young Napisano 22 Listopada 2012 Share Napisano 22 Listopada 2012 Określony, 5 lat. http://galeria.aviateam.pl/photo/11700 http://galeria.aviateam.pl/photos/2012-11-09/11735.jpg http://galeria.aviateam.pl/photos/2012-11-06/11681.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 22 Listopada 2012 Share Napisano 22 Listopada 2012 Określony, 5 lat.Na razie na tyle jest podpisana umowa, ale co dalej, to tak naprawdę nie wiadomo. Już teraz na ekspozycji plenerowej brakuje miejsca, a ktoś wpadł jeszcze na genialny pomysł, by postawić tam trałowiec 207, więc tam samoloty raczej nie wrócą. W planach jest otworzenie filii muzeum na lotnisku w Babich Dołach, ale wiadomo jak jest z planami. Miejsce dla samych samolotów na lotnisku pewnie się znajdzie, ale jak to będzie z organizacją muzeum i udostępnieniem do zwiedzania, to już czas pokaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_gdynia Napisano 22 Listopada 2012 Share Napisano 22 Listopada 2012 a moze ma ktos super zblizenie ładne na orla z muzeum w gdyni? 8905 bym był "dzwięczny" Znalazłem na dysku zdjęcia 8905, jeszcze z przed czasów w muzeum MW. Wszystkie znalezione gdzieś w sieci. Prócz tych opisanych autorów niestety nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Listopada 2012 Share Napisano 23 Listopada 2012 Masz jeszcze jedną - już chyba wyrażniejszej nie ma Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 23 Listopada 2012 Share Napisano 23 Listopada 2012 To jeszcze to, co brakuje do kompletu, chociaż już niestety z muzeum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysł Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) Może jeszcze się przyda? Foto G. Hołdanowicz, Aeroplan 4/95 Edytowane 24 Listopada 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Mam takie pytanie. Wpadły my w ręce kalkomanie techmodu m.in. do MiG-21MF: Szukając informacji o polskim 9801 dotarłem do informiacji i MiG-21bis o numerze seryjnym 75089801 (foto z forumstrony lotnictwo.net.pl). Ile warte w sensie merytorycznym są te kalki? Był w krzesinach MF o takim samym numerze burtowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 W CSRS był MF o nb 9801.Nie wiem jakie nb miał kolory, ale latając pózniej w Czeskich SP jako MFN miał nb w szarym kolorze. A Nasz 9801 to oczywiscie Zegrzański BIS. Znalazłem nb MF 9801 jeszcze we wcześniejszych barwach ochronnych -kolor kalki też nie pasuje do koloru nb: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 Czyli Techmod walnął takiego merytorycznego babola? Aż się wierzyć nie chce ;) Patrząc po kroju cyfr tylko 9801 pasuje do polonusa, ale poza tym cały algorytm się sypie Na Krzesinach bisy nie stacjonowały , tak? Czyli mam godła i numer (pytanie, czy kiedykolwiek 9801miał numer malowany akurat od takiego szablonu) do ewentualnego wykorzystania osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 Ad-wypowiedzi Mikele: -nie jestem pewien czy walnął "babola" bo może się okazać że Czeski MF po dostarczeniu od producenta miał całkiem inne barwy [ np. naturalne pokrycie ] i krój i kolor cyfr taki jak na kalkach -Nasz 9801 miał inny krój cyfr , bez tych przerw -nie mógł skończyć na Krzesinach bo został sprzedany do Ugandy -Na Krzesinach przed "najlepszymi samolotami na świecie " stacjonowały własnie 21BIS , przebazowane tam po rozwiązaniu 9PLM w Zegrzu Pomorskim. Pozdrowiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysł Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 Ad-wypowiedzi Mikele:-nie jestem pewien czy walnął "babola" bo może się okazać że Czeski MF po dostarczeniu od producenta miał całkiem inne barwy [ np. naturalne pokrycie ] i krój i kolor cyfr taki jak na kalkach Oznaczenia wg instrukcji nie są do maszyny czeskiej, ale właśnie polskiej. -Nasz 9801 miał inny krój cyfr , bez tych przerw -nie mógł skończyć na Krzesinach bo został sprzedany do Ugandy-Na Krzesinach przed "najlepszymi samolotami na świecie " stacjonowały własnie 21BIS , przebazowane tam po rozwiązaniu 9PLM w Zegrzu Pomorskim. Dodam jeszcze trzeci punkt: te kalki są co najmniej z połowy lat 90-tych, a więc jeszcze przed bisami w Poznaniu. Może to jest czeski błąd (podwójny?), bo np. 8910 był chyba MF-em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 I jeśli dobrze spojrzałem na spis był w Polsce 21MF 9108 - i to może być ten błąd . