Skocz do zawartości

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72


Mikolaj75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i dziękuję za przychylne opinie. Ale tak swoją drogą, to niespecjalnie sądzę, by znaleźli się liczni chętni na nabycie powielonych elementów modeli – patrzcie, że na razie nikt się nie chwali jakimkolwiek podejściem do Modelsvita.

 

U mnie ciąg dalszy prac w kanałach. Tym razem tył. Najprościej byłoby znaleźć jakiś gruby mazak czy inną rurę, ale w moim przypadku nie byłoby to wystarczające – wnętrze kanału będzie bowiem widoczne (słabo, ale zawsze) przez wziernik inspekcyjny i od strony silnika. To oznacza konieczność wykonania nitów i innych szczegółów oraz odpowiednie malowanie.

 

Na początek znalazłem spore ułatwienie – rurka po zakończonym papierze faksowym miała idealną średnicę do moich potrzeb – została pocięta na plasterki, które będą ładnie obejmować „blachę” kanału:

 

kanal%252520tyl%252520pierscienie.JPG

 

Sama „blacha” to płytka 0,25 – tu widoczna z wyciętym wziernikiem i liniami nitów;

 

kanal%252520tyl%252520rura%252520A.JPG

 

A tu już zaopatrzona w alclad oraz charakterystyczną perforację ostatniego odcinka – gdyby ktoś z kolegów techników wiedział po co to było, poproszę o podzielenie się wiedzą.

 

kanal%252520tyl%252520rura%252520B%252520alc%252520pl%252520perf.JPG

 

W końcu zwinięte, wciśnięte w obejmy, zalane CA i przymierzone

 

kanal%252520tyl%252520wrega%252520A.JPG

 

kanal%252520tyl%252520wrega%252520B.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj, Twoje warsztaty można oglądać jak doskonały serial.

Z jednej strony chciało by się, aby trwały jak najdłużej, a z drugiej, zadaję sobie pytanie - czym jaszcze nas zaskoczysz. Czekam na ciąg dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi

 

A czym pocięta? Mam co prawda swój patent, ale człowiek całe życie się doucza.

 

Zwykła piłka tarczowa na proxxonie. Tu akurat nie była potrzebna jakaś szczególna finezja, bo obejmy finalnie nie będą widoczne, a sam plastik tej faksowej rurki jest mało przyjemny w obróbce. Zdecydowała średnica idealnie dopasowana do otworu we wrędze - tzn. około 0,5 mm większa przez co rulon z płytki 0,25 dobrze się wpasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Cześć, dzięki za wpisy. Ponieważ dość często wypowiedzi dotyczą "dziurawienia", poniżej mały przepis na mały otworek. Wyjadacze ziewną, ktoś się pewnie uśmiechnie, ale może też ktoś skorzysta. Sam zawsze wolałem takie opisy od zdjęć gotowych podzespołów:

 

Małych otworków nie ma sensu robić samemu. Należy wziąć gotowy, a dorobić jedynie ścianki wokół niego. Gotowy otworek znanego producenta jest nad zapałką (albo pod...) :

 

gn%252520zas%252520start.JPG

 

No i ścianki - najpierw idą w ruch wiertełka, potem to rozcinamy, dajemy wklejki dystansowe, wycinamy z grubsza, naklejamy obramówkę:

 

gn%252520zas%2525201.JPG

 

gn%252520zas%2525202.JPG

 

gn%252520zas%2525203.JPG

 

gn%252520zas%2525204.JPG

 

gn%252520zas%2525205.JPG

 

I na końcu idzie to do modelu - mamy przygotowaną bazę pod wzierniki podłączania hełmofonu technika i gniazda zasilania:

 

gn%252520zas%252520got.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wpisy

 

Dalsze prace kanalizacyjne szły w kierunku uzupełnienia całego zespołu tak, aby w przyszłości nie było ryzyka przesunięć czy niesymetrycznych wklejeń. Dzięki temu będę miał zgrupowanych 5 „pomieszczeń”: norkę dalmierza, wnękę podwozia, kabinę oraz przed- i zakabinowy luk awioniki.

Rozpocząłem od nieestetycznego pozycjonowania:

 

kanal%252520kompl%252520start.JPG

 

Następnie mozolnie płytki, milliput, CA i szpachla:

 

kanal%252520kompl%252520milli.JPG

 

Przymiarka do połówki:

 

kanal%252520kompl%252520przym%252520A.JPG

 

kanal%252520kompl%252520przym%252520B.JPG

 

I przy złożeniu obu też jest dobrze. Nic w przyszłości się nie przesunie.

 

kanal%252520kompl%252520przym%252520C.JPG

 

kanal%252520kompl%252520przym%252520D.JPG

 

kanal%252520kompl%252520przym%252520E.JPG

 

A na koniec widok od tyłu. Tu proszę pamiętać, że ostateczny widok będzie ograniczony przez rurę tylnej części kanału i otwór wręgi 34.

 

kanal%252520kompl%252520widok.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sposób się ta twoją robota nie zachwycać. Ostatnie zdjęcie-odjazd. Lubie jak kanał dolotowy jest gładki i elegancki. To chyba zboczenie ,-)) Zatem doceniam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialna robota. Czekam na dalsze postępy prac, bo takie warsztaty z przyjemnością się ogląda.

_________________________________________________________________________________

Na warsztacie:

Fiat BR.20 - Supermodel + blachy Eduard 1/72

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Fajnie to wygląda. W ogóle pomijając Twój kunszt przy budowie modelu, po wizycie w Dęblinskim muzeum stwierdzam ze to bardzo wdzięczna maszyna do odwzorowania. Jest tam jeden taki rozczłonkowany egzemplarz który zamierzam dokładnie obfocić, przyda się jak wezmę się za moje suczki.

Gorąco pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.