push-up78 130 Posted November 7, 2018 Share Posted November 7, 2018 Archi-Olejowe kompresory są żywotniejsze od tych OF.Oil Free. Olejowe najstarsze komercyjne bodajże Jun-Air w sprzedaży na portalach naszych i zagramanicznych to zdaje się połowa lat 70tych.Działające i jeszcze w cenie.Teraz jest jeden na Olx jun air z początku 80r za 620 złociszy.Jak widać za atyki działające płaci się całkiem całkiem.W twojej konstrukcji rozpoznaje presostat mdr2 taki jak w komercyjnych produkcjach i to co ważne kondensator rozruchowy ważny bardzo element. Quote Link to post Share on other sites
Archi 0 Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Archi-Olejowe kompresory są żywotniejsze od tych OF.Oil Free.Olejowe najstarsze komercyjne bodajże Jun-Air w sprzedaży na portalach naszych i zagramanicznych to zdaje się połowa lat 70tych.Działające i jeszcze w cenie.Teraz jest jeden na Olx jun air z początku 80r za 620 złociszy.Jak widać za atyki działające płaci się całkiem całkiem.W twojej konstrukcji rozpoznaje presostat mdr2 taki jak w komercyjnych produkcjach i to co ważne kondensator rozruchowy ważny bardzo element. Dokładnie. Prędzej wysiądzie presostat lub coś innego niż padnie sprężarka od lodówki. Kondensator rozruchowy to podstawa. Dzięki niemu, sprężarka uruchamia się bez zwłoki. Presostat MDR2 firmy Condor jest ponoć jednym z lepszych urządzeń tego typu. Tańsze wersje kosztują na allegro już od 20-30zł, więc różnica w jakości musi być. Ważne jest zastosowanie odprężnika, dzięki któremu sprężarka włącza się bez dodatkowego "obciążenia". Pozdrawiam Piotr Quote Link to post Share on other sites
kraszewskip 7 Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Poniżej prezentuję wersję roboczą/próbną mojego lodowkowca. Główne części to: -sprężarka z wyrzuconej przez kogoś lodówki -zbiornik z pneumatycznego układu z Renault Magnum (posiada 5 otworów montażowych: 2 zostały zaślepione, 1 presostat, 1 wejście że sprężarki i 1 oryginalny zawór odwadniający) -presostat z reduktorem i zaworem bezpieczewństwa -dwa filtry/odwadniacze, jeden na wejściu do zbiornika, drugi na wyjściu za reduktorem -dodatkowy manometr za reduktorem wyskalowany do 4 barów ułatwiający dokładną regulację -filtr paliwa zastosowany jako filtr powietrza na wejściu sprężarki Presostat wyłącza sprężarkę przy 6,25 bara, włącza przy około 4. Czas potrzebny do napełnienia zbiornika do 6 barów to około 12 minut. Układ działa bez zaworu zwrotnego i odprężnik. Docelowo wejście zostanie przeniesione do otworu w pobliżu presostatu (muszę dokupić kolanko i przedłużkę 1/4 cała) i inaczej zabudowane w tej samej skrzynce, która bardzo ułatwia przenoszenie. Quote Link to post Share on other sites
wisa 4 Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Koledzy - jakiś czas temu padła mi sprężarka w lodówkowcu. Tematu nie ruszałem do dzisiaj - kupiłem nową lodówkę a ze starej wyciągnąłem sprawny agregat. Niestety, nie mogę zdjąć niebieskiej pokrywki zabezpieczającej elektrykę... Jak to zrobić? Przy wyjęciu z lodówki oprócz rurek odciąłem też przewód - prawdopodobnie od termostatu. Sprężarka nie rusza - czy trzeba zewrzeć któreś przewody? Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
pmroczko 52 Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Cześć! Z ta pokrywą to jest taka trochę zagadka - ja bym zgadywał, że trzeba włożyć śrubokręt w ten prostokątny otwór w środkowej części pierwszego zdjęcia i nim odblokować jakiś zatrzask. Jeśli chodzi o termostat to trzeba by się dowiedzieć albo zgadnąć jak on działa. Można przypuszczać, że jak jest nie dostatecznie zimno to on zwiera przewody, które do niego prowadzą. Wtedy zwarcie tych przewodów uruchamia agregat, a ich rozwarcie by go zatrzymywało. Równie dobrze ten przewód można by wykorzystać do podłączenia presostatu. Mam nadzieję, że to pomoże - pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie Paweł Quote Link to post Share on other sites
kraszewskip 7 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 U mnie agregat uruchamia zwarcie przewodu brązowego z czarnym. Quote Link to post Share on other sites
wisa 4 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Dzięki za odzew i podpowiedzi. No cóż... Zwarłem na stole brązowy z czarnym i strzelił korek w instalacji. Podłączyłem prowizorycznie na skrętkę wszystkie przewody do lodółwki tak jak były przed odcięciem ich. I agregat zapierdziula aż miło. Ale wystarczy, że odłączę od agregatu brązowy, niebieski lub czrny i sprężarka już nie kręci. W kablu idącym do środka lodówki są cztery przewody - pokazuję to na fotkach. Co robię nie tak? Quote Link to post Share on other sites
