Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy z tej nowszej osłonki, kupionej później, zdjąłem uszczelkę i założyłem ją na Ultrę, to farba bulgotała i nie dawało się malować.

Dlatego sądzę że musi mieć inny kształt nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wczoraj dotarl tez kompresor a dzis pierwsza tura farb i rozpuszczalnikow.

Wieczorem po pracy przetestuje co tez potrafi nowy sprzet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem wlasnie ostatnia paczke z 2 butlami Tool Cleanera - tak po zapachu praktycznie to samo co czyscidlo od Tamiya. W smaku nie wiem jak sie prezentuja, probowac nie bede

Czy dobrym pomyslem jest czyszczenie dyszy po malowaniu na zasadze przedmuchania jej objetoscia zbiorniczka do ktorego wleje Tool Cleanera (zbiorniczek ma 2ml) czy jednak lepiej rozkrecac go po kazdej sesji i pucowac dokladnie?

 

Wczoraj malowalem po raz pierwszy i troche nie czuje jeszcze tego aerografu. Mimo malej srednicy dyszy jest bardzo czuly i czasem rozpyla duzo farby.

Teraz ogladalem film na YouTube w ktorym koles radzi malowac czolg przy cisnieniu 15-20psi (wychodzi jakies 1-1,5 bar). Czy to odpowiednie cisnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po użyciu wystarczy przedmuchać zbiorniczkiem Tool Cleanera, w środku czyścić można na przykład na koniec dnia pracy, choć niektórzy robią to rzadziej.

Warto też płucząc, zatkać wylot aero, tak żeby płyn w zbiorniczku zaczął bulgotać - to świetnie czyści w środku dyszę, gdy zrobisz tak przez kilkanaście sekund.

Ciśnienie na którym się maluje to osobna kwestia, generalnie mi wygodniej malować na niskim, z reguły nie przekraczam 1 bara, a najczęściej i najwygodniej jest mi malować w okolicach 0,5 bara, a cienkie kreski, jakieś detale, maluję przy jeszcze niższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też płucząc, zatkać wylot aero, tak żeby płyn w zbiorniczku zaczął bulgotać - to świetnie czyści w środku dyszę, gdy zrobisz tak przez kilkanaście sekund.

Tyle że w Ultrze jest to raczej awykonalne, gdyż osłona/wylot dyszy posiada po bokach takie owalne otworki

Ja przynajmniej jeszcze nie znalazłem metody na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też płucząc, zatkać wylot aero, tak żeby płyn w zbiorniczku zaczął bulgotać - to świetnie czyści w środku dyszę, gdy zrobisz tak przez kilkanaście sekund.

Tyle że w Ultrze jest to raczej awykonalne, gdyż osłona/wylot dyszy posiada po bokach takie owalne otworki

Ja przynajmniej jeszcze nie znalazłem metody na to.

No, właśnie. Może ktoś wymyśli jakiś kapturek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w Ultrze jest to raczej awykonalne, gdyż osłona/wylot dyszy posiada po bokach takie owalne otworki

Ja przynajmniej jeszcze nie znalazłem metody na to.

 

Wystarczy owinąć air-cap na przykład chusteczką higieniczną i mocno ścisnąć, da się.

Przed chwilą sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam kłopot z aerografem. Dzielnie służył przez ponad rok (dbałem bardziej niż o żonę) aż tu nadle wczoraj przy dokręcaniu kapturka dyszy wyjechała i zniszczyła się uszczelka.

 

Jakieś pomysły czym ją zastąpić?

 

WgTUmSb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszalałem ;) kupiłem oringi w sklepie (w ramach przerwy w pracy)

Uwaga kwota powala ;) - mam nadzieje, że to rozwiąże problem, niestety wydają się nieco grubsze od oryginału

EQBuXA3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja mam małe pytanie , bo chce kupić cleanlux i wiem ,że go można używać do czyszczenia wszystkiego (w tym areo) i tu pytanie , czy go sie czymś rozcieńcza?

Szukam po forum ,ale jest tego tak dużo ,że wolałbym po prostu zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszalałem ;) kupiłem oringi w sklepie (w ramach przerwy w pracy)

Uwaga kwota powala ;) - mam nadzieje, że to rozwiąże problem, niestety wydają się nieco grubsze od oryginału

Trochę z opóźnieniem przeczytałem Twój wpis, więc może spóźniona odpowiedź, ale tak na wszelki wypadek.

Grubość o-ringa ma wpływ na to ile dysza wystaje przed osłonę. Musi być co najmniej 0,2 mm. Jeśli o-ring będzie grubszy to aero bedzie słabiej tryskał, a przy całkowitym schowaniu się dyszy, powietrze zacznie bąblować do zbiornika. Zwróć na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć coś o zaletach i wadach aerografów firmy Badger?
Zalety
  • Mimo młodszego wieku niż Paashe uważana jest za dającą lepszą jakość.
  • Mimo młodszego wieku niż DeVilbis utrzymuje się na rynku, który jest coraz trudniejszy od kiedy ilustratorzy przerzucili się na komputery
  • Badger Renegade Velocity leży dużo ładniej w ręku niż Paasche TG-3F. którego bardzo lubię.
  • Użytkownik Badgera twierdził, że aerograf jest bardzo dobrym wołem roboczym i nie wymaga generalnego rozkręcania przy każdym czyszczeniu po malowaniu.

Wady

  • Niektóre dysze są straszliwie maleńkie i łatwo je zgubić.
  • Jedyny mi znany dystrybutor w polsce miewa zachwiania ciągłości dostaw. Nota bene miły człowiek, który w ramach sprowadzanych produktów ściągnie „spod ziemi”.
  • „Kanał farby” w Renegade Velocity wydawał mi się mało optymalnie zrobiony. „Pochłaniający” około 1ml farby i podatny na pozostawnie farby w narożnikach wyfrezowanego rowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.