oltrans Napisano 24 Października 2014 Share Napisano 24 Października 2014 O tym wiem ale chodzi o np koparkę i tak aby nadawała się do teraźniejszego placu budowy Szukam takiej maszyny ale chyba nie znajdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 24 Października 2014 Share Napisano 24 Października 2014 Forumowicze potrzebuję waszej pomocy w doborze pierwszego modelu auta osobowego. Model ma zamiar sklejać moja żona tak więc proszę o jakieś sugestie. Coś łatwego bo to pierwsza styczność z modelarstwem mojej żony. Ja sam kleję lotnictwo więc nie mam rozeznania w pojazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 25 Października 2014 Share Napisano 25 Października 2014 Skup się na modelach frimy Tamiya np Nissan 350z, Nissan Skyline r34 spec v, Nissan s13(Aohima), Mitshubishi 300GTO, głównie każdy model Tamiya bd dobrym wyborem na pierwszy model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 25 Października 2014 Share Napisano 25 Października 2014 Dodałbym też VW New Beetle i Mazdę Miatę (Eunos) Tamiyi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 27 Października 2014 Share Napisano 27 Października 2014 Mam problem z wiecznie sklejającą się zakrętką z końcówką w kleju ca BOND. http://www.mojehobby.pl/products/Klej-cyjanoakrylowy-BOND-Sredniogesty.html Klej jest świetny, ale szybciej muszę wyrzucić buteleczkę z powodu pękającej, sklejającej się, zalanej klejem końcówki, niż sam klej mi się skończy niezależnie od tego, jak bardzo dbam o czystość końcówki. Ma ktoś jakieś rozwiązanie? Czym zastąpić zakrętkę? Może da się czymś sensownym zastąpić buteleczkę przelewając klej? Wiem, że nie pieniądze, ale szkoda mi tak po prostu wyrzucać dobry klej. Przejrzałem dziesiątki stron z buteleczkami ale takiej dokładnie nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeemek Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Cześć, dziś zamawiam swój pierwszy model do sklejania. Będzie to Toyota Corolla WRC (nie nie namawiajcie mnie do czegoś łatwiejszego na początek, kocham ten model i niedawno straciłem taki w realu więc niech chociaż na półce sobie na nią popatrzę) Mój problem tyczy się dodatkowych zakupów. Co kupić żeby na spokojnie przejść przez proces składania? Będzie to mój pierwszy model więc nie mam nic co jest potrzebne. Na chłopski rozum, potrzebuje nożyk do tapet, klej, widziałem też jakieś papiery ścierne ale nie wiem czy będę mi potrzebne? Chętnie skorzystam z waszych porad. Dzięki z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Uhuhu, temat rzeka. Tak najbardziej z rezerwą podchodząc do sprawy to żeby skleić potrzebujesz: - kleju, do plastiku ogromnie polecam Fallera ale jest drogi, kup sobie też cyjanoakryla, polecam Bonda średniogęstego, do szyb przyda się Revell Contacta Clear, - jak chcesz zrobić dobrze kalki to przydałby się SOL to zmiękczania kalek, a SET do ich nakładania na model, - przed kalkami (iw s umie po też) przydałby się Sidolux, ale bez aero będzie ciężko, - pinceta by się przydała albo dwie o różnych końcówkach (proste i wygięte), - pilniczki iglaki, - papier ścierny koło 150, 300 i 8000, 1000, obcinaczek do wycinania elementów z ramek, choć czasem uważaj, bo wycinaniem można zniszczyć sam element, wtedy trzeba wyciąć piłką, - farby (polecam emalie Model Master, ale ja mam jakąś awersję do akryli, tobie mogą spasować) - rozcieńczalnik (do emalii MM polecam benzynę lakową), - jakieś pojemniczki na rozrabianie farb (polecam opakowania po neo-anginach, septoletach itd. - aerograf i kompresor (tego nie przeskoczysz, nie pomalujesz samochodu pędzlem tak, żebyś potem tego nie żałował, nie ma siły, zwłaszcza że to twój pierwszy model, - farby olejne do washa, - aparat fotograficzny, żeby nam się chwalić postępami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeemek Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 To może inaczej ile kosztuje taki zestaw amatora? Odpuściłbym na razie aerograf, kompresor no i farby zostanę na razie tylko przy kalkomanii. Te wszystkie kleje, pilniczki, iglaki, pinceta, papiery ścierne itp itd ile kosztują łącznie? Chodzi mi na razie aby model złożyć nałożyć kalkomanie