kraszewskip 7 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Powinno być tak, że niebieski to oświetlenie, brązowy zasilanie do termostatu, czarny zasilanie z termostatu do kompresora, żółto-zielony uziemieniem. Czyli po upewnieniu się, że żadne przewody nie zawierają się przypadkowo, sprężarka powinna startować po zawarciu czarnego i brązowego. Jeśli masz podłączone wszystko do lodówki, to spróbuj rozłączyć niebieski przewód, powinno zgasnąć oświetlenie. Daj znać. Quote Link to post Share on other sites
wisa 4 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 No to jestem po kolejnych próbach i... Skręciłem brązowy z czarnym i sprężarka działa! Musiałem coś podczas poprzedniej próby na stole spartolić... Ale... Dlaczego jak wyciągnę przewód zasilania z gniazdka i ponownie chcę ją odpalić to nie kręci już a jedynie buczy? Quote Link to post Share on other sites
pmroczko 52 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Cześć! Takie agregaty lodówkowe mają tzw. urządzenie rozruchowe (u Ciebie ukryte pod tą plątaniną kabli). To urządzenie ma za zadanie po załączeniu podać prąd na tzw. uzwojenie rozruchowe sprężarki i zaraz po tym jak silnik zacznie kręcić uzwojenie rozruchowe trzeba rozłączyć, bo sie spali. Jest przeznaczone tylko do pracy chwilowej. Urządzenia rozruchowe występują w dwóch odmianach: magnetycznej i termicznej. Jeśli masz mniej szczęścia, to masz urządzenie rozruchowe termiczne, czyli takie, które podczas rozruchu się grzeje i odłącza uzwojenie rozruchowe po uzyskaniu określonej temperatury. Oznacza to niestety, że po wyłączeniu sprężarki urządzenie rozruchowe musi trochę ostygnąć, zanim będzie w stanie znowu podać prąd na uzwojenie rozruchowe. Czyli jeśli próbujesz sprężarkę wyłączyć i od razu znowu włączyć, to z niektórymi urządzeniami rozruchowymi to się nie uda. Spróbuj chwilę odczekać, a docelowo może się okazać, że musisz wymienić urządzenie rozruchowe na inne, zeby Ci powietrza nie zabrakło podczas malowania. Powodzenia i pozdrawiam Paweł Quote Link to post Share on other sites
Adams M1A1 52 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Wiesz co, nie taniej by Ci było kupić sobie taką oryginalną, bo jak będziesz tak kombinował (a widzę że słabo ogarniasz ,nie martw się ja też) to albo ,spalisz ten kompresor , albo upalisz zabezpieczenie , o ile nie masz nowego typu "S". Pozdr. A. Quote Link to post Share on other sites
kraszewskip 7 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 29 minut temu, pmroczko napisał: Cześć! Takie agregaty lodówkowe mają tzw. urządzenie rozruchowe (u Ciebie ukryte pod tą plątaniną kabli). To urządzenie ma za zadanie po załączeniu podać prąd na tzw. uzwojenie rozruchowe sprężarki i zaraz po tym jak silnik zacznie kręcić uzwojenie rozruchowe trzeba rozłączyć, bo sie spali. Jest przeznaczone tylko do pracy chwilowej. Urządzenia rozruchowe występują w dwóch odmianach: magnetycznej i termicznej. Jeśli masz mniej szczęścia, to masz urządzenie rozruchowe termiczne, czyli takie, które podczas rozruchu się grzeje i odłącza uzwojenie rozruchowe po uzyskaniu określonej temperatury. Oznacza to niestety, że po wyłączeniu sprężarki urządzenie rozruchowe musi trochę ostygnąć, zanim będzie w stanie znowu podać prąd na uzwojenie rozruchowe. Czyli jeśli próbujesz sprężarkę wyłączyć i od razu znowu włączyć, to z niektórymi urządzeniami rozruchowymi to się nie uda. Spróbuj chwilę odczekać, a docelowo może się okazać, że musisz wymienić urządzenie rozruchowe na inne, zeby Ci powietrza nie zabrakło podczas malowania. Powodzenia i pozdrawiam Paweł Albo zastosować butlę takiej wielkości, aby czas zwłoki ponownego uruchomienia nie był problemem. Quote Link to post Share on other sites
wisa 4 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Pmroczko masz rację... Mam prawdopodobnie urządzenie termiczne do rozruchu. Trza będzie to zmienić na magnetyczne. A w międzyczasie podmienię stary uszkodzony agregat na nowy. Adams - wbrew pozorom temat ogarniam Jeden kompresor do prac modelarskich mam, drugi w garażu też, a ten trzeci pewnie też znajdzie zastosowanie w domu. A pytam bo pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Quote Link to post Share on other sites
Super Moderator jawkers 159 Posted May 22, 2019 Super Moderator Share Posted May 22, 2019 Może ten filmik pomoże. Quote Link to post Share on other sites
