egzemplarz, ważne że Arma uwzględniła taki detal ( bo nikt do tej pory nie uwzględnił z tego co zdążyłem ogarnąć), nie trzeba kombinować z blachami...

 

Jakby dali malowanie SS, to się skuszę, jak nie, to pomyślę...

Edytowane przez myszaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, myszaty napisał:

Jakby dali malowanie SS, to się skuszę, jak nie, to pomyślę...

W tym wydaniu nie dadzą. Będzie tylko jedno "polskie". Ja mam 3 komplety kalek  SS - z AJ Press, z Techmod-u i z modelu KP.

Mogę odstapić którąś z dwu ostatnich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe zdjęcie fragmentu ramki Mustanga od Army. I o ile porównianie P.11c od Army z P.11c od IBG jest jak porównanie starego Boryny z Janem Kiepurą, to ta klapa... cóż, podoba mi się. Oby w produkcji nie wypłynęły jamy skurczowe, jak przyy Fokkerze E.V.

260804563_4826406817389637_9134006869831

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, jak ładnie zrobili klapę i że na renderach widać nity na niektórych panelach skrzydła, a nawet w komorze podwozia, trochę szkoda (i dziwne?), że AH nie zrobiła drobnych nitów na kadlubie, bo trochę pusto to wygląda w porównaniu z resztą. Nie wiem co o tym myśleć.

No ale i tak na pewno kupię 1szt. Trzeba wspierać polskie firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Peacemaker napisał:

 trochę szkoda (i dziwne?), że AH nie zrobiła drobnych nitów na kadlubie, bo trochę pusto to wygląda w porównaniu z resztą. 

Mustang był zasadniczo nitowany na gładko. Tylko w miejscach, gdzie to nie było możliwe ze względów technologicznych były nity wypukłe.  Ja bym  rozumiał rezygnację z odwzorowania gładkiego nitowania w tej skali, jako jednak bardziej realistyczne, niż dziurkowanie gładkiego kadłuba. Jest w sieci masa zdjęć z restauracji warbirdów i można się dopatrzeć minimalnych pofalowań blachy przy linii nitów, ale byłoby raczej błędem zaznaczanie tam nitów. Nie w tej skali, nie na tym typie. Po dekadach, gdy producenci odrzucali w ogóle nitowanie w 1/72 cieszy powrót tego elementu i styl tego powrotu. Jeszcze tylko odwzorowanie blach kładzionych na zakładkę (może nie było wiele takich w Mustangu, ale wcześniejsze konstrukcje miały je dość często) i mamy ideał😎 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie życzę i Arma Hobby i sobie jako wiernemu klientowi, żeby modele tej firmy były idealne. Trzymam kciuki, może przy P-51D się uda! Mam nadzieję, że płaskie nity na kadłubie będą jednak uwzględnione jako delikatne dziurki (jak na klapach), co jest chyba najlepszym sposobem, żeby osiągnąć realistyczny efekt nitowania na kadlubie Mustanga (skrzydła i usterzenie już są super, bo były szpachlowane).

Oryginalne zdjęcie kolorowe z wojny, żeby zobrazować o co mi chodzi:

 

Trzymam kciuki za sprzedaż!

20211128_113543.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.