i spróbować coś innego. Bez farb póki co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 To może inaczej ile kosztuje taki zestaw amatora? Odpuściłbym na razie aerograf, kompresor no i farby zostanę na razie tylko przy kalkomanii. Te wszystkie kleje, pilniczki, iglaki, pinceta, papiery ścierne itp itd ile kosztują łącznie? Chodzi mi na razie aby model złożyć nałożyć kalkomanie i spróbować coś innego. Bez farb póki co. Kalkomania jest w pudełku, jej nie musisz uwzględniać w budżecie. Wejdź sobie do dowolnego sklepu modelarskiego online, ja np. korzystam z www.mojehobby.pl i sobie te rzeczy powrzucaj do koszyka, kwota jaka się pojawi w koszyku będzie odpowiedzią na twoje pytanie. Sorry za sarkazm, ale chyba nie oczekiwałeś, że ktoś zrobi to za ciebie? Więcej nie potrafię pomóc. Jak chcesz zrobić model bez farb? - tego nie ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeemek Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Dobra, już teraz widzę do czego są farby potrzebne ;) wcześniej o tym nie pomyślałem. Nie chodzi żeby ktoś coś robił za mnie. Myślałem, że wiecie ile kosztuje taki pakiet startowy. Bez konieczności szukania i grzebania w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Sugeruję nie iść w kierunku kupowania od razu wszystkiego co ci przyjdzie do głowy. Kup model, zajrzyj do pudełka, przeczytaj instrukcję, pogrzeb po forum, zobacz co ci się podoba wśród relacji z warsztatu, dowiedz się jak to się robi, wtedy kupuj te rzeczy które uznasz za najpotrzebniejsze. Tak naprawdę na początek mało kto chyba idzie do sklepu i wywala tysiaka na wszystkie narzędzia. Raczej na modele się wydaje ostatnie grosze a narzędzia kradnie się tacie, wujkowi, pożycza od kolegów, zabiera się żonie itd. Jedno jest pewne - bez kleju i farb nie zrobisz modelu. Cała reszta to są usprawnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 … zostanę na razie tylko przy kalkomanii. Te wszystkie kleje, pilniczki, iglaki, pinceta, papiery ścierne itp itd ile kosztują łącznie? Chodzi mi na razie aby model złożyć nałożyć kalkomanie i spróbować coś innego. Bez farb póki co.Odpowiem, w nadziei, że moja odpowiedź zachęci cię do pracy. Przykłady: Italeri, Humbrol, Tamiya.To co chcesz zrobić to przedszkole. Ja pierwszy model zrobiłem w ten sposób mając siedem lat. Mój syn zrobił tak mając dziewięć lat. Z moją pomocą potrafił zrobić łącznie z malowaniem aerografem. Przez przedszkole trzeba przejść, żeby mieć podstawy. Więc się nie zrażaj opiniami, tylko sobie spokojnie zrób i zobacz czy jesteś z tego dumny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Mam problem z wiecznie sklejającą się zakrętką z końcówką w kleju ca BOND. http://www.mojehobby.pl/products/Klej-cyjanoakrylowy-BOND-Sredniogesty.htmlKlej jest świetny, ale szybciej muszę wyrzucić buteleczkę z powodu pękającej, sklejającej się, zalanej klejem końcówki, niż sam klej mi się skończy niezależnie od tego, jak bardzo dbam o czystość końcówki. Ma ktoś jakieś rozwiązanie? Czym zastąpić zakrętkę?. Mój sposób. Naprawdę dobry. Z dowolnego plastiku np. stare karty telefoniczne wycinasz kwadraciki, ok. 7 x 7 mm. Wyrzucasz nakretkę. Po skończonym klejeniu zatykasz otwór takim kwadracikiem. Możesz wcześniej lekko ścisnąć buteleczkę, aby "zassało". Klej Super Glue tak zatkany po pół roku był dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 28 Października 2014 Share Napisano 28 Października 2014 Dzięki Marak, teraz już za późno, bo mam zjechaną końcówkę, ale zastosuję jak tylko się będzie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazazu Napisano 2 Listopada 2014 Share Napisano 2 Listopada 2014 Od lat, do wszelkich klejów CA, stosuję strzykawkę (w środku klej) z igłą. Po skończonej pracy "zatykam" koniec igły kroplą roztopionej stearyny ze świeczki. Jak klej zaschnie to ... podgrzewam igłę (czasem do czerwoności), wypala się "glut" i po schłodzeniu "zestaw" jak nowy i do użytku. Zestaw jest o tyle dobry, że można zmieniać grubość igły przez co mamy różne dozowniki kleju. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 3 Listopada 2014 Share Napisano 3 Listopada 2014 Poszedłem jednak w kierunku zasugerowanym przez Maraka. Works for me ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JayPay Napisano 6 Listopada 2014 Share Napisano 6 Listopada 2014 Panowie da rade w Iveco Stralis włożyć wnętrze do kompletnie złożonej kabiny czy trzeba to robić jak w instrukcji "doklejać do wnętrza"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 8 Listopada 2014 Share Napisano 8 Listopada 2014 Koledzy mam pytanie, kiedyś kupiłem takie ustrojstwo http://www.rcjaz.com/images/ebay/GSI-GM02.jpg ktoś gdzieś na forum polecał ,że dobre do zapuszczania w linie . I niby wszystko ok ale nie idzie tego ustrojstwa zmyć ( bez szkody dla malowania ) ,white spirit tego nie rusza . Ktoś używał tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 9 Listopada 2014 Share Napisano 9 Listopada 2014 … kiedyś kupiłem takie ustrojstwo Może japońcom ręce wogóle nie drżą? … Ktoś używał tego? Użyłem takiego samego konceptu i odrobinkę innego narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 9 Listopada 2014 Share Napisano 9 Listopada 2014 … kiedyś kupiłem takie ustrojstwo Może japońcom ręce wogóle nie drżą? … Ktoś używał tego? Użyłem takiego samego konceptu i odrobinkę innego narzędzia. Jakby raz w miesiacu nawiedzalo mnie trzesienie ziemi i Godzilla to tez by mi sie lapy nie trzesly ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 12 Listopada 2014 Share Napisano 12 Listopada 2014 Chciałem się podzielić taką ciekawostką. Otóż pomalowałem już trochę emaliami Model Master, próbowałem kilka rozcieńczalników, ale jako, że takie same efekty widziałem stosując Wamod jak i benzynę ekstrakcyjną, lakową oraz white spirit zacząłem na dobre stosować te trzy ostatnie zamiennie, w zależności od tego, co akurat miałem. Ostatnio zbliżałem się do dna jednej buteleczki czarnego (classic black) i malowało mi się coraz gorzej, coś bardzo niedobrego działo się z aerografem, w końcu zrobiłem próbę: Jakieś wyjaśnienie tego zjawiska? Jest to koniec buteleczki, więc moje wytłumaczenie jest takie, że brakuje oryginalnego rozcieńczalnika zawartego w farbie - wyparował przez te kilkadziesiąt odkręceń, a jako że najbardziej jednak zbliżony składem chemicznym jest Wamod tylko on daje radę. Wychodzi też na to, że nie ma co szukać oszczędności i trzeba stosować Wamod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 12 Listopada 2014 Share Napisano 12 Listopada 2014 Polecam dedykowany Thinner do aerografów MM. Maluje się lepiej niż Wamodem. Jakiego producenta benzynę masz? Też ostatnio odniosłem wrażenie, że MM przestały się nią rozcieńczać, a kiedyś rozcieńczały się ładnie. Zarówno nowe jak i kupione dawniej. Może zaczęli coś dodawać do benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 12 Listopada 2014 Share Napisano 12 Listopada 2014 Nie stosuj benzyny ekstrakcyjnej do rozcieńczania, tylko lakowej. Ta pierwsza to benzyna lekka zawiera więc dużo lekkich frakcji jak tolueny, ksyleny itp. Jest dobra do mycia narzędzi. Lakowa to benzyna ciężka, nie niszczy farby. PS. Ale nie ma to nic wspólnego ze zjawiskiem o którym piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 23 Listopada 2014 Share Napisano 23 Listopada 2014 Potrzebuję info gdzie w Polsce mogę kupić jakieś drobne papiery ścierne ( w Leroy Merlin maja tylko do 2000 ) , szukałem gdzieś micromesha ale tylko zagraniczne strony wyłażą , na moje hobby jest ale cena lekko zaporowa http://www.mojehobby.pl/products/Micromesh-Polishing-Cloths-6-Pieces.html oczywiście do polerowania cywili , myślę nad takim zestawem: http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-3000.html http://www.mojehobby.pl/products/Papier-scierny-5000.html http://www.mojehobby.pl/products/Mr.-Laplos-Polishing-cloth-6000-8000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 23 Listopada 2014 Share Napisano 23 Listopada 2014 Cześć! Bym powiedział, że Rossmann - taki mały żarcik, mam na myśli polerki do paznokci, wielostopniowe. One idą dość wysoko, jeśli chodzi o "numer". Pleksiglasową część można nimi wypolerować do przezroczystości. Mam nadzieję, że to pomoże - życzę powodzenia w pracach i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.