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 I to by rozwiązywało zagadkę. http://www.polot.info/?a=2000002 9108 stacjonował do 1999 w 11PLM we Wrocławiu a po jego rozformowaniu przekazany został, wraz z resztą MFów, na Krzesiny i do Łasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysł Napisano 25 Listopada 2012 Share Napisano 25 Listopada 2012 9108 stacjonował do 1999 w 11PLM we Wrocławiu a po jego rozformowaniu przekazany został, wraz z resztą MFów, na Krzesiny i do Łasku. Tutaj http://forum.krzesiny.org.pl/viewtopic.php?f=21&t=1734&start=1215 trochę inaczej opisany jest los tego samolotu, ale lepiej pasuje jako pierwowzór do kalkomanii - od lutego do lipca 1991 był w 62 plm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 26 Listopada 2012 Share Napisano 26 Listopada 2012 Tylko jak po remoncie, małe szanse aby miał cyfry z łączeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 Czyli jakby trochę jaśniej, ale jeszcze nie do końca ;) Przy okazji nowego modelu wersji F-13 zapytam - czy poza 2015 był jeszcze jakiś polski w kamuflażu, czy to jedyna maszyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 27 Listopada 2012 Share Napisano 27 Listopada 2012 tylko 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 I to nie było "liniowe" malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Dlaczego? Malowanie powstał na przełomie lat 60 i 70, a latał co najmniej do 1974 roku. Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 (edytowane) Kiedy dokładnie malowanie otrzymał, musiałbym przekartkować literaturę. Na szybko- w jego ostatniej liniowej jednostce - 2 PLM latał cały srebrny. Przemalowany został dopiero gdy badano kandydatów na samolot szturmowy. Edytowane 28 Listopada 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Dlaczego? Malowanie powstał na przełomie lat 60 i 70, a latał co najmniej do 1974 roku.Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę. Malowanie 2015 nie powstało na przełomie lat 60 i 70. Ten samolot osobiście widywałem w COSSTWL w Oleśnicy Śląskiej w latach 75-77 i był całkiem normalnym srebrnym MiGiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Grzegorzu, tak późno? To czy ja pokręciłem coś z tymi "szturmowcami"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Grzegorzu, tak późno? To czy ja pokręciłem coś z tymi "szturmowcami"? Według artykułu z Aeroplanu nie przekręciłeś, było tam napisane, że właśnie na przełomie 60/70 wybierano szturmowca przy okazji testując wzory kamuflażu. Grzegorz 5710 - Autor twierdził, że właśnie do 1974 był "u Ciebie" a następnie przekazano go na WAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Z Lotnictwa z szachownicą: służba do 1974, przekazany do Oleśnicy gdzie został do roku 1978. Bez wzmianki o szturmowcach. Co oznacza "u Ciebie"? Do 1974 był w Goleniowie, srebrny. Te szturmowce to wzięły mi się właśnie z tego artykułu w aeroplanie, który merytorycznie doskonały nie jest (nawet jeśli chodzi o schemat malowania). Czyli, w kamuflażu nigdy nie latał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Z Lotnictwa z szachownicą: służba do 1974, przekazany do Oleśnicy gdzie został do roku 1978. Bez wzmianki o szturmowcach.Co oznacza "u Ciebie"? Do 1974 był w Goleniowie, srebrny. Te szturmowce to wzięły mi się właśnie z tego artykułu w aeroplanie, który merytorycznie doskonały nie jest (nawet jeśli chodzi o schemat malowania). Czyli, w kamuflażu nigdy nie latał! Kiedy w takim razie został pomalowany i w jakim celu? Do 1974r. srebrny w Goleniowie, Do 1977t. srebrny w Oleśnicy, Czy "Lotnictwo z Szachownicą" potwierdza przekazanie na WAT w 1978r.? Czyżby dopiero na WAT w ramach jakiegoś projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.