Jump to content

P-51 Mustang Arma Hobby


Kolekcjoner WP
 Share

Recommended Posts

Chyba wszystkie brytyjczyki je miały...nasze z 303 na pewno.

Nawet jest zestaw blaszek z yahu do hasy, tamki i airfixa...

Dopiero co gnębiłem ten temat, widać je na fotkach np. PDoD Łokuciewskiego.

 

Link to comment
Share on other sites

P-51 A , najlepszy jest z Academy, choc trzeba go poprawić, czyli dodać inne uzbrojenie w skrzydłach i w kadłubie. Modelfarb przynajmniej ma polskie oznakowania. 

Skrzela czy tez inaczej żaluzje pojawiły się w 1944 roku po inwazji na kontynent. U jednych Mustangów były u innych nie.  Najlepiej patrzeć na zdjęcia konkretnego samolotu ( bo było kilka ich typów rózniących się małymi szczegółami). 

Jednak najbardziej ciekawi mnie jak Arma rozwiązała sprawę anteny pretowej na kadłubie. Na renderach nie widać nic podobnego.

I jeszcze korbka do odsuwania osłony Malcolm Hood. Jak już jest urynał to czemu nie ma korbki? Ja wiem to takie małe i trudno wykonać z plastiku. Ale przy otwartej kabinie będzie widać brak. A może jednak jest w gotowym modelu. Ciekawe.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, BRAVO112 napisał:

a te skrzela z przodu to tak na powaznie?  Ma ktos gdzies jakies zdjecie?

 

17 godzin temu, myszaty napisał:

Chyba wszystkie brytyjczyki je miały...nasze z 303 na pewno.

Jeśli chodzi o osłony filtrów na bocznych wlotach powietrza, to na wcześniejszych seriach (P-51B-1)  wogóle ich nie było, bo nie było tych wlotów powietrza. 

Na późniejszych, były głownie "dziurkowane" osłony.  Te "łuskowe" rzeczywiście są na brytyjskich Mustangach III, ale to nie reguła.  W polskich dywizjonach można spotkać wszystkie wersje.

Edited by HKK
Link to comment
Share on other sites

Mnie akurat interesował PDoD KM112 Łokuciewskiego, on to ma i te które widziałem ma fotkach też.

Dla tego jak komuś bardzo zależy trzeba szukać kwitów na konkretny egzemplarz, ważne że Arma uwzględniła taki detal ( bo nikt do tej pory nie uwzględnił z tego co zdążyłem ogarnąć), nie trzeba kombinować z blachami...

 

Jakby dali malowanie SS, to się skuszę, jak nie, to pomyślę...

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, myszaty napisał:

Jakby dali malowanie SS, to się skuszę, jak nie, to pomyślę...

W tym wydaniu nie dadzą. Będzie tylko jedno "polskie". Ja mam 3 komplety kalek  SS - z AJ Press, z Techmod-u i z modelu KP.

Mogę odstapić którąś z dwu ostatnich. 

Link to comment
Share on other sites

Nowe zdjęcie fragmentu ramki Mustanga od Army. I o ile porównianie P.11c od Army z P.11c od IBG jest jak porównanie starego Boryny z Janem Kiepurą, to ta klapa... cóż, podoba mi się. Oby w produkcji nie wypłynęły jamy skurczowe, jak przyy Fokkerze E.V.

260804563_4826406817389637_9134006869831

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę, jak ładnie zrobili klapę i że na renderach widać nity na niektórych panelach skrzydła, a nawet w komorze podwozia, trochę szkoda (i dziwne?), że AH nie zrobiła drobnych nitów na kadlubie, bo trochę pusto to wygląda w porównaniu z resztą. Nie wiem co o tym myśleć.

No ale i tak na pewno kupię 1szt. Trzeba wspierać polskie firmy.

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, Peacemaker napisał:

 trochę szkoda (i dziwne?), że AH nie zrobiła drobnych nitów na kadlubie, bo trochę pusto to wygląda w porównaniu z resztą. 

Mustang był zasadniczo nitowany na gładko. Tylko w miejscach, gdzie to nie było możliwe ze względów technologicznych były nity wypukłe.  Ja bym  rozumiał rezygnację z odwzorowania gładkiego nitowania w tej skali, jako jednak bardziej realistyczne, niż dziurkowanie gładkiego kadłuba. Jest w sieci masa zdjęć z restauracji warbirdów i można się dopatrzeć minimalnych pofalowań blachy przy linii nitów, ale byłoby raczej błędem zaznaczanie tam nitów. Nie w tej skali, nie na tym typie. Po dekadach, gdy producenci odrzucali w ogóle nitowanie w 1/72 cieszy powrót tego elementu i styl tego powrotu. Jeszcze tylko odwzorowanie blach kładzionych na zakładkę (może nie było wiele takich w Mustangu, ale wcześniejsze konstrukcje miały je dość często) i mamy ideał😎 

Link to comment
Share on other sites

No ja właśnie życzę i Arma Hobby i sobie jako wiernemu klientowi, żeby modele tej firmy były idealne. Trzymam kciuki, może przy P-51D się uda! Mam nadzieję, że płaskie nity na kadłubie będą jednak uwzględnione jako delikatne dziurki (jak na klapach), co jest chyba najlepszym sposobem, żeby osiągnąć realistyczny efekt nitowania na kadlubie Mustanga (skrzydła i usterzenie już są super, bo były szpachlowane).

Oryginalne zdjęcie kolorowe z wojny, żeby zobrazować o co mi chodzi:

 

Trzymam kciuki za sprzedaż!

20211128_113543.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.