Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

mam pytanie o przydatność tego zestawu dla niedoświadczonego aerografisty:

http://skleptechniczny.pl/zestaw-kompresor-as176k-aerograf-k130-wezyk-p3732.html

 

Słyszałem , że ten K-130 jest niezły, ale o kompresorze trudno coś powiedzieć.

 

Jak na początek może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Panowie,

mam pytanie o przydatność tego zestawu dla niedoświadczonego aerografisty:

http://skleptechniczny.pl/zestaw-kompresor-as176k-aerograf-k130-wezyk-p3732.html

 

Słyszałem , że ten K-130 jest niezły, ale o kompresorze trudno coś powiedzieć.

 

Jak na początek może być.

 

Mierzu proszę Cie nawet na początek to szmelc i wywalanie w błoto kasy,mówię tu o "kompresorze" tak jak Darek wyżej podał ten jest dobry plus aero za 50 zł z allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Rozumiem, że bez butli nie da rady? Przy okazji pytanie: jak długo trwa pojedyncza "salwa" z aerografu? Psika się ogniem ciągłym, czy pojedyńczymi strzałami? Jeśli użycie jest krótkie, to po co butla z rezerwą sprężonego powietrza? Moje jedyne doświadczenie aeromalarskie to użycie primera i farb w aerozolu. Chcę zrozumieć ten proces, sorry za naiwne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ułamka sekundy do wartości wyznaczonej wielkością zbiorniczka na farbę. W ogóle zapomnij o zrozumieniu malowania aerografem teoretycznie. Nic praktyczniejszego od stwierdzenia, że np. farba ma być rozcieńczona tak, żeby było dobrze nie usłyszysz. Sam sobie wypraktykujesz, chyba że masz kogoś, kto pokaże Ci na żywo, co i jak. Wtedy owszem.

Butla jest buforem mającym za zadanie ograniczać częstość załączania silnika i falowanie ciśnienia. Poprawia komfort pracy, a w niektórych przypadkach w ogóle ją umożliwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Kompresor którego używam ma już słuszny wiek (10 lat?), pora więc aby przeszedł na emeryturę. Biedak strasznie się ostatnio grzeje i zaczyna niezbyt równo pracować.

 

Zastanawiam się nad takim czymś, będzie w za tydzień w Lidlu:

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-CFB62631-E23FAFA9/lidl_pl/hs.xsl/index_29763.htm

 

Jest waszym zdaniem coś warty? Nie za duży na nasze modelarskie skromne potrzeby?

Co o nim myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam się nad nim zastanawiam. Bo mam niby jakiegoś lodówkowca, który do modeli jest OK, ale chciałbym wykorzystać sprężone powietrze również do malowania czegoś większego: kaloryferów, płota, ect. A do tego potrzeba i większego ciśnienia i większej wydajności. Jakby ten kompresor był cichy (oczywiście rozumiem, że nie tak jak lodówkowiec, ale w granicach przyzwoitości) i wydajny to byłoby warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nadszedł czas po 6 latach malowania pędzlem kupić aerograf.

I nie będę pytał jaki wybrać tylko:

Czy pierwszy areograf ze zbiornikiem pod aerografem będzie się nadawał czy lepiej

żeby zbiornik był tradycyjny(grawitacyjny)

 

Wiem że w poradniku było wyraźnie napisane że takie areografy są raczej na duże powierzchnie.

Ale jak to wygląda w praktyce, czy z tego typu areografu mogę używać do wszystkiego?

Dodam że myśle o tym areografie http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Aerograf-EW-6000B-dysza-0.2-mm/9180

 

Bo jak on jest niezbyt dobry to wezme z allegro tg-180 (zaczołem od Exito bo jestem z Krakowa i nie musze płacić za przesyłke)

 

 

2.Jedni piszą żeby na początek nie wydawać za dużo pięniędzy na areograf,

inni znowu żeby zainwestować raz w pożadny areograf.

 

Bo wg.mnie na początek faktycznie lepiej kupić jakiś gorszy areograf do nauki

i dobry kompresor.

 

 

pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jak masz "parę pln" walni sobie kompresor ad 4000 (będzie na długo sam go mam dałem 400,----- 4 bary maks 52 decybele--- w domu ważne) a aero z allego za niecałą stówkę i tak pewnie na początku coś się popsuje (aero) --- a i płyn do czyszczenia aero to podstawa no i rzecz jasna rozcieńczanie farb !!!! pozdrawiam : marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kompresor ad 4000...

Nie wiem czy to dobry pomysł. Za te pieniądze można dostać kompresory z butlą, które zapewniają lepszą kontrolę ciśnienia i stabilniejszą pracę. Nie piszę tego z autopsji, też mam podobny, bezbutlowy - MAR 1000 i zamierzam wymienić go na taki z butlą. Może więc taki:

http://allegro.pl/kompresor-z-butla-do-aerografu-pistolet-aerograf-i2590091904.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !! Mam problem z aerografem, chodzi dokładnie o o to, że jeśli maluję to bardzo często się zapycha a jak raz się zapcha to koniec z malowania. Albo też mam taką sytuację, że ciągle przerywa, czyli mam ciągle naciśnięty 'spust' i co 3cm robi sobie przerwę i maluje dalej. Aerograf to EW-770

 

 

Farbę mam bardzo mocno rozcieńczoną ale efekt est taki sam. Czyli przerywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4000 ma butle i jedynie 52 decybele i 30 min ciągłej pracy nie robi znaczenia--- trzyma cały czas jak ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 4000 ma butle

Ma tylko zbiornik w którym następuje sprężanie, a chodzi o dodatkowy zbiornik wyrównawczy, który jest buforem pomiędzy zbiornikiem głównym a aerografem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mam pewien problem. Otóż nie działa mi poprawnie spust w aerografie TG 130. Gdy go wciskam by wypuścić powietrze, a następnie puszczam- on zamiast od razu "wyskoczyć" i przerwać dopływ powietrza, robi to stopniowo i dopiero po upływie jakieś sekundy, powietrze przestaje wylatywać. Nie wiem czego może być to przyczyną. Jest taka możliwość że farba znalazła się w tym otworze aerografu gdzie znajduje zawór odcinający dopływ powietrza i przez to tworzy efekt podobny to działania długopisu parkera w którym wylał się wkład?

 

th_MVI_1113.jpg

Tutaj podałem filmik jak to problem wygląda. Jakość słaba ale chodziło mi tylko o to by było widać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie:

1. czym "myjesz" aero" to bardzo ważne

2. uszczelka na zaworze zwrotnym wewnątrz obudowy od strony wężyka w stronę aero do dupy (jak myłeś nitro te części to na pewno) --- miałem to samo

na swym przykładzie sądzę że uszczelka była w nitro i się "ciut" zrąbała i napuchła

możesz wykręcić dół --- igłą wyjąć uszczelkę która jest wewnątrz złożyć wszystko i sprawdzić bez uszczelki

 

lecz to jest moje zdanie

 

po filmie ---- punkt nr 2 czyli uszczelka blokuje jak kiedyś u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem stara farba Ci to blokuje. Wydaje mi się, że to bardziej prawdopodobne niż to, że aż do zaworu, prawie do wężyka, dostało się nitro. Tamtędy leci powietrze pod ciśnieniem, więc ewentualny rozcieńczalnik musiałbyś tam wlewać pod jeszcze większym ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tego typu aero nigdy nie stosuj nitro do mycia --- już przez to 2 razy musiałem uszczelki wymieniać na teflonowo- jakieśtam robione na zamówienie :( teflon też mi za bardzo nie pomógł --- choć przyznam że trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.