young Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem. I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 28 Listopada 2012 Share Napisano 28 Listopada 2012 Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem.I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta? Samoloty te ( cała 5 ) na przełomie wrzesień/październik 77 zostały zabrane prawdopodobnie do Dęblina i tam zostały oficjalnie zdjęte ze stanu armii. Do daty mojej promocji tj 20 sierpnia 1978 roku nie było żadnego F. Owszem widziałem zdjęcia po 78 roku jak stał w Oleśnicy pojedynczy F ale to była któraś z 800-setek. Malowany był w Oleśnicy - Ha tylko gdzie ?? bo na lotnisku nie było wówczas hangaru. Na cyklach nie było miejsca no chyba że na stołówce ale za niska była. Z tego co mi się obiło o uszy to został przemalowany na WAT Jednak była to 809 a na przeciwko eMka 1911 a więc zdjęcie zrobione po 1988 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Cała piątka? Kojarzę F-13, Lim-5, (SB?)Lim-2. Jakie jeszcze? Czemu je tak pomalowano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frescopf Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotów w Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz. Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 29 Listopada 2012 Share Napisano 29 Listopada 2012 Cała piątka? Kojarzę F-13, Lim-5, (SB?)Lim-2. Jakie jeszcze?Czemu je tak pomalowano? Pisząc "cała piątka" nie mam na myśli malowania ich wszystkich a fakt zabrania ich ( całej piątki ) z lotniska w Oleśnicy samolotem AN 12. Jak widzisz wrócił później jeden w starych barwach. Na oleśnickim lotnisku była cała plejada maszyn 2xIŁ 28 ( 3 i 7 ), SM 2 , Mi 4 no i Lim 2 i Lim 5 z tym, że Lim 2 stały na stojance w głębi lotniska. Oprócz śmigłowców reszta była srebrna lub szara ale jak wspomniałem dotyczy to lat 75-78. Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotóww Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz. Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS masz może zdjęcie 419 w takim kamuflażu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frescopf Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Witam Na dzisiaj mam tylko te dwa zdjęcia. Pierwsze autorstwa Pana Senkowskiego przedstawia 419 w II połowie lat 90. Następne mojego autorstwa to 419 po 10 letnim przechowywaniu. Kamuflarz już jst wytarty. Podeślę zdjęcia lepszej jakości jak zeskanuje. A czy kolega Grzegorz 5710 ma może zdjęcia 419 za czasów jego stancjonowania w Oleśnicy. Samolot wykonał tam swój ostatni lot w kwietniu 1980. Pilotem był Pan Żmirski. Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam TS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotóww Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz. Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS Jesteś pewien tych barw? Ze zdjęć za dużo nie da się wywnioskować, a te trzy maszyny które z pewnością zostały tak pomalowane, miały inne białe numery boczne. Wracając do zdjęcia z Łasku: EDIT: Kolejna perełka, na lewo od numeru bocznego! Okazuje się, że był jeszcze co najmniej jeden s-t z tym oznaczeniem, szparka z 10 PLM (zdjęcie mam już obiecane), a przybliżony okres wykonania go - koniec lat '80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 2 Grudnia 2012 Share Napisano 2 Grudnia 2012 Na dzisiaj mam tylko te dwa zdjęcia. Pierwsze autorstwa Pana Senkowskiego przedstawia 419 w II połowie lat 90. Następne mojego autorstwa to 419 po 10 letnim przechowywaniu. Kamuflarz już jst wytarty. Podeślę zdjęcia lepszej jakości jak zeskanuje. A czy kolega Grzegorz 5710 ma może zdjęcia 419 za czasów jego stancjonowania w Oleśnicy. Samolot wykonał tam swój ostatni lot w kwietniu 1980. Pilotem był Pan Żmirski. Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam TS Niestety zdjęć z Oleśnicy nie posiadam - w czasach kiedy tam bywałem aparat fotograficzny był rzeczą zakazaną. Później COSSTWL omijałem szerokim łukiem. Ale do czego zmierzam - z załączonych zdjęć nie wynika, że samoloty zarówno ten jak i 2015 przemalowane były w Oleśnicy. Z pierwszego zdjęcia wynika tylko fakt iż maszyna ta pomimo pomalowania w kamuflaż jest mocno zdewastowana co mnie osobiście dziwi bo sprawność maszyn tam była oczkiem w głowie ( za moich czasów ). Ja jakoś nie zauważyłem żadnych napisów eksploatacyjnych co jak mi się wydaje być powinny. Trzeba dokładnie prześledzić losy tej maszyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frescopf Napisano 3 Grudnia 2012 Share Napisano 3 Grudnia 2012 To są zdjęcia zrobione po wycofaniu samolotu z wojska. Czy zdwastowany - raczej zdekompletowany na zdjęciu. Co do malowania - samolot został pomalowany w barwy masujące pistoletem w Oleśnicy. Dlaczego tak sądzę ? Malowanie zostało naniesione na srebrny kamuflarz , łącznie z napisami eksploatacyjnymi. Napisy są widzoczne po zdjęciu kamuflowanej powłoki lakierniczej. Takiego malowanie nie robi się na samolocie lotnym. Do malowanie zastosowano marnej jakości farby , która w okresie pobytu samolotu na lotnisku w szymanowie praktycznie zeszła (w okresie 91-99) Pozdrawiam TS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 3 Grudnia 2012 Share Napisano 3 Grudnia 2012 Przepraszam, ale Kolega z uporem maniaka w każdym swoim poście powiela błąd ortograficzny. KamuflaŻ. A co do samego malowania, to raczej pewne jest, że pryśnięto kamuflaż już po wycofaniu samolotu z lini. Ale gdzie to zrobiono, tego ciągle jednak nie wiadomo. Czy nie mogli zrobić tego np. studenci w ramach jakiejś pracy już po przeniesieniu z Oleśnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frescopf Napisano 4 Grudnia 2012 Share Napisano 4 Grudnia 2012 Dziękuje koledze Jaco za cenną uwagę ! Przyda się na przyszłość Co do tego kamuflażu samolot wyjechał z jednostki w oleśnicy już pomalowany - pamiętam że jednostkę opuszczały w tym samym terminie 2 limy 5P - jeden srebrny (numeru nie pamiętam) i kamuflowany 419. Mam zdjęcia 419 z czasów służby w kolorze srebrnym. W oleśnicy był pomalowany Mig 21 w kamuflarz - numer boczny 04 z napisem szkolny - był to samolot nielotny ale o dziwo kamuflarz był naniesiony ładnie łącznie z napisami eksploatacyjnymi. Lim 419 miał malowanie maskujące bez naniesionych napisów. Kolory fab było zbliżone do malowania Miga21F13 (ktore to zostały pokazane w którymś Aeroplanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 4 Grudnia 2012 Share Napisano 4 Grudnia 2012 W oleśnicy był pomalowany Mig 21 w kamuflaŻ - numer boczny 04 z napisem szkolny - był to samolot nielotny ale o dziwo kamuflaŻ był naniesiony ładnie łącznie z napisami eksploatacyjnymi. Błąd w sztuce- 04 był srebrny- poza tym w wersji M, później zrobiono w niego "tygrysa". Chodzi tu o egzemplarz MiG-21MF nr 09. Autorem malowania był Grzesiek Skowroński- marynarskie godełko nie znalazło się tu przypadkowo. Na kadłubie, z obu stron był czarny napis "POLISH AIR FORCE". Zdjęcie z grudnia 1998r.: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 6 Grudnia 2012 Share Napisano 6 Grudnia 2012 Wygrzebałem jeszcze takie ujęcia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 24 Grudnia 2012 Share Napisano 24 Grudnia 2012 Z okazji Nadchodzących Świąt i Nowego Roku Wszystkim Migomaniakom Wszystkiego Najlepszego , Nowych Pięknych Modeli , dodatków, dociekliwości w wyszukiwaniu nowych zdjęc i dokumentacji MiG-21 Życzy babcia131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 24 Grudnia 2012 Share Napisano 24 Grudnia 2012 Wesołych Swiąt babciu, Wesołych Swiąt wszystkim! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 24 Grudnia 2012 Share Napisano 24 Grudnia 2012 Wesołych Świąt Zdrowia, pomyślności, radości oby grono miłośników się powiększało, wspomnienia powracały a modele powstawały. Z podziękowaniami i życzeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 To jest fotka ze zwyklego dnia lotnego czy jakiś festyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Wydaje mi się, że to zdjęcie zostało zrobione w dniu ostatniego lotu Miga- 21 w Siłach Powietrznych, chodź mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 30 Grudnia 2012 Share Napisano 30 Grudnia 2012 Na stronce, z ktorej pochodzi, czyli polot.pl, ta fotka opisana jest "Zegrze Pomorskie 1995 r." Mi jak zwykle chodzi o konfigurację: stosowana czy tylko na pokaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Wydaje mi się, że to zdjęcie zostało zrobione w dniu ostatniego lotu Miga- 21 w Siłach Powietrznych, chodź mogę się mylić. Zgadza się , to jest Malbork. Wrzucam trochę inne ujęcie . A jesli chodzi o podwieszenia, oczywiście jak najbardziej prawidłowe, ale nie mające wiele wspólnego z codziennością. Przy lotach na poligon z UB-ekami, podwieszano tylko UB-16 i to też załadowane częściowo , tak więc nie było sensu podwieszać UB-32. Czyli na zdjęciu wariant typowo "festynowo-jarmarczny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Javorek nie mylisz się, jest więcej zdjęć tego s-tu w tym dniu. Wariant bardzo ciekawy, a nie widziałem takiego pod modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Oczień mnie nrawitsja taka konfiguracja, ale skoro u nas raczej niestosowana, to wykorzystam ją w MT (niebieska 15)- po prostu nie wiadomo, co pod tym wieszano:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze samoloty były przygotowane do pokazowych lotów w tym dniu, ale przyleciał jeden b...! i zakazał. Skończyło się tak jak zawsze...:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 1 Stycznia 2013 Share Napisano 1 Stycznia 2013 A jesli chodzi o podwieszenia, oczywiście jak najbardziej prawidłowe, ale nie mające wiele wspólnego z codziennością. Omawiany wariant uzbrojenia Bisa był w rzeczywistości. Na wewnętrznych podwieszeniach UB 32 lub UB 16 natomiast na zewnętrznych podwieszeniach tylko UB 16. Natomiast tak jak Babcia pisze taki wariant był stosowany niezwykle rzadko przy okazji festynów jarmarcznych W użyciu codziennym nie bo nie było takiego zapotrzebowania - na lotach poligonowych do zasobnika UB ładowało się po dwa pociski na wyrzutnię - chyba w ramach oszczędności. W swojej karierze bomboluka były tylko dwa wyloty z pełnym załadowaniem zasobnika UB 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 6 Stycznia 2013 Share Napisano 6 Stycznia 2013 W ksiazce H.Czyzyka 9 Pułk Lotnictwa Mysliwskiego sa zdjecia M ów i MF ów z wyrzutniami P-62, i to właściwie jedyny pozytyw tej pozycji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.