Teraz jest Cz paź 18 2018, 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 16:12 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 23 2010, 15:43
Posty: 370
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Hej. Prezentuję mój najnowszy model i powiem szczerze, poza paroma minusami uważam, że wyszedł mi w 99% tak jak sobie zaplanowałem. Na pewno nie jest to jakaś topowa półka pod kątem realizmu i poziomu trudności, ale ciesze się, że sam nie zawaliłem, a nawet udało mi się, moim skromnym zdaniem zrobić coś co odpowiada wizualnie hipotetycznemu UH-1 z okresu wojny w południowo-wschodniej Azji.
Sprawy techniczne, czyli materiały:
Podkład tamiya w sprayu, preshading, wirnik, wnętrze, lakier matowy to chemia olejna czyli Testors i Humbrol.
Kolor bazowy Gunze H-52, Lakier akrylowy pod kalki Gunze, jak również płyny do kalek były od nich.
Trawa kupiona kilka zł na wishu.
Trochę więcej szczegółów w tym wątku:
viewtopic.php?f=86&t=59826
Poniżej 2 linki, które często odpalałem podczas budowy ;) Enjoy and comments are welcome.
http://vietnamvetradio.com/
https://www.youtube.com/watch?v=PUdyuKaGQd4
I galeria:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Enjoy and comments are welcome.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt sie 24 2010, 10:51
Posty: 1419
Lokalizacja: Poznań
Cześć!

Wygląda nieźle! Ode mnie dodatkowy plus za poprawne zamontowanie haka pod kadłubem (w dziurze!). Co następne? Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 17:36 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 23 2010, 15:43
Posty: 370
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Dzięki za odwiedziny. Mowiac nieskromnie naprawde jestem zadowolony, może nie jakoś mega dumny bo nie jest to jakieś cudo, ale sie nie wstydze go pokazać i uważam. ze to juz jakis sukces
W tresci znajdziesz link do radia weteranów, mam nadzieje, ze posluchasz go choc trochę budując swoje Loache, ktore tez regularnie odwiedzam :cool:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 18:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 18 2014, 20:41
Posty: 1291
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Fajny, ale czy na ostatnim zdjęciu drzwi od kabiny nie są wklejone/wsadzone pod katem ?
Tzn ich górna cześć nie jest bardziej wciśnięta do środka ?

_________________
Adulescentia est tempus discendi, sed nulla aetas sera est ad discendum



Galeria T-62 Iraq, Mosquito, G6 Rhino, Pink Panther SAS, 1/72 pancerka 1/72 lotnictwo
Warsztat Merkava MK1, A26B Invader


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 20:31 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 23 2010, 15:43
Posty: 370
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Możesz mieć racje, gdyz z tymi drzwiami trochę sie meczylem i dla sesji zdjeciowej byly umieszczone tylko de facto "na sztuke". Zdecydowanie bardziej podoba mi sie ze wszystkimi drzwiami zdjętymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: N gru 31 2017, 22:00 
Offline

Dołączył(a): N paź 30 2016, 15:51
Posty: 316
Lokalizacja: Rawicz
Model fajny :super:Ale tą trawę to bym wywalił w ch...rę.To jest model Italerki czy stary model ESCI?Dziwnie podobny do tego którego skleiłem w latach 90tych. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: Pn sty 01 2018, 0:11 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 23 2010, 15:43
Posty: 370
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Mi sie podoba bardziej na trawie niż na samym brystolu.
Według scalemates to masz rację i jest to kopia modelu esci
https://www.scalemates.com/kits/103462-italeri-1247-uh-1d-slick


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: Pn sty 01 2018, 8:06 
Offline

Dołączył(a): N paź 30 2016, 15:51
Posty: 316
Lokalizacja: Rawicz
Spoko.Twój model ty decydujesz :D mi nic do tego :oops: .Modelik fajny.Co następne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: Pn sty 01 2018, 14:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So kwi 02 2016, 20:01
Posty: 416
Lokalizacja: Nowy Targ
:super: , radio fajne, model też ładnie wyszedł, ja mojego upackalem, ostatnio przy okazji robienia uh 1c poprawiłem tego mojego , trochę to wyczyscilem, no szynek niestety ja spapralem u siebie. Jedynie to bym podstawkę zmienił :D . Pozdrawiam.