wisa 4 Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 No to reanimacja kompresora zbliża się do końca. Jeszcze tylko muszę połączyć wyjście z agregatu ze zbiornikiem i będzie git. Za meroteryczne uwagi i pomoc - dziękuję Quote Link to post Share on other sites
push-up78 130 Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 Jak ktoś zainteresowany OLX poniżej setki jakiś AS Quote Link to post Share on other sites
myszaty 116 Posted July 11, 2020 Share Posted July 11, 2020 Jako że znudziło mi się paćkanie aero z butli CO2 - cos za szybko 4kg sie kończyło...może nieszczelności albo co...o takie ustrojstwo; trzeba było skonstruować lodówkowca...zbiornik 24L z hydroforu (cisnienie dop. 8bar, próbne 11,7), agregat ze złomowca za piwo - polski z 86 roku po czynniku r12, podobno trwałe, zestaw wyłącznik - reduktor z alledrogo..próbne połączenie , daje radę do 7bar w ok 10 min... 1 Quote Link to post Share on other sites
patrykvel 2 Posted September 3, 2020 Share Posted September 3, 2020 Jak ktoś ma butle po as186 i chce małego lodówkowca, to polecam taki setup. Quote Link to post Share on other sites
Smokepsv 18 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Czy istnieje mozliwosc wymiany wylacznika termicznego na "pneumatyczny" w agregacie z lodowki? Oraz pytanie drugie czy jak agregat sie mocno grzeje ( dwa cykle nabicia butli i ciezko trzymac reke na agregacie) to wina malej ilosci oleju?jezeli tak to jak mozna sprawdzic poziom i ewentualnie uzupelnic Quote Link to post Share on other sites
myszaty 116 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 1. Chyba pokręciłeś 2 sprawy... wyłącznik termiczny służy do rozruchu silnika sprężarki, wyłącznik pneumatyczny ( chodzi ci o ciśnieniowy zapewne) do regulacji ciśnienia w zbiorniku ( zakres od - do ) 2. ilość oleju ciężko sprawdzić, dobrze wiedzieć na jakim czynniku pracował agregat wtedy można dobrać olej i rurką zassysającą powietrze wstrzyknąć 100 lub 2. Na pewno nie zaszkodzi. Czynnik jest ważny bo niektóre oleje po wymieszaniu potrafią się sparafinować i zablokować silnik. Ja już robiłem tak: wylewałem ssaniem cały olej, kupowałem w hurtowni chłodnoczej (TCHW) litr oleju, płukanka i potem uzupełniałem 3 setki... Quote Link to post Share on other sites
Smokepsv 18 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Godzinę temu, myszaty napisał: 1. Chyba pokręciłeś 2 sprawy... wyłącznik termiczny służy do rozruchu silnika sprężarki, wyłącznik pneumatyczny ( chodzi ci o ciśnieniowy zapewne) do regulacji ciśnienia w zbiorniku ( zakres od - do ) Po nabiciu zbiornika do 8 atm i szybkim zbiciu ciśnienia do 6/4 agregat się nie załącza, muszę chwilę odczekać, co lepsze muszę wyłączyć i włączyć zasilanie bo nawet mimo tego że termoparka pewnie już się zwinęła sam nie startuje. Godzinę temu, myszaty napisał: 2. ilość oleju ciężko sprawdzić, dobrze wiedzieć na jakim czynniku pracował agregat wtedy można dobrać olej i rurką zassysającą powietrze wstrzyknąć 100 lub 2. Na pewno nie zaszkodzi. Czynnik jest ważny bo niektóre oleje po wymieszaniu potrafią się sparafinować i zablokować silnik. Ja już robiłem tak: wylewałem ssaniem cały olej, kupowałem w hurtowni chłodnoczej (TCHW) litr oleju, płukanka i potem uzupełniałem 3 setki... Można rozpoznać czynnik po zdjęciu samego agregatu lub jego tabliczki "znamionowej"? I jak z tym grzaniem dwa cykle i korpus gorący to ok praca w normie ( w końcu to olej nie woda ). Quote Link to post Share on other sites
myszaty 116 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Pod pokrywką tam gdzie przyłącze elektryczne masz zabudowany przekaźnik rozruchowy, często również czujnik temperatury bimetaliczny , jeżeli po podaniu napięcia przez presostat są problemy z rozruchem to może najpierw trzeba sprawdzić ten układ rozruchowy. Grzanie może wynikać z nieprawidłowej pracy układu rozruchowego. Masz przy agregacie kondensator rozruchowy? One po czasie tracą pojemność i trzeba je wymieniać. Też może mieć wpływ na temperaturę pracy agregatu. Quote Link to post Share on other sites
Smokepsv 18 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Pod oslona z lewej strony jest tylki plytka z kablami ktore jakos tam mostkowalem. Zdjecie srodka dodam pozniej bo gdzies mi zginelo Quote Link to post Share on other sites
myszaty 116 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 (edited) czynnik : R600a ( izobutan) widzę wszystkie 3 rurki zaślepione, to jak to pracuje? Edited November 7, 2020 by myszaty Quote Link to post Share on other sites
Smokepsv 18 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Zacisniete bylo w celach transportowych Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.