_________________
GALERIA: moje prace
GRUPA MODELARSKA NOWY TARG

I Podhalański Festiwal Modelarski-"CIUPAGA 2019" 9-10.III.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: Pn sty 01 2018, 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lut 19 2007, 15:38
Posty: 4436
Lokalizacja: Warszawa - Falenica
Jest troche plusów ale jest i troche minusów
Plusy
+ Huey ;)
+ całkiem całkiem pomalowany

Minusy
- kiedyś ktoś mi powiedział że przy małej skali czasami nie warto robić bliskich ujęć. Twoje wyciągnęły każdy możliwy paproch na powłoce. Także przed nałożeniem podkładu, kąpiel w wodzie z mydłem i do pudełeczka (najlepiej plastikowego, nie kartonowego, po pomalowaniu model bezwględnie trzymaj w pudełku aby żadne paprochy się nie przykleiły.

- bardzo brzydkie są krawędzie wszelakich drzwi. Kolor szaty wychodzi na krawędzie przez co gdy wsadzisz drzwi wygląda to szpecząco.

- trawa a'la podkładka, nie ;) Po prostu nie ;)

- poświęć trochę czasu na pogooglowanie sobie zdjeć maszyn danego typu . Merytoryka instrukcji pod względem malowania w 97 procentach leży. Tutaj naprzykład pierwsze co rzuciło mi się w oczy (akurat kleje Twin Hueya więc jestem na bierząco ;) ) to wał wirnika. Wszystko to co u Ciebie jest srebrne, jest szare błyszczące!

Obrazek

_________________
Portfolio:
United States Marine Corps
Israel Air Force

WIP: Grumman KA-6D Tanker // VMA(AW)-224
WIP: Northrop F-5F Franker // VMFT-401 "Snipers"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1:72 Italeri UH-1D
PostNapisane: Pn sty 01 2018, 21:53 
Offline

Dołączył(a): Pn sie 23 2010, 15:43
Posty: 370
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Xmen napisał(a):
Spoko.Twój model ty decydujesz :D mi nic do tego :oops: .Modelik fajny.Co następne?


1:72 CH-46 Sea Knight z Airfixa. Najbardziej przerażają mnie kalki bo są chyba 30 letnie... :haha:

eldiabllo napisał(a):
radio fajne, model też ładnie wyszedł, ja mojego upackalem, ostatnio przy okazji robienia uh 1c poprawiłem tego mojego , trochę to wyczyscilem, no szynek niestety ja spapralem u siebie. Jedynie to bym podstawkę zmienił :D . Pozdrawiam.


Właśnie zależało mi, żeby jedyne ślady zabrudzeń były zrobione celowo :)


Moses napisał(a):

- kiedyś ktoś mi powiedział że przy małej skali czasami nie warto robić bliskich ujęć. Twoje wyciągnęły każdy możliwy paproch na powłoce. Także przed nałożeniem podkładu, kąpiel w wodzie z mydłem i do pudełeczka (najlepiej plastikowego, nie kartonowego, po pomalowaniu model bezwględnie trzymaj w pudełku aby żadne paprochy się nie przykleiły.



Masz rację i mnie też do drażni. Ogólnie znam patent z chowaniem wszystkiego co świeżo pomalowane/lakierowane do jakiejś szczelnej osłony. Ja stosuje wielką zamykaną kuwetę na dokumenty. Znam też ludzi, którzy chowają modele do lodówki, ale aż takim hardcorem nie jestem.

Moses napisał(a):

- poświęć trochę czasu na pogooglowanie sobie zdjeć maszyn danego typu . Merytoryka instrukcji pod względem malowania w 97 procentach leży. Tutaj naprzykład pierwsze co rzuciło mi się w oczy (akurat kleje Twin Hueya więc jestem na bierząco ;) ) to wał wirnika. Wszystko to co u Ciebie jest srebrne, jest szare błyszczące!

Obrazek


Zauważyłem ten błąd oglądając w środku nocy Predatora 1-kę po zrobieniu sesji...

Moses napisał(a):

- bardzo brzydkie są krawędzie wszelakich drzwi. Kolor szaty wychodzi na krawędzie przez co gdy wsadzisz drzwi wygląda to szpecząco.



Napisz proszę coś więcej bo nie bardzo kumam...

Ogólnie bardzo dziękuje Wam wszystkim za komentarze i zainteresowanie :